Forum Klubu ROVERki.pl :: [r416] szarpanie na LPG
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r416] szarpanie na LPG
Autor Wiadomość
grzegorz1652 



Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 128
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 01, 2014 08:54   [r416] szarpanie na LPG
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998

Witam. Od wczoraj mam problem z moim roverkiem :( otóż wczoraj w trasie wszystko było OK aż nagle zaczął jakby pracować nie na wszystkie cylindry na LPG bo jak przełączyłem na benzyne to normalnie chodzi równiutko, a jak tylko włącze LPG to zaczyna szarpać i w ogóle nie ma mocy tak jakby właśnie nie szedł na wszystkie tłoki. Resetowałem już kompa całą noc i dalej nic z tego. Dodam jeszcze że gdzieś w środku minimalnie śmierdzi gazem. Czyżby poszły wtryskiwacze? Instalacja LPG to sekwencja stag4

Odpinałem teraz po kolei kable zapłonowe ze świec i stojąc od przodu auta do na pierwszym od prawej jak wypnę to nie ma różnicy jak odepnę lub wepnę czyli chyba coś będzie z kablami zapłonowymi lub kopułką.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 01, 2014 08:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Cze 01, 2014 15:19   

raczej świeca bo na benie chodzi a na gazie nie a LPG jest dość wymagające co do jakości iskry na świecach. W moim zaczęło szarpać i wymieniłem wszystko oprócz świec bo mi tak mechaniki podpowiadali a mnie świece po 80kkm były podejrzane i dopiero po wymianie świec ustąpiło i miałem rację :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
grzegorz1652 



Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 128
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 01, 2014 15:57   

wymieniłem już świece i nic :(
 
 
Wiesia92 




Dołączył: 16 Maj 2014
Posty: 101
Skąd: Tarnowskie Góry

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 01, 2014 17:23   

zobacz czy wszystkie sekcje Ci pracują na wtryskiwaczach gazowych przełącz na gaz i po kolei odpinaj wtyczki i zobacz czy jest reakcja sprawdź również czy przewody dobrze siedzą w dyszach
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Cze 01, 2014 17:31   

A świece sa platynowe? bo jak nie to tak jak byś ich nie wymienił.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wiesia92 




Dołączył: 16 Maj 2014
Posty: 101
Skąd: Tarnowskie Góry

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 01, 2014 18:07   

chcesz sprawdzić układ zapłonowy? rozpędź się do 30km/h wrzuć piaty bieg i pedał gazu do podłogi i zobacz czy szarpie
 
 
 
grzegorz1652 



Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 128
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 01, 2014 18:43   

świece są zwykłe NKG, a po odpięciu wtyczek od wtryskiwaczy po prostu sekwencja się wył. i przechodzi na benzynę.
 
 
dawidsass 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 26

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 01, 2014 19:51   

sknerko napisał/a:
A świece sa platynowe? bo jak nie to tak jak byś ich nie wymienił.

Żartujesz chyba;D
Jeśli to miałaby być świeca to wymiana na zwykłe championy za 14 zł załatwiłaby sprawę.
Miałem podobnie na tej samej instalacji, tylko mi o dziwo przy przyspieszaniu nie szarpał. Rano natomiast śmierdziało gazem. Pojechałem do gazownika i okazało się,że przynajmniej 2 wtryski leją. Wtryski Hana do wymiany po 40 tys.km.
Można jeszcze sprawdzić czy reduktor trzyma ciśnienie, bo niestety u mnie też się rozleciał przy tym przebiegu(AC R01)
 
 
grzegorz1652 



Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 128
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 01, 2014 19:56   

u mnie jest tak że jak mu depnąłem to powyżej 5tyś się jakby odblokował i zaczął ciągnąć do przodu i myślałem że już będzie ok jednak po puszczeniu pedału gazu i spadku obrotów nadal to samo. No nic muszę narazie spróbować po wymieniać kable zapłonowe, kopułkę i palec ;) i zobaczymy a jak nie to będe musiał jechać do gaziarza i tyle
 
 
dawidsass 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 26

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 01, 2014 20:27   

Od razu mówię ci, że wymiana kopułki i palca na razie mija się z celem.
Brat ma accorda 1.8 też zagazowanego stagiem i ma objawy szarpania. Wymienił świece, kopułkę i wysprzęglik hydrauliczny ,ale objawy nie ustały. Ja podjechałbym do dobrego gazownika ,bo skoro na benzynie chodzi dobrze to zacząłbym od instalacji LPG. Nie rób sobie dodatkowych kosztów. Tylko znajdź DOBREGO gazownika (o to jest ciężko)
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Cze 01, 2014 21:46   

dawidsass przeczytałeś moje wcześniejsze wpisy? Ja to przerobiłem na sobie. te silniki nie lubią zwykłych świec, producent zaleca platynowe i jak masz LPG to platynowe są bezwzględnie potrzebne. Jezdże silnikami serii K 17 lat i niestety ale zwykłe świece jak działąją to najdłużej 20kkm a najczęściej zdychają szybko a na LPG bardzo szybko. Mam Staga na wtryskach Magic Jet i latam na tym już 90tys km wymieniłem tylko parownik z Magica na jakiś inny bo tamten padł po 50tys. Cały czas jeździłem na platynowych NGK a teraz mam platynowe Championy za 19pln szt.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dawidsass 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 26

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 01, 2014 22:16   

Dużo twoich wpisów czytałem, ale raczej wszystkie dotyczyły porad;))
Zgadzam się w 100%, że kupując platynowe masz gwarantowaną dłuższą żywotność. Chodzi mi tylko o usunięcie problemu grzegorza. Wymieniłbym świece na najtańsze dla pewności i zerknął na LPG. Ty masz wtryski o których słyszałem wiele dobrego, ale jak to z częściami.. Dzisiaj może się zepsuć wszystko;)
Hany są bardzo wrażliwe i często się sypią. Popraw mnie jeżeli się mylę, ale jeśli na benzynie wszystko byłoby w porządku to zdrowy rozsądek pozwoliłby mi wykluczyć wszystkie układy sterujące pracą silnika. Zająłbym się instalacją LPG. U mnie pomogła wymiana wtryskiwaczy.
PS
Zainteresowałeś mnie platynowymi championami w tej cenie!Już szukam;)
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Cze 02, 2014 08:43   

dawidsass napisał/a:
Zgadzam się w 100%, że kupując platynowe masz gwarantowaną dłuższą żywotność. Chodzi mi tylko o usunięcie problemu grzegorza. Wymieniłbym świece na najtańsze dla pewności i zerknął na LPG.
W moim Landku na PB szedł jak zaklęty, na LPG szarpał, za radą mechaników (trzech) wymieniłem wszystko oprócz świec "bo są dobre" i szarpał nadal, wymieniłem świece i jest git nie szarpie.
dawidsass napisał/a:
Ty masz wtryski o których słyszałem wiele dobrego, ale jak to z częściami.. Dzisiaj może się zepsuć wszystko;)
Hany są bardzo wrażliwe i często się sypią.

A ja słyszałem znowu, że MagicJety to szmelc a Hana są zaje.... i bądź tu mądry. Mam te co mam bo się uparłem, że na tych chce, bo naczytałem się, że te dają rade i się nie pomyliłem.
dawidsass napisał/a:
Popraw mnie jeżeli się mylę, ale jeśli na benzynie wszystko byłoby w porządku to zdrowy rozsądek pozwoliłby mi wykluczyć wszystkie układy sterujące pracą silnika
Zgadzam się, ale tylko w przypadku jak wszystkie składowe są takie jak zaleca producent a o świecach wiem od X lat że rover na zwykłych nie jeździ i wszędzie gdzie bym nie pytał jest hasło rover to platyna i koniec. Kupę czasu jeździłem na zwykłych NGK w Poldku z motorem rovera ale zmieniałem świece razem z olejem najczęściej choć bywało że i 30kkm przelatałem.
dawidsass napisał/a:
Zainteresowałeś mnie platynowymi championami w tej cenie!Już szukam;)
Podpowiem Landroverovy.pl i negocjowałem rabat jako klubowicz :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dawidsass 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 26

Rover 45

Wysłany: Pon Cze 02, 2014 12:53   

Podsumowując:
-Spróbuj wymienić świece na tanie platynowe championy
-Jedź do DOBREGO gazownika sprawdzić wtryski i reduktor.

Jak nie pomoże to będziemy dalej myśleć;)

PS
Dzięki wielkie za namiar, bo siedziałem wczoraj 2h i nic :smile:
 
 
Wiesia92 




Dołączył: 16 Maj 2014
Posty: 101
Skąd: Tarnowskie Góry

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 02, 2014 14:10   

grzegorz1652 napisał/a:
świece są zwykłe NKG, a po odpięciu wtyczek od wtryskiwaczy po prostu sekwencja się wył. i przechodzi na benzynę.


ty masz po jednej wtyczce odpinać a powiedz mi co to masz za listwę wtryskowa
reg? valtek?

[ Dodano: Pon Cze 02, 2014 14:08 ]
powiem Ci tak miałem magicJet aktualnie je mam w moim roverze szczerze to największe gówno jakie mogło zostać stworzone szczerze Ci powiem ze valteki już się lepiej spisują one lubią przepuszcza gaz w dodatku ciężko jest je wyregulować wiem coś o tym bo sam siedzę w gazie..

[ Dodano: Pon Cze 02, 2014 14:10 ]
z list wtryskowych mogę Ci polecić z lepszej półki to listwy REG albo AG miałem ostatnio nowa listwę AG i powiem Ci zarąbiście działała:))REG też jest dobry ale droższy.
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Cze 02, 2014 14:51   

Siedzisz w gazie i do roverka polecasz listwę zamiast pojedynczych wtrysków ? coś słabo w tym gazie siedzisz.
Wiesia92 napisał/a:
powiem Ci tak miałem magicJet aktualnie je mam w moim roverze szczerze to największe gówno jakie mogło zostać stworzone szczerze Ci powiem ze valteki już się lepiej spisują one lubią przepuszcza gaz w dodatku ciężko jest je wyregulować wiem coś o tym bo sam siedzę w gazie..
Ja mam MagicJety od 90kkm i miałem dotychczas raptem dwie regulacje instalacji bo się wolne obroty rozjechały i chodzą jak zaklęte, nie ma odczuwalnej utraty mocy a kumpel w takim samym Freelu ma valteki (reszta jak moja) i słaby jest ja muł a do tego wiecznie reguluje instalacje. Proszę cie jak coś piszesz to lepiej jak się samemu przetestuje. Valtek jest za wolny do Rovera i tyle w temacie. Ponad dwa lata temu (jak montowałem swoje) najwolniejsze nadające się do rovera były MagicJety i o ile dobrze się orientuje nic się w temacie nie zmieniło. Porządni gaziarze z Poznania i okolic nie założą ci nic innego jak Hana albo lepsze bo Magica tu nie lubią ale nikt ci Valteka do rovera nie wstawi bo sobie nie chce w stopę strzelać.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
paolinio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 287
Skąd: Polska



Wysłany: Pon Cze 02, 2014 15:59   

sknerko, ja jeżdże na valtecach i jest nędza, ale nie ma jakiejś tragedii, specjalnie mułowaty nie jest, ale nie raz lubi sobie poszarpać inna sprawa, że ja raczej spokojnie jeżdże.
_________________
Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Cze 02, 2014 16:04   

paolinio no właśnie, na spokojnej jeździe to nie wyczujesz jakiegoś spadku mocy a ja swoim co dzień lecę autostradą i tam czuć jak tylko coś jest lekko nie tak z LPG.
Dużo jest roverków na Valtecu ale nie spotkałem takiego gdzie by nie było czuć spadku mocy, a już widziałem takiego z wtryskami keihein czy jak się to tam pisze, to była bajka lepszy jak mój bo nie było nic czuć kiedy zmienia się zasilanie silnika.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
paolinio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 287
Skąd: Polska



Wysłany: Pon Cze 02, 2014 16:11   

Te wtryski kosztują 1500 zł :o , a niech tam sobie szarpie :mrgreen:
_________________
Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Cze 02, 2014 19:04   

Napisałem ze MagicJet to rozsadne minimum w roverku mam takie i są dobre http://allegro.pl/listwa-...4252064013.html i kosztują 64 za sztukę
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Szarpanie
kostas Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Kwi 15, 2009 08:20
maco
Brak nowych postów [r416] szarpanie silnika
oem3 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sob Mar 19, 2011 13:20
Glodzio
Brak nowych postów [R416] Szarpanie,brak mocy.
Pawel_416 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Czw Lis 28, 2013 13:48
Pawel_416
Brak nowych postów [r416, 96r, 1.6] szarpanie zmiana biegow
Robertt Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Lut 08, 2011 20:07
merh
Brak nowych postów [r416] POMOCY SZARPANIE BO JUZ NIE MAM SIŁY
kto zna jakiś DOBRY warsztat w katowicach okolicach z kompyterem
irons122 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Pią Cze 19, 2009 16:32
faecd



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink