Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Szarpanie podczas jazdy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Szarpanie podczas jazdy
Autor Wiadomość
Pingiel 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 144
Skąd: Rogowo /k.Żnina

Rover 75

  Wysłany: Pon Sie 04, 2014 16:21   [R75] Szarpanie podczas jazdy
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam wszystkich odpisujących. Mam mały problem. Podczas jazdy samochód zaczyna szarpać tak jakbym dodawał gazu. Ja to dokładniej odczuwam jakby wzrastała i malała co 1sek. moc. Niedawno wymieniłem wkład w Odmie który przepuszczał już olej do turbiny IC EGR i Kolektora od tamtego momentu wciskam pedał do 3000 obr/min by trochę tego przepalił i auto zrobiło się na pewno żwawsze.
Od czego zacząć szukać problemu z szarpaniem? Co może przyczyniać się do spadków mocy?
_________________
"... a ty lowelku jedź"
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 04, 2014 16:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 04, 2014 18:14   

Najsampierw sprawdź, czy po wymianie odma jest szczelna. Jeśli dobrze pamiętam tam jest taka śmieszna uszczelka i jeśli w jakimś miejscu nierówno leży to może być przyczyną.

Może być pompka paliwa (w baku lub przy akumulatorze), ale to pewnie wiesz.

Może być też czujnik wysokiego ciśnienia, ale wtedy często są też inne objawy, np. po wyłączeniu nie gaśnie od razu a dopiero po kilku sekundach (u mnie tak było) i/lub pojawiają się problemy z odpalaniem mimo braku jakichkolwiek błędów. Wystarczyło czujnik przeczyścić i do dzisiaj jest ok.

Może też być coś z wtryskami. U mnie szarpał, gdy obejma wtrysku się poluzowała i "wylewał" ropę na silnik. Tyle, że wtedy też gasł przy szybszym przyspieszaniu i był charakterystyczny dymek spod maski.

Na chwilę obecną obstawiam uszczelnienie odmy albo czujnik, a jeśli nie to myślę, że najszybciej będzie, jak podjedziesz na diagnostykę podłączyć się do komputera i sprawdzisz błędy. Tam może być jakaś podpowiedź.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
Pingiel 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 144
Skąd: Rogowo /k.Żnina

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 04, 2014 21:37   

jutro podepnę INPE i zobaczę co pokazuje. Zapomniałem dodać że nie występuje to stale. Jechałem dziś do Gniezna i nic się nie działo, a jechałem z powrotem i zaczął szarpać wcisnąłem mu gaz a on jak głupi do przodu.
_________________
"... a ty lowelku jedź"
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 04, 2014 21:51   

Więc pompy raczej nie.

Zatem obstawiam dalej czujnik. :-) Jak się syfem zaklei to się takie cuda dzieją.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
Pingiel 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 144
Skąd: Rogowo /k.Żnina

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 07, 2014 12:29   

Więc tak, Inpa nie pokazała nic. Ale wczoraj jak wystąpiło szarpanie to zatrzymałem się i zobaczyłem że obroty falują. Nie myśląc wiele wyłączyłem klimę by nie szumiał wentylator a tu niespodzianka obroty przestały falować. więc pewnie szarpania w tym momencie by nie było. Tylko dlaczego klima ma taki wpływ na obroty?
_________________
"... a ty lowelku jedź"
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 07, 2014 12:38   

W jakim zakresie jest to falowanie? Po przegazowaniu ustaje? Czy w czasie jazdy jak puścisz gaz (ale nie wyrzucisz na luz) to też falują, czy wtedy jest ok?

Może masz mało czynnika w klimie? Sprężarka się na przemian włącza i wyłącza i obroty falują.

Albo łożysko w sprężarce się zaciera, obciążenie wzrasta i sterownik próbuje to sobie tak kompensować.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
Pingiel 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 144
Skąd: Rogowo /k.Żnina

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 10, 2014 12:04   

wellman napisał/a:
Może masz mało czynnika w klimie? Sprężarka się na przemian włącza i wyłącza i obroty falują.

Albo łożysko w sprężarce się zaciera, obciążenie wzrasta i sterownik próbuje to sobie tak kompensować.


Trafiłeś chyba w sedno. Czynnika mam mało bo nie wychładza przy 28 C na zewnątrz. Poza tym kiedyś słyszałem jak na wolnych obrotach kiedy klima pracowała taki dźwięk pisknięcia przy czym też zwalniały obroty. Więc sprężarka też się może już przyciera.

Pomógł poleciało.
_________________
"... a ty lowelku jedź"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Szarpanie podczas jazdy
2km Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Lip 02, 2009 12:53
2km
Brak nowych postów [R75] Dziwne szarpanie podczas jazdy
yenko87 Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Paź 22, 2009 18:11
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Szarpanie podczas przyśpieszania
Gość Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Wrz 23, 2009 11:02
Dam-Kam
Brak nowych postów [MG ZT] Szarpanie na wyższych biegach podczas przyśpieszania
zedziczek Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Wrz 09, 2017 07:25
BetJar
Brak nowych postów [R75] Temp. podczas jazdy
karol77787 Rover serii 75, MG ZT 10 Sob Sty 21, 2017 09:03
SeniorA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink