Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Dziwny problem z silnikiem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Dziwny problem z silnikiem
Autor Wiadomość
dudek2006 



Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 15



Wysłany: Sob Sie 24, 2013 23:02   [R45] Dziwny problem z silnikiem
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2002

Witam pisze pierwszy swój post tutaj bo już kilka dni szukam na forum i nie znalazłem odpowiedzi.

Wiec od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem Roverka 45 1,4 16v
Mam problem z układem chłodzenia przy upałach w zeszłym tyg auto przy jezdzie w trasie zachowywało się normalnie lecz przy staniu na światłach auto gasło samo i potem 10-15 min nie moglem go zapalic problem rozwiązałem ponieważ z jakis przyczyn nie wlaczal sie wiartak. Teraz problem rozwizalem przez wyczyszczenie styków na styczniku od wiartaka oraz czujniku Temp.

Profilaktycznie wymieniłem płyn w chłodnicy.
W jednym z tematów wyczytałem ze normalna temperatura załączenia wiatraka to 104 stopnie i tak sie tez dzieje przy tej temp wiatrak startuje,

Pisze to bo może komuś sie przyda to rozwiązanie


Lecz pozostaje jedno pytanie.
W opisie HFG jest zaworek odpowietrzający układ chłodnicy lecz w 45 nie znalazłem go. PRosze o informacje czy ten uklad odpowietrza sie wyłącznie przez zbiorniczek wyrównawczy??
Ostatnio zmieniony przez szoso Sro Sie 28, 2013 15:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sie 24, 2013 23:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Sie 25, 2013 10:45   

dudek2006 napisał/a:
W opisie HFG jest zaworek odpowietrzający układ chłodnicy lecz w 45 nie znalazłem go. PRosze o informacje czy ten uklad odpowietrza sie wyłącznie przez zbiorniczek wyrównawczy??

Wszystko masz w tym temacie.
http://www.roverki.pl/tec...ch-serii-k.html
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Wto Sie 27, 2013 13:00   

Płyn wymieniałem w 2010 r. - lecz nie przypominam sobie aby w R45 (2004 rok) był zaworek odpowietrzający. Odpowietrzenie następuje przez zbiorniczek wyrównawczy.
 
 
dudek2006 



Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 15



Wysłany: Sro Sie 28, 2013 14:40   

IROLA,
Potwierdzam w 90% twoja wypowiedz :P ta śrubka na wężu znajduje się lecz nie było potrzeby jej odkręcania układ po dniu się sam odpowietrzył i weszło kolo 4,2 L płynu.
 
 
alga 



Dołączyła: 16 Sie 2012
Posty: 60

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 10, 2014 22:45   

Odświeżę temat.
Mój R45 jest 2 tyg.po wymianie uszczelki pod głowica, chłodnicy, wiatraków, (rok temu był też wymieniany termostat) w ciągu tego czasu przejechałam około 80 km i problem powtórzył się, tzn. po odpaleniu silnika i przejechaniu ok. 600 m temperatura skoczyła na maxa, woda się zagotowała, wylała pod sam korek.
Co ciekawe, bo ostygnięciu i odpaleniu silnika (bez jazdy) było wszystko ok, i poziom wody i temperatura. Problem znów się pojawił jak tylko ruszyłam i przejechałam kilka metrów. Po opadnięciu temperatury po kilku minutach znów było wszystko ok, po zgaszeniu i przejechaniu problem powtórzył się i tak na zmianę.... Mechanik, który robił uszczelkę i głowice będzie dopiero w piątek i rover obecnie czeka na niego...
Ma ktoś może jakieś sugestie, pomysły, doświadczenie, co to może być? Zawiesił się czujnik temperatury, coś z chłodzeniem? :neutral:
_________________
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć..."
 
 
paolinio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 287
Skąd: Polska



Wysłany: Wto Cze 10, 2014 22:54   

alga, było chyba na forum to, zdaje się ,że radzą w takiej sytuacji wymienić korek w zbiorniczku wyrównawczym
_________________
Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
 
 
alga 



Dołączyła: 16 Sie 2012
Posty: 60

Rover 45

Wysłany: Sro Cze 25, 2014 19:09   

Odświeżę temat i bardzo proszę o podpowiedzi, sugestie, a może się trafi ktoś, kto miał ten sam problem?
Otóż tak jak pisałam wyżej mój R45 jest po wymianie uszczelki pod głowica, chłodnicy, wiatraków, głowicy, zaworów, termostatu, czujnika temperatury, wentylatorów, po przeczyszczeniu całego układu chłodzenia, wymianie korka....i ciągle powtarza się ten sam problem - jak na dworze jest ciepło to po przejechaniu kilkunastu metrów temperatura silnika podnosi się do maxa, gotuje się woda i wylewa z korka. Po zgaszeniu, ostudzeniu, poziom wody wraca do normy - nie ubywa jej.
Mechanik stwierdził, że źle była zrobiona uszczelka pod głowicą i w dniu dzisiejszym wymienił ją ponownie, nie pomogło. Ten sam problem. Twierdzi, że są opuszczone tuleje i miękki silnik (czy jest to możliwe?)
Drugi fachowiec twierdzi, że na tulejach jest szczelina i przedmuch, który min. wywala wodę i nie chłodzi, i generalnie, że to wina tulei i że w Roverach zdarza się to podobno często... Trzeci fachowiec uważa, że to głupota i trzeba wymienić pompę wody.
Natomiast 4 osobnik podpowiedział, że trzeba wymienić cały silnik bo to pewnie blok i że generalnie wszystko jest do dup*. :roll:

Niestety na forum nie znalazłam podobnego przypadku, dlatego pomocyyyy :!: :neutral: Ktoś ma jakieś sugestie? Dodam, że mój R45 to benzyniak 1.8.
_________________
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć..."
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 26, 2014 09:12   

Jedź do www.britishcars.pl Taka jest moja sugestia. ;)
 
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Czw Cze 26, 2014 13:59   

Tak naprawdę każda z w/w przyczyn może być prawdziwa. Blok i głowice należało ocenić przy robieniu uszczelki. Może to być też też problem z odpowietrzeniem/ złym montażem termostatu. Pompę wody można sprawdzić 'macając' czy nie ma połamanych łopatek przez otwór po obudowie termostatu. Pompy z plastikowymi łopatkami padają niezwykle często.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
alga 



Dołączyła: 16 Sie 2012
Posty: 60

Rover 45

Wysłany: Sob Cze 28, 2014 00:20   

Dzięki.
Dziś znajomy stwierdził, że to w 70% wina nowego termostatu, który się albo zawiesił albo był źle dobrany... pogrzebał i wymienił jeszcze raz termostat i czujnik temp. jeździł trochę i wszystko było dobrze. Miejmy nadzieje, że to faktycznie termostat (który wcześniej montował mechanik niby...) i że nie czeka mnie ani roverka generalny remont silnika... zobaczymy! :mrgreen:
Jutro generalny test - będzie ciepło na dworze i szybciej sie rozgrzeje...
_________________
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć..."
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Dziwny problem z silnikiem (1,6 seria K rocznik 95)
Dzejk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Lis 21, 2008 00:27
AndrewS
Brak nowych postów [R45] Problem z silnikiem
Michal3k22 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Wto Kwi 26, 2011 10:26
Michal3k22
Brak nowych postów [45] Problem z silnikiem
Skawa Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sob Lut 12, 2011 00:02
Skawa
Brak nowych postów [R45] problem z silnikiem
escees Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Czw Lip 19, 2012 18:06
escees
Brak nowych postów [ 420 di ] problem z silnikiem
customer Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sob Sty 22, 2011 08:37
tronsek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink