Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Ulepszony sposób wymiany pompki sprzęgła
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Ulepszony sposób wymiany pompki sprzęgła
Autor Wiadomość
mironh 




Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 126

Rover 75

  Wysłany: Pon Paź 27, 2014 19:59   [R75] Ulepszony sposób wymiany pompki sprzęgła
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Zacznę od tego że padła mi oryginalna pompka sprzęgła i stwierdziłem że spróbuję ją naprawić według sposobu z FAQ-u
Regeneracja pompy sprzęgła za 15 PLN ale to całkowicie ją zepsuło. Zobaczyłem że jest sposób 2 z pompką od BMW z wyjmowaniem tłoczka i stwierdziłem ze to bez sensu, też z tego samego tematu.
Ale w FAQ-u jest też temat z pompką od BMW i jest tam za dużo komplikacji, a oto link: Montaż pompy sprzęgła od BMW w ROVERku 75
I tym tematem się zajmę, z drobnymi poprawkami i usprawnieniami.

Co potrzeba:
-POMPKA BMW OD E46 320D - KOSZT NOWEJ 130ZŁ ( UŻYWKA 50ZŁ)
-KUPIĆ POMPKĘ Z PRZEWODEM WYCHODZĄCYM DO WYPRZĘGLIKA
-KUPIĆ NP:"PRZEWÓD HAMULCOWY ELASTYCZNY FORD MONDEO MK3 TYŁ: (BĄDŹ JAKIŚ PODOBNY DŁUGOŚCI MAX 40CM MOŻE BYĆ Z FIATA 125)
-1M PRZEWODU GUMOWEGO 8 MM
-ZBIORNICZEK NA PŁYN WAŻNE BY BYŁ TYLKO Z 1 KOŃCÓWKĄ I NAJLEPIEJ JAK BY BYŁA ONA OD DOŁU
-ZROBIĆ BLASZKĘ MOCUJĄCĄ Z RYSUNKU POD SPODEM (GRUBOŚĆ BLASZKI 3-4 MM)
KOSZT NA UŻYWKACH 100ZŁ, NA NÓWKACH 200ZŁ

A TERAZ CZAS NA MONTAŻ:
1) WYKRĘCIĆ NASZĄ POMPKĘ
2) ROZKRĘCAMY PRZEWÓD Z WYSPRZĘGLIKA POŁĄCZONY Z PRZEWODEM OD POMPKI PRZEZ SZYBKOZŁĄCZKĘ (FOTO) ORAZ WYJMUJEMY NASZ PRZEWÓD RAZEM Z SZYBKOZŁĄCZKĄ
3) WKRĘCAMY W PRZEWÓD Z WYSPRZĘGLIKA NASZ DODATKOWY PRZEWÓD - 2 PRZEWÓD
4) PRZEKŁADAMY ORYGINALNY PRZEWÓD OD BMW PRZEZ ŚCIANKI GRODZIOWE ORAZ ŁĄCZYMY GO Z PRZEWODEM DODATKOWYM.
SKUTKUJE TO TYM ŻE OMIJAMY JAKIEKOLWIEK ZARABIANIE PRZEWODÓW JAK TO W TEMACIE W FAQ-u TYLKO ROBIMY WSZYSTKO NA GOTOWYCH ELEMENTACH
5)MONTUJEMY POMPKĘ WEDŁUG OPISU NA ZDJĘCIU BLASZKI
6)U GÓRY POMPKI ZAKŁADAMY PRZEWÓD GUMOWY 8 MM I MOŻEMY CO ZACISNĄĆ OPASKĄ DLA PEWNOŚCI, ORAZ PRZECIĄGAMY GO DO GRODZI BĄDŹ KOMORY SILNIKA TAM GDZIE CHCEMY MIEĆ ZBIORNICZEK. NAJLEPIEJ BY BYŁO GDYBY NIE MIAŁ ZBYT DUŻO ZAKRĘTÓW
7)MONTUJEMY ZBIORNICZEK - TYLKO JEST JEDEN MANKAMENT ŻE ZBIORNICZEK MUSI BYĆ NAJWYŻSZYM PUNKTEM UKŁADU
7)SPRAWDZAMY CZY WSZYSTKO SKRĘCILIŚMY, ZALEWAMY UKŁAD I ODPOWIETRZAMY POMPKĘ.

MIŁEJ ZABAWY Z ROBOTĄ - MI ZAJĘŁA 4H Z ODPOWIETRZENIEM A POMPKA HULA
W RAZIE PROBLEMÓW PROSZĘ PISAĆ NA PW
DZIĘKUJĘ UŻYTKOWNIKOWI Dam-Kam ZA PODSUNIĘCIE POMYSŁU JAK TO ZROBIĆ oraz BlackD ZA ZAPROPONOWANIE TEGO USPRAWNIENIA ORAZ POMOC W REALIZACJI
Ostatnio zmieniony przez mironh Sro Paź 29, 2014 21:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 27, 2014 19:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
BlackD 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 311
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Paź 27, 2014 20:28   

Miro dodać wypada, że zbiorniczek musi być najwyższym punktem układu po to żeby układ się nie zapowietrzał. kolejna rzecz popraw rysunek ponieważ otwory montażowe są na tej samej wysokości. Mit z tym, że pedał sprzęgła chodzi twardo albo coś w tym stylu jest totalną nieprawdą. W warunkach spartańskich zajęło to niecałe 4h razem z testami drogowymi, paleniem auta na kable i dymiącym webasto. Pozdro dla Miro i oby żyło dłużej niż fabryczna pompka Rovera. A co do pomocy to chyba realizacja moja a pomoc twoja :P

Do administracji. Można by to jako alternatywę łatwiejszą i szybszą wrzucić w dział techniczny do poradników.
_________________
Z roverów się śmieją ale nie muszę przynajmniej pedałować.
 
 
mironh 




Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 126

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 27, 2014 22:48   

Sprawdze. Na dniach ta blaszke i poprawie rysunek
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Lip 18, 2015 09:46   

Nie jest to mit, tylko prawda. Pompka działa dużo ciężej niż oryginalnie. Nie warto tego przerabiać już teraz, jeśli dostępny jest zamiennik, który jest trwały. U mnie dopiero lekko chodziła pompa BMW, gdy miałem ją przerobioną na taką z wkładem cylindra i przerobionym tłoczkiem. :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] sposób wymiany oleju silnikowego
rovert Rover serii 75, MG ZT 1 Nie Wrz 30, 2012 23:53
apples
Brak nowych postów [R75]Problem z pedałem sprzegła po wymianie pompki sprzegła
taba19 Rover serii 75, MG ZT 19 Sro Sie 10, 2016 23:22
taba19
Brak nowych postów [R75] Mój sposób na układ sprzęgła w R 75 :)
vwjacek Rover serii 75, MG ZT 113 Wto Lis 24, 2009 23:45
AndrewS
Brak nowych postów [R75] Zakup pompki sprzęgła
Ml777 Rover serii 75, MG ZT 9 Wto Lip 21, 2009 14:40
Marian_K
Brak nowych postów [R75] Przewód od pompki sprzęgła
Boncky Rover serii 75, MG ZT 3 Pon Cze 15, 2009 22:32
Boncky



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink