Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Poduszka silnika tzw.ósemka
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Poduszka silnika tzw.ósemka
Autor Wiadomość
Dargor 



Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 26



Wysłany: Nie Lis 23, 2014 11:13   [R75] Poduszka silnika tzw.ósemka
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

Temat znany jednak chciałem opisać swoją przygodę.Stara poducha zerwana no i zmiana na tedguma tu masakra miałem wrażenie że jadę na drewnianych kołach wszystko drgało.Po kilkukrotnym zmianie konta ustawienia poduszki nic się nie zmieniało.Nie wytrzymałem i napisałem do nich,że fajans wyrzucona kasa i kupa roboty.Opisałem swoje spostrzeżenia ,że może za twarda guma no i najważniejsze w orginale tuleja na śrubę jest plastikowa ,a ich metalowa z dużym luzem i to może przenosić drgania na nadwozie.Po kilku mejlach wysłano mi nową poduszkę sugerując że mogłem mieć rację co do twardości gumy ( w ramach rekompensaty),ale tuleja została taka sama czyli metalowa.Przy montażu stwierdziłem że twardość gumy jest taka sama,ale w trakcie postanowiłem włożyć kawałek plastykowej opaski zaciskowej pomiędzy śrubę a tuleje żeby zmniejszyć luz i tu zdziwienie w aucie ......CISZA.Wniosek sam się nasuwa.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 23, 2014 11:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mocu 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 208
Skąd: Jastrzębie Z



Wysłany: Pon Lis 24, 2014 11:48   

Jak tylko zjadę do kraju to wypróbuję. Jeśli odkryłeś zagadkę nękającą wielu z nas to będziesz wielbiony, a twe imię będą sławic jeszcze nasze wnuki :) Czy jest szansa włożyc tam coś trwalszego? Np kawałek dętki lub jakąś tulejkę? Ile tego luzu jest?
_________________
teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular... :)
 
 
Dargor 



Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 26



Wysłany: Pon Lis 24, 2014 15:44   

Dzięki za uznanie :) myślę że może to nam pomóc niestety nie mierzyłem luzu ponieważ zrobiłem to spontanicznie i bylem zaskoczony.Co do dętki raczej jej nie wciśniesz.Może stara tuleja lub inna np.z teflonu o średnicy 12 mm.Jednak należałoby rozwiercić nową z tedgumu.No i tu jest kwestia zlapania w imadło i rozwiercenia ale to raczej by się udalo.Może ktoś ma jakiś inny pomysł to niech podrzuci.Jak to mówią w kupie siła :)
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 24, 2014 19:48   

tak myślę może poratowałby was kawałek izolacji termokurczliwej dośc cienkie ścianki, te większej średnicy są w miare wytrzymałe a zniwelowałoby to luz tylko kwestia dobrania średnicy
_________________
75 Red Edition
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Pon Lis 24, 2014 22:32   

Zupełnie Was nie rozumiem z tym luzem, przecież te śruby nie wchodzą z wciskiem więc luz musi być. Wystarczy doręcić śruby z odpowiednią siłą i kiedy gumy nie są pozrywane, sparciałe czy rozwulkanizowane, nic nie ma prawa stukać.
_________________
rom
 
 
Dargor 



Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 26



Wysłany: Wto Lis 25, 2014 07:51   

Jeżeli twierdzisz ,ze to niema wpływu na przenoszone drgania to co jest przyczyną?Oczywiście że w orginale też jest luz tylko że tuleja wykonana jest z teflonu.Myśle że tuleja metalowa przenosi drgania na śrubę a ta na nadwozie.Dlaczego w moim przepadku ucichło po zrobieniu takiej prowizorki???
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Wto Lis 25, 2014 19:56   

Dargor, zobacz ten link http://www.powerflex.pl/q/?keywords=rover%2075 i porównaj jeszcze większość poduszek reakcyjnych stosowanych w innych autach z przednim napędem.
Być może udało Ci się w końcu prawidłowo zamontować tą poduche.
Drgania tłumi nie materiał tuleji a materiał wypełniający między tulejką wewnętrzną a zewnętrzną.
_________________
rom
 
 
roverr 



Dołączył: 16 Kwi 2014
Posty: 131



Wysłany: Sro Lis 26, 2014 22:31   

A ja mam taki problem że po wymianie poduszki skrzyni/silnika osemki która była zerwana coś buczy.Zagłusza to prace silnika.Nawet na zerwanej poduszce tego nie miałem.Pojawiło sie to zaraz po wymianie poduszki.Poduszke założyłem oryginał używke...Co to może byc?
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 07, 2015 18:44   

Hm. Trzeba ten temat trochę rozruszać, za długo nic nie było o wibracjach. :-)

Postanowiłem trochę z tą kwestią powalczyć. Odkąd mam R75 na wolnych obrotach drżał, ale gdy zaczął drżeć nieporównywalnie mocniej niż wcześniej i z lewego nadkola zaczęły dochodzić niepokojące stuki - wymieniłem dwumasę. Rzeczywiście, buda przestała drżeć prawie całkowicie. Zostały jednak drgania kierownicy, im zimniej na dworze - tym większe.

Ponieważ silnik w widoczny sposób gibał się bardziej niż kiedyś, wymieniłem ostatnio gruszkę na HUTCHNINSON-a. Chociaż nie była pęknięta, wydawała się taka jakby "sprasowana". Z resztą, silnikowi pomogło, już się tak nie trzęsie. Ale kierownica jednak nadal bez zmian...

Wcześniej już wymieniłem przepływkę na oryginalnego Boscha, mam wszystkie zregenerowane wtryski. Poducha nad gruchą wygląda na ideał, nie czuć nawet, żeby przenosiła drgania.

Została więc "ósemka" pod silnikiem. Mechanicy, którzy robili dwumasę twierdzili, że była w stanie "bez zastrzeżeń", ale skoro już tyle zrobiłem, to chyba wymienię jeszcze ją.

Tu pytanie: jaką? Co temat na forum to inne zdanie, a nie znalazłem nigdzie prostej opinii "zrobiłem/wymieniłem X i kierownica przestała skakać". :P

Zastanawiam się nad "ulepszoną konstrukcją" z S-parts (http://allegro.pl/rover-7...5592436075.html ). Wcześniej pomogli z amortyzatorami na tył i jest idealnie, to może i poduszki mają lepsze od innych. :P Ktoś już to wypróbował?
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Lis 07, 2015 18:52   

podepnę sie pod temat, bo tez mam lekkie drgania na kierownicy, ale sama 8 wizualnie mam w idealnym stanie
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 07, 2015 19:22   

U mnie po wymianie 8 (perfidnie walniętej) na poliuretanową z Olkusza (pełną) trochę się poprawiło - niestety nie na długo, bo miesiąc później wylała się gruszka i trzaska jeszcze mocniej jak wcześniej (i dodatkowo trzęsie budą na postoju - wcześniej tego nie robił).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Lis 08, 2015 20:31   

prebenny wprawdzie w Freelu ósemki nie ma tylko inna jest ale miałem dokładnie ten sam scenariusz i wierz mi że drugim razem wymienię obie od razu bo myślałem ze wszystko inne a nie gruszka bo nie wylała ale była do bani.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 12, 2016 20:06   

Wepnę się tutaj ze swoim chorym (?) pomysłem. Naszła mnie taka myśl czy w klekocie dałoby się zrobić mocowanie na dwie "ósemki" ? położone w niewielkiej odległości od siebie. Skoro jest możliwość zamówienia POLIURETANU (wkład) o prawie dowolnej miękkości, to zastanawiam się czy przypadkiem dwie ósemki, miększe niż standardowa guma montowana w CDT, to nie byłoby lepsze rozwiązanie na tłumienie wibracji silnika ?
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 12, 2016 23:41   

pomysł bez sensu, ta poducha trzyma tylko silnik w pionie żeby się nie wyrywał wisząc na bocznych poduszkach.

Montując 2 ósemki obok siebie moim zdaniem zwiększysz drgania, standardowo są 3 poduchy, jeśli miałbyś 2 semki usztywnisz mocowanie w jednej z osi
_________________
75 Red Edition
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 13, 2016 00:06   

To która poducha przenosi wibracje silnika do kabiny ? Aktualnie mam powerflexa ale chyba 2 poliretany miększe od gumy lepiej by tłumiły niż powerflex
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 13, 2016 01:16   

kwestia jaki twardy ten powerflex... na kolor nie patrz, ja kupiłem nową 8 gumową i jest cisza, pomimo że aktualnie mam zerwaną gruszkę
_________________
75 Red Edition
 
 
marecki6 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 270
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Cze 26, 2016 12:51   

Witam
Planuję przy okazji wymiany tuleji wahacza zmienić też wkład w ósemce i chyba wymienię też gruszkę. Tuleje wahacza planuję PU z Olkusza a widzę, że mają też wkład ósemki. Czy ktoś z Was na tym jeździ ? A jeżeli warto brać to jaką twardość ? W wątku o tulejach wahacza wyczytałem że pomimo opisu producenta że fabryczną twardość to 75sha większość skłaniała się jednak do 65sha. Czy taka sama twardość będzie odpowiednia dla wkładu ósemki? I ostatnie pytanie czy ktoś trafił na zamiennik gruszki z PU a jeżeli nie to jaki zamiennik kupić ?
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Cze 26, 2016 19:03   

marecki6 napisał/a:
Witam
Planuję przy okazji wymiany tuleji wahacza zmienić też wkład w ósemce i chyba wymienię też gruszkę. Tuleje wahacza planuję PU z Olkusza a widzę, że mają też wkład ósemki. Czy ktoś z Was na tym jeździ ? A jeżeli warto brać to jaką twardość ? W wątku o tulejach wahacza wyczytałem że pomimo opisu producenta że fabryczną twardość to 75sha większość skłaniała się jednak do 65sha. Czy taka sama twardość będzie odpowiednia dla wkładu ósemki? I ostatnie pytanie czy ktoś trafił na zamiennik gruszki z PU a jeżeli nie to jaki zamiennik kupić ?


ja kupiłem wkład 8 o twardości 65 sha. Mogę więc taki polecić.

Tuleje z przodu też mam poliuretanowe z Olkusza, ale nie jestem z nich zadowolony, tuleja składa się z 2 elementów, jeden wchodzi w drugi i w moim przypadku ten środkowy element się wysuwa. Następnym razem już tulei takich nie kupię, tylko klasyczne gumowe.
 
 
marecki6 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 270
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Cze 26, 2016 19:19   

Znajdzie się ktoś jeszcze kto korzysta z tulei z olkusza i potwierdzi problem ? Bo jeżeli to norma to nie będę w nie zainwestował w przeciwieństwie do wkładu 8
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 26, 2016 19:21   

Ja mam tuleje i się trzymają mimo 18" i opon 225/40. U mnie na początku 'wychodziły' ale przez zły montaż mechanika (zamontował je w złą stronę, a z 1 strony jest 'kołnierz', który zapobiega wysuwaniu się wewnętrznej części, acz był na forum chyba przypadek, że się wysuwała).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] poduszka silnika
zimek-1985 Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Cze 08, 2016 11:10
prebenny
Brak nowych postów [R75] Poduszka silnika
Domino88 Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Mar 22, 2010 23:01
kris-tofer
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Poduszka silnika
sebols Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Wrz 02, 2010 13:05
witgut
Brak nowych postów [R75] Poduszka Silnika prawa
czarek236 Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Mar 25, 2016 19:27
czarek236
Brak nowych postów [R75] Stuki - poduszka silnika
domel101 Rover serii 75, MG ZT 67 Sob Cze 20, 2015 09:56
cin1391



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink