Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Gaz w Roverku 620 ti
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Gaz w Roverku 620 ti
Autor Wiadomość
sebastek 



Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 25
Skąd: Lubin



Wysłany: Pon Lis 05, 2007 15:20   [R620] Gaz w Roverku 620 ti
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Ma ktoś założony gaz w Roverku 620 ti? Jeśli tak to jaka instalacja i ile pali gazu?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 12, 2011 00:28, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 05, 2007 15:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
andrzejziom 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 191
Skąd: Zamość



Wysłany: Pon Lis 05, 2007 15:25   

witam ja mam zalożony gaz w swoim roverku 620 2.0 , pali jakieś 10 - 12 litrow oczywiscie jak ktos ma bardzo ciezka noge moze i wiecej palic ale spalanie mi sie wydaje ze jest dobre gaz jest w nim od 2002 roku ....
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Lis 05, 2007 15:28   


--------------------------------------------------
dopisek od moderatora:
sebastek jeśli chcesz, by temat nadal funkcjonował i nadal chcesz uzyskiwać
odpowiedzi na swoje pytanie to popraw proszę nazwę tematu na
obowiązującą na naszym forum (użyj funkcji <edytuj> w pierwszym poście) ...
a wystarczyło przeczytać TO :wink:
--------------------------------------------------
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
pawciu87 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 265
Skąd: Wieluń



Wysłany: Pon Lis 05, 2007 17:19   

spytaj kolegi - > http://www.roverki.pl/for...iewprofile&u=35 ma zalozony gaz w swoim TI :wink:
_________________
"Tylko auta z duszą..."
 
 
 
zygota 



Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 10
Skąd: Koszalin



Wysłany: Pon Lis 05, 2007 17:38   

W moim Roverku 620i mam założoną zwykłą instalację i pali mi przy lekkiej jeździe (90 km/h do 120 km/h) na trasie około 9 litrów/100 km,natomiast na mieście około 14 litrów/100 km zależy czy stoi się długo w korkach
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Lis 05, 2007 20:13   

Mam zagazowane Ti - wielu uznało to za profanację ale ja tego tak nie odbieram.

Zainstalowana instalacja to stag 300, reduktor jakiś silver, butla toroidalna 43l w zapasówce
Spalanie mieści mi się w granicach 10-12 L/100km, dodatkowo jeszcze około 10L E95/miesiąc (moje średnie przebiegi miesięczne to około 1500-2000km a instalacja zawsze odpala się na benzynie do momentu osiągnięcia przez silniki ~35oC). W mieście spali na pewno nieco więcej ale i tak myślę że do 15L/100km nie dobije - to wszystko zależy od stylu jazdy. Ja jeżdżę dość łagodnie i zawsze se obiecuję że kiedyś jedno całe tankowanie przejeżdżę jak emeryt ale jakoś do tej pory się nie udało :wink:

Chłopaki którzy mi montowali nieco się namęczyli, montaż im zajął 6h a ustawianie parametrów tydzień (ale myślę że nie jeździli nonstop - przynajmniej licznik na to nie wskazywał) ogólnie nie mam większych zastrzeżeń - czasami sobie szarpnie ale to raczej za sprawą przewodów WN które należało by wymienić. Spadek mocy jest lekko odczuwalny ale to nie problem ulice to nie tory wyścigowe a to co zostało daje radość z jazdy podwójną bo i tanio i dalej dynamicznie
 
 
krychu 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 29
Skąd: szczecin



Wysłany: Pon Lis 05, 2007 23:51   

Nie wież w Bajki że LPG nie niszczy silnika i Jeśli chcesz mieć przymusowy remont silnika za jakieś 100 - 150 tys km max 200 tys, to przerabiaj na LPG. Kolejną sprawą jest ekonomia, jeśli masz małe miesięczne przebiegi to nie opłaca cię montować instalacji. Do ceny paliwa dolicz większe koszty eksploatacji: Częstsze wymiany świec i przewodów WN, Lepszejsze Oleje silnikowe, zwykłego mineralnego nie radzę lać, gdyż gaz jako paliwo suchsze osłabia smarowanie silnika , no i częstsza aniżeli przy benzynie wymiana filtra powietrza
Pozdrawiam
Krystian
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Lis 06, 2007 00:16   

krychu, - jezeli mam ladowac co 100-200tkm 2000pln w remont glowicy to mi to pasuje, roznica finansowa przy aucie spalajacym gazu/benzyny dobrze powyzej 10/100km po 100-200tkm jest taka ze mozna by nawet przeszczep silnika robic :-) a jazda na samym Pb95 tez powoli wyrobi silnik

jesli ktos ma duzo palace auto i robi duzy przebieg to mu sie zwroci wiele razy :-)

ale racja ze jak robi maly to moze nie byc warto, bo usterki moga pojawic sie na poczatku znacznie obnizajac rentownosc inwestycji. z drugiej strony nikt nie gazuje porzadnie auta ktore opyli za 2 lata bo po co ;-)

nie nalezy wierzyc ze instalka LPG to kopalnia zlota, ale gdy podejdziemy do tego z glowa zyski sa wymierne bez watpliwosci
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
sebastek 



Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 25
Skąd: Lubin



Wysłany: Wto Lis 06, 2007 07:04   

Rocznie robie ok. 25tys. km i mam zamiar pojeździć przynajmniej 3 lata, więc na pewno mi się zwróci. Gazownik zaproponował mi Stag 300 za 2500zł. Zwrot kosztów instalacji przewiduję po niecałym roku.
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Wto Lis 06, 2007 10:57   

a to widzieliście

http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=20262

Uważam że jak ktos ma 2000 - 3000 tys to lepiej wydac na instalacje LPG niż na alu lub mody wizualne czy silnika.

Ja wytargowałem dobra cene przy kupnie auta dołożyłem troche i jeżdżę do bólu ( nawet do Biedronki oddalonej 500 m) nie martwiąc się o cene paliwa a miesięczne koszty utrzymania auta spadły o połowe.

Ktos powie kup sobie diesla ale ja uwielbiam prace benzyniaka i wysokie obroty japończyków :mrgreen: :mrgreen:

Postów na temat gazu (za i przeciw ) jest mnóstwo i ten co nie posiadał jest na nie a ten co miał to zakłada w każdym nowym aucie
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lis 06, 2007 12:53   

sebastek napisał/a:
Ma ktoś założony gaz w Roverku 620 ti? Jeśli tak to jaka instalacja i ile pali gazu?

Dobrze wyregulowana instalacja pali min. ok. 20-30% gazu więcej niż benzyny.

krychu napisał/a:
Nie wież w Bajki że LPG nie niszczy silnika i Jeśli chcesz mieć przymusowy remont silnika za jakieś 100 - 150 tys km max 200 tys, to przerabiaj na LPG.

hehe, zagorzały przeciwnik LPG :lol:

krychu napisał/a:
Lepszejsze Oleje silnikowe, zwykłego mineralnego nie radzę lać, gdyż gaz jako paliwo suchsze osłabia smarowanie silnika

Oleje do LPG się leje takie same, smarowanie jest jak najbardziej w porządku, a LPG jako paliwo bardziej czyste, nie przyczyna się do tworzenia nagarów w silniku w takim stopniu jak benzyna.

O gazie napisałem już wiele i nie chcę się powtarzać. Do swojego ROVERka 620Si założyłem Staga 300.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
krychu 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 29
Skąd: szczecin



Wysłany: Wto Lis 06, 2007 13:25   

paff napisał/a:
krychu, - jezeli mam ladowac co 100-200tkm 2000pln w remont glowicy to mi to pasuje, roznica finansowa przy aucie spalajacym gazu/benzyny dobrze powyzej 10/100km po 100-200tkm jest taka ze mozna by nawet przeszczep silnika robic :-) a jazda na samym Pb95 tez powoli wyrobi silnik


Zależy co pójdzie, sprawdź ile kosztują pierścienie i zawory, te 2000 to raczej na części wydasz.

Ja nie jestem przeciwnikiem LPG, sam śmigam już drugim zagazowanym autkiem, :smile: . LPG czyste? cóż to zależy od jakości gazu, gdyż jak wiadomo jest gaz i jest gaz. Zwiększasz zużycie silnika, w minimalnym stopniu ale jednak. PB 95 też zużyjesz silnik ale nie tak szybko jak na LPG
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Lis 06, 2007 13:38   

za 2000 to mozna kupic uzywana glowice (jesli to w ogole potrzebne) w dobrym stanie i wsadzic nowe zawory ssace, kupic komplet pierscieni, komplet uszczelek, nowy olej z filtrem i wodę i zaplacic za robote :-)

tak to sie przedstawia w silniku serii K

a faktem jest ze dobrze zrobiony STAG 300 jedzie az milo

faktem tez jest ze wszystko to bedzie fajne i malo kosztowne jak sie znamy na tym co robimy i zlecamy innym :-) ale to chyba jak w kazdej dziedzinie zycia :)
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
bobesh 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 13
Skąd: Rawa Maz.



Wysłany: Wto Lis 06, 2007 13:39   

sebastek napisał/a:
Rocznie robie ok. 25tys. km i mam zamiar pojeździć przynajmniej 3 lata, więc na pewno mi się zwróci. Gazownik zaproponował mi Stag 300 za 2500zł. Zwrot kosztów instalacji przewiduję po niecałym roku.


A wymianę tudzież regenerację turbiny do kosztów doliczyłeś?
Bo wielce prawdopodobnym jest że po jakichś 30-50 kkm się zapiecze - temperatura spalin z gazu jest za duża.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 06, 2007 13:59   

Ja już kilkakrotnie przedstawiałem wyliczenia dla 827 po 80 kkm, gdzie nie widzę specjalnie większego zużycia silnika przez LPG (mam już 6 auto na LPG i w żadnym nie widziałem większego zużycia silnika), może dlatego, że nie oszczędzam na instalacjach.

Generalnie w 623 instalacja zwróciła mi się po około 10-12 kkm, a przejechałem już 30 kkm i mam zamiar zrobić jeszcze około 150 kkm tym autkiem.

Moje poprzenie 623 zostało zagazowane II gen. (ale w dobrym zakładzie) przy przebiegu 166 kkm, a następny właściciel sprzedał je przy przebiegu 280 kkm i ZTCW nie miał problemów z silnikiem.

Co do silnika turbo, to tylko kwestia doboru odpowiedniego zakładu i instalacji.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
krychu 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 29
Skąd: szczecin



Wysłany: Wto Lis 06, 2007 14:19   

sebastek napisał/a:
Rocznie robie ok. 25tys. km i mam zamiar pojeździć przynajmniej 3 lata, więc na pewno mi się zwróci. Gazownik zaproponował mi Stag 300 za 2500zł. Zwrot kosztów instalacji przewiduję po niecałym roku.


25 tys rocznie to raczej mały przebieg, instalacja się zwróci po ponad 1,5 roku (gaz idzie do góry), przemyśl sens instalacji
 
 
sebastek 



Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 25
Skąd: Lubin



Wysłany: Wto Lis 06, 2007 14:27   

krychu napisał/a:
25 tys rocznie to raczej mały przebieg, instalacja się zwróci po ponad 1,5 roku (gaz idzie do góry), przemyśl sens instalacji


Benzyna też na pewno zdrożeje i różnica w cenie tankowania może być nawet większa. Mi chodzi głównie o żywotność turbiny. Jeśli ktoś ma zagazowanego ti to może coś na ten temat powiedzieć.
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Wto Lis 06, 2007 14:31   

bobesh napisał/a:
Bo wielce prawdopodobnym jest że po jakichś 30-50 kkm się zapiecze - temperatura spalin z gazu jest za duża.


Może mnie ktoś oswieci z ta turbiną - co maja spaliny do turbiny?

Zawsze myslałem że turbina zasysa powietrze i wciska je do silnika a spaliny wychodzą druga stroną
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Lis 06, 2007 15:11   

Ja zdecydowałem się na LPG po rozmowie z człowiekiem który w swoim saabie turbo też miał instalację LPG. Nie mam pojęcia ile na niej przejeździł ale w ciągu kilku lat mu się na pewno nazbierało - żadnych problemów, turbina też się nie buntowała (początkowo odrzucałem myśl o LPG właśnie głównie z powodu turbiny).

Brat ma już przejechane ponad 150 tyś km na założonej przez jakiegoś kowala instalacji II gen (w R620i) było różnie palił i 20l/100 i w ogóle nie palił, szarpał dławił się ciągle były problemy z ustawieniem -ale brat to niechluj i nieba o samochód za to ten odwdzięcza mu się kompletną bezawaryjnością

Co do temperatury spalin LPG to myślę że nie jest aż o tyle większa by zaszkodzić i turbinie i całej reszcie wydechu
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 06, 2007 16:01   

krychu napisał/a:
25 tys rocznie to raczej mały przebieg, instalacja się zwróci po ponad 1,5 roku (gaz idzie do góry), przemyśl sens instalacji

Tego nie rozumiem, bo jak policzę to:
- 2,1 zl/l LPG
- 4,2 zl/l E95
Spalanie na 100 km (liczę średnią pół na pół trasa/miasto dla mojej jazdy R623):
- 12 l LPG
- 10 l E95
Różnica na 100km:
42 - 25,2 = 16,8 zl

Czyli po 25 kkm 250*16,8zł = 4200 zł

Dobrą instalkę IV gen. można kupić za 2100 zł - wniosek - po odjęciu około 300 zł dodatkowych kosztów (droższy przegląd - 80 zł, przegląd instalacji - 40 zł, częstsza wymiana świec 60 zł, częstsza wymiana przewodów - 120 zł) w pierwszym roku zostaje w kieszeni 1800 zł, a w następnych 3900 zł.

No jakbym nie liczył zysk, a wahaniami cen LPG bym się nie przejmował, bo jeszcze 3 miesiące temu przy tym samym wyliczeniu różnica wychodziła ponad 22 zł, a ropa drożeje...

KRYS napisał/a:
Zawsze myslałem że turbina zasysa powietrze i wciska je do silnika a spaliny wychodzą druga stroną

Ale turbina jest nakręcana właśnie spalinami - przecież od czegoś musi się kręcić. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Błąd 34 w Roverku 620 z silnikiem diesela
komandos203 Rover serii 600, Honda Accord 8 Sob Sty 10, 2009 14:31
komandos203
Brak nowych postów [R620] Opady deszczu w moim Roverku
kurtki Rover serii 600, Honda Accord 2 Czw Kwi 10, 2008 21:20
NEOSSS
Brak nowych postów [R618] Gaz w Roverku 618 instalować czy nie
adam_kg1 Rover serii 600, Honda Accord 4 Pon Lip 30, 2007 07:34
piter34
Brak nowych postów [R600] Problemy z gazem w Roverku 600
igunia7 Rover serii 600, Honda Accord 5 Pon Lis 23, 2009 22:12
igunia7
Brak nowych postów [R600] Problem z oświtleniem w Roverku 600...pomocy
laniec Rover serii 600, Honda Accord 2 Pią Kwi 20, 2007 12:13
laniec



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink