Forum Klubu ROVERki.pl :: [ 620 SDI ] GAŁKA ZMIANY BIEGÓW NOWY PATENT
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[ 620 SDI ] GAŁKA ZMIANY BIEGÓW NOWY PATENT
Autor Wiadomość
BODZIO-gol 



Dołączył: 13 Kwi 2014
Posty: 42



  Wysłany: Nie Kwi 13, 2014 10:18   [ 620 SDI ] GAŁKA ZMIANY BIEGÓW NOWY PATENT
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Witam wszystkich jestem nowym użytkownikiem Rovera 620 sdi i na forum ,pięknie opisaliście regeneracje luzów na drążku zmiany biegów miałem to samo ale po tylu postach że brzęczy jest lepiej mnie to nie wystarczyło więc do tematu strona od skrzyni zastosowałem krzyżak kierowniczy od fiesty nic nie dopasowywałem jak było pisane jakiś dystans wszystko jest złączone jak by była jedna całość od nowości ale patent na drążku zmiany biegów to bajka więc zastanawiałem się ze trzy dni jak usprawnić tę przypadłość na wieczność bez jakiś tam wężyków więc udałem się do garażu w poszukiwaniu łożysk igiełkowych było by to najlepsze rozwiązanie niestety znalazłem 1 szt ale zato znalazłem stare wirniki od wiertarki ,szlifierki na nich były łożyska średnica zewnętrzna to 19mm w środku weszła mi śruba na nakrętkę klucza 13mm pojawił się problem gdy wyjąłem gałkę zmiany biegów bo tam również jest podobny wymiar w miejscu tulejki ale nie poddałem się długość rej tulejki to w granicach 3 cm poszukałem rurkę stalową taką aby weszły w nią na ścisk łożyska 19mm odciąłem całą starą tuleje szlifierką kątową i w miarę możliwości garażowych dospawałem nową rurkę o średnicy w wewnątrz 19mm wcisnołem łożyska nie żałowałem bo 4szt ale trzeba pamiętać by łożyska wystawały poza tulejkę po 1mm lub były na równo z tulejką i z każdej strony przy skręcaniu bałem małą podkładkę od stron łożysk tak aby nie wystawały za dużo poza wewnętrzny pierścień łożyska wszystko skręciłem na chama nie do słownie ale żeby nie było luzów środkowe pierścienie łożysk są na sztywno a górne pracują wraz z drążkiem biegów w widełkach tej rury która idzie do skrzyni bardziej łopatologicznie nie mogłem opisać jak będę miał chwilkę to wrzucę fotki[color=red][/color][color=yellow][/color][color=red][/color]
_________________
bodzio
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 13, 2014 10:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Kwi 13, 2014 11:58   

Koniecznie foty :)

Nie do końca rozumiem co ty ucinales i te łożyska wkładałes :)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
BODZIO-gol 



Dołączył: 13 Kwi 2014
Posty: 42



Wysłany: Nie Kwi 13, 2014 12:13   

witam uciąłem ten kawałek rurki co jest przyspawana na samym dole drążka zmiany biegów co była w oryginale tam tulejka z gumkami i plastykiem i dospawałem większą w którą wcisnąłem łożyska
_________________
bodzio
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Kwi 13, 2014 12:24   

A od strony skrzyni uciales tez ten oryginalny krzyżak ? I dałeś od Fiesty tylko od którego modelu :)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
BODZIO-gol 



Dołączył: 13 Kwi 2014
Posty: 42



Wysłany: Nie Kwi 13, 2014 13:12   

też uciąłem pod kątem w granicach 45 stopni zaraz zejdę do garażu to powiem dokładnie jaki krzyżak

[ Dodano: Nie Kwi 13, 2014 12:36 ]
kolego mam na pudełku tylko oznaczenie mgf 7112 i numery 49-0019 ale to jest od zwykłej fiesty

[ Dodano: Nie Kwi 13, 2014 12:39 ]
ale teraz bajka drążek na luzie chodzi tylko po góra 2 cm na boki zero luzu i drgań

[ Dodano: Nie Kwi 13, 2014 13:12 ]
tylko żeby pamiętać że przy zaznaczeniu miejsca odcięcia starego krzyżaka ktoś przytrzymał drążek zmiany biegów w pozycji luzu i żeby skrzynia była na luzie by nie odciąć za dużo
_________________
bodzio
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Kwi 13, 2014 13:33   

Ok czyli jest to takie cos:



Fiesta 89-95 :razz:

Tanie to jest bo za 39-50zl można dostać :wink: Nie wiem czy znasz ale było dorabianie tulejek na forum krzyżaka z Poliuretanu :P Oraz montaż Short shifta na szybsza zmianę biegów :wink: Mogłeś sobie od razu był lewarek wydłużyć o 2cm jak spawałeś :P

Tutaj masz caly temat:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=74004
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
BODZIO-gol 



Dołączył: 13 Kwi 2014
Posty: 42



Wysłany: Nie Kwi 13, 2014 13:44   

dokładnie to samo ale mam teraz szyprze przełożenie biegów znaczy są kutrze odstępy od siebie w wajchowaniu samo jakoś tak wyszło bez kombinowania może spowodowało to że jest większa średnica tulejki na dole gałki zmiany biegów lub dłuższy krzyżak nie mam pojęcia ale biegi mam króciutkie dziś niedziela to nie będę się pchał do kanału ale jutro wrzucę fotki jak mi to wyszło
_________________
bodzio
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Kwi 13, 2014 14:02   

BODZIO-gol, No bardzo możliwe bo nawet z 1cm jak jest wydłużone fajnie już biegi wchodzą :D

Tutaj jest chyba dobra ilustracja jak to powiano wyglądać u ciebie :
forums.mg-rover.org/showthread.php?t=89812
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
BODZIO-gol 



Dołączył: 13 Kwi 2014
Posty: 42



Wysłany: Nie Kwi 13, 2014 14:06   

u mnie krzyżak idzie pod kątem, aż idę do tego garażu zrobić fotki
 
 
steir 



Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 1



Wysłany: Nie Cze 22, 2014 15:01   

A czy cięgno ze skody felicji by też nie pasowało? Chodzi mi o coś takiego http://allegro.pl/nowy-dr...4345479056.html
Zdaję się że ktoś już tak zrobił: http://allegro.pl/land-ro...4338827781.html Ciekawe czy zdaje to egzamin. Bo cena dość przystępna.
 
 
BODZIO-gol 



Dołączył: 13 Kwi 2014
Posty: 42



Wysłany: Pon Cze 23, 2014 09:51   

ja bym od strony skrzyni dał krzyżak fiesty jeszcze do tego nowego i by chodził jak ta lala
_________________
bodzio
 
 
magill 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 127
Skąd: Wschowa

Rover 600

Wysłany: Nie Lip 20, 2014 13:53   

Panowie, macie jakiś patent na wyjęcie tego oryginalnego bolca przy skrzyni biegów?
Nie wiem czym mam w to uderzać, bo aż się boję, że zepsuję coś.

Może jakąś śrubkę przełożyć i jakimś sposobem "wyprasować" go..?
 
 
 
BODZIO-gol 



Dołączył: 13 Kwi 2014
Posty: 42



Wysłany: Pon Lip 21, 2014 16:23   

kolego to wychodzi bez problemu młoteczek i delikatnie pukasz przez jakiś wybijak
_________________
bodzio
 
 
Dominias22 



Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1



Wysłany: Sob Lip 26, 2014 21:30   Re: [ 620 SDI ] GAŁKA ZMIANY BIEGÓW NOWY PATENT

BODZIO-gol napisał/a:
Witam wszystkich jestem nowym użytkownikiem Rovera 620 sdi i na forum ,pięknie opisaliście regeneracje luzów na drążku zmiany biegów miałem to samo ale po tylu postach że brzęczy jest lepiej mnie to nie wystarczyło więc do tematu strona od skrzyni zastosowałem krzyżak kierowniczy od fiesty nic nie dopasowywałem jak było pisane jakiś dystans wszystko jest złączone jak by była jedna całość od nowości ale patent na drążku zmiany biegów to bajka więc zastanawiałem się ze trzy dni jak usprawnić tę przypadłość na wieczność bez jakiś tam wężyków więc udałem się do garażu w poszukiwaniu łożysk igiełkowych było by to najlepsze rozwiązanie niestety znalazłem 1 szt ale zato znalazłem stare wirniki od wiertarki ,szlifierki na nich były łożyska średnica zewnętrzna to 19mm w środku weszła mi śruba na nakrętkę klucza 13mm pojawił się problem gdy wyjąłem gałkę zmiany biegów bo tam również jest podobny wymiar w miejscu tulejki ale nie poddałem się długość rej tulejki to w granicach 3 cm poszukałem rurkę stalową taką aby weszły w nią na ścisk łożyska 19mm odciąłem całą starą tuleje szlifierką kątową i w miarę możliwości garażowych dospawałem nową rurkę o średnicy w wewnątrz 19mm wcisnołem łożyska nie żałowałem bo 4szt ale trzeba pamiętać by łożyska wystawały poza tulejkę po 1mm lub były na równo z tulejką i z każdej strony przy skręcaniu bałem małą podkładkę od stron łożysk tak aby nie wystawały za dużo poza wewnętrzny pierścień łożyska wszystko skręciłem na chama nie do słownie ale żeby nie było luzów środkowe pierścienie łożysk są na sztywno a górne pracują wraz z drążkiem biegów w widełkach tej rury która idzie do skrzyni bardziej łopatologicznie nie mogłem opisać jak będę miał chwilkę to wrzucę fotki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Problem z gałką zmiany biegów
Delta3131 Rover serii 600, Honda Accord 3 Nie Lut 13, 2011 12:11
PanzerMajer
Brak nowych postów [620] Plastik wokół drążka i gałka zmiany biegów - wymiana
Abaddon09 Rover serii 600, Honda Accord 4 Sro Paź 11, 2017 22:00
Abaddon09
Brak nowych postów [R600] Skrzynia biegów / drążek zmiany biegów
Jest jakby przesunięta
cbf.lucas Rover serii 600, Honda Accord 6 Sob Maj 17, 2008 11:22
Skiba
Brak nowych postów [R620] Lewarek zmiany biegów
figaro Rover serii 600, Honda Accord 6 Sob Gru 04, 2010 23:16
martens
Brak nowych postów [620Sdi] Dźwignia zmiany biegów
TrAViShOn Rover serii 600, Honda Accord 2 Pon Gru 30, 2013 09:58
TrAViShOn



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink