Forum Klubu ROVERki.pl :: [R618Si] Jakie powinny być prawidłowe luzy zaworów ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R618Si] Jakie powinny być prawidłowe luzy zaworów ?
Autor Wiadomość
sterownik 



Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 3
Skąd: końskie



Wysłany: Pią Lip 04, 2014 22:41   [R618Si] Jakie powinny być prawidłowe luzy zaworów ?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1996

Witam; mam fajowego R 618 Si ; auto bezawaryjne ale od jakiegoś czasu brakuje mu poweru szczególnie dotkliwe przy wyprzedzaniu.Niby przyśpiesza ale jak 70 kM a nie 115.Planuję regulację luzów zaworowych, ale nie wiem jakie są prawidłowe nastawy. I jeszcze jedno; jak ruszam i zmieniam biegi agresywnie i kręcę do 4 -5tys to i roverek lepiej się zbiera, jak jest to jazda normalna - brakuje mu szwunga jak to mówi mój kolega mechanik.Motor 1850cm 16V 115kM przejechane tylko 138 tys.km.Proszę o rady :|
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lip 04, 2014 22:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Lip 05, 2014 10:56   

Silnik F18A3, na zimnym - ssące 0,24-0,28 a wydechowe 0,28-0,32.
Regulacja: https://www.roverki.eu/te...-zaw-r-600.html
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
sterownik 



Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 3
Skąd: końskie



Wysłany: Nie Lip 13, 2014 14:03   [R618Si] Jakie powinny być prawidłowe luzy zaworów ?

Dzięki dla senior Martinez ; regulacja się powiodła ( ssące 0,25 wydech 0,30), jest lekka poprawa ale mam nowy ból głowy; na pasku rozrządu jest logo Honda koloru niebieskiego i obawiam się ,że może to być nominalny pasek z fabrycznego montażu, czyli pasek w wieku lat 18 i przebiegu 138 tys.Może ktoś się orientuje, czy są w sprzedaży takie paski ?. Z wyglądu bardzo ładny,pompa wody cicha,do rolki napinającej też bym się nie czepiał,(poprzedni, pierwszy właściciel od którego 5 lat temu kupiłem roverka gwarantował,że rozrząd zmieniał,zresztą on sprowadził auto rok wcześniej; nowy akumulator nowe opony i radio, nowe klocki,generalnie autko lala- więc czemu miałem nie wierzyć) Wierzę że coś poradzicie :-)
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Nie Lip 13, 2014 14:20   

Rozrząd np. taki: http://allegro.pl/rozrzad...4359302317.html
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Pon Lip 14, 2014 13:23   

Koledze według tego co zrozumiałem chodzi raczej o to czy to ori rozrząd sprzed 200tys kilometrów czy jest szansa kupić taki gdzieś i założyć...

Kupić i założyć to nie.. ale jeśli Twoj Rover był serwisowany np. przez jakiegoś dziadka lub to zadbany samochód po prostu być może był serwisowany w serwisie Hondy bo to w sumie accord V. Musiałbyś się spróbować dowiedzieć od poprzedniego właściciela jak ma sie temat a jak nie masz takiej możliwości to na spokojnie powoli przyjrzyj się zużyciu paska ... w jakim jest stanie ogólnym (wyślizganie przez kilometry wyjechane na rolkach), spękania i innego typu defekty... Jak będzie w naprawdę dobrym stanie to jest opcja, że po prostu rozrząd wymieniony w ASO.
Patrząc na ogrom garażowych partaczy i domowych mechaników być może po prostu ktoś w trosce o silnik pojechał z tym do Hondy.

A co do pompy itd.. kup preparat do mycia silników (15zł w markecie) i umyj to wszystko i zobacz czy to wszystko to już stare 20letnie graty czy może nowe graty tylko, że ori :)
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Lip 14, 2014 18:37   

Jak chcesz to mogę podać Ci nr katalogowe OEM Hondy tylko, że to nie ma sensu. Cena kompletu to około 1700zł. (z pompą wody).
Zakładając dobry zamiennik wystarczy.

I radzę mimo wszystko wymienić, a nie przyglądać się w jakim jest stanie.
To naprawdę wyjdzie Ci tylko na dobre, ale zrobisz jak uważasz.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Jak regulowane są luzy zaworów??
Mayson Rover serii 600, Honda Accord 6 Sro Lut 25, 2009 18:32
Mayson
Brak nowych postów [R620] Jakie powinny być właściwe obroty odcięcia dla F20Z1
Torek Rover serii 600, Honda Accord 4 Czw Gru 11, 2008 11:59
Torek
Brak nowych postów [R618si] zmiana rozrzadu
Fazuchnl Rover serii 600, Honda Accord 1 Pią Lut 27, 2015 19:48
tomii620si
Brak nowych postów [R618SI R620SI] Zamiana silnika
klonek Rover serii 600, Honda Accord 1 Czw Kwi 28, 2011 15:24
tomason
Brak nowych postów [R618SI] szarpie i nie wkręca się na obroty
klonek Rover serii 600, Honda Accord 1 Czw Kwi 21, 2011 16:01
thef



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink