Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR] Wałki rozrządu z 1.8 do 1.4 jakieś korzyści?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Adrian
Sro Wrz 17, 2014 06:24
[MG ZR] Wałki rozrządu z 1.8 do 1.4 jakieś korzyści?
Autor Wiadomość
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

  Wysłany: Wto Wrz 16, 2014 23:14   [MG ZR] Wałki rozrządu z 1.8 do 1.4 jakieś korzyści?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2003

Czy wałki rozrządu z 1.8 przypasują do 1.4 i jakie ewentualne korzyści z tego będą. Zdaje się inny profil krzywek mają tym samym chyba dłużej otwarte zawory.
Mam okazję podmienić wałki przy wymianie popychaczy. Warte zachodu (czytaj.kasy)?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 16, 2014 23:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Sro Wrz 17, 2014 10:19   

Podobno inne, ale sam osobiście tego nie sprawdzałem. Według kilku osób z forum FSO założenie tych wałków poprawia moment obrotowy przy niskich obrotach. Możesz spróbować, nawet jeśli nie będzie korzyści to negatywnych skutków też nie. ;-)
 
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Sro Wrz 17, 2014 21:45   

Jeśli się nie mylę to :
W 1.1 siedzi LGC000060
natomiast we wszystkich zwykłych 1.4 do 1.8 siedzi LGC106960
Jedyne inne wałki montowane oryginalnie to te z MG TF135 oraz z wersji VVC (pasuje tylko wydechowy).
Nawet te z TF135 nie dadzą 135HP na 1.8 120HP bez kompa z TF135 ;]
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sro Wrz 17, 2014 22:28   

Właśnie zastanawiałem się wpakować z freelandera 1.8 120KM zgodnie z sugestią mechanika ale skoro mówisz, że to identyczne to nie ma sensu. A sam wydechowy z VVC nie przyniesie wymiernych korzyści...

[ Dodano: Sro Wrz 17, 2014 22:28 ]
BigBoyPL, niestety (dla mnie) masz rację. K-seria od 1.4 do 1.8 ma takie same wałki :|
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-LGC106960
VVC jest inny ale nie przypasuje. Mechanik zasugerował jeszcze wałki CAT CAMS ale chyba klęknę jak usłyszę cenę...
Chyba obejdę się smakiem :-|

Tymi z TF135 warto się zainteresować?
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Czw Wrz 18, 2014 12:53   

Od 1999 roku chyba te same, ale nie dam sobie ręki obciąć. Przed 1999 1.6 i 1.4 miały wałki LGC10201.

Ja ostatnio sprzedałem parę wałków z TFa 135 za 700zł i taniej raczej nie znajdziesz. ;) Dwa wydechowe VVC da się kupić za ok. 400-500zł.

Edit: Handlujemy tylko w dziale Giełda ;) - Adrian
Ostatnio zmieniony przez Adrian Czw Wrz 18, 2014 12:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Czw Wrz 18, 2014 21:41   

Z TF'a drogi interes. Wałek z 1.8 można wyszarpać za stówkę i jeszcze do przełknięcia gdyby tylko pasowały...

[ Dodano: Czw Wrz 18, 2014 21:41 ]
MultecFSO można dwa wydechowe z VVC wpakować? Dobrze zrozumiałem?
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Czw Wrz 18, 2014 22:24   

Kolego spójrz w rimmerbros na obrazek.
W skład części numer 1 wchodzi wałek oraz część numer 2 oraz 3.
W skład części numer 4 wchodzi wałek oraz część numer 5, do tego osobno dwa razy 6.

Fizyczna część wałka jest ta sama a różni się tylko tymi częściami 2 i 3 lub 5 i 6.

Z VVC nie wejdzie wałek ssący do głowicy bez VVC bo składa się z dwóch części i ma ten mechanizm. Natomiast można wsadzić 2 wydechowe.

Bez remapu zaryzykowałbym tylko tymi z TF135. Gdzieś czytałem że mogą być problemy z mieszanką przy obrotach blisko odcinki jak nie masz ECU ze 135.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pią Wrz 19, 2014 22:02   

Ok, wszystko rozumiem do jednego momentu:
skoro w 1.4, 1.6 i 1.8 są identyczne wałki to jak realizowany jest wzrost mocy? Większe otwory na zawory w głowicy? Przez samą pojemność niewiele się zyska. Musi być też odpowiednie otwarcie zaworu przez krzywkę dla bogatszej mieszanki, tak?
Jeśli wałek powiedzmy po długości z 1.8 jest taki sam jak z 1.4 ale ma inny przebieg krzywki to o to mi chodzi.

[ Dodano: Pią Wrz 19, 2014 21:38 ]
W RAVE nie podano wzniosów na krzywkach (albo nie znalazłem)
Zawory w 1.1 i 1.4 takie same.
W 1.6 i 1.8 takie same.
VVC jedynie różni się od pozostałych.
Wałek z cat cams do Rovera 1.6 DOHC dla wersji sport 2200zł. :-|

[ Dodano: Pią Wrz 19, 2014 22:02 ]
Z MG TF'a tylko wydechowy jest inny LGC10205. Ssący taki sam jak w całej K serii od 1.4 do 1.8 :P

Reasumując mam 2 opcje:
-z TF'a wydechowe jeśli podejdą (raczej tak)
-wydechowe z VVC

Z wstępnych wiadomości nie ma tak różowo. Wzrost mocy nie jest proporcjonalny i żeby zyskać coś w górnym zakresie obrotów stracę w średnich lub niskich...

Skąd mam wziąć informacje jakie mają wzniosy i czasy otwarcia?
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Wrz 20, 2014 16:22   

Oznaczeniami wałków z Rimmerbros to się nie sugerujcie, bo się nie pokrywają z prawdą.
Wałki z 1.8 to LGC 106970 (244st i 8.8mm wzniosu) i oba są takie same (ewentualna różnica to trzpień pod palec rozdzielacza). W TFie jest para wałków LGC 000300 (252st i 9.5mm wzniosu). Z kolei VVC wałek wydechowy ma 252st jak z TFa, ale wznios mniejszy o 0,3mm czyli 9.2. Można wpakować dwie sztuki z tym, że trzeba dorobić na jeden z nich półksiężyc do czujnika położenia wałka rozrządu.
Zawory są takie same w każdej głowicy non-vvc od 1.1 po 1.8. Jedynie VVC i VHPD dostało sporo większe zawory i lepsze kanały.

Dla mnie w 1.4 gra nie warta świeczki, lepiej poszukać większego silnika i przełożyć. 1.4 i tak nie jedzie z dołu, a ostrzejszy wałek jeszcze pogorszy sytuację.
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sob Wrz 27, 2014 19:44   

Właśnie w niższym zakresie chciałbym coś zyskać, bo dopiero od 3500rpm zaczyna to iść...

[ Dodano: Sob Wrz 27, 2014 19:44 ]
Popychacze wymienione (bez wałków), efekt żaden, 800 stów w plecy :/ Nawet powiedziałbym osłabł bardziej :-| (podejrzewam popychacze 3-rd party)
Owszem ciszej pracuje ale jak się zagrzeje. Do tego czasu coś tam postukuje.
Poszukiwanie fabrycznej mocy trwa. Temat wałków otwarty
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Sob Wrz 27, 2014 20:22   

NoPE napisał/a:
Poszukiwanie fabrycznej mocy trwa

Skąd wiesz, że to nie ma fabrycznej mocy ? Jak hamowałes to wrzuć wykres, może coś sie z tego wywnioskuje. Sprawdz jeszcze kompresję, może zawory powypalane albo cus...
MultecFSO napisał/a:
Wałki z 1.8 to LGC 106970 (244st i 8.8mm wzniosu)

A wiesz może jaki kąt i wznios mają wałki LGC10201 ? Niedługo do 1.6 z wałkami LGC10201 będę wkładał te z 1.8, skoro po jakims czasie zaczeli wkładać fabrycznie te z 1.8, to może ma to jakiś sens... Ale 1.8 nie ma góry, więc szkoda by było sobie w kolano strzelać ucinając górę w 1.6.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sob Wrz 27, 2014 21:20   

Hamowany był przy przebiegu 90kkm przez PAT'a i miał 110KM. Mogę fotki wrzucić. Kompresję sprawdzał mechanik przed wymianą popychaczy i była w porządku. Po wymianie nie zdążył ale w następnym tyg. mam podjechać.
Zostaje sprzęgło. Zresztą z mechanikiem będziemy działać dalej w tej kwestii. Bardziej on niż ja :P
Obecnie szukam jakiejś hamowni w okolicy i w miarę możliwości podjadę (kasiora wiadomo)

Aha mam środkowy i końcowy tłumik nieoryginalny 3-rd party do R25 - może też wpływać na moc?

Info o wałkach musisz poszukać w ynternetach na zagranicznych forach MG i forumFSO. Wiem, że są, bo sam przeglądałem ale nie znajdę teraz. Ogólnie nic mi one nie mówiły bo nie wiem jaki stosunek ich wartości jest do przyrostu lub utraty mocy. Nie wiem czy to się jakoś oblicza czy co?

atu_rover napisał/a:
Witam!

Doczytałem że czasy otwarcia zaworów w standartowym 1.4 16v K16:
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5° ATDC
wznios 8,2mm

W podstawowych wałkach piper-a "FAST ROAD ARKBP255H" do 1.4 16v:
(dodają 10km :ok: ),nie trzeba zmieniac popychaczy hydraulicznych na mechaniczne.Podstawowe wałki do seryjnych silnikow z zakresem pracy silnika od 2000-7000 obr/min.
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14° ATDC,
wznios 8,84mm

W standartowych wałkach do 1.6(111km) i 1.8(120km):
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12° ATDC,
wznios 8,80mm

Inlet-ssące , Exhaust-wydechowe

Mam takie zwykłe wałki z 1.6 16v i zamierzam je wrzucić do 1.4 16v,czy ktoś próbował juz czegos takiego??? :grin:
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Sob Wrz 27, 2014 22:33   

NoPE napisał/a:
Poszukiwanie fabrycznej mocy trwa

NoPE napisał/a:
miał 110KM


To chcesz obniżyć moc, czy co ? :D Fabryka dała bodaj 103, więc co tu szukać ?

Dzieki za tabelke z wałkami. Generalnie z tych danych, które podrzuciłeś widać odrazu, że wałki z 1.8 mają większe czasy otwarcia. Teoretycznie powinno to dodać silnikowi w wyższych partiach obrotów, przy poprawnym wysterowaniu oczywiście. Jak w praktyce ? To juz zalezy, od dolotu, wydechu, dawkowania paliwa i masy innych rzeczy.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Nie Wrz 28, 2014 01:12   

zacekpl napisał/a:
NoPE napisał/a:
Poszukiwanie fabrycznej mocy trwa

Skąd wiesz, że to nie ma fabrycznej mocy ? Jak hamowałes to wrzuć wykres, może coś sie z tego wywnioskuje. Sprawdz jeszcze kompresję, może zawory powypalane albo cus...
MultecFSO napisał/a:
Wałki z 1.8 to LGC 106970 (244st i 8.8mm wzniosu)

A wiesz może jaki kąt i wznios mają wałki LGC10201 ? Niedługo do 1.6 z wałkami LGC10201 będę wkładał te z 1.8, skoro po jakims czasie zaczeli wkładać fabrycznie te z 1.8, to może ma to jakiś sens... Ale 1.8 nie ma góry, więc szkoda by było sobie w kolano strzelać ucinając górę w 1.6.


Ja mam/miałem w swoim 1.6 wałki z 1.8 fabrycznie. Silnik jest z 400tki z 1999/2000roku. Ma już aluminiową miskę, autonapinacz i duży otwór pod łożysko w wale korbowym. Idzie od dołu niemalże do samego odcięcia. :) Nie jeździłem 1.6 na wałkach 10201 więc nie mam jak tego porównać.
Szczerze powiem, że na temat wałków 10201 nie mam żadnych danych, aczkolwiek leży jeszcze gdzieś u mnie taki i jak znajdę to dziada pomierzę.
Co do danych z forum FSO to ja bym się nimi nie sugerował, bo wiele osób stamtąd nie za bardzo miało pojęcie o czym pisało...
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 28, 2014 01:49   

Na jakiej hamowni ten wynik? bo może stąd się wzięło +7KM :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Wrz 28, 2014 12:32   

zacekpl napisał/a:
To chcesz obniżyć moc, czy co ? Fabryka dała bodaj 103, więc co tu szukać ?


Ile fabrycznie jest to wiem. Jeżdżąc moim ma się wrażenie że jest ledwo 60KM.
Za niedługo podjadę na hamownię w Gliwicach albo Katowicach i będę miał wykres aktualny.
Tymczasem

_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 28, 2014 12:36   

a rozrząd dobrze ustawiony? nagraj film jak przyśpiesza.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Nie Wrz 28, 2014 13:55   

Widać, że górę ma trochę lepszą niż seria, ciągnie do 6500 rpm. Zakładając, że hamownia jest ok, to nie ma sie do czego przyczepić. Może wozisz w aucie mase gratów ? Może hamulce trzymają(hamownia odejmuje straty) ? Generalnie 1.4 dupy nie urywa...
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Wrz 28, 2014 15:16   

Wykres jest z 2010r. :!: Hamulce raczej nie trzymają. Z gratów to tylko zapasowe, 2 litry płynów, gaśnica i apteczka. Z zapasówką czy bez nie ma różnicy.
Ogólnie wczoraj próbowałem od 0-100 i max ile zszedłem to 12,5s gdzie jakiś czas temu (gdzieś na forum jest screen) miałem z zaspanym startem 10,5s.
Rozrząd jest ok. Film z przyśpieszeniem postaram się na dniach wrzucić.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Nie Wrz 28, 2014 19:59   

Jaki masz rozmiar opon ?
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ K-series wszystkie]wałki rozrządu różnice 1.4 1.6 1.8
kolin Tuning mechaniczny 33 Wto Sty 19, 2010 21:24
jimo1921
Brak nowych postów [MG ZR] wałki
sic_corey Tuning mechaniczny 12 Sro Maj 19, 2010 09:32
kolin
Brak nowych postów Czy to są wałki z głowicy VVC?
Sachar Tuning mechaniczny 15 Wto Lut 12, 2008 23:00
Brt
Brak nowych postów [r214Si 1.4 97r] Sportowe wałki
donmulanka Tuning mechaniczny 6 Pią Lut 01, 2008 19:48
hoosar
Brak nowych postów Ostre Wałki i pare innych pytan
kolin Tuning mechaniczny 9 Czw Lip 12, 2007 21:00
freestyler



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink