Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem po naprawie alternatora.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem po naprawie alternatora.
Autor Wiadomość
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 07, 2012 15:08   [R75] Problem po naprawie alternatora.
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Mam teraz taki problem,mechanik wymienił w alternatorze szczotki,wyrównał pow.komutatora,wymienił pasek wielorowkowy i rolkę.Po odpaleniu auta,podczas dodawania gazu(czy to na biegu jałowym,czy w trakcie jazdy)słychać straszne buczenie w aucie.Wróciłem na warsztat,ściągnęli pasek,buczenia nie ma.Będą zakładać stary pasek i zobaczymy czy buczenie ucichnie.Przed naprawą tego nie było.
Czy wina tego buczenia leży po stronie nowego paska,rolki czy może nowy pasek,bardziej naprężony powoduje że coś jest nie tak?

Coś takiego jak jak w tym przypadku(4 post od dołu,użytk"kuba424"):
http://www.v40.pl/viewtop...der=asc&start=0

edit:
Po założeniu starego paska,buczenie ustało.Macie jakieś pomysły co począć dalej?Założyć ten nowy pasek za jakiś czas? Pasek jest firmy Meyle
_________________
"jedyna"po reinkarnacji ;-)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 07, 2012 15:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Sro Lut 08, 2012 10:20   

ostatnio jak wiesz robiłem to samo co ty i wiem ze rolka naciągająca ma bardzo duży skok(naciąg) niebardzo mi sie wydaje ze to wina rolki ,jest jedno miejsce gdzie mój stary pasek też troche wchodził w rezonans ,ale to widziałem przy zdjetym nadkolu

ale troche pochodził silnik i wszystko ucichło .
pasek dobrze dobrali ? moze dali zbyt luzny lub zbyt ciasny ,nowy powinien różnic sie nieznacznie w porównaniu do starego :wink:
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 10, 2012 16:28   

domel-x napisał/a:
pasek dobrze dobrali ? moze dali zbyt luzny lub zbyt ciasny ,nowy powinien różnic sie nieznacznie w porównaniu do starego


Czy dobrze dobrali,pytałem,to powiedzieli że oczywiście.
Możecie sprawdzić? Dali pasek (obecnie mam go w bagażniku) MEYLE ,oznaczenia na nim: 5PK875 , T1273
_________________
"jedyna"po reinkarnacji ;-)
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Pią Lut 10, 2012 19:55   

bys musiał miec w reku obydwa dla porównania ,wiesz moze troszke jest krótszy lub dłuższy rolka inaczej napina i powstaje ten dzwięk,moze sie ułoży jak troche pojezdzisz na nim ,jak widze jest to troche tańszy pasek ,niewiem moze sam materiał jest jakis felerny
http://www.ecennik.integr...9,P,23,200,9342
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Lut 10, 2012 20:07   

MiReK, nie wiem jak to się ma w rzeczywistości, ale oryginał ma 5PK2030 i z tego co pamiętam, to taki właśnie Dayco u mnie był zakładany, jak pękł we wrześniu. 108zł kosztował.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 12, 2012 14:27   

Czyli radzisz kupić 5PK2030 i będzie na 100 % pasował ?
Który z tych wybrać:
http://moto.allegro.pl/li...30&category=620
_________________
"jedyna"po reinkarnacji ;-)
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Lut 12, 2012 17:27   

MiReK, nie wiem tego. Pojęcia nie mam żadnego. Tylko zwróciłem uwagę na rozmiar. Bo wygląda, że ten jest krótszy i przez to duzo bardziej napięty. Jednak niczego Ci nie powiem na 100%, ja tylko zasugerowałem to co zauważyłem w danych :wink:
Aczkolwiek nawet w tych ofertach na allegro podają, że do tego silnika pasuje. Jeśli chodzi o firmę, to Continental i Dayco, to bardzo dobre firmy :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Pon Lut 13, 2012 12:17   

MiReK napisał/a:
Mam teraz taki problem,mechanik wymienił w alternatorze szczotki,wyrównał pow.komutatora,wymienił
powedz mi mirek, w ktorym warsztacie wymianiłeś te szczotki i ile ta przyjemność cie kosztowała bo chyba tez bede musial cos zrobic z alternatorem bo zaczyna mi chyba coś szwankowac, a i pytanie do uzytkowników R75 jakie macie napiecie na alternatorze przy zalączonym silnikuy ale przy wyłączonych wszystkich odboirach bo ja mam 13,4V i wydaje mi sie ze toche za niskie ,
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 13, 2012 13:35   

Za naprawe alternatora z częściami 300 zł,za rozrusznik 290 zł,Wrocławska 26.
Ładowanie mam 14.0-14.2
_________________
"jedyna"po reinkarnacji ;-)
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Pon Lut 13, 2012 20:37   

MiReK napisał/a:
Ładowanie mam 14.0-14.2
tak jak myślałem ze u mnie napięcie za małe i ze powoli coś w nim siada.
MiReK napisał/a:
Za naprawe alternatora z częściami 300 zł
;/ kurde nie wiedziałem ze to tyle kosztuje, a nie wiesz moze skąd panowie z warsztatu ściągneli części do alterntora?? bo na allegro tylko uzywane alternatory
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 13, 2012 20:58   

Szczotki wiem tylko że kupił gdzieś w Katowicach,pasek i rolkę w Kemesie ale jak wiadomo,pasek chyba źle dobrali.
Szczotki na pewno powinny z Valeo,np.do Renault,nr.593347
_________________
"jedyna"po reinkarnacji ;-)
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Lut 13, 2012 22:04   

21matys, w ciemno nie ma co kupować szczotek, bo np u mnie szczotki były jeszcze bardzo dobre, a komutator wyjechany całkowicie....
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 13, 2012 22:09   

U mnie jedno i drugie.
_________________
"jedyna"po reinkarnacji ;-)
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Sro Lut 15, 2012 17:35   

kurde tak patrze pod tą maske i widze ze raczje łatwo nie będzie wyciągnac tego alternatora. czy ma moze ktoś juz doświadczenie w demontaż tego ustrojstwa i mogł powiedziec od czego sie zabrac na początku i na co trzeba uważac ??
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Sro Lut 15, 2012 19:48   

MiReK napisał/a:
domel-x napisał/a:
pasek dobrze dobrali ? moze dali zbyt luzny lub zbyt ciasny ,nowy powinien różnic sie nieznacznie w porównaniu do starego


Czy dobrze dobrali,pytałem,to powiedzieli że oczywiście.
Możecie sprawdzić? Dali pasek (obecnie mam go w bagażniku) MEYLE ,oznaczenia na nim: 5PK875 , T1273


Może to być wina paska. Kupiłem Meyle do swojego CDT i wyleciał z hukiem. Paski są strasznej jakości. Zreszta kilka dni temu któś pisał, ze założył pasek Meyle i też są problemy.

Paski do 2.0 CDT :
SKF : VKMV 5PK2030 OK 45 PLN
BOSCH : 1 987 948 331 OK 45PLN
GATES : 5PK2030 OK 52 PLN
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Lut 15, 2012 19:50   

21matys, demontaż sprężarki klimy. Musisz to zrobić, bo tylko tamtędy on wychodzi. Potem siodełko od sprężarki i 3 śruby mocujące alternator. Trzecią od strony od prawej strony auta stojąc przodem do niego jest najtrudniej odkręcić.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 15, 2012 21:15   

Tomi_114 napisał/a:
Może to być wina paska. Kupiłem Meyle do swojego CDT i wyleciał z hukiem. Paski są strasznej jakości. Zreszta kilka dni temu któś pisał, ze założył pasek Meyle i też są problemy.

Paski do 2.0 CDT :
SKF : VKMV 5PK2030 OK 45 PLN
BOSCH : 1 987 948 331 OK 45PLN
GATES : 5PK2030 OK 52 PLN


Dzięki,zamówiłem już ten:
http://moto.allegro.pl/pa...2120194278.html
_________________
"jedyna"po reinkarnacji ;-)
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Sro Lut 15, 2012 21:59   

Rowan napisał/a:
21matys, demontaż sprężarki klimy
czyli trzeba sie liczyc z rozszczelnieniem układu klimy i potem trzeba ją na nowo nabić?? czy są moze jakieś zawory pry sprężarce które zapobiegają utacie całego czynnika chłodzącego ?? bo ogólnie wiadomo ze nie wolno czynika wypuszczać do atmosfery no bo ekologia :)
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Lut 15, 2012 23:07   

21matys, nie, tam przewody są z wężami i sprężarke przesuniesz i będzie wisieć. Nie trzeba rurek odkręcać :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 16, 2012 12:25   

Właśnie otrzymałem zamówiony pasek i doznałem szoku! Pasek jest o jeszcze raz dłuższy od tego który ja mam założony! Więc teraz juz wiem że ja mam założone 2 paski,tylko czy tak ma być,czy to jest normalne? Czy może poprzedni właściciel coś namieszał i założył 2 oddzielne paski? Jak to możliwe?
_________________
"jedyna"po reinkarnacji ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] samodzielna wymiana alternatora - problem
borsuk88 Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Kwi 21, 2022 20:39
j_zuzia
Brak nowych postów [R75] Problemy po naprawie HGF
deko77 Rover serii 75, MG ZT 5 Wto Lip 14, 2009 15:20
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Czy to ślady po naprawie blacharskiej?
mike-l Rover serii 75, MG ZT 25 Sob Kwi 03, 2010 16:08
des
Brak nowych postów [R75] Układ chłodzenia po naprawie HGF
Orint Rover serii 75, MG ZT 16 Wto Maj 24, 2011 13:47
Orint
Brak nowych postów [R75] Nie odpala i problemy z elektryką po naprawie
Setritus Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Lut 26, 2017 18:51
adam_26



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink