Forum Klubu ROVERki.pl :: tuners ~~ MG ZR ~~ Nazwa Projektu „Чорнобиль” Czarnobyl
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
tuners ~~ MG ZR ~~ Nazwa Projektu „Чорнобиль” Czarnobyl
Autor Wiadomość
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

  Wysłany: Czw Sty 01, 2015 13:45   tuners ~~ MG ZR ~~ Nazwa Projektu „Чорнобиль” Czarnobyl

Witam wszystkich zainteresowanych



Domyślam się że nie każdemu będzie się chciało czytać całą historię samochodu dlatego jak kogoś interesują same modyfikacje są zamieszczona w PARTach


Chciałbym Tutaj przedstawić historię mojego hmm. . . projektu bo samochodem go ciężko nazwać ;)

MG ZR 2004r 2.0itd
Nazwa Projektu „Чорнобиль” Czarnobyl




Zaczynając tą długą historię muszę się przyznać że zbieram się do opisania tego tematu od dobrych 2 lat kiedy to Zr stał się już w pełni "Nieruchomością" :)


Od Początku

2001 Rok

W TV jako dziecko oglądam premierę MG ZR żółta w wersji 160 vvc :D na targach w Niemczech cena w markach ogólnie cud miód i malina w końcu coś nietuzinkowego.

Samochód mimo przemijającego czasu dość mocno wrył mi się w pamięć co miało w późniejszym czasie swoje konsekwencje . . .

2010 Rok

Kupno pierwszego samochodu . . . 3 Dni przed dostaniem prawka :D

Ford Escort (grizli edyszyn)
po miesiącu wytłuczenia i perypetii bez dowodu i podłogi poszedł do tzw.żyda
Tu się sprawdziło stare handlarskie przysłowie "ileś Pan zapłacił tyleś Pan przejechał"
800zł kupno + naprawy i opłaty w 2 tyg 2000zł ---> Sell 500zł = 2300zł = 1150km :D


Hmm... co by tu kupić i nie wtopić
Cele
1) Diesel
2) Wiek
3) Nietuzinkowy


Tutaj przy poszukiwaniach przewija się taki "wynalazek" z dzieciństwa jak ZR :) było by pięknie
ale przekracza budżet :(

Etap poszukiwań R200 w dieslu

Nagle trafia się ogłoszenie z okolic Wrocławia

MG ZR 2004 Diesel
Przebieg 8000km ? :-| WTF?
Cena 16 500 tyś :???: Rynkowo Zry stały po 13 - 14

Szybki telefon co to jest

Samochód sprowadzony z Francji odblokowany po sprawie spadkowej stał 5 lat ;/

hmm po konsultacji ładujemy się w Tico i wio na razie oglądać

Pierwsze wrażenie W ooOoo W Cudny ;d

Niestety im bliżej tym gorzej, samochód trafił do Polski i nie był przez 5 lat odpalany i jeżdżony, mało to samochód po "zamieszkach".

Ogólne oględziny dramat w środku masakra wszystko poułamywane podrapane po brudzone wszystkie szyby wymieniane z r200 lampy też wymieniane auto niechlujnie malowane z jednej strony. . .

Zrezygnowani po przejażdżce zabieramy go na stacje diagnostyczną

Tam ot zdziwienie od spodu ideał wszystko oryginał każda naklejka czytelna i niezabrudzona posprawdzanie skrzyni czy nie była czasem myta itd wszystko jak w nowym jedynie gumy przy parciane od wieku i "nieużywania" (w ówczesnym czasie miałem do czynienia z nowym nissanem qashqai więc orientowałem się co jaki stan zużycia nosi przy podobnym przebiegu ) i dylemat co robić.

Powrót do Krakowa, kilka konsultacji i następny dzień z bratem i jego dobrym znajomym handlarzem jedziemy Ravką oglądać to cudo ponownie

I tutaj kolejny zonk handlarz pierwszy raz widzi coś takiego na oczy pojeździł posprawdzał pomierzył i podzwonił

Efekt: Samochód prawdopodobnie ma prawdziwy przebieg i jest mechanicznie nowy
z zewnątrz kilka w gniotek (dziwnych nie "kolizyjnych" ) i pomalowany przez przerysowanie na całej długości z jednej strony zresztą dość niechlujnie ale ... Jest w opłakanym stanie wewnętrznym, prawdopodobnie stał pod chmurką z powybijanymi szybami przez to zalany z "góry" będziesz miał problemy z elementami gumowymi i elektryką która została uszkodzona w wyniku zalania tzn. nie działający szyber lusterko podświetlenie wnętrza itp.


Po długich debatach i negocjacji Kupiony jako przyszła baza do modzenia ;D
utargowany na 14 600 i wio do domu :D

1200km w dwa dni ale zakupiona bryczka już cieszy :D

Pierwsze tygodnie to sielanka jazda gdzie się da i nieraz tylko po to by jechać nawet bez celu

















Pierwsza fotka z przebiegu :D praktycznie po tygodniu od kupna




Sielanka trwała tak do przełomu Września a Października i nastąpił krach . . .

Samochód zgasł podczas jazdy , szybkie sprawdzenie paski całe.
Telefon i hol na baze.

Sprawdzenie na forum pierwsza diagnoza sterownik pompy hmm dziwne że przy takim przebiegu ale cóż.
Niestety podczas tego okresu wybucha afera z Pewnym Oszustem z Forum do przeczytania tutaj OSZUST

Przez sam dość długi fakt stania samochodu wpadam na kilka pomysłów co do jego pierwszych modyfikacji.

PART I - 2010

1.Wygłuszenie drzwi , boczków tył i dachu
2.Zakup klapy z R200 zaokrąglonej od Kozika
3.Zakup Lamp tylnych Lexus
4.Oczyszczenie wszystkich elementów metalowych z nalotów z rdzy i konserwacja
5.Wymiana głośników na JBL GTO 628
6.Radio Clarion cz200
7.Zakup hidów które po założeniu wylądowały w szufladzie i czekały na soczewki
9.Kupno Lamp przednich z ZRa
10.Kupno Wydechu dedykowanego Regazzon
11.Zrobienie podświetlenia Led bagażnika i nóg przód tył
12.Zakup elementów do naprawy starych tzn. Półka bagażnika licznik żeby szybkę wymienić itd.
13.Lotka od ZRa




Niestety jeszcze nie udało mi się zlokalizować więcej zdjęć z okresu 2010-11 jak znajdę wstawię w ten okres

2011 Rok

Samochód do praktycznie Listopada stoi uziemiony, sprawa ze sterownikiem trwała niestety dużo czasu a jedyną osobą która podjęła się przywrócenia do świata żywych ZRa był Pan Midowicz z Krakowa.
Niestety długi termin i problemy spowodowane zniszczeniem sterownika przez te ceregiele przyniosły łącznie dość spore wydatki ale nie obyło się bez dodatków ;D
Dodam że problemy z uruchomieniem silnika były do takiego stopnia że odpalił dopiero przy kącie wtrysku 13*

PART II - 2011
1.Foliowanie samochodu na Czarny pół mat własnymi siłami
2.Przerobienie zderzaka tylnego żeby umieścić tablice
3.Przerobienie zderzaka przedniego "custom" ;d
4.Osłona PP pod silnik
5.Zrobienie rozpórek przód tył z nierdzewki
6.Podłokietnik od Coupe
7.Obszycie Podsufitki (nowej) i podłokietnika + obszycie boczkó drzwi i tylnych (z rovera25) na pikowaną czerwoną alcantare
8.Nowa Kierownica z poduchą
9.Felgi Artec Wheels 17x7
10.Flokowanie Słupków i nawiewów i reszty plastików
11.Śruby nowe + nakrętki zabezpieczające
12.Zabezpieczenie podwozia antykorozyjne
13.Gałka Gaslock Indycator
14.Drugi zderzak z R25 na zimę
15.Felgi stalówki + opony na zimę ;D
16.Czujniki Parkowania
17.Próby zrobienia lamp soczewkowych . . .
18.Wymiana rozrządu
19.Wymiana Pompy wtryskowej na inną
20.Wymiana klocki tarcze przód tył
21.Wymiana płynów i filtrów
22.Montaż daszków przeciwsłonecznych z tv7"
23.Radio JVC KD-AVX11



klapa zrobiona na gładko i wycięcie pod tablice


Klapa z boku.

Klapa znowu



Siłowniki maski.

środki lamp z r25 przerobione



Oraz zderzak przedni w trakcie prac


Urwana tasiemka która była sprawcą uziemienia na ponad rok ;/


Setup zima i zdjęcia ze spotu w rzeszowie i pilźnie












Ówczesny wygląd wnętrza







Rok 2012

Hmm rok w którym Mg zrobiło chyba najwięcej km w Ciągu swojego żywota blisko 10 tyś km ;d

Rok dość postępowy pod względem modyfikacji ale też wielu bzdur z których mało wynikało

PART III - 2012
1.Wygłuszenie podłogi dokładniejsze boczków i bagażnika
2.Wtryski z sdi
3.Mapki Mafless
4.Filtr Apexi Oryginał
5.Renowacja Kierownicy
6.Malowanie deski na czarno
7.Wymiana hamulców na 282 przód
8.Przeróbka mocowania chłodnicy wody
9.Zmiana wentylatora na VVC
10.Zmiana o rurowania i intercoolera na IC z r75
11.Kupno lamp anglików i przeróbka w profesjonalnej firmie na soczewki










Ulubiona fotka Kozika i jedna z większych moich porażek xD Dywan z Casto jako BRM


Zaciski 282


Porównanie IC Zr i R75













Przebiegen

Nowy użytkownik ;d

I od razu urosło ;)


Lampki

Obok sierściuch Kozika ;d








frezing dolotu


czemu?





EGR syfi mocno dolot



Zaślepienie EGR


i w drogę ;D



Rok 2013

Ten Rok był do pewnego stopnia końcem danego etapu budowy projektu
W pierwszej połowie roku ustanowiłem kierunek dalszych modyfikacji
W drugiej połowie poszło już za ciosem powiedzenia "Albo Grubo Albo Wcale"
Jeszcze niezapomniane zloty w Bełchatowie i Zakopanem ;D

PART IV
1.Dokończenie rur dolotu
2.Przerobienie Maski + Nowa Folia
3.Przeróbka zderzaka na zimę (r25) na gładko
4.Tylny zderzak od polifta
5.Przyciemnienie tylnych szyb
6.Większy Intercooler z wejściami po różnych stronach
7.Nowy wentylator od klimy
8.Separator oleju
9.Short shifter
10.Regeneracja zwrotnicy i belki tylnej
11.Sprężyny obniżające M.A.D.
12.Przewody HEL w oplocie stalowym
13.Zaciski tylne 262 od Kozika :D z Montażem w cenie heh ;d
14.Flok w inny odcień + nowe słupki
15.Konsola środkowa ze streetwise
16.Głośniki HERZ na tył
17.Kapitalny remont klimy
18.Nowe lampy tył
19.Przeniesienie Akumulatora do bagażnika
20.Gwint KW v2
21.Fotele Cobra Daytona + obszycie
22.Kierunki Ledowe z Lupo na przód


























Znowu Przebieg ;p

MADy









Rok 2014

Ten rok można już podsumować, dość sporo do przodu wręcz ogromny skok i świetne przygotowanie do dalszych modyfikacji na 2015 z racji ogromu prac samochód przestał prawie cały rok nieużytkowany wyłącznie odwiedził Częstochowę i zator na zlotach

PART V
1.Nowe nakrętki do zawieszenia gwintowanego
2.Całe zawieszenie i każda guma wymieniona na poliuretan
3.Przeróbka skrzyni, hybryda ze skrzynią z Rovera 220Ti Coupe najdłuższe mozliwe przełożenie główne i Torsen wymiana łożysk na wytrzymalsze
4.Sprzęgło spiekowe na 4 łopatkach
5.Zerwanie wszystkich wygłuszeń i malowanie wnętrza na kolor Ral3005
6.Montaż foteli na nowych wspornikach
7.Pasy OMP 3 cale góra 2 cale dół
8.Kierownica Sparco L360
9.Hybrydowe wtryski, korpusy z itd i końcówki z Land Rovera TD200
10.Cb Radio Cobra DV29
11.Fan temp Controller Shadow
12.Chłodnica zewnętrzna oleju
13.Podkładka adapter pod filtr oleju
14.Radio DVD SCOTT
15.Felgi Keskin KT4 po odnowieniu
16.MBC
17.ZAPASOWY SILNIK 20T2N :D




Gwint KW v2





Stare

Zastąpione nowym











Cuksy




EDIT 1 - dodanie zdjęć

Młody Pomocnik :)




Negatyw ;)


Mix





Kluczyk ;D


Skrzynia z Tomcata 220Ti po lewej i moja po prawej

Na stole poległe klucze king tony w trakcie prac ;D




„stare” Sprzęgło ;D


Porównanie przy spieku





Robienie Hybrydek z td200 mały tutorial krok po kroku












i składamy w odwrotnej kolejności ;)






















Rok 2015
Plany Na Nowy rok są dość obfite

1.Duża turbina GT25C
2.Kokpit Custom
3.Poszerzenie i obniżenie
4.Przerobienie tylnego zderzaka z lift na r32
5.Przygotowanie w pełni osprzętu silnika
-układ smarowania
-układ chłodzenia
-wydech
-dolot
6.Klatka
7.Wtrysk metanolu

Ok zaczynamy, deska nabiera wyglądu








Dwa moje MGki


I rozbiórka + czyszczenie zapasu





Co do samego projektu, popełniłem w nim kilka gaf ale i takie w życiu się zdarzają dlatego sam rozumiem rozbawieniem przez niektóre rzeczy jak zderzaki lampy czy dywany ;D

Gafy wynikają głównie z tego że większość prac staram się wykonywać samodzielnie ucząc się ciągle przy tym.


Temat jest moim postanowieniem Noworocznym w związku z chęcią pozostawienia czegoś po sobie na stałe na tym Forum.

Wszystkim z tej okazji życzę Szczęśliwego Nowego Roku i spełnienia marzeń i swoich projektów :)


Podziękowania chciałem złożyć wszystkim którzy pomagali mi w trakcie prac a i podczas nagłych awarii jak i w zwykłym dzieleniu się informacjami potrzebnymi do stworzenia kolejnych customowych wynalazków ;)
Zwłaszcza dla:
Kozik
Remigiusz
Svirus
Firq
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez tuners Wto Maj 12, 2020 10:26, w całości zmieniany 12 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 01, 2015 13:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 01, 2015 14:24   

No nieźle :)
Oby z tym silnikiem coś się udało w końcu zrobić. Może ten większy ślimak coś tam da ;)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Czw Sty 01, 2015 16:48   

Brakuje mi jednego emblematu gdzieś na masce, mianowicie:

 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Czw Sty 01, 2015 17:26   

Nope hehe akurat trafiłeś w logo bo będzie takie lub "biohazard" nad "nazwą" ale musze nadruk tzw fluo zdobyć
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Czw Sty 01, 2015 18:18   

Ciekawa historia auta :) Powodzenia w realizacji planów :wink:
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 04, 2015 22:43   

Historia ciekawa, fakt :) ale samo auto nie do końca do mnie trafia, zwłaszcza: felgi, matowy lakier, siatki w grilu/zderzaku, świecidełka w dokładce ;) czekam, co będzie dalej :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pon Sty 05, 2015 08:26   

Dokładki niema juź, wyleciała przed zlotem letnim
Narazie robi się nowa deska i czyści silnik zapasowy do przymiarek :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
skorpion 



Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 91



Wysłany: Pon Sty 05, 2015 21:17   

nawet i moja furmanka jest na zdjeciu z pilzna :D ja od dawna obczajam i podziwiam :D
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Sty 05, 2015 22:39   

Jak dla mnie to auto zawsze będzie jak ufo :) co roku metamorfoza obcych :)

Jestem ciekaw dalszych pomysłów i podziwiam zapał ;)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Sty 06, 2015 14:31   

dobre dobre dywana zdjęcie wklej ;) ogólnie to nie widziałem podobnego projektu NIGDZIE :)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Wto Sty 06, 2015 14:51   

Kozik, Jest zdjęcie dywanu wklejone ;D więcej zdjęć niema bo jak szybko wpadł tak szybko wyleciał xD
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Wto Sty 06, 2015 21:14   

wow po tylu latach nareszcie się pokazałeś ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Sty 06, 2015 22:50   

tuners napisał/a:
Ulubiona fotka Kozika i jedna z większych moich porażek xD Dywan z Casto jako BRM


faktycznie jest :D no tak ale to już po strzyżeniu?
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Svirus
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sty 14, 2015 09:29   

Nareszcie i ja trafiłem na ten temat. Od momentu naszego mini spotu w Krakowie Czarnobyl jest dla mnie motywacją do modyfikacji Skorupy;). Ze swojej strony również dziękuję za wsparcie techniczno - merytoryczne :) . A wszystkim dobrych wiatrów przy modyfikacji i użytkowaniu aut.
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Sob Sty 24, 2015 15:12   

Filmik z noworocznej przepałki ;D heh gdyby nie torsen efekt byłby jak w zeszłym roku czyli utknięcie 30 cm za garażem ;D
Przepalanie MG ZR
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maxwell96 




Dołączył: 28 Sie 2014
Posty: 81

Rover 25

Wysłany: Nie Sty 25, 2015 23:17   

O kurde ale projekt :mrgreen: Najbardziej spodobały mi się przednie lampy i czerwony środek wnętrza samochodu. :P

Powiedz mi, jak sobie poradziłeś z obszyciem boczku tym czerwonym materiałem. Robiłeś to sam czy komuś zleciłeś? Bo ja kurcze mam podobny materiał do twojego tyle że po podklejeniu nie da się tego w żaden sposób upchać na swoje miejsce... Siedzę już nad tym od miesiąca i nie znalazłem dalej wyjścia, fakt robi u mnie w okolicy to tapicer, ale jednak satysfakcja jak się samemu coś zrobi jest ogromna. Zresztą z podsufitką sobie poradziłem i wyszła ok, to z boczkiem też muszę :D
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pon Sty 26, 2015 06:22   

Ja pierwsze co zaczęłem robić sam ale efekty były niezadawalające i zrobił to znajomy tapicer który obszył wszystkie boczki przód tył oraz podsufitkę podłokietnik i fotele kubełkowe
cena na tyle była atrakcyjna do efektu że następnym razem bym tego nawet sam nie zaczynał bo 200zł na materiał i do kosza
Materiał którym było obszywane kosztował sam 90zł m2
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maxwell96 




Dołączył: 28 Sie 2014
Posty: 81

Rover 25

Wysłany: Pon Sty 26, 2015 16:20   

Kurcze ja jestem zadowolony z efektu bo wyszło coś takiego KLIK
Tyle że nie chce mi się on kompletnie zmieścić w miejsce, dlatego pytam bo miałem nadzieję że miałeś podobny problem :P
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Sro Sty 28, 2015 15:08   

Dawałeś gąbkę pod materiał? bo wygląda dość płasko.
Problem ze zmieszczeniem też mam, ciężko otworzyć nieraz drzwi bo zaczepia się ten materiał o uszczelkę, ale u mnie problem jest natury innej bo po wygłuszaniu drzwi obwisły trochę zobaczymy jak będzie jak się wygłuszenia pozbędę
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 28, 2015 15:19   

ta skórka, której użył maxwell96, ma taka delikatną watolinę pod spodem. Wygląda płasko ale jest miękko pod spodem. Sam aktualnie zakładam taka czerwoną do siebie, wchodzi elegancko, tylko boczki w R75 po rozebraniu składają się z 2 części góra i dół i dało się to ładnie zmontować

foto w moim temacie w podpisie
_________________
75 Red Edition
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink