Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Wymiana paska alternatora
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 09:51
[R416] Wymiana paska alternatora
Autor Wiadomość
adamszuniewicz 



Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 41
Skąd: Płock



Wysłany: Czw Lis 05, 2009 11:05   [R416] Wymiana paska alternatora
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1995

Witam mam pytanie,jak chcę wymienić pasek alternatora to muszę najpierw poluźnić tenże alternator z górnej śruby i wyjąć pasek ?tylko że środku jest jakiś płaskownik czy coś takiego i nie wiem jak to zdjąć, i czy to w ogóle można zdejmować?? Za pomoc z góry dziękuję bo już nie mogę wytrzymać z tym piskiem:)
Ostatnio zmieniony przez Adrian Sob Cze 25, 2011 10:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 05, 2009 11:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10903
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Lis 05, 2009 11:56   

a masz klimatyzację, czy nie?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
adamszuniewicz 



Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 41
Skąd: Płock



Wysłany: Czw Lis 05, 2009 22:41   klima

mam klimatyzację
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 05, 2009 23:04   

kluczem chyba 13 albo 15 luzujesz srube dociskajaca napinacz, nastepnie spod auta luzujesz sam napinacz luzujac tym samym pasek. Sciagasz, zakladasz nowy i w odwrotnej kolejnosci napinasz napinacz nastepnie sruba dociskowa przy rolce dociskasz rolke napinacza...

O ile srube dociskowa zruszysz bez problemu to wymiana potrwa cale 10 min lacznie ze spiciem browarka przy robocie:D
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10903
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Lis 05, 2009 23:50   

faecd napisał/a:
luczem chyba 13 albo 15

13 ;)
faecd napisał/a:
nastepnie spod auta luzujesz sam napinacz luzujac tym samym pasek.

kluczem 14 (piwinno dać się ruszyć reką z byle jakim przedłużaczem klucza nasadowego) zaraz obok sprężarki jest specjalny otwór na klucz... łatwo zauważyć :cool:
faecd napisał/a:
O ile srube dociskowa zruszysz bez problemu to wymiana potrwa cale 10 min lacznie ze spiciem browarka przy robocie:D

potrzebny jest porządny klucz nasadowy z kostką 1/4 cala, większy ciężko tam wcisnąć :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
adamszuniewicz 



Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 41
Skąd: Płock



Wysłany: Pią Lis 06, 2009 23:40   

dobra dzięki za pomoc :)
 
 
Pawson 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 201
Skąd: Radomsko



Wysłany: Sob Lis 07, 2009 00:05   

hmm wymieniałem paski 2 tyg temu od alternatora i od klimy i z tego co pamiętam robil to kolega, na podnośniku było auto poluzował poduszkę od silnika opuścił delikatnie samochód opierając go o stojak o miskę olejową, poluzował napinacz i dopiero wymienił pasek od alternatora.
 
 
 
adamszuniewicz 



Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 41
Skąd: Płock



Wysłany: Wto Gru 08, 2009 19:36   

dzięki
 
 
Mario82 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 48
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Wrz 04, 2010 12:03   

tylko że pasek przechodzi pod tym wspomnianym "płaskownikiem", więc jest zamknięty. Trzeba odkręcić poduszkę i płaskownik, aby go wydostać (tak naprawdę włożyć nowy, bo starego można przeciąć)?

wg. rave trzeba je odkręcić, potem poduszkę dolną silnika..
Czy ktoś ma inny sposób? Bo ja mam problem z odkręceniem tych cholernych 2 śrub mocujących tego dziada :(
_________________
Pozdrawiam
Mario
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10903
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Wrz 05, 2010 09:50   

niestety innej opcji nie ma:/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Mario82 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 48
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Wrz 05, 2010 20:16   

no można by coś pokombinować pewnie, ale nie wiem jak jest to mocowane, więc pewnie trzeba się uporać z tymi 2 śrubkami...

Wie ktoś jaki jest rozmiar tych śrub? (domyślam się ze M8, ale jak długie..) Czy są z kołnierzem, czy to podkładki?
Bo pewnie będę musiał je wymienić, bo już trochę je "nadszarpnąłem"
_________________
Pozdrawiam
Mario
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10903
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Wrz 05, 2010 20:56   

śruby są z kołnierzem wchodzą jakieś 3cm w blok, i są bardzo twarde, bodaj 10.9, ale nie pamiętam dokładnie, jutro mogę sprawdzić i M10, a nie M8, po prostu mają mniejsze łebki ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Mario82 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 48
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Wrz 05, 2010 20:58   

to mnie nie pocieszyłeś:(

a ma ktoś jakieś sprawdzone źródełko takich śrubek? Bo w pierwszym lepszym sklepie się tego nie kupi...
_________________
Pozdrawiam
Mario
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10903
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 01:41   

kupisz twarde śruby, tylko że ze standardowym łebkiem, a to w niczym nie przeszkadza :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Mario82 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 48
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 07:14   

własnie się zapoznałem z EPC... i powiem że kiepsko mi to idzie... wg. niego są tam dwie śruby:
FS112201 Screw-flanged head - M12 x 20 (jak dla mnie górne i się zgadza, bo klucz 15)
FC110181E Bolt-flanged head - RH - front engine R/H mounting bracket (jak dla mnie dolne, ale się nie zgadza, bo piszę że 3, a ja widzę 2... i gdzie tu rozmiar?)
_________________
Pozdrawiam
Mario
 
 
piogrys 



Dołączył: 21 Sie 2010
Posty: 23
Skąd: peterborough



Wysłany: Pon Cze 20, 2011 21:28   sruby alternator

czym ruszyc te sruby?
nie moge niczym ruszyc tych dwoch srob
 
 
Mario82 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 48
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Cze 20, 2011 21:32   

u mnie wystarczyła tylko właściwa "dźwignia": czyli dobra nasadka i przyłożenie na długie ramie klucza... oczywiście wcześniej profilaktycznie WD40 oraz obstukanie młotkiem... opalarka do podgrzania była w pogotowiu, ale obeszło się bez niej
_________________
Pozdrawiam
Mario
 
 
piogrys 



Dołączył: 21 Sie 2010
Posty: 23
Skąd: peterborough



Wysłany: Pon Cze 20, 2011 21:40   sruby alternator

kurka nie mam opalarki czym mozna zastapic?
 
 
Mario82 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 48
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Cze 20, 2011 21:46   

a masz porządny klucz?? bo to podstawa sukcesu..

opalarka, suszarka dwa bratanki, ale to był jeden ze sposobów na oporne śruby, nie zmienia faktu, że patrz pkt. 1

ja nie miałem kanału, zatem przedłużkami nasadki "wyciągnąłem" dźwignie "na zewnątrz" (poza nadkole) i tutaj przyłożyłem siłę na klucz (taki jak do kół z wyciąganą rączką)

i zapomniałem dodać: nasadka 6-cio kątna! bo w tych nasadkach 2 czy nawet 3 krotnie kątnych, bardzo szybko przeskakuje i niszczy łeb
_________________
Pozdrawiam
Mario
 
 
szwagier-zs 



Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 2



Wysłany: Nie Sie 17, 2014 15:12   schemat

Witam. Odświeżam trochę ten temacik. Chcę wymienić szwagrowi zerwany pasek wielorowkowy w Rover 416 1558cm3 rok 97, auto z klimatyzacją. Czy dysponuje ktoś może schematem ułożenia paska wielorowkowego? Szukałem czegoś w stylu sam naprawiam, ale wiem że nie ma czegoś takiego, także może ktoś z użytkowników ma możliwość sprawdzenia, albo pamięta jak ma być ułożony pasek i może mi napisać pw, bądź tu odpowiedzieć jakimś obrazkiem nie wiem np. w paincie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [416]Wymiana paska alternatora
baksik28 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 24 Pon Paź 01, 2012 12:21
Wikinger
Brak nowych postów [rover 414 si 1999r] wymiana paska alternatora
piogrys Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Wto Cze 21, 2011 07:09
Koju
Brak nowych postów [R416] Rolka Napinacza Paska Klinowego Alternatora
DENIZOTAC Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 27 Pon Wrz 02, 2013 20:50
DENIZOTAC
Brak nowych postów [R416Si] Wymiana paska alternatora Roverek bez klimy
mardominik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Lis 23, 2012 00:25
sTERYD
Brak nowych postów [R416]wymiana alternatora
lleewwyy Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Lut 26, 2016 15:31
Markzo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink