Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Jaki gaz do Rover 75 2.5 V6 177KM Automat??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Jaki gaz do Rover 75 2.5 V6 177KM Automat??
Autor Wiadomość
unreal69 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 62



  Wysłany: Pon Lip 28, 2014 20:31   [R75] Jaki gaz do Rover 75 2.5 V6 177KM Automat??
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1999

Witam,
właśnie zakupiłem Rover 75 2.5 V6 177KM w automacie i zanoszę się z zamiarem założenia do niego instalacji LPG, szukam konkretnego warsztatu najlepiej we Wrocławiu lub okolicach, który montował już LPG w tym silniku i wie w czym rzecz. Kogo byście szczerze polecili?? ;)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 28, 2014 20:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Lip 30, 2014 13:05   

Na lpg forum polecają
http://autogaz.wroc.pl/
http://www.v-gaz.pl/

jest jeszcze autoryzowany serwis STAG
http://www.uni-gas.pl/


Instalacja to dla przykładu STAG 300-6 ISA2 lub PREMIUM, reduktor AC R01 250KM z przewodem fi8 + wtryskiwacze HANA zielone pojedyncze, ale te z dyszami wykręcanymi (hana 2001 gold)
Ostatnio zmieniony przez Micros Czw Sie 14, 2014 23:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
unreal69 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 62



Wysłany: Sro Lip 30, 2014 22:43   

A co sądzicie o firmie Sparko Autogaz? dzwoniłem i powiem szczerze że mają bardzo bardzo konkurencyjne ceny w stosunku do innych zakładów a instalacja STAG z 2 letnią gwarancją bez limitu kilometrów ;)
 
 
karol77787 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 292



Wysłany: Czw Sie 07, 2014 21:31   

Ja mam kolego zalozony zestaw stag wtryski hana czerwone i reduktor kme gold i ladnie smiga:)
Pozdrawiam
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Czw Sie 07, 2014 21:59   

slyszalem, ze na legnickiej przed wiadukem po prawej jest dobry zaklad (brc) instalacja 4.5tys, podobno jedna z lepszych, ale ja zostalem jednak na benzynie, wydaje mi sie ze 2.0 to jednak za slaby silnik na gaz, zwlaszcza przy niskim zakresie obrotow <3 tys

ale spalanie mnie troche dobija w tym aucie, wszystko mam sprawne
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 07, 2014 22:41   

R75 napisał/a:
ja zostalem jednak na benzynie, wydaje mi sie ze 2.0 to jednak za slaby silnik na gaz, zwlaszcza przy niskim zakresie obrotow <3 tys

To nie jest prawda kupiłem swojego R z 3-letnią instalacją BRC 2.0 z automatem i auto daje radę myślę nawet że nie czuć różnicy benzyna/LPG :D o ile będziesz miał dobrą instalację. :)
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Czw Sie 07, 2014 22:53   

mozliwe, nie zaprzeczam, ale mimo wszystko mam obawy, chociaz sporo osob jezdzi na LPG
 
 
piotrek1000 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 253

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 08, 2014 21:51   

Nie ma co się bać LPG. Ja też kiedyś podchodziłem do tego sceptycznie, teraz 2 na 3 auta mam w LPG i chwalę, oba są na instalacjach BRC robionych w Czakramie i naprawdę nie czuć różnicy w osiągach dosłownie żadnej, nigdy nie czuć w aucie LPG i jedyne co przypomina o nim to kontrolki ilości paliwa, a na gazie w obu autach już w sumie prawie 100 tysięcy nakręcone. R 75 V6 pali tyle co mój Lexus V6, u mnie oszczędność na 100 km to od 20 do 25 złotych przy jeździe na dłuższych trasach więc naprawdę warto pomimo ceny instalacji.
_________________
Był: Mercedes W124 300CE, Rover 75, 45,Jest Lexus ES330, Mitsubishi Pajero Pinin, Volvo V
50 t5
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Nie Sie 10, 2014 12:34   

Ja bym sie nie pchał w BRC, cena nieadekwatna to jakości.
Ja bym brał sterownik stag albo LPGTech, do tego wtryski Barracudy i jakis reduktor ze sporym zapasem, albo nawet dwa reduktory.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
piotrek1000 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 253

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 10, 2014 12:43   

zacekpl napisał/a:
Ja bym sie nie pchał w BRC, cena nieadekwatna to jakości.
Ja bym brał sterownik stag albo LPGTech, do tego wtryski Barracudy i jakis reduktor ze sporym zapasem, albo nawet dwa reduktory.


Pierwsza zasada LPG - nie oszczędzać na instalacji. Fakt faktem że są droższe ale nie znam osoby użytkującej BRC narzekającej na instalację. Znajomy ma kilkanaście samochodów nauki jazdy i wszystkie z BRC, niektóre z przebiegami 200000 na gazie i więcej i nie zdarzyło mu się żeby coś się działo z instalacją i nigdy nie wymieniał wtryskiwaczy gazu. Według mnie to mówi samo za siebie.
_________________
Był: Mercedes W124 300CE, Rover 75, 45,Jest Lexus ES330, Mitsubishi Pajero Pinin, Volvo V
50 t5
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Nie Sie 10, 2014 13:04   

To spróbuj coś pozmieniać w tej instalacji, coś zmodyfikować itp. Tam wszystko musi być BRC bo zamienników nie ma. Ja bardzo cenie sobie możliwośc modyfikacji np zakładam gaz do samochodu a za poł roku może mi pod maskę wpaść inny silnik to w przypadku BRC mam całą instalacje do wymiany praktycznie, a gdy mam wtryski Barracudy, jakiś uniwersalny sterownik i reduktor z duzym zapasem to rozwiercam dysze, ustawiam i śmigam, więc koszt zerowy.
Nie ucz mnie prosze o zasadach LPG bo dobrze wiem o czym mówię. Dużo ludzi myśli, że jak do ich samochodu zostaną zamontowane częsci warte krocie, to wszystko będzie cacy. To działa w ten sposób, że gorsze podzespoły nadrobisz żmudną i czasochłonną regulacją, a nawet najlepsze częsci nie nadrobią słabej regulacji(często tylko autoadaptacji). Natomiast gdy sam montaż jest wykonany źle to NIC tego nie nadrobi. Najważniejsze są odpowiednie wtryski i reduktor, elektronika schodzi na dalszy plan, ale wiadomo, że lepsza jest taka, która ma większy margines samoadaptacji np po korektach OBD.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 10, 2014 13:08   

Ja miałem instalację BRC w R620 SI Lux i nie narzekałem przez 26 miesięcy :) Gwarancja była na 24 miesiące, 2 miesiące po gwarancji poleciał mi jeden wtrysk, po wymianie było ok przez kilka miechów po czym zaczęły się problemy "nie odpalania samochodu". Przyznam że przez okres gwarancji nigdy nie stosowałem zasady ręcznego przełączania z gazu na benzynę na kilka km przed końcem trasy (jeździłem głównie po mieście trasy 6-8km), wszystko pięknie chodziło powiedzmy przez ok 2,5 roku potem już było słabo, często auto nawet po kilkunastominutowym parkowaniu nie chciało odpalać (lato/zima), czasami kończyło się to rozładowaniem aku. Powiedziałem sobie wtedy że następne auto to będzie Diesel, na diesela nie narzekam ale teraz myślę że następne auto to będzie niezagazowana benzyna, całkiem możliwe że V8 jak budżet pozwoli :)
 
 
 
piotrek1000 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 253

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 10, 2014 13:31   

zacekpl napisał/a:
To spróbuj coś pozmieniać w tej instalacji, coś zmodyfikować itp. Tam wszystko musi być BRC bo zamienników nie ma. Ja bardzo cenie sobie możliwośc modyfikacji np zakładam gaz do samochodu a za poł roku może mi pod maskę wpaść inny silnik to w przypadku BRC mam całą instalacje do wymiany praktycznie, a gdy mam wtryski Barracudy, jakiś uniwersalny sterownik i reduktor z duzym zapasem to rozwiercam dysze, ustawiam i śmigam, więc koszt zerowy.


99 % użytkowników aut z LPG nawet przez myśl nie przeszło żeby w instalacjach coś modyfikować a tym bardziej żeby inny silnik wsadzać. Według mnie niekompatybilność elementów BRC z innymi produktami to tylko zaleta ponieważ żaden nieuczciwy fachowiec nie włoży Ci jakiegoś badziewia kasując za markowe elementy, ani z powodu braku doświadczenia nie jest w stanie za wiele zepsuć.
Poza tym to trzeba by na kompletnie inny silnik zmienić - inna liczba cylindrów lub zupełnie inna moc żeby zmieniać całą instalację. A wtedy to w każdej instalacji będzie należało wiele elementów zmienić.
_________________
Był: Mercedes W124 300CE, Rover 75, 45,Jest Lexus ES330, Mitsubishi Pajero Pinin, Volvo V
50 t5
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Nie Sie 10, 2014 13:43   

Elementy instalacji BRC zużywają sie jak każdej innej, ale jeśli brak kompatybilnosci to dla Ciebie zaleta... No cóż... Lepiej mieć wybór, prawda ?
Może wcale gazu nie zakładaj ? Nie ma problemu wtedy wcale ;)
Jak oddajesz samochód ludziom, którzy albo chca Cie oszukac a na dodatek swoja nieudolnością mogą cos popsuć to rób to dalej, ale nie zachęcaj do tego innych.
Żeby instalacja do wymiany czasem wystarczy zmienić silnik np 1.4 na 1.6(dobry przykład to K-series) i juz zmienia Ci się moc i no reduktor i wtryski moga nie dawać rady. Wszystko oczywiście zalezy z jakim zapasem zostały dobrane elementy. Niestety bardzo często komponenty dobierane są z niedostatkiem zapasu wydajności niz z jego nadmiarem.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
piotrek1000 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 253

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 10, 2014 14:26   

zacekpl napisał/a:
Elementy instalacji BRC zużywają sie jak każdej innej, ale jeśli brak kompatybilnosci to dla Ciebie zaleta... No cóż... Lepiej mieć wybór, prawda ?
Może wcale gazu nie zakładaj ? Nie ma problemu wtedy wcale ;)
Jak oddajesz samochód ludziom, którzy albo chca Cie oszukac a na dodatek swoja nieudolnością mogą cos popsuć to rób to dalej, ale nie zachęcaj do tego innych.
Żeby instalacja do wymiany czasem wystarczy zmienić silnik np 1.4 na 1.6(dobry przykład to K-series) i juz zmienia Ci się moc i no reduktor i wtryski moga nie dawać rady. Wszystko oczywiście zalezy z jakim zapasem zostały dobrane elementy. Niestety bardzo często komponenty dobierane są z niedostatkiem zapasu wydajności niz z jego nadmiarem.


Każdy kupi to co chce. Nie powiedziałem że oddaje swoje auto w nieodpowiednie ręce. Wręcz przeciwnie, ja ze swoich instalacji jestem bardzo zadowolony i je chwalę, tym bardziej że moje Mitsubishi w LPG dostaję naprawdę nieźle po garach w błocie, śniegu, kopnym piachu itp, i z instalacją nie ma problemów pomimo jej ciężkich warunków użytkowania.
Pewnym jest że jest wiele zakładów, które potrafią popsuć naprawdę podstawowe rzeczy poprzez brak doświadczenia w doborze komponentów, gdzie założenie kompletnej dedykowanej instalacji rozwiązałoby ten problem.
Przeczytaj jeszcze raz swoje posty ze zrozumieniem, bo widzę że sam sobie przeczysz żeby na siłę coś udowodnić ( i nie zapominaj o polskich znakach)
_________________
Był: Mercedes W124 300CE, Rover 75, 45,Jest Lexus ES330, Mitsubishi Pajero Pinin, Volvo V
50 t5
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Nie Sie 10, 2014 14:36   

piotrek1000 napisał/a:
Przeczytaj jeszcze raz swoje posty ze zrozumieniem, bo widzę że sam sobie przeczysz żeby na siłę coś udowodnić ( i nie zapominaj o polskich znakach)


Zacytuj proszę gdzie sobie przeczę albo gdzie napisałem coś co sugerowałoby niezrozumienie tematu ? Chcesz polskie znaki ? Już się robi ;)

piotrek1000 napisał/a:
Pewnym jest że jest wiele zakładów, które potrafią popsuć naprawdę podstawowe rzeczy poprzez brak doświadczenia w doborze komponentów, gdzie założenie kompletnej dedykowanej instalacji rozwiązałoby ten problem.


Pisałem kilka postów wyżej, że najlepsza instalacja nie zastąpi dobrego montażu. Koniec kropka.
Idąc Twoja logiką można oddać samochód w ręce partaczowi, bo założy super instalację. Jednak chyba lepiej jest dać samochód do zrobienia komuś kto świadomie dobierze komponenty, najlepiej dopasowane do Twojego samochodu, niż komuś, kto zamontuje tylko to co dostanie w pudełku.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
piotrek1000 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 253

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 10, 2014 22:08   

zacekpl napisał/a:
piotrek1000 napisał/a:
Przeczytaj jeszcze raz swoje posty ze zrozumieniem, bo widzę że sam sobie przeczysz żeby na siłę coś udowodnić ( i nie zapominaj o polskich znakach)


Zacytuj proszę gdzie sobie przeczę albo gdzie napisałem coś co sugerowałoby niezrozumienie tematu ? Chcesz polskie znaki ? Już się robi ;)


Nie napisałem że nie rozumiesz tematu (choć mam takie podejrzenia) tylko że sam sobie przeczysz. Najpierw piszesz że można rozwiercić w instalacji wtryski (co jest totalnym druciarstwem) i już może podejść pod mocniejszy silnik, a za chwilę że zmiana z serii K z 1.4 na 1.6 to cała kompletna instalacja! Polskie znaki to bardziej dla Ciebie niż dla mnie bo to o Tobie świadczy

zacekpl napisał/a:
piotrek1000 napisał/a:
Pewnym jest że jest wiele zakładów, które potrafią popsuć naprawdę podstawowe rzeczy poprzez brak doświadczenia w doborze komponentów, gdzie założenie kompletnej dedykowanej instalacji rozwiązałoby ten problem.


Pisałem kilka postów wyżej, że najlepsza instalacja nie zastąpi dobrego montażu. Koniec kropka.
Idąc Twoja logiką można oddać samochód w ręce partaczowi, bo założy super instalację. Jednak chyba lepiej jest dać samochód do zrobienia komuś kto świadomie dobierze komponenty, najlepiej dopasowane do Twojego samochodu, niż komuś, kto zamontuje tylko to co dostanie w pudełku.


Czytając ze zrozumieniem to co pisałem o montażu instalacji montowanej przez "fachowców" wynika że piszę czysto hipotetycznie więc to o czym piszesz to nie moja logika.
Oczywiście że najlepiej dać auto do zrobienia komuś kto naprawdę się zna. Jednak gdyby osoby "gazujące" auto wiedziały że mają oddać auto do partacza to ominęli by go szerokim łukiem i takie zakłady padłyby śmiercią naturalną, jednak tak nie jest i większym ryzykiem jest założyć do auta instalację poskładaną z podzespołów różnych producentów dobieraną doświadczalnie niż instalację kompletną, której komponenty ze sobą będą współgrały, jeśli tylko podstawowe zasady montażu będą spełnione.
Poza tym to instalację dobiera się do silnika nie do samochodu!

I jeszcze raz się zastanów - ile osób będzie zmieniać w swoich autach silniki na zupełnie inne, w większości przypadków jest to nieuzasadnione ani ekonomicznie ani w żaden inny sposób.

W kolejnym aucie, a będzie to prawdopodobnie Toyota 4runner 4.0 V6 (chociaż jak mijam na drodze Mercedesa G to aż mnie nosi żeby sobie takie cacko sprawić) też założę instalację LPG od BRC w Czakramie bo mam do nich zaufanie i mogę ich polecić każdemu na podstawie moich doświadczeń z nimi.
_________________
Był: Mercedes W124 300CE, Rover 75, 45,Jest Lexus ES330, Mitsubishi Pajero Pinin, Volvo V
50 t5
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Wto Sie 12, 2014 12:21   

piotrek1000 napisał/a:
Najpierw piszesz że można rozwiercić w instalacji wtryski (co jest totalnym druciarstwem)


Widzę, że nie masz totalnie pojęcia o instalacjach LPG. W niektórych wtryskach dobór do mocy na cylinder odbywa się poprzez dobór konkretnego wtrysku(ten sam model ale inny kolor). Ale w innych jest jeden konkretny wtryskiwacz, a dobór do mocy a cylinder odbywa się przez rozwiercenie dyszy wtryskiwacza.Np. Hana Gold, Valtek, Magic, Barracuda i cała masa innych. Średnica dyszy to tak samo ważny parametr jak ciśnienie na reduktorze czy czas wtrysku. Można np zmniejszyć czas wtrysku zwiększając dysze. Ale co ja będę się produkował na ten temat, skoro i tak nie masz o tym pojęcia.


A teraz do do instalacji BRC:
Jeśli zamontują Ci instalację BRC Sequent 24 do 1.4 to gazownicy zamontują Ci pewnikiem reduktor 1200mbar(który zresztą kosztuje 400 zł, zamiast np 170 za sharka) do 100 kW. W teorii ten reduktor powinien wystarczyć do 136 KM, ale w praktyce max to 100-110 Km, dlatego, żeby ciśnienie było stabilne przy max obciążeniu. O ile przy 1.4 taki reduktor w 100% wystarczy, to przy 1.6, jeśli ktoś lubi kręcić, to może on już trochę nie ogarniać w wyższych partiach obrotów. W tym przypadku trzeba też wymienić wtryski BRC, bo pomarańczowe są do 27 KM/cyl(trzeba oczywiście zachować zapas) a żółte do 40 KM/cyl. Więc przy swapie z 1.4 na 1.6 oprócz reduktora dochodzą wtryski za ponad 200 zł/szt. Więc zamiast rozwiercić wtryski i ew zmienić reduktor za 200 zł to musisz wydać 900 na wtryski i 400 na reduktor. Dziękuję więc serdecznie za BRC ;) Same ceny tych podzespołów mają chore ceny, a wcale nie są jakieś super trwałe ani dokładne.

[ Dodano: Wto Sie 12, 2014 12:21 ]
Aha, jeszcze to:
piotrek1000 napisał/a:
I jeszcze raz się zastanów - ile osób będzie zmieniać w swoich autach silniki na zupełnie inne, w większości przypadków jest to nieuzasadnione ani ekonomicznie ani w żaden inny sposób.


Czasem jak komuś padnie 1.4 to woli szukać odrazu silnika 1.6, albo po prostu 1.4 nie ma w okolicy.
Ja akurat zajmuję się różnymi niestandardowymi modyfikacjami samochodów i robiłem już przekładki silników z LPG. Dla mnie i dla moich klientów to akurat bardzo ważne, aby części LPG były zamienne.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
Bieri13 



Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 78



Wysłany: Czw Kwi 20, 2017 06:50   

Odkopuję temat, nie chcę zakładać podobnego.

Mam R75, 2,5 automat. Spalanie na poziomie 10 litrów benzyny (raz zbliżyłem się do 11).
Rozmyślam założenie instalacji LPG. Rocznie robię tym samochodem ok. 15k km.
Jedyna rzecz jaka mnie przeraża to sam montaż instalacji - mało zakładów które zrobią to poprawnie, tym bardziej, że w tym silniku wypadałoby cały kolektor dolotowy ściągnąć.

Kolejna rzecz to awaryjność samej instalacji LPG oraz jej wpływ na silnik - jak z tym jest? Należy się tym martwić czy olać sprawę?
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 20, 2017 09:14   

Phiii ... do V6 masz duży wybór instalacji LPG, poczytaj na lpg-forum.pl, mam znajomych co jeżdżą W12 z "2-ma instalacjami LPG" i wszystko działa jak należy. Prawda jest taka że musisz poszukać sensownego gazownika z doświadczeniem w V, odpuść od razu instalacje budżetowe, nie pozwól by wiercili Ci kolektor bez jego ściągania ...

Spalanie ok 10l/100km to niskie spalanie, LPG będzie się dłużej zwracać, pytanie czy warto?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 75/MG ZT] Artykuły z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Sty 24, 2011 19:44
kasjopea
Brak nowych postów [R75]Spadek mocy z 177KM do 156KM[i]
pyrek7q7 Rover serii 75, MG ZT 14 Sob Sie 30, 2014 09:11
R75
Brak nowych postów [Rover 75] automat i spalanie
michal81 Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Wrz 10, 2023 13:11
0L0
Brak nowych postów [rover 75 2.0 benzyna gaz v6 150 km automat ]
julrover Rover serii 75, MG ZT 0 Sob Lip 14, 2018 20:55
julrover
Brak nowych postów [R75] Jaki gaz do rover 75
dudiii Rover serii 75, MG ZT 46 Wto Lut 14, 2012 11:19
mike-l



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink