Forum Klubu ROVERki.pl :: [r200] zmiana silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r200] zmiana silnika
Autor Wiadomość
cortez 




Dołączył: 28 Sty 2014
Posty: 36
Skąd: Rybnik

MG TF

Wysłany: Czw Maj 08, 2014 14:02   

No kupie ten osobny, zobaczę bo nie mieszkam w kraju i zobaczę jak to jest w Holandii
ile za to śpiewają tylko z tych opisów nie mam pojęcia gdzie co podłączyć u mnie w mg jest metalowa rurka od termostatu czyli termostat stary musze wywalić i gdzie zamontować ten nowy ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 08, 2014 14:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Maj 08, 2014 14:19   

Ze starego zostaje obudowa i wkłada się tam taka przelotkę (jest w zestawie) a resztę termostat właściwy z węzami trzeba kupić i podłączyć. Można znaleźć używane w landroverach freelanderach 1.8 bo często montowali w serwisach.
W landroverowy.pl tez jest cały zestaw ale droższy jak www.s-part.pl
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
cortez 




Dołączył: 28 Sty 2014
Posty: 36
Skąd: Rybnik

MG TF

Wysłany: Czw Maj 08, 2014 14:31   

mół by mi ktos zaznaczyć gdzie ma sie znajdować ten termostat i co wywalić
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Maj 08, 2014 15:59   

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=589043#589043
Tu masz wszystko wyjaśnione z PDF włacznie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
cortez 




Dołączył: 28 Sty 2014
Posty: 36
Skąd: Rybnik

MG TF

Wysłany: Czw Maj 08, 2014 16:41   

oki jakoś z tym dam rady tylko na razie murze wydłubać ten zaworek z kolektora i tu znów problem bo muszę czekać 2 tygodnie na nową uszczelkę kolektora nie da razy założyć starej ta ma dopiero 3 tygodnie
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Czw Maj 08, 2014 16:59   

rudealis napisał/a:
Czyli dobrze myslalem nad 1.8t,silnik lepiej jest kupic z auta ktorym mozna sie jeszcze przejechac i sprawdzic.150/160 km i sporo momentu by mi wystarczylo,mozna zawsze cos podubac na 190 km.Teraz kwestia z czym to spiac najlepiej myslalem nad skrzynia pg1 ze szpera? Tylko co z elektryka,co prosciej elektryke z r75 przezucic?czy odpalic na kompie z 1.4 i dodatkowy sterownik?


Trzeba by zobaczyć czy taki ECU ze zdjętym immo z Rovera 75 1.8 ( nie turbo) zagada z 1.8 z 25/45/ZR/ZS/TF. Jeśli tak to przerabiasz sobie tylko wtyczkę pod MEMS3 i już masz gotowca ;]
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Czw Maj 08, 2014 18:18   

Nie zagada bo w 75 jest czujnik położenia wału oparty na efekcie Halla, a nie indukcyjny jak w wolnossakach. A założenie takiego czujnika wiąże się z wsadzeniem dwumasy i Getraga. :razz:
 
 
 
rudealis 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 186



Wysłany: Czw Maj 08, 2014 19:44   

Zagada? bo pisalem ze wkladam pg1,ale co mi z Ecu z 1.8 jak i tak potrzeba to wystroic innym sterownikeim zeby latalo z turbo,wiec na kompie z 1,4 powinien zagadac,Jakies rady?
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Czw Maj 08, 2014 20:50   

Chodziło mi wtedy o coś innego, mianowicie turbo jest tylko w r75 i mg zt. Sprawdzić można by było tylko ecu z N/A z R75 na silnikach 1.8 w 25/45 ale zapomniałem o tym czujniku ;p
Dopiero kiedy info że ecu z turbo działa można by zapakować 1.8 turbo prosto z r75 wraz z ecu. Niestety już wiemy że nie da rady.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 08, 2014 21:46   

Ale ja nie kumam... dać wiązke z ZT/75, ecu tak samo, wywalić immo i po sprawie, po co kombinować?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
osarro 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 496
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 08, 2014 23:11   

Cytat:
Mi bardziej chodzi po glowie 1.8t po 2004 roku,najbardziej ciekawi mnie hgf,osarro chyba niewiesz co mowisz 1.8t a 1.8 vvc to inna bajka


Normalne w jednym jest turbina którą można podkręcić w VVC raczej będzie ciężko więc wiem co mówie ;)

7Tomi napisał/a:
osarro napisał/a:
nieustajacy problem HGF wiec nie polecam .


Ale to jest pier....... HGF to wada konstrukcyjna, i po wymianie uszczelki ma się spokój na kilka długich lat. No chya, że ktoś pałuje na zimnym non stop i później go boli HGFF to sorki ale pretensje do samego siebie... To samo o HGF można powiedzieć w przypadku Fiatów Peugotów Opli i 2 litrowych BMW... więc nie siejmy teorii z Roverem HGF gratis :/




Pier...to jest że jak się zrobi to będzie na wieki znam mnóstwo osób którym po zrobieniu wytrzymuje zazwyczaj 50-100 tys. Ta wada zostanie zawsze wadą i zawsze uszczelka będzie wypluwana nie ma opcji żeby zrobić i przejechać 150-200 tys takich R to na palcach policzyć.
Teoria z HGF gratis niestety jest i nic tego nie zmieni chyba że ktoś będzie jeżdzić non stop do 2000Rpm to może pojeździ nieco więcej,nie oznacza to żeby panikować sam przerabiałem HGF w R200 i tuż po sprzedaży nowy właściciel też dostał czyli po około 55 tys km.


Markzo napisał/a:
osarro napisał/a:
lepszym wyborem byloby nawet wstawienie 1,8vvc od ZRa z uwagi na lepsze osiagi od 1,8T.

to juz bzdura :)


1,8 150 km 1,8 VVC 160 KM więc raczej mówi za siebie chyba że chcemy kręcić turbine,jedyne do czego mogę się zgodzić że z turbiną będzie bardziej elastyczny a z VVC będzie trzeba bardziej wkręcać



Tak czy inaczej i tak wolałbym 2,0T :P
_________________
R200 turn into R75....
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Czw Maj 08, 2014 23:25   

Markzo napisał/a:
Ale ja nie kumam... dać wiązke z ZT/75, ecu tak samo, wywalić immo i po sprawie, po co kombinować?


Nadal nie mamy sygnału o położeniu wału korbowego. Chyba że dorobić pierścień na koło pasowe i umieścić czujnik na jakimś customowym wsporniku.

Co do różnicy między VVC a Turbo to nie wziąłeś kolego pod uwagę faktu, że mimo mniejszej mocy turbodoładowany ma sporo więcej momentu (215Nm w stosunku do 174Nm). Z pewnością będzie bardziej elastyczny, bo jest dodatkowo płasko rozłożony, ale VVC też ma swój urok. Dzięki zmiennym fazom w zasadzie od 900obr jest już użyteczny moment obrotowy aż do 7200obr. :D No i dźwięk wolnossącej K-Serii to jest to. :mrgreen:
 
 
 
osarro 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 496
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 08, 2014 23:29   

Przecież napisałem że 1,8 T będzie bardziej elastyczny ...trzeba dokładnie czytać :P
_________________
R200 turn into R75....
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 09, 2014 05:57   

osarro napisał/a:
1,8 150 km 1,8 VVC 160 KM więc raczej mówi za siebie chyba że chcemy kręcić turbine,jedyne do czego mogę się zgodzić że z turbiną będzie bardziej elastyczny a z VVC będzie trzeba bardziej wkręcać

nic tu nie mówi samo za siebie, bo mało ktore vvc trzyma serie ;] realnie ma blizej 145KM niż 160 ;] i niuta odpowiednio mniej :) wiec dalej kicha, bo turbo trzyma serie to raz, a dwa pompuje niutona dużo wczesniej i auto lepiej jedzie.

MultecFSO napisał/a:
Nadal nie mamy sygnału o położeniu wału korbowego. Chyba że dorobić pierścień na koło pasowe i umieścić czujnik na jakimś customowym wsporniku.

ale czekaj czekaj, nie można dać getraga? zostaje wtedy tylko kwestia polosi....albo dać 2mase i czujnik z 1,8t do pg1, ciekawe czy da rade to pożenić :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Maj 09, 2014 09:24   

cortez napisał/a:
nie da razy założyć starej ta ma dopiero 3 tygodnie

Można na starej uszczelce ale to jest loteria 50/50, czasem się uda i lata jak w moim freelu ale i tak po 5000km wypluło ją
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Pią Maj 09, 2014 11:23   

O ile średnica tarczy i ilość zębów wielowypustu w piaście tarczy sprzęgła się zgadza to przynajmniej koło można posadzić, ale wątpię. Czujnik trzeba jakoś zamocować od góry bo wieniec znajduje się obok wieńca do rozrusznika. A oprócz kwestii półosi to jeszcze jest kwestia zamocowania do budy.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 09, 2014 14:21   

czyli jednak zostać przy pg1 i ogarnąć jakoś ten czujnik...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Pią Maj 09, 2014 18:29   

Na upartego można ten sygnał przekonwertować. http://www.bimmerboost.co...ignals-reliably tylko nie wiadomo jak go przyjmie ecu ;]
Jako że największy tuner ecu do rovera ma już za sobą swapy 1.8T do MG ZR to zapytałem go jak on rozwiązał tą sprawę i czy nie da się tego zrobić programowo już w samym ECU.
Jak na razie nie słyszałem nic o klonowaniu map do ECU z benzyny roverka przez osoby prywatne w Polsce ale może takie rzeczy istnieją wtedy jeśli byłby możliwy remapik na VR sensor to składają się potencjalni klienci albo nawet jedna osoba na 1 ecu, a później je klonuje ze zmienioną mapką i powoli odzyskuje kaskę którą wydał.

A i 1.8T nie występuje tylko pod postacią 150HP, jest też wersja 160HP która występuje w MG ZT. Jeśli jest to kwestia ECU to wiadomo co trzeba zrobić. Też zapytałem o to mistrza remapu. Na jego stronie chwali się że da się wycisnąć z remapowanego ECU do 205HP ;]
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Pią Maj 09, 2014 19:23   

BigBoyPL napisał/a:
Na upartego można ten sygnał przekonwertować. http://www.bimmerboost.co...ignals-reliably tylko nie wiadomo jak go przyjmie ecu ;]
Jako że największy tuner ecu do rovera ma już za sobą swapy 1.8T do MG ZR to zapytałem go jak on rozwiązał tą sprawę i czy nie da się tego zrobić programowo już w samym ECU.
Jak na razie nie słyszałem nic o klonowaniu map do ECU z benzyny roverka przez osoby prywatne w Polsce ale może takie rzeczy istnieją wtedy jeśli byłby możliwy remapik na VR sensor to składają się potencjalni klienci albo nawet jedna osoba na 1 ecu, a później je klonuje ze zmienioną mapką i powoli odzyskuje kaskę którą wydał.

A i 1.8T nie występuje tylko pod postacią 150HP, jest też wersja 160HP która występuje w MG ZT. Jeśli jest to kwestia ECU to wiadomo co trzeba zrobić. Też zapytałem o to mistrza remapu. Na jego stronie chwali się że da się wycisnąć z remapowanego ECU do 205HP ;]


A ten tuner to ZandF ? :) Szkoda, że to taka droga impreza. Taniej byłoby pójść w Ecumastera. A co do zgrywania mapy to nie sądzę by to było możliwe. Na pewno sterowniki są po remapie w jakiś sposób zabezpieczone, chyba nie byli by tak głupi... :)
Prościej jest wykorzystać sterownik z 1.8 Stepspeeda (który ma czujnik indukcyjny) i wgrać mu wsady z Turbo. Chodzi konkretnie o dodatkowego scalaka na płytce... :)
 
 
 
rudealis 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 186



Wysłany: Pią Maj 09, 2014 19:28   

Ja sie gdzies spotkalem ze jest to kwestia kola zamachowego te 150 i 160 km ale tego to nie jestem pewien musial bym poszukac,co do czujnika zastanawia czy te czujniki roznia sie tulko zasada dzialania czy rowniez sygnalem ktory odbiera komputer moze sygnal jest taki sam?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] Zmiana silnika z 8v na 16v
Avixxx Tuning mechaniczny 2 Pią Mar 07, 2014 16:04
leszczu
Brak nowych postów zmiana silnika w 200 z 1.1 na 1.4 16v
karolkr Tuning mechaniczny 3 Pią Lut 06, 2009 14:57
NEOSSS
Brak nowych postów [R25] zmiana silnika
komoss Tuning mechaniczny 10 Pon Sty 20, 2014 21:18
Harry
Brak nowych postów [MG ZS] zmiana silnika na vvc
djdk Tuning mechaniczny 38 Czw Sty 17, 2019 11:50
polonez_vvc
Brak nowych postów [Rover 200 vi]1.8 vvc zmiana silnika
sebek22445 Tuning mechaniczny 2 Pią Maj 02, 2014 14:31
sebek22445



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink