Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Dwie żelazne rury od dołu chłodnicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Dwie żelazne rury od dołu chłodnicy
Autor Wiadomość
robert112 



Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 1



  Wysłany: Pią Wrz 14, 2012 10:35   [R75] Dwie żelazne rury od dołu chłodnicy
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Od miesiąca jestem posiadaczem R75 ,auto było sprowadzone z Niemiec , po wymianie wydechu zardzewiałego przyszedł czas na tarcze i klocki hamulcowe .Od niedawna zauważyłem mała plamę na kostce pod autem w okolicach chłodnicy po płynie chłodzącym co tłumaczyło moje małe ubytki w chłodnicy.Po przejechaniu na trasie jednego dnia około 100- 120 kilometrów muszę uzupełnić braki około 1 litra płynu w chłodnicy.Wczoraj byłem u mechanika na kanale i pierwsze co mi sie rzuciło w oczy to dwie żelazne rury które przecinają się, biegną w jednym punkcie równolegle (od dołu chłodnicy wychodzi gumowa rurka w którą jest włożona żelazna rura o której mowa ,druga żelazna rura biegnie gdzięs z góry silnika w dól w kierunku chlodnicy i w jedym miejscu te dwie rurki żelazne są połączone chyba orginalnie albo ktoś je zespawał razem(ale tworzą chyba osbny obieg) ,całe są pokryte białym nalotem i widać ślady skorodowania ,mało tego na zbiorniczku od dołu i na gumowych rurkach widać zaschnięty płyn chłodniczy ,przypuszczam że pod wpływem temperatury i ciśnienia płyn musi gdzieś sie wydostawać najpierw chce wymienić te dwie żelazne rury o których mowa wyżej problem z tym że nie wiem gdzie je dostać bo na alegro ich niema a po za tym nie wiem jak on sie nazywają. Prosze o pomoc kogoś obeznanego w układzie chłodzenia tego jak że pięknego autka choć trochę benzyno chłonnego :grin:
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Paź 10, 2012 12:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 14, 2012 10:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maryba 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 621
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 14, 2012 19:38   

czy to nie jest chłodnica układu wspomagania ? poprawcie mnie jeśli sie mylę .
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Alex_Tom 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 193
Skąd: Rossosz / Lub / Wawa



Wysłany: Czw Wrz 05, 2013 12:15   

Mam pytanie odnośnie tych rur pod chłodnicą. Aby było wiadomo o czym mowa wstawiam ich zdjęcia niżej. Moje pytanie, jak widać są one w strasznej rdzy. Czy mam się bać, że np. może mi nagle pęknąć, rozkruszyć się na trasie? Jak myślicie? Chyba naprężeń tam nie ma jakichś.
Dodam, że na razie nic nie cieknie i jest ok wszystko. Oraz to, że jeżdżę bez osłony pod silnikiem także zimą czy w deszcz mi tam pewnie wszystko leci.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Wrz 05, 2013 15:09   

robert112, to są oryginalne przewody stalowe układu chłodzenia , mają średnicę zewnętrzną 32 mm i grubość ścianki ~1,5 mm ( jeśli ktoś by chciał dorobić ), można je wyczyścić z korozji i pomalować farbą Hammerite , na końcach mają stożkowe wyoblenia. Przewody gumowe zbrojone do tych przewodów mają mieć średnicę wewnętrzną 30 mm.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Czw Wrz 05, 2013 15:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
RP 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 48
Skąd: Katowice / Lesiopole

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 05, 2013 15:20   

ale jeśli po wyczyszczeniu będą nieszczelne bo wyleci cała rdza to się nie da malować.
tylko wymiana
_________________
Felicja 1.3LX ==>>R75 2.0 V6
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Wrz 05, 2013 15:27   

RP napisał/a:
tylko wymiana
najlepiej . Można z jakiegoś anglika który miał osłonę silnika od spodu , Ja mam osłonę i przewody są jak nowe , bez ubytków lakieru.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Alex_Tom 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 193
Skąd: Rossosz / Lub / Wawa



Wysłany: Czw Wrz 05, 2013 16:07   

w takim razie chętnie to pomalowałbym, miałbym zajęcie tylko boje się, że jak to wyjmę to posypie mi się w rękach a wtedy samochód unieruchomiony na kawał czasu dopóki nie znajdę od anglika..
cóż.. będę chyba jeździć z tym dopóki się nie rozleci.
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Czw Wrz 05, 2013 19:00   

Czy samochód miał osłone czy też nie to bez znaczenia, mój miał zawsze i sypią się :)
Z tego co czytałem ludzie dorabiają z nierdzewki lub dają łączniki i wstawiają gumowe przewody, można też kupić nowe orginalne lub nowe orginalne z nierdzewki ;) dlatego producent musiał wiedzieć, że coś jest na rzeczy :) ale taniej zrobić.

Wersja normalna:

PFV000090

wersja ze stali nierdzewnej:

PFV000090SS
 
 
Krzysztof_89 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 105
Skąd: Zielona Góra

MG ZT

Wysłany: Nie Wrz 08, 2013 10:10   

Gdzie można dostać nowe takie rurki, ponieważ też szukałem i nigdzie nie było...?
_________________
Śmierć na drodze pędzi jak szalona... - dlatego nigdy nie dam się jej dogonić! ];->
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Nie Wrz 08, 2013 11:39   

Teraz jak tak szukam to normalnych nigdzie już nie ma :/ jedynie te ze stali nierdzewnej:

http://www.allcarpartsfas...system-coolant/

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-PFV000090SS

ta ma taki kształt http://i251.photobucket.c...newoldpipes.jpg

hmm właśnie tak patrzę ale twoje to chyba inne są bo po 2001 zmienili

numer części PCP102532

http://mg-rover-teile.de/...errohr-unten-V6

więc chyba opłaci się zlecić to jakiemuś hydraulikowi :) przesadzają z tymi cenami :)
 
 
Alex_Tom 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 193
Skąd: Rossosz / Lub / Wawa



Wysłany: Wto Lip 01, 2014 21:04   

Właśnie na allegro znalazłem używane rurki:
http://allegro.pl/rura-wa...4315664570.html
Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny to chyba dają radę. Mam nadzieję, że pasują z MG do zwykłego 75.
Warto kupić takie za 44zł czy lepiej samemu zmontować dwie proste rurki z dwoma kolankami jak na linkach w poprzednim poście ?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Lip 01, 2014 21:17   

Alex_Tom napisał/a:
Warto kupić takie za 44zł czy lepiej samemu zmontować dwie proste rurki z dwoma kolankami
ja bym kupił
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] - vis power - czy były dostępne dwie wersje?
R75 Rover serii 75, MG ZT 4 Czw Paź 19, 2017 16:03
adam_26
Brak nowych postów [R75] Wentylator chłodnicy załącza sie na zimnej chłodnicy?
Rover_75_1_8_t Rover serii 75, MG ZT 11 Sob Lis 09, 2013 19:02
domel101
Brak nowych postów [R75] Czarny dym z rury...
Lukasinio Rover serii 75, MG ZT 39 Sro Sie 06, 2014 15:03
longer86
Brak nowych postów [R75 - LPG ] dymi z rury wydechowej
dario1282 Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Maj 20, 2012 21:45
rtoip69
Brak nowych postów [R75] Nieszczelność na łączeniu rury dolotowe
tmk752 Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Gru 19, 2019 20:11
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink