Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] jaka turbina podejdzie?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] jaka turbina podejdzie?
Autor Wiadomość
Physixc 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2014
Posty: 123

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 31, 2014 08:27   [R75] jaka turbina podejdzie?

Witam. Zastanawiam się nad wstawieniem trochę większego turbo do mojej R'ki 75 2.0 cdt 115km. Posiadam passata b5 2,5 v6. Myślałem czy może od niego turbina ze zmienną geometrią łopatek by podeszła. Chciałbym zasięgnąć rady z jakimi przeróbkami by się to wiązało? Czy jest to w ogóle możliwe? Ewentualnie jaka inna, większa turbinka by podeszła bez rozsadzenia silnika. Proszę o porady
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Gru 31, 2014 08:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 31, 2014 10:07   

Podobno bez cięcia nic większego nie wejdzie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Pią Sty 02, 2015 13:47   

Physixc, pierw zrób turbo na 1,35 bara + mapy. Po wcześniejszej diagnostyce układu dolotowego oraz wtryskiwaczy. Jak Ci to nie starczy to kombinuj dalej .
 
 
Physixc 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2014
Posty: 123

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 04, 2015 21:19   

szpynior napisał/a:
Physixc, pierw zrób turbo na 1,35 bara + mapy. Po wcześniejszej diagnostyce układu dolotowego oraz wtryskiwaczy. Jak Ci to nie starczy to kombinuj dalej .


Jakie ciśnienie jest fabrycznie ustawione i jak je zwiększyć?
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Wto Sty 06, 2015 09:52   

Physixc, 1,23 fabryka. Trzeba zamontować MBC i wskaźnik, bądź sprawdzić za pomocą OBD2 :) Lecz bez map nie ma co dodawać powietrza .
 
 
Physixc 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2014
Posty: 123

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 06, 2015 23:49   

mam elm 327 na bt i akurat ciśnienie pokazuje. Jak wyjade od mechanika to sprawdzę :) pewna jest wizyta u MaRkA :)
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Sro Sty 07, 2015 15:36   

Physixc napisał/a:
pewna jest wizyta u MaRkA
i od tego zacznij :)
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 08, 2015 12:16   

Jak już zrobisz te "1,35 bara + mapy" to opisz jakie wrażenia, chociaż jak masz 115KM (realnie pewnie kilka mniej) to przesiadka na fabryczne 131KM będzie mocno odczuwalna. Miałem kiedyś na hamowni zrobione 134,5KM a obecnie mam mapy od CDTi (131KM) i wydaje mi się że te fabryczne ustawienia są lepsze :) przynajmniej dla automatu. Ale ciekawi mnie jaki realnie odczuwalny skok byłby między fabrycznymi 131KM a "1,35 bara + mapy" ?
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 08, 2015 13:05   

temat ciekawy aczkolwiek zastanawiam sie dlaczego turbo akurat na 1,35b dziś dostałem MBC i z tego co czytałem bezpiueczną granicą dla turbo jest 1,5 bar a to już znaczna różnica w stosunku do serii 1,25b

mapki początkowo były MaRkA te ponoć 140-145KM natomiast postanowiłem sam z nimi zakombinować, zobaczymy jakie efekty po podniesieniu cisnienia na turbo
_________________
75 Red Edition
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 08, 2015 13:36   

Zdaje się że w BMW ten silnik fabrycznie pracował przy ustawieniu map na 150KM ale tam chyba była lepsza turbina ?
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 08, 2015 13:39   

W bmw jest zmienna geometria
_________________
75 Red Edition
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 08, 2015 14:01   

A da się plug and play przełożyć turbinę ? :)
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 08, 2015 14:14   

nie, pierwsze u nas masz silnik poprzecznie, u nich wzdłuż, inne dojście do wydechu, do tego trzeba by zorganizować sterowanie turbiną, prościej było by od freelandera, ale tam też mała dmuchawka i też bez roboty i przeróbek sie nie obejdzie
_________________
75 Red Edition
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 08, 2015 14:17   

To rzeczywiście dla tych kilku KM nie ma sensu, pewnie prościej uzyskać je modyfikując jakoś wydech
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 08, 2015 14:26   

w wydechu możesz jedynie wywalić kata, ale wielkich efektów sie nie spodziewaj, i zrobic pełny przelot, ale to nie wiem czy po to kupiłeś 75 żeby robiło hałas jak tuningowany golf
_________________
75 Red Edition
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 08, 2015 14:31   

Mnie i tak już hałasuje bo mam małą dziurkę i tłumik końcowy zapodaje delikatnie basem, zatem czeka mnie zmiana w niedługim czasie na tłumik od e46, liczę że taka zmiana wpłynie pozytywnie nie tylko na hałas ale i na niewielki przyrost mocy.
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 08, 2015 14:59   

nie przelicz się, może o 1 nieodczuwalny KM wzrośnie, nie ma lekko
_________________
75 Red Edition
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 08, 2015 15:01   

Zawsze to coś, lepiej 1 na plus niż kilka na minus przy chińskim zamienniku tłumika końcowego :)
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 08, 2015 15:02   

Zmieniałem niedawno tłumik na E46 ale specjalnego wzrostu mocy (w sumie jakiegokolwiek) nie zauważyłem.

Sporo natomiast daje wirus od Marka z podlanym dołem (chociaż nie wiadomo jak automat takie coś zniesie). Ale od dołu jedzie fajnie ;)
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 08, 2015 15:08   

No właśnie przy automacie to wolałbym uważać, mam wgrany najaktualniejszy soft do skrzyni jaki wyszedł oficjalnie + soft od CDTi. Wygrywane u Jowiego. Od ok roku czuć delikatne szarpnięcie przy zmianie z 3 na 2, niezależnie czy hamuje czy wytracam prędkość tocząc się. Wymiana oleju nie pomogła więc chyba lepiej nie katować skrzyni.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Turbina - typ
hvil Tuning mechaniczny 64 Pią Lut 12, 2010 23:00
Gość
Brak nowych postów [MG TF] Turbina
Creme Tuning mechaniczny 27 Pią Maj 24, 2013 21:46
flapjck1
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R400 1.6si] turbina
serwacy82 Tuning mechaniczny 3 Pon Cze 13, 2011 16:16
szoso
Brak nowych postów Turbina w MGTF160
MGTF160 Tuning mechaniczny 18 Nie Lip 29, 2007 02:13
Gość
Brak nowych postów [R25] Turbina + Stożkowy
TOREK513 Tuning mechaniczny 32 Pon Lis 19, 2012 15:49
piotrekcrash



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink