Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zwarcie na tulejach zawieszenia ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Zwarcie na tulejach zawieszenia ?
Autor Wiadomość
Piotr84 



Dołączył: 31 Gru 2014
Posty: 15



  Wysłany: Sro Gru 31, 2014 18:43   [R75] Zwarcie na tulejach zawieszenia ?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam. Mam bardzo dziwny problem jakim jest tak jakby zwarcie na tulejach. Dokładnie chodzi o te tuleje na wózku od silnika, które łączą go z karoserią. Jak jest podłączony akumulator to się gotują i dymią i całe są w rdzy (jak by je kwas zżerał) do tego jest dźwięk smażonych jajek na patelni. jak się odłączy akumulator, to jest cisza. Po powtórnym podłączeni, 2-3 sekundy i dalej. Dodam ze tuleje i akumulator były ciepłe...

Wie możne ktoś jaka jest przyczyna ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Gru 31, 2014 18:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Sro Gru 31, 2014 19:59   

gdzies przewod plusowy sie przetarl , laczy sie z masa auta i masz zwarcie w instalacji musisz po sprawdzać przewody inaczej spalisz instalacje lub samochod
 
 
Piotr84 



Dołączył: 31 Gru 2014
Posty: 15



Wysłany: Sro Gru 31, 2014 20:08   

Aha, a co z bezpiecznikiem. W takiej sytuacji powinien on się spalić. Ale mam zamiar przejrzeć wszystko po nowym roku.
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 31, 2014 20:14   

Piotr84, powinien, jeśli kabel przetarłby się za nim. Widocznie uszkodzony jest przewód "+" przed bezpiecznikami. Nie ryzykuj takim podłączaniem akumulatora.
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
Piotr84 



Dołączył: 31 Gru 2014
Posty: 15



Wysłany: Sro Gru 31, 2014 20:40   

Ale do bezpieczników idzie 1 główny kabel, dopiero w skrzynce jest rozdzielany prą. Tak ? czy się mylę ?
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Sro Gru 31, 2014 20:54   

Sprawdż masę silnika, a póżniej pobór prądu przy wyłączonej stacyjce.
 
 
Piotr84 



Dołączył: 31 Gru 2014
Posty: 15



Wysłany: Sro Gru 31, 2014 21:15   

A jak sprawdzić pobór prądu ?
 
 
mocu 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 208
Skąd: Jastrzębie Z



Wysłany: Sro Gru 31, 2014 21:50   

Odłączasz kabel plusowy. Pomiędzy klemę + akumulatora a kabel wpinasz amperomierz. Może być zwykły miernik, pamietaj jednak aby ustawić na nim max amperaż, bo możesz spalić miernik. (Miernik ustaw na A, nie na V. Często przy pomiarze amperów w miernikach należy zmienić gniazdo podpięcia kabla sondy. Ale to zależy już od modelu). Pomiaru dokonaj przy wyłączonej stacyjce
_________________
teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular... :)
 
 
Piotr84 



Dołączył: 31 Gru 2014
Posty: 15



Wysłany: Czw Sty 01, 2015 15:59   

Aha, dzięki. Ale to już jutro zrobię i napisze.

[ Dodano: Czw Sty 01, 2015 14:03 ]
Sprawdziłem pobór prądu na wyłączonej stacyjce jest 3.2 A do tego sprawdziłem czy jest prąd na wózku silnika. na akumulatorze mam 12.5 V a na wózku jest 11.7 V Dokładnie przejrzałem cały wózek i nie dotyka go żaden kabel. Cały wózek jest na gumowych tulejach, więc jest odizolowany, jedyne co, to jest do niego przykręcona maglownica. Sprawdziłem w kabinie na tej rurce co wychodzi z maglownicy i na niej jest 11 V na samym drążku od kierownicy już nie ma prądu.
Jedyne co dotyka wózka, to ta gąbka która jest w nadkolach, jest cała mokra i na niej są rożne kable. Ale chyba ona by nie przewodziła tyle prądu...
Ma ktoś pomysł skąd ten prąd ?

[ Dodano: Czw Sty 01, 2015 15:59 ]
Nie dało mi spokoju i poszedłem szukać dalej. Podłączyłem jeden kabel miernika do wózka, a drugi do głównego kabla plusowego. Miernik ustawiłem tak żeby pokazywał przejście i zacząłem wyjmować po kolei bezpieczniki. Jak odkręciłem ten od wentylatora chłodnicy, przejście zniknęło. Podłączyłem akumulator i teraz ( bez bezpiecznika ) mam na wózku 0.3-0.5 V

Olać już taki prąd, czy szukać dalej ??
 
 
mocu 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 208
Skąd: Jastrzębie Z



Wysłany: Pią Sty 02, 2015 18:43   

Może to głupie pytanie, ale co masz na myśli pisząc wózek silnika? Czy na korpusie silnika masz napięcie +11,7V (względem minusa akumulatora)? Bo wg mnie do korpusu silnika powinna być podpięta masa i nie ma prawa tam występować napięcie dodatnie. Jeśli tak się dzieje może być np uwalona dioda w alternatorze, która ma zwarcie i kradnie prąd. No i oczywiście musiało by brakować w/w masy, czyli połączenia silnika z karoserią i z minusem akumulatora.
_________________
teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular... :)
 
 
Piotr84 



Dołączył: 31 Gru 2014
Posty: 15



Wysłany: Pią Sty 02, 2015 20:54   

Wózek silnika to dokładnie to:
http://allegro.pl/wozek-s...4878682242.html

Ale już dzisiaj problem rozwiązałem. Okazało się ze główny kabel od wentylatora chłodnicy był przetarty i dotykał wózka. Co dziwniejsze, to jest dość gruby kabel, a był już prawie całkowicie przetarty. Więc problem był już od dość dawna, po prostu niezauważony.

Dzięki wszystkim za pomoc
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]zwarcie z alternatora Pomocy
Rover75turbiak Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Mar 03, 2019 00:14
Rover75turbiak
Brak nowych postów [R75] nie podaje paliwa,error klimy,itd. Zwarcie.
turbina Rover serii 75, MG ZT 6 Sob Kwi 26, 2014 12:02
turbina
Brak nowych postów [R75] nie podaje paliwa,error klimy,itd. Zwarcie.
turbina Rover serii 75, MG ZT 1 Nie Kwi 06, 2014 18:56
dukat11
Brak nowych postów [R75] Zwarcie wiazki i wypadanie zapłonu na 4 cylindrze
tomi24lbn Rover serii 75, MG ZT 7 Nie Mar 09, 2014 10:41
tomi24lbn
Brak nowych postów [mg zt] VIS 2 zawory obciążenia przerwa-zwarcie do masy:(
KrisMGZT Rover serii 75, MG ZT 0 Pią Lip 26, 2013 11:48
KrisMGZT



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink