To ja odkopię temat i zapytam się o ten układ. Bo być może nie doczytałem czegoś w temacie, ale wciąż nie wiem skąd go wyczarować, a chętnie bym takie ustrojstwo kupił/zrobił.
Ludzie na angielskich forach napisali, że taki gadżet tylko im pogiął zawiasy i klapa źle leżała, przez co uszczelka nie uszczelniała dobrze bagażnika i do środka lała się woda.
Zleciłem zamówienie do firmy która produkuje sprężyny, zrobili wszystko tak jak chciałem. Po założeniu zauważyłem, że problem tkwi jednak w moich oryginalnych, jednak starych siłownikach. Efekty był taki, że nie podniosły klapy na tyle wysoko żeby sprężyna zaczęła "pchać". Zamówiłem 3 pary sprężyn i teraz czekam na założenie ich u innych użytkowników czy mają ten sam problem czy u nich działa.
Następny problem, z którym się spotkałem to niestety plastikowe uchwyty na zakończeniach teleskopu.
Moje teleskopy były na tyle słabe, że musiałem założyć na nie tulejkę żeby już na rozwartym siłowniku sprężyna chciała go jak by otworzyć. Podczas montażu wyrwało mi niestety z gwintu na teleskopie ten plastikowy uchwyt mocujący do klapy. Podczas tego incydentu stwierdziłem, że szkoda dalej kombinować i odpuściłem.
Podsumowując.
- Do otwierania bagażnika z pilota obowiązkowy jest mój układ elektroniczny.
- Sprężyny są dostępne na zamówienie ale w przypadku słabych teleskopów i tak nic nie dadzą ponieważ nie dźwigną klapy.
Przeszukując inne teleskopy trafiłem na takie z BMW E39 (dzięki spidi23 ), które mają siłe ponad 500 kN a nasze tylko 300 kN. Jak wrócę do Polski to prawdopodobnie takowe zakupię i sprawdzę jak się one mają do standardowych
Przeglądałem tematy otwierania bagażnika, i zainteresowala mnie hydraulika z bmw 7 ale to troche zabawy i dość duże koszty. Do tego kusilo mnie otwieranie po machnieciu noga pod zderzakiem... Ale do tego potrzebowałbym jakiegoś transpondera działającego w odległości 1-2 m w przystępnej cenie
Tylko to musi u nas działać dwojako:
- machnięcie nogą uruchamia zamek klapy
- coś ją podnosi do góry
Problem stanowi fakt że klapę można by tak było otworzyć nawet po zamknięciu auta pilotem
Problem stanowi fakt że klapę można by tak było otworzyć nawet po zamknięciu auta pilotem
właśnie o to chodzi, żeby nie wyciagać pilota/kluczy tylko otworzyć klapę i tutaj potrzebny byłby transponder i czytnik żeby dało sie tak otworzyć tylko będąc z transponderem w poblizu auta, do tego przekaźnik odłączający ten układ po odpaleniu auta
A ja się podepnę pod temat, bo to trochę też z tym związane. Odkąd kupiłem auto, nie działa mi otwieraśnie bagażnika pilotem (MG ZS, pilot tzw jajko). Ale zauważyłem, że jak nacisnę przycisk bagażnika na pilocie, siedząc w środku auta słyszę jakby pod schowkiem, że coś jednak się dzieje- jakby jakiś włącznik się przełączył- ten sam dźwięk w tym samym miejscu słyszę kiedy otwieram szybę kierowcy- czyli jest tam jakiś główny sterownik. I teraz pytanie- jak wygląda ten mechanizm otwarcia bagażnika, jakieś kable czy coś? Jak się do tego dobrać żeby jednak mi to działało. Za podpowiedzi dzięki
daniello,
Zamek bagażnika ma 3 kable, jeden masowy i dwa plusowe. Musisz sprawdzić który to masa i potem podać napięcie na te dwa kolejne i będziesz wiedział czy zamek działa jak powinien. Ten dźwięk który słyszysz to prawdopodobnie przekaźnik podczas załączenia, można było by sprawdzić czy podaje napięcie a potem czy dochodzi ono do zamka i wtedy masz wszystko sprawdzone.
A teraz ładnie proszę napisać ten sam temat lub podpiąć się pod inny z tym związany bo tutaj piszemy o otwieraniu bagażnika jak jest wszystko inne sprawne. Dziękuje
Po delikatnym przerobieniu teleskopów efekt jest w pełni zadowalający
Przeróbka polegała na skróceniu gwintu po dwóch stronach na teleskopie i plastikowych końcówek. Na zdjęciu przedstawiam różnicę długości pomiędzy nimi.
Ten od VW jest praktycznie taki sam jak nasz z tą różnicą że ma 550 N a nasze mają 320 N.
cena całego interesu nie jest tania ponieważ :
- moduł 30 zł + wysyłka
- sprężyny 100 zł + wysyłka
- teleskopy można samemu sobie zamówić koszt 69 już z wysyłką
Dla niektórych to nie wiele a dla innych sporo ale biorąc pod uwagę, że sam od początku do końca się tym zajmowałem co zajęło mi sporo czasu to teraz mam z tego satysfakcję a inni również będą mogli się tym cieszyć jeżeli zamontują to w swoim R
Cena za moduł i sprężyny się zmieniła bo teraz mieszkam za granicą i ktoś musi mi to składać, wysłać i tracić swój czas a nikt za darmo mi tego nie będzie robił.
Pozdro
Ostatnio zmieniony przez MaReK Pią Wrz 25, 2015 00:48, w całości zmieniany 3 razy
A co z automatycznym zamykaniem ?
Rozumiem, że nad tym kontroli nie ma? Siła jest zawsze ta sama i przy każdym otwarciu klapa leci do góry zapraszając do środka i pokazując zawartość kufra.
Przy moim systemie pakowania na wakacje, rozwiązanie odpada, bo przy otwarciu klapy musiałbym ją trzymać, żeby mi nie powypadały rzeczy A i tak jak puszczę, to nie zatrzymam tego ustrojstwa w pozycji lekko otwartej/uchylonej?
No i pytanie, jak taka siła otwarcia wpłynie na żywotność i tak słabych zawiasików?
Ps.
Poprawiłem Ci wstawkę filmiku.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Otwierać kluczykiem jak najbardziej można, sprężyna nie wybija od samego początku tylko od momentu "przełamania" wiec ostatnio jak za bardzo wkręciłem odbojniki klapy to przy otwarciu delikatnie się uchyliła i w takiej pozycji została, ale wystarczyło ruszyć palcem ku górze i już się sama otwiera.
MaReK napisał/a:
Przy moim systemie pakowania na wakacje, rozwiązanie odpada, bo przy otwarciu klapy musiałbym ją trzymać, żeby mi nie powypadały rzeczy
Właśnie dlatego teraz będę kupował kombi a nie upychał rzeczy na siłę
[ Dodano: Sro Sty 20, 2016 22:35 ]
No witam
Więc tak, co do poprzedniego posta to już autko w kombi kupiłem, merc w203 2.2 CDI
Co do tego tematu to nadal wszystko aktualne posiadam układy zliczające impulsy do bagażnika lub inne elementy za 50 zł z wysyłką.
Trzeba jednak wziąć pod uwagę to, że teleskopy muszą być sprawne w innym przypadku klapa nie wybije się na tyle wysoko żeby sprężyna mogła to im pomóc dlatego ja kupiłem inne nowe teleskopy i wszystko działa jak należy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum