Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Nie odpala na benzynie a na gazie tak.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Nie odpala na benzynie a na gazie tak.
Autor Wiadomość
hubisek95 



Dołączył: 16 Maj 2014
Posty: 6



Wysłany: Sro Maj 21, 2014 17:52   [R75] Nie odpala na benzynie a na gazie tak.
Typ: T Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002

Odpaliłem dziś rano auto żeby je przeparkować i odpaliłem normalnie. Następnie po jakiś 5 godzinach próbowałem odpalić i nie dałem rady... wykonałem to na gazie choć mam sekwencje bo pomyślałem że może benzyny nie ma pojechałem zatankowałem i nic to też nie dało... podczas jazdy przełączyłem na benzynę zobaczyć czy może wtedy coś jej przepcha ale nic z tego auto zaczęło gasnąć. Wyciągnąłem potem wężyk od benzyny żeby zobaczyć czy wypluje coś ale nic... sucho... wie ktoś może jaki to będzie problem i z czym związany i ogólnie jaki koszt naprawy wyjdzie? z góry dziękuje za pomoc.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 21, 2014 17:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Sro Maj 21, 2014 17:55   

hubisek95 napisał/a:
Wyciągnąłem potem wężyk od benzyny żeby zobaczyć czy wypluje coś ale nic... sucho...


Sam podpowiedziałeś pewnie pompka.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 21, 2014 18:28   

Miałem bardzo podobnie ostatnio. Po przekreceniu stacyjki powinieneś słyszeć pompkę, jest w baku pod tylną kanapą po stronie pasażera. Zdejmij siedzisko rozłącz i podłącz wtyczke może tylko styku nie ma. Pompki nie są drogie ok 100pln kosztują a wymiana nie jest trudna hehe tylko jeden klucz potrzebny jest, 10 i śrubokręt.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
hubisek95 



Dołączył: 16 Maj 2014
Posty: 6



Wysłany: Sro Maj 21, 2014 19:12   

Aha zobaczę wszystkie te możliwości ale jutro. a może mi ktoś powiedzieć co to za urządzenie zaczepione przy akumulatorze idące wzdłuż wężyka paliwowego? bo myślałem że to jest jakaś druga pompka ale to chyba nie to prawda?
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 21, 2014 20:55   

To jest czujnik par paliwa czy jakoś tak.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Maj 22, 2014 11:00   

zawór oczyszczania par paliwa (purge valve)
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
hubisek95 



Dołączył: 16 Maj 2014
Posty: 6



Wysłany: Sob Maj 24, 2014 17:41   

witam sprawdziłem i pompke słysze i nie odpieły się żadne wtyki tam przy niej a auto nadal nie odpala? więc ktoś wie wyciągnąłem ten zawór oparów paliwa i nadal też nic pod nim bęnzyny nie wypluł. co jest?
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Maj 24, 2014 17:51   

w pompie jest filtr paliwa, teoretycznie dożywotni ale na polskim paliwie trzeba go czasem wymienić. Poza tym pompa może chodzić a nie pompować trzeba ją wyjąc z baku i obejrzeć co tam jest, spróbować ją podłączyć na sucho i zobaczyć czy sika paliwem, a jak tam jest wszystko sprawne to trzeba sprawdzić czy może pompa nie daje za niskiego ciśnienia na listwę wtryskową
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 25, 2014 08:27   

Wtyczka na pompie ma zabezpieczenie, trzeba ją odciągać w bok ok 1cm a następnie wtyczkę do góry wyjąć. Skoro szłysysz pomkę to ja obstawiam że jest ok (choć wcale tak być nie musi).
Filtr paliwa znajduje się po drugiej stronie baku analogicznie jak pompka. Aby dobrać się do pompki lub filtra potrzebny jest śrubokręt w celu odkręcenia pierścienia który ją trzyma.
Njlepiej zacznij od sprawdzenia ciśnienia na wyjściu z pomki do filtra (to ten brązowy wężyk z bialą końcówką) jak będziesz podpinał manometr to dobrze pościskaj przewody opaskami :mrgreen: mi zerwało i psikło konkretnie benzyną po wnętrzu auta. Jak będzie ciśnienie odpowiednie to pompka ok, u mnie doszło coś po 4bary i zerwało przewód.
Filtr :twisted: nieszczęsny filtr który kosztuje około 300zł (porażka z ceną a dostępnośc tragiczna) jest w obudowie z tworzywa, trochę powyżej środka obudowy jest opaska metalowa którą kończy się dolna część obudowy. By dostać się do filtra trzeba przekręcić obudowę o około 1cm i rozłożyć ją na dwie części (idzie trochę ciężko bo oring trzyma mocno). Syfu tam może być bardzo dużo (u mnie benzyna była czarna w koszyku filtra).
Pod obudową/koszykiem filtra jest regulator ciśnienia paliwa 3,6bara ale to raczej się nie psuje.
Ja miałem taką sytuacją że eR nagle, bez żadnych wcześniejszych objawów po prostu nie odpalił po wyjściu ze sklepu. Laweta powrót do domu 20km i sprawdzanie co mu pposzło. Ciśnienia na listwę nie było, na wyjściiu z pomkpi było coś pod 4bary. Wywaliłem filtr i odpalił ale nie trzymał ciśnienia po zgaszeniu auta, pompka przestawała pracować i ciśnienie od razu spadało do zera. Filtru/a nowego nie dostałem choć podobno pasuje z mini coopera s (inormacja niepotwierdzona) więc za 200 kupiłem wszystko z baku tj. pompka, przewody i filtr z obudową. Wymieniłem i działa, trzyma ciśnienie nawet po zgaszeniu auta.

[ Dodano: Nie Maj 25, 2014 08:27 ]
A o to wszystko co siedzi w baku. Proszę się nie śmiac z mojego głosu :mrgreen: to przez grilla wczorajszego. Później nagram jeszcze rozkładanie obudowy filtra i sam filtr tylko żoneczka musi wrócić bo filtr w bagażnikiu jeździ.

[ Dodano: Nie Maj 25, 2014 08:27 ]
https://www.youtube.com/watch?v=jbvpA-k3JZs
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Mulenie na gazie, na benzynie ok
cinek664 Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Cze 02, 2015 16:39
cinek664
Brak nowych postów [R75]Problem z odpalaniem na benzynie na gazie pali ok
taba19 Rover serii 75, MG ZT 15 Sro Kwi 05, 2017 20:32
taba19
Brak nowych postów [R 75] Klekoczący silnik, szarpanie na benzynie/gazie.
adibeat Rover serii 75, MG ZT 30 Sro Lis 09, 2016 07:12
rafalmis1
Brak nowych postów [R75] nie odpala na benzynie POMOCY!
karol77787 Rover serii 75, MG ZT 6 Sob Kwi 16, 2016 21:16
karol77787
Brak nowych postów [R75] Pali na gazie, nie pali na benzynie
2f2f Rover serii 75, MG ZT 6 Wto Paź 07, 2014 09:41
2f2f



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink