Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problemy z obrotami, gaśnie podczas wciskania sprzęgła
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problemy z obrotami, gaśnie podczas wciskania sprzęgła
Autor Wiadomość
piotrek250 



Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 77
Skąd: Jaworzyna Śląska

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 23, 2014 11:01   

Czyli co mam odpowietrzyć układ .
Czyli tak jak napisałeś na zimnym silniku - odkręcić korek wlewowy od zbiorniczka wyrównawczego i korek od odpowietrzenia i co dalej już jest układ odpowietrzony ? Co mam zakręcić i to wszystko .
Odpowietrznik mam oryginalny już go odkręcałem :) Trzyma się dobrze …
Płynu mi można powiedzieć że nie ucieka ( ale przez zimę troszku mi uciekło powiedzmy z 0,3 litra) kiedyś miałem robioną już uszczelkę pod głowicą i wymieniałam całkiem głowicę . Teraz na razie mi nie ucieka ale kontroluje na bieżąco .

Powiedz mi jeszcze czy odkręcając korek wlewowy powiedzmy do sprawdzenia poziomu, to zapowietrza się układ przez takie coś ? Mam nadzieje że nie …

Czy przez zapowietrzenie układu może ubywać przez to płyn ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 23, 2014 11:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 23, 2014 11:31   

Jak Ci poleci już sam płyn bez powietrza to wszystko pozakręcać, dolać płynu i ja jeszcze robię tak, że jak pojeżdżę troszkę to później na gorąco na zakręconym korku wlewowym jeszcze raz odkręcam odpowietrzenie i sprawdzam czy jest jeszcze powietrze. Układ nie zapowietrzy się podczas kontrolowania poziomu płynu poprzez odkręcenie korka jakby tak było to podczas każdego odkręcenia musielibyśmy odpowietrzać ;-)
Ostatnio zmieniony przez domel101 Nie Mar 23, 2014 11:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
piotrek250 



Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 77
Skąd: Jaworzyna Śląska

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 23, 2014 11:40   

a jak dokładnie to będzie widać jakieś bąbelki ? ale gdzie mam patrzeć w zbiorniczku czy w odpowietrzniku ? . Czyli bulgotania ma w ogóle nie być słychać w aucie ?
A coś podkładasz pod korek odpowietrznika aby płyn się nie lał na spód auta ...
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 23, 2014 12:00   

z odpowietrznika ma lecieć sam płyn, jak leci z przerwami tzn., że jest powietrze. tylko nie odkręcaj go całkiem, tak popuść aby pokazał się wyciek płynu no i szmatka w dłoni do podłożenia/powycierania, to tak jak z odpowietrzeniem grzejnika w domu, ta sama zasada. do zbiorniczka nie musisz patrzeć czy są bąbelki, ewentualnie jak już skończysz to odpal silnik z odkręconym korkiem od wlewu i możesz wtedy obserwować czy są bąble i musisz troszkę poczekać do rozgrzania płynu, możesz też ręką trzymać na przepustnicy wyższe obroty.
tutaj masz linki do odpowietrzenia https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=553057#553057
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=442820#442820
 
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Nie Mar 23, 2014 22:45   

bylo kiedys na forum, sam mialem taki przypadek, ze autko gaslo po nacisnieciu sprzegla, losowo, rzadko ale gaslo - pomoglo poluzowanie linki... mozesz ewentualnie tez rozwazyc
 
 
piotrek250 



Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 77
Skąd: Jaworzyna Śląska

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 24, 2014 16:15   

Koledzy chce iść do sklepu zamówić tą sonde ale nie znam oznaczenia MHK
Prawdopodobnie mam uszkodzoną sondę tą koło chłodnicy ? Nie mam kanału żeby sprawdzić jaki to model czy wie ktoś może jaki to model MHK . Przed katalizatorem.

BŁĄD - P0133

Proszę o info
 
 
rtoip69 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 139
Skąd: jasło



Wysłany: Pon Mar 24, 2014 17:09   

MHK 100722
 
 
piotrek250 



Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 77
Skąd: Jaworzyna Śląska

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 24, 2014 17:42   

ok :) Byłem na warsztacie
Okazuje się że mam 3 sondy lambda ( najlepsze jest że wszystkie MHK 100722/L ) dziwne …. czy tak może być
1. Koło katalizatora
2. Za katalizatorem
3. Koło chłodnicy

Co powiecie o tej sondzie nada się :
http://www.iparts.pl/czes...0258986507.html
Mogę ją mieć w cenie 210 zł
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Mar 24, 2014 20:58   

piotrek250 napisał/a:
najlepsze jest że wszystkie MHK 100722/L ) dziwne …. czy tak może być
nie dziwne bo tak ma być.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
rtoip69 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 139
Skąd: jasło



Wysłany: Pon Mar 24, 2014 21:30   

piotrek250,a masz LPG ??
 
 
piotrek250 



Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 77
Skąd: Jaworzyna Śląska

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 25, 2014 16:39   

nie mam!
Benzyna :)

Jaką wybrać sondę lambdę DENSO czy BOSCH są w podobnej cenie

Czyli co SeniorA tak ma być :) No to mnie pocieszyłeś, bo już myślałem że jakieś machlojki były …

[ Dodano: Wto Mar 25, 2014 16:39 ]
Hej koledzy kupiłem sondę ( już problem ustał ) na wykresach ewidentnie działa sonda w porównywaniu z tą starą .
Auto na razie nie gaśnie ( wszystko jest OK )

Mam jeszcze pytanko dziś walczyłem z odpowietrzeniem układu chłodzenia .
Zrobiłem tak jak koledzy napisaliście, z odpowietrznika leciał sam płyn, nie było widać bąbelków powietrza. Też nie było w zbiorniczku.
Uzupełniłem stan płynu . I powiem wam że dalej słyszę takie bulgotanie jak siedzę w samochodzie …. dodając gazu. Może to nie jest od układu chłodzenia.

Odpowietrzając leciał sam płyn - cały czas wylatywał odkręcałem odpowietrznik po troszku - i na sam koniec odkręciłam cały aby zobaczyć jak wypływa płyn . Według mnie leciał jednostajnie ale miał lekkie wahania raz wypływał mocniej raz słabiej ( ale to bardzo minimalne wahania 2-5 mm )
 
 
Strike 



Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 15



Wysłany: Sro Mar 26, 2014 10:59   

Zerknij na temat:

[URL=https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=839733#839733
]https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=839733#839733[/URL]
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Wto Lis 04, 2014 21:29   

mam identyczny problem, wciskam sprzeglo, obroty skacza do ok 1tys, pozniej spadaja ponizej 500 i auto gasnie

najczesciej przy dojezdzaniu do skrzyzowania, podczas zjazdu na pobocze, parking, ogolnie po wcisnieciu sprzegla

problem wystepuje nieregularnie, ale sie pojawia, co wrecz stwarza niebiezpiecze sytuacje, na kompie brak bledow (autocom)

doradzie cos prosze bo ja juz nie moge z tym autem

benzyna bez gazu

ps.
mam gdzies 500/600 obrotow na luzie, przy rozgrzanym silniku, czy to nie za malo?

o ile sie nie myle, po tym jak zgasnie na liczniku pojawia sie blad ladowania (charging... fail czy cos podobnego), odpala od razu
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Lis 05, 2014 11:02   

R75 napisał/a:
doradzie cos prosze
tu jest dużo o tej przypadłości https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=390046#390046
R75 napisał/a:
mam gdzies 500/600 obrotow na luzie, przy rozgrzanym silniku, czy to nie za malo?
miarodajne i dokładne jest wskazanie komputera diagnostycznego w poz. 7.2 a nie obrotomierz.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Wto Sty 06, 2015 23:11   

glownie mowa o dieslu, sa rozne teorie, ale nikt jednoznacznie nie odpowoiedzial ze to czy tamto, pojawiaja sie tematy

- tempomatu (nie mam)
- czujnika pod sprzeglem

- problemow z alternatorem/ladowaniem - ja zawsze mam na liczniku blad ladowania jak zgasnie - moze to jest trop?

ja na razie zrobilem to co kiedys pisalem, poluzowalem na max linke gazu, dzisiaj nie zgaslo, musze pojezdzic zobaczymy, pamietam, ze kiedys jak mialem na max podkrecona, to gaslo non stop - o co tutaj moze chodzic?

[ Dodano: Sro Lis 12, 2014 22:11 ]
odpukac, ale od tego czasu autko ani razu nie zgaslo, troche dziwne ale u mnie drugi raz pomoglo, dodatkowo kupilem wd40 i troche po lince, przepustnicy i pedale gazu popsikalem

[ Dodano: Wto Sty 06, 2015 23:11 ]
potwierdzam jeszcze raz, od poluzowania linki zero problemow
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problemy z obrotami itp...
miecho1986 Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Lip 07, 2014 20:39
domel101
Brak nowych postów [R 75] 1.8 problemy z silnikiem , obrotami
scrawl666 Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Sty 15, 2015 20:45
scrawl666
Brak nowych postów [R75] Problem z obrotami.. podczas jazdy
Nevek Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Mar 24, 2010 18:14
gagadrago
Brak nowych postów [R 75] problemy z obrotami pedałem gazu
igla21 Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Kwi 14, 2013 13:19
zedziczek
Brak nowych postów [R75] Gaśnie podczas zatrzymywania się
Pawel84 Rover serii 75, MG ZT 10 Sro Sie 25, 2010 23:09
Zukowaty



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink