Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] problem z rozruchem, jak jest zimny
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] problem z rozruchem, jak jest zimny
Autor Wiadomość
maras-1977 



Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 17



Wysłany: Pon Cze 30, 2014 14:29   [R75] problem z rozruchem, jak jest zimny
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999

Witam.
Mam problem z rozruchem silnika, ale tylko z rana.
sytuacja wygląda następująco.
parkuję na wieczór samochód i po około 7 godzinach nie mogę go odpalić dopiero po 4 lub 5. Między próbami czekam kilka sekund ( około 10 ) aż nie wyłączy się dźwięk mruczenia( prawdopodobnie pompa paliwowa ) i za każdą próbą długo słychać ten dźwięk. A po pracy po 8 godzinach, tylko że popołudniu odpala za pierwszym razem.
Paliwa mam ¾ zbiornika, pompę wykręcałem już i sprawdzałem jest OK.
Świece, cewki, kable WN nowe.
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Lis 30, 2014 17:44, w całości zmieniany 7 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 30, 2014 14:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 30, 2014 15:02   

ECU? ktoś pisał na forum, że coś się odlutowywało w ECU i nie palił jeden baniak czy coś... a ktory cylidner Ci nie pali? od strony grodzi?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
rtoip69 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 139
Skąd: jasło



Wysłany: Pon Cze 30, 2014 16:07   

Markzo, to silnik 1,8 a pisane było chyba o v6 .

[ Dodano: Pon Cze 30, 2014 16:07 ]
Przyczyna może być w ECU jeżeli nie ma iskry.
 
 
maras-1977 



Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 17



Wysłany: Sob Sie 09, 2014 00:56   

Witam.
Teraz już się pozmieniało.Pali na wszystkie cylindry, ale nie odpala jak jest zimny, przy pierwszej próbie zapłonu słychać samo kręcenie silnika, przy drugiej próbie kręcenie silnika i na sekundę jakby chciał zaskoczyć ale od razu jest słychać samo kręcenie.
a potem już można go kręcić i kręcić i kręcić i po kilku nastu razach odpali, ale obroty są bardzo niskie. ( w sumie zastanawiam się że ten silnik niema ssania, ponieważ w zimie jak odpalał normalnie to po odpaleniu miał obroty 750, czyli standardowo jak jest ciepły) teraz już poszedłem na sposób i odpalam go tak:
1 kręcenie sam silnik
2 kręcenie z tym sekundowym zaskoczeniem silnika
3 kręcenie ( i tu miłe zaskoczeni ) odpala na strzała, ale między drugim a trzecim kręceniem robię minimum pięć minut przerwy.
Jak odpali obroty są 750 i znowu problem bo nie mogę ruszyć i muszę trzymać powyżej 2500 obrotów i regulować sprzęgłem bo się dławi. ale tylko przez kilka sekund później jest już wszystko ok
Tak jak pisałem wcześniej są nowe kable, świece i cewki.
Podmienione z dobrego auta: pompa paliwa, silnik krokowy, czujnik położenia wałka rozrządu, zawór ciśnienia paliwa na końcu listwy, i jeszcze ( nie wiem jak to się fachowo nazywa) nad zaworem ciśnienia paliwa na kolektorze ssącym jest jakiś czujnik na cztery przewody, też został podmieniony. proszę o pomoc.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10896
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Sie 09, 2014 01:31   

a może po prostu czujnik temperatury?
Wygląda jakby nie miał żadnego ssania.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Kamil79 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 207
Skąd: mazury



Wysłany: Sob Sie 09, 2014 07:36   

Czujnik temperatury gdy nie ma połączenia to po prostu przy rozruchu na zimnym silniku włącza domyślnie wiatrak. Nie ma to wpływu na rozruch jak i pracę silnika, może wtedy komputer jedynie włącza jakąś domyślną dawkę paliwa.


ps.
Ja bym sprawdził także jakie sprężanie jest na garnkach, może rozrząd przeskoczył??? Sprawdź jeszcze na zimnym silniku czy ma iskrę na każdym cylindrze.
 
 
maras-1977 



Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 17



Wysłany: Sob Sie 09, 2014 09:08   

sprawdzałem już ciśnienie jest okolo 10 na każdym cylindrze. rozrząd był ustawiony.
 
 
Kamil79 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 207
Skąd: mazury



Wysłany: Sob Sie 09, 2014 10:20   

Kurcze, kolega miał podobnie tylko w mazdzie xedos 6. Nie mógł odpalić z rana, jak już zapalił to palił cały dzień. Okazało się że regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej był uszkodzony.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10896
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Sie 09, 2014 22:02   

Kamil79, ale czasem ma za duży opór i pokazuje, ze silnik jest ciepły mimo, ze jest zimny. wskazywał by na to brak ssania
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
maras-1977 



Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 17



Wysłany: Nie Sie 10, 2014 08:21   

regulator ciśnienia już też jest podmieniony. nawet dwa razy z dwóch różnych aut.
i jeszcze wczoraj jechałem ze znajomym mechanikiem i stwierdził ( w sumie ja też to zauważyłem tylko się tym teraz nie przejmowałem bo ważne jest dla mnie odpalanie) że niema wcale mocy. do około 2800 obrotów jest muł bardzo wolno reaguje na gaz, a powyżej tak jakby coś się odetkało i ciągnie lepiej ( ale szału niema). na kompie pokazuje błąd ( jeżeli dobrze pamiętam) drugiej sondy za katalizatorem.( której nie mam ponieważ poprzednik usunął sondę i katalizator) ale tak cały czas jeździłem i było dobrze.
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 10, 2014 10:39   

Ja bym sprawdził szczelność obudowy filtra paliwa i sam filtr. Jest w baku po lewej stronie. Sprawdzilbym też ciśnienie paliwa tuż przed listwą wtryskową.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
maras-1977 



Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 17



Wysłany: Sro Sie 13, 2014 07:33   

Witam.
wczoraj kolega podpowiedzią mi żebym spróbował odpalić samochód za pomocą PLAKA ( żeby wyeliminować awarię elektroniczną ) i udało się, odpalił za pierwszym razem na strzała. Więc dziś jak czas pozwoli biorę się za układ paliwowy.
prośba do forumowiczów o podpowiędz co z tym filtrem paliwa. Jest niby na cały żywot samochodu. czy macie jakiś sposób na wyczyszczenie? lub jakiś zamiennik?
I jeszcze jedno Dzelo23 napisał że filtr znajduje się w zbiorniku, a na Allegro są 2 filtry dostępne ale z tego co pamiętam znajduje się on z prawej strony z tyłu nadkola.
http://allegro.pl/rover-7...4444001192.html
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 13, 2014 08:00   

maras-1977, to nie jest filtr paliwa
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 13, 2014 10:29   

https://www.youtube.com/watch?v=jbvpA-k3JZs
Na tym filmiku widać zawartość baku w eR 1.8. Po lewej pompka paliwa a po prawej filtr, w kadr załapała się też pomka z 1.8turbo na maxa po prawej.
Filtr paliwa pasuje najprawdopodobniej od mini cooper'a. U mnie był dosłownie czarny.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
maras-1977 



Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 17



Wysłany: Sro Sie 13, 2014 10:41   

ok. a ten filtr od mini nie trzeba przerabiąć? pasuje bez żadnego problemu?
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 13, 2014 11:00   

http://allegro.pl/mini-co...4466001769.html
Wygląda na taki sam, trzeba by zadzwonić do sprzedawcy żeby zmierzył wysokość i średnicę. Uszczelki też wyglądają na takie same. Ja u siebie wymieniłem na używkę wszystko co jest w baku bo na info o mini trafiłem dopiero później, jeżeli będę musiał coś robić z filtrem to spróbuję z tym od mini właśnie.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
maras-1977 



Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 17



Wysłany: Sro Sie 13, 2014 11:07   

Dziękuję bardzo Dzelo23.
właśnie odpowiedziałęś na moje następne pytanie które chciałem zadać ( czy się wymienia w całości czy się rozbiera tą budowę.
Pytanie: Dzelo23 a w jakim celu wymieniałeś ten filtr miałęś jakieś problemy z ciśnieniem paliwa czy mioże inny powód?
bo ja sądzę że przez zatkany filtr nie mam mocy i problem z odpalaniem.
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 13, 2014 12:21   

U mnie parę tygodni po zmianie silnika auto nie odpaliło pod sklepem, ot tak. Myślałem że to wina pompki bo nie było ciśnienia na listwie wtryskowej ale pompka była sprawna i dawała ciśnienie prawie 4 bary. Wyjąłem filtr paliwa (był dosłownie czarny), wstawiłem zwykły na przewodzie taki za 5 zeta i ciśnienie wróciło ale jak tylko pompka przestawała pracować to spadało. Auto odpalało i jeździło, szukałem filtra ale bez efektów. Za 200 zł udało mi się kupić wszystko z baku mg zt 1.8 turbo i wszystko działa.
https://www.youtube.com/watch?v=I4XkDXARkpU
Tak sprawdzałem ciśnienie. Za jego brak odpowiadał chyba filtr paliwa ale co odpowiadało za nietrzymanie ciśnienia nie wiem, nieszczelna obudowa albo te ustrojstwo pod obudową.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
maras-1977 



Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 17



Wysłany: Sro Sie 13, 2014 14:19   

Po wymianie filtra lepiej przyspieszał?
Było widać przez tą obudowę gołym okiem czy jest brudny w środku?
I czy jest jakiś knyf na rozkręcenie tego filtra żeby go nie uszkodzić?
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 13, 2014 16:55   

Z przyspieszaniem nie miałem problemów i po wymianie różnicy nie zauważyłem.
Przez obudowę nic nie widać.
Mniej więcej w połowie obudowy jest metalowa opaska i w tym miejscu się ona rozkłada. Wystarczy przekręcić ok 1cm i gotowe.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem rano gdy jest zimny
kaneda Rover serii 75, MG ZT 10 Czw Cze 16, 2016 19:30
kaneda
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Przeywa jak jest zimny i dziwne odgłosy z przodu]
LukaszJ1984 Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Gru 01, 2014 16:09
sTERYD
Brak nowych postów [R75] Problem z rozruchem
Nevek Rover serii 75, MG ZT 15 Czw Sty 07, 2010 19:32
kris-tofer
Brak nowych postów [R75] Problem z rozruchem (czekam na pomoc )
iloczu Rover serii 75, MG ZT 21 Wto Sie 27, 2013 13:36
iloczu
Brak nowych postów [R75] problem z rozruchem silnika, tylko rano
maras-1977 Rover serii 75, MG ZT 0 Wto Lip 01, 2014 13:30
maras-1977



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink