Forum Klubu ROVERki.pl :: [r75] ZROB TO SAM Regeneracja wtryskiwaczy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r75] ZROB TO SAM Regeneracja wtryskiwaczy
Autor Wiadomość
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 27, 2015 14:42   

Mam pytanie. Wymieniłem u siebie 2 wtryski. Natomiast te zdemontowane postanowiłem rozebrać i wyczyścić. Złożyłem je do kupy, ale jeszcze nie zakładałem rozpylacza.

Założyłem te dwa wtryski na imadła przelewami do dołu, żeby do środka wkropić trochę oleju napędowego, bo i tak chwilowo będą nieużywane, więc ropa trochę je "zakonserwuje", żeby nic się tam nie zastało.

I zdziwienie.
Jeden wtryskiwacz nie uronił ani kropli, ropa stała w końcówce, a drugi przepuszczał wszystko jak leci od góry w dół, aż kapało z przelewu. I teraz pytanie - jak powinno być? Zaworek przelewowy powinien być szczelnie zamknięty, czy otwarty?
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Cze 27, 2015 14:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Nie Sie 02, 2015 22:53   

Panowie, czy wtryskiwacz w stanie spoczynku powinien przepuszczać paliwo na przelew? Moim zdaniem nie, bo wtedy ciśnienie na listwie całkiem ginie, ale po czyszczeniu wtryskiwacz właśnie tak mi się zachowuje. Nie sprawdziłem niestety przed zabraniem się do roboty ;/

[ Dodano: Nie Sie 02, 2015 03:10 ]
Dobra, znalazłem swój błąd. Zakładając nową podkładkę nr 800 włożyłem ją najpierw na stożek gniazda zaworu, a dopiero potem wciskałem całość do obudowy wtryskiwacza. Należy najpierw umieścić zespół podkładek w obudowie, a następnie w to wcisnąć stożek gniazda zaworu. Nowa podkładka jest z bardzo miękkiego materiału i musi zostać rozszerzona stożkiem już w docelowym jej miejscu położenia, żeby wszystko się ładnie uszczelniło.

Na razie wszystko testowałem na biurku, ale po odpowiednim założeniu podkładki nie mam przedmuchu między wejściem paliwa a wyjściem przelewowowym. Jutro sprawdzę na aucie ;)

[ Dodano: Nie Sie 02, 2015 22:53 ]
Tym razem odpalil bez problemów ;)

Mam zatem kolejne pytanie: co oznacza ujemna korekta odczytana w INPA? Zastanawiam się, czy to nie wynika z mniejszego zapotrzebowania na paliwo przez ten wtryskiwacz do uzyskania takiej samej enregii wybuchu. Jak to z tym jest?
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Gru 24, 2015 08:25   

Po 1.5 roku moje wtryski znów sie odezwały. Przelewy przy 60sC silnika wychodziły 2 po 11ml i 2 po 12 ml na 2 minuty. Korekty na pierwszym wtrysku w INPA +2-4, trzeci wtrysk podobnie. Dwa pozostałe mogły być. Tym razem użyłem zestawów naprawczych po 11zl/sz
http://www.dieselcars.pl/...gniazda-cr.html
Uszczelniacz wysokociśnieniowy + kulka+oring na cewkę. Wszystko myłem w ropie w wanience ultradźwiękowej + jakiś najtańszy środek do mycia silników do usuwania nagaru z rozpylacza.
Przelewy są niższe niż były. Korekty wszystkich wąchają sie od 0-0,5 na biegu jałowym i rozgrzanym silniku.
Wcześniej miałem wahania obrotów dość wyraźnienie odczuwalne i na obrotomierzu tez widoczne. Teraz tego nie widzę, ale fakt ze jeszcze testów w trasie nie robiłem
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 31, 2016 20:54   

Postanowiłem samemu ogarnąć wtryski. Do tego celu zakupiłem:
1. komplet uszczelnień wskazanych przez dawidd x4 oraz podkładki miedziane x4
2. młotek bezwładnościowy do ściągania wtrysków - 1 z nich nie chce pójść po dobroci
3. frezy do gniazd wtryskiwaczy
4. klucz dynamometryczny+ klucz do gniazd wtryskiwaczy
5. płyn do wanienki ultradźwiękowej

Będę demontował, rozbierał, czyścił, wymieniał uszczelnienia w każdym z wtrysków. Na koniec sfrezuję gniazda, bo są w rdzy i sadzy, wrzucę nowe podkładki miedziane i załłożę wtryski.

Zobaczymy, czy parametry i praca silnika ulegną poprawie :D
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Sty 31, 2016 21:18   

rób foty i wrzucaj
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 01, 2016 12:30   

dawidd napisał/a:
rób foty i wrzucaj


Będą fotki. W tygodniu pewnie poprzychodzą mi graty. Wezmę się za cudowanie pewnie w weekend 13 lutego :)
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Lut 01, 2016 14:57   

cin1391, wymień tez sobie kulki zaworów
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 10, 2016 21:08   

Graty przyszły :D Więc w najbliższym czasie AKCJA REGENERACJA :D

Jeszcze zastanawiam się, czy kupić myjkę ultradźwiękową. Na Aledrogo jest taka za 120 zł. Dobrze by było po rozbiórce każdego z wtryskiwaczy wykąpać go.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Lut 10, 2016 21:17   

Jak wyjdzie fajny tutek, wrzucimy na stronę - jeśli chcesz oczywiście ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 10, 2016 21:23   

MaReK napisał/a:
Jak wyjdzie fajny tutek, wrzucimy na stronę - jeśli chcesz oczywiście ;)


Oczywiście machnę chociażby fotorelację. Jeszcze czekam na komplety uszczelnień do wtrysków :)

No i leci też do mnie zestaw: koło dwumasowe, tarcza sprzęgła, docisk, wysprzęglik (2500 zł - boli jak cholera), bo już zaczęło trzebiotać, jakby mi się wróble w skrzyni zalęgły.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Lut 11, 2016 08:27   

cin1391, jeśli będziesz musiał używać młota do wyciągania wtrysków (u mnie wyszły lekko podważone śrubokrętem) to najlepiej wkręć go w gniazdo wtryskiwacza, nie na gwint cewki, jest bardzo drobny i można go łatwo uszkodzić i później nie wkręcisz cewki.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 11, 2016 09:28   

dawidd, wiem, wiem :) Jaki tam jest gwint (ten od zaworka)? M8?
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 626
Skąd: Gliwice



Wysłany: Czw Lis 03, 2016 00:14   

cin1391,
Wysłany: Sro Lut 10, 2016 21:23
cin1391 napisał/a:

MaReK napisał/a:
Jak wyjdzie fajny tutek, wrzucimy na stronę - jeśli chcesz oczywiście


Oczywiście machnę chociażby fotorelację.

? ? ?

cin1391 napisał/a:
Jeszcze czekam na komplety uszczelnień do wtrysków

pewnie Poczta Polska ;)

A teraz na poważnie, zna ktoś rozmiar miedzianej podkładki i co jeszcze może być potrzebne ?
Czekam na wtrysk i w sobotę chcę się za to zabrać.
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 06, 2016 09:37   

Zregenerowałem wtryski, ale nie robiłem zdjęć, bo ciężko samemu to robić, mając uwalone ręce w ropie ;)
Podkładka ma 15mm średnicy, otwór 10mm, grubość 1,5mm.
Ja kupowałem jeszcze komplet uszczelnień wraz z kulką. Potrzebujesz też klucza dynamometrycznego, aby to dobrze skręcić i ma to ogromne znaczenie. Potrzebujesz też specjalnego klucza imbusowego z dziurką do rozkręcenia wtrysku.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 626
Skąd: Gliwice



Wysłany: Nie Lis 06, 2016 18:05   

Dzieki cin1391, czekam jeszcze na komplet uszczelnień wraz z kulką. :blee: poczta polska.
Wtrysk na podmianę już mam, jak będzie miał dobrą korektę - to mam trochę czasu.
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Lis 06, 2016 21:23   

U mnie juz 2 lata jeżdżę na zregenerowanych wtryskach i korekty sa ok. Wymiana kulek i uszczelniaczy wysokociśnieniowych jak najbardziej wskazane. Przy wymianie rozpylaczy koszty regeneracji znacznie idą w gore, ale efekt tez znacznie lepszy
powodzenia
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 07, 2016 08:16   

U mnie też bajka. Korekcje ładnie zamykają się w +-0,4, a przedtem nawet jeden miał 7,2 :D

Mam myjkę ultradźwiękową, więc kąpiel 2-godzinna zaserwowana rozebranym elementom. Oczywiście każdy wtrysk z osobna, żeby części nie mieszać.

Rozpylacze u mnie były ok, tylko uklejone nagarem. Trzeba patrzeć, czy końcówka rozpylacza mieni się w kolorach tęczy - jeżeli tak, to był przegrzany i może nie pracować jak należy.

Jakby co, służę pomocą. Zrobiłem regenerację sobie i koledze z BMW E46 i wszystko udało się w 100% z powodzeniem :)
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Lis 07, 2016 17:35   

cin1391 napisał/a:
Mam myjkę ultradźwiękową


W jakim płynie kąpiel ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Mar 31, 2019 21:35   

AndrewS napisał/a:
W jakim płynie kąpiel

po 3 latach warto by odpowiedzieć:)
Ja jak pisałem wcześniej używam zwykłego płynu do mycia silników, ale świetny jest tez do tego zmywacz do hamulców. W wanience wtryski z pewnością dobrze domyje.
Moze ktoś się jeszcze podzieli swoim doświadczeniem
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
toni52 



Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 26



Wysłany: Sro Lip 24, 2019 07:39   

Trochę odświeżę temat. Postanowiłem wyczyścić wtryski w moim aucie, ponieważ korekty były w granicach 0.5 - 1.0 i na wolnych obroty falowały. Wszystkie wtryski są umyte, internalsy wymienione, skoki zaworka zmierzone 0.040mm...teoretycznie perfekcja.
Po uruchomieniu silnika korekty mam mniej więcej:
1) 0.5
2) 1.5
3) -3.5
4) 2.5
I tu całe moje zdziwienie bo teoretycznie powinno być lepiej...a nie jest. Fakt, że końcówki wtrysków były zanagarowane i zastanawiam się czy po ich doczyszczeniu a w zasadzie umyciu nie ujawniły się wady samych końcówek. Miał ktoś przypadek, że po czyszczeniu jest gorzej czy tylko ja mam to szczęście? :roll:
Dodam jeszcze, że wtrysk 4 rozbierałem dwa razy, ponieważ za pierwszym razem zgubiłem nową kulkę i chwilowo założyłem starą. Na starej skok zaworka był 0.050mm i w tym upatrywałem wysoką korektę ale po założeniu nowej korekty nie zmieniają się. Wyczytałem, że skok zaworka ma największy wpływ na pracę wtrysku. Skoro zmieniłem jego skok o 20% zakładając nową kulkę to problem musi tkwić gdzieś indziej. Nurtują mnie jeszcze takie pytania...czy szanowne koleżeństwo resetuje elektronikę, przez odpięcie aku po czyszczeniu wtryskiwaczy, bo może komputer pamięta stare ustawienia czasu otwarcia poszczególnych wtryskiwaczy i stąd biorą się te cuda.
Jak interpretuje się korektę na + i na - ? To pytanie zostało już wcześniej tutaj zadane ale niestety pozostało bez odpowiedzi. Powiem więcej, znalazłem już kilka tak zadanych pytań w sieci i za każdym razem jest cisza :shock: Z jednej strony pytanie jest zasadne a z drugiej strony może być oczywiste. Myślę, że fajnie byłoby uściślić jak to działa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Podgrzewanie foteli - zrób to sam
Kris Rover serii 75, MG ZT 28 Sob Lut 01, 2014 22:52
geffi
Brak nowych postów [R75] Książka w typu zrób to sam [elektronika i mechanika]
criskrzysiu Rover serii 75, MG ZT 4 Czw Paź 14, 2010 19:32
VMatas
Brak nowych postów [R75] Oringi wtryskiwaczy PB
tomi24lbn Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Lut 06, 2014 07:36
tomi24lbn
Brak nowych postów [R75] Wymiana wtryskiwaczy
trawis25 Rover serii 75, MG ZT 27 Czw Sty 23, 2014 09:47
MaReK
Brak nowych postów [R75]wymiana wtryskiwaczy
grota10 Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Wrz 18, 2020 20:43
grota10



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink