Forum Klubu ROVERki.pl :: Rover 216 coupe Slax'a --> 220 Coupe Turbo :D
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Rover 216 coupe Slax'a --> 220 Coupe Turbo :D
Autor Wiadomość
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 02, 2016 00:31   

Lubie up'y w tym temacie :D cieszę się, że graty się podobają - czekam na montaż fmica :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lip 02, 2016 00:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Czw Lip 14, 2016 18:35   

Mały update :D

Udało się dorwać OEM Chłodnice wody od tomcata turbo wraz z mocowaniami oraz górnym wężem do termostatu, chłodnica niby w dobrym stanie, nie cieknie, ale jako ze jest miedziana 20 lat zrobiło swoje, w dolnej części miedziane blaszki kruszą się... Miałem plan oddać ja do regeneracji, ale panowie od takich zabaw zawołali mi prawie 1000 zł na wymianę rdzenia :D Także temat na razie odpuszczę, może jak uzbiera się wolna gotówka to wrócę do tego :D

Wraz z chłodnica kupiłem OEM komplet wentylatorów do 220 turbo :D

Teraz uwaga, za wentylatory i chłodnice zapłaciłem całe 90 zł, co wydaje mi się bardzo dobra ceną :D

Tutaj wentylatory od t16 i wentylator który miałem do tej pory, od klimy z k serii :d



Na razie zamontowane, żeby zobaczyć czy pasuje jak trzeba, teraz wyczyszczę metalowa ramkę i oddam do malowania proszkowego :D





Następna sprawa to dokończyliśmy spawać IC, trochę dałem ciała w tym temacie bo nowe aluminiowe wyjścia wyciąłem z jakiegoś wujowego stopu alu i strasznie ciężko się to spawało dlatego tez estetyka pozostawia wiele do życzenia, ale jest solidnie i szczelnie no i wyjścia są jak chciałem :D

stary i nowy IC







Jakoś tak to będzie wyglądało, puki co tylko przymiarka, muszę dokupić parę kolanek sylikonowych. Jest o tyle fajnie, ze Ic pasuje prawie idealnie w wlot w zderzaku, trzeba tylko troszkę podciąć żeby wszedł jak trzeba :d

No i w końcu długo wyczekiwana przesyłka, doszedł dziś. Od początku do końca nierdzewka, 2,5 cala. Do tego dwa tłumiki przelotowe i strumienica czy coś w ten deseń :d



Trzeba będzie przerobić w jednym miejscu, bo wydech był robiony do r200 okrągłego, ale to małe piwko:D

Teraz tylko znaleźć na to wszystko czas...

pozdro :D
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Pyros 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 306
Skąd: Gdańsk

Rover Coupe

Wysłany: Czw Lip 14, 2016 23:37   

Wszystko ladnie pięknie ale na zdjęciach to nie jest chłodnica od tomcata turbo. Od tomcata turbo chłodnica jest niższa ale za to szersza..
_________________
Rover Coupe 302KM/452nM
https://youtu.be/8EhA4Cbfd14 0-140kmh :) przy 250km
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Czw Lip 28, 2016 19:39   

Pyros, Ależ ja wiem o tym Piotrek doskonale, an fotkach jest zamontowana chodnica z 620 TI, Nie będę puki co wkładał tej OEM :D

O a tutaj OEM :D





pozdro

[ Dodano: Czw Lip 28, 2016 19:39 ]
Bry

Dokończyłem w końcu montaż IC, nie będę dużo smęcił :d w skrócie. Musiałem podciąć zderzak parę cm, zrobiłem nowe mocowanie wiatraków, ze by je cofnąć bliżej chłodnicy.







































DZIAŁA i jest szczelne.

Teraz czas na wydech i heble, bo Markzo się nie może doczekać :D

pozdro
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
Ostatnio zmieniony przez slax Sro Cze 20, 2018 08:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 28, 2016 21:02   

Zgrabnie go upchnąłeś :D może pryśnij go na czarno? teraz daje po oczach :D jak ten blow off się sprawuje?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Pon Sie 01, 2016 16:43   

no i fajnie :)
Widze rzezba bardzo podobno do mojej tj. podciecie zderzaka bo minimalnie haczyl o icek :)

A z ciekawosci.. przy ilu Ci wstanie turbo na tym IC ? :)
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Wrz 14, 2016 14:30   

tomii620si napisał/a:
A z ciekawosci.. przy ilu Ci wstanie turbo na tym IC ?


Nie pamiętam, muszę zerknąć :d

Dobra, troszkę ostatnio zrobiłem przy aucie :D Cupejka stała od miesiąca, trzeba było ja postawić na nogi.

Wymieniłem pompę wody na nową, profilaktycznie :D



W końcu zamontowałem większe heble z przodu. Teraz auto hamuje jak trzeba, różnica jest znaczna względem OEM konfiguracji, ale to tez mogla być wina moich starych tarcz i klocków, których praktycznie nie było. Tu taj dzięki dla Markzo, który cisnął mnie z wymianą, tak odwlekał bym temat aż hebli by zabrakło :d







Tarcza ATE 282mm ( z braku funduszy...). klocek TRW, i to wszystko na zacisku i jarzmie z R620 TI :D jeszcze swap na tarcze z tyłu i będzie miodnie :D

Dalej, zamontowałem wybierak biegów z klekota, w końcu biegi wchodzą jak powinny, troszkę jest luzu na tulejkach ale to się poprawi :d

To z czego najbardziej się cieszę to wydech z kwasowki, czekał na swoją kolej cale wakacje aż do teraz. No i zamontowałem i... jest głośno, chyba trochę za głośno... :d Pojeździmy zobaczymy :D











Tu krótki film, słabo słychać, źle ustawiłem kamerę. potem się skleci lepszy, w rzeczywistości jest basowo i głośno :D Samochód tez wyraźnie odżył, żwawiej się wkręca i chętniej smoli laczka, IMHO parę koników wróciło :D Zważając że wcześniej jeździłem na OEM wydechu z 1.6 i to jeszcze mocno zmęczonym :D

https://www.youtube.com/watch?v=l3vmTqBSWik
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
Ostatnio zmieniony przez slax Sro Cze 20, 2018 08:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Wrz 14, 2016 14:49   

slax napisał/a:
Tarcza ATE 282mm ( z braku funduszy...). klocek TRW
ale to akurat dobra tarcza i klocek jest, nie powinieneś być jakoś bardzo niezadowolony przy codziennym użytku :)
 
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 14, 2016 16:49   

Klocek tez bym brał ate. Za cis k pa suje bez problemu do zwrotnicy,? Czy trzeba kombinowac?
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Wrz 14, 2016 18:31   

slax napisał/a:
No i zamontowałem i... jest głośno, chyba trochę za głośno


Muszę na żywo porównać z moim.
Ładnie to wszystko wygląda.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Wto Paź 18, 2016 21:54   

bociannielot napisał/a:
ale to akurat dobra tarcza i klocek jest, nie powinieneś być jakoś bardzo niezadowolony przy codziennym użyt
Zobaczymy bocian, puki co jest niebo a ziemia, ale jak mówiłem miałem heble mocno zmeczone juz.

Harry napisał/a:
Za cis k pa suje bez problemu do zwrotnicy,? Czy trzeba kombinowac?


Wszystko jest PNP, jak klocki LEGO :D Jakas róznica jest ponoc w zwrotnicy z klekota, tam trzeba podszlifowac delikatnie jarzmo bo tarcza trze o nie. W moim przypadku wszystko pasuje :D

AndrewS, Może w końcu się wybiorę kupa na zlot, jak ja wizualnie ogarnę w końcu, to porównamy :d


Z ciekawostek jeszcze, ogarnąłem wentylatory w końcu ECU załącza jak powinien. Jest jakaś różnica w wiązce klimatyzacji, której u mnie brak ale została wiązka po niej. Cos mieszał czujnik ciśnienia na przewodzie i ECU myślał ze klima jest załączona non stop, odpiąłem czujnik i jest git. Trzeba te wiązkę wywalić całą najlepiej :D

[ Dodano: Wto Paź 18, 2016 21:54 ]
Dziś powisiałem z Maniem na tel, i przyspieszyliśmy zapłon u mnie do +2.0*

Dupochamownia mówi, że motor fajniej się dokręca do końca, ile w tym prawdy? :D

Takie cuda wyszły, słabo widać ale wiadomo o co chodzi.








Jakoś tam to się zbiera, słabo z trakcja bo nie dość że zimówki to słabawe dosyć i wąskie :d

A tutaj jeszcze parę filmów z ostatniego KJS na którym byliśmy z Vigiem :D

Tutaj 1 OS, łysy przystojniak Pilotuje :d







Dowiedziałem się że przede mną jeszcze sporo nauki, w tym obycia z autem, myślałem ze moc będzie po mojej stronie, teraz jestem pewien ze słabszym autem pojechał bym dużo lepiej. Trochę tez złe było moje nastawienie do rajdu... :d

Nic, następna runda 30 października, o ile pogoda dopisze pojadę na pewno :D
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Nie Sty 29, 2017 17:54   

Co nowego w coupecie słychać?
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Nie Sty 29, 2017 18:10   

Podkradłem do cupejki kola z ZSa :D Jak wyszło?





_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
Ostatnio zmieniony przez slax Sro Cze 20, 2018 08:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Nie Sty 29, 2017 21:58   

no tak standardowo :wink: częsta podmianka w coupe :D
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 30, 2017 05:48   

Hokejke załóż ;) bo łyso przód wygląda ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Sty 30, 2017 20:04   

Markzo, Mam OEM dokładki, ale one mi sie jakos nie widza zbytnio, zobaczy się :D

Dziś zamontowałem w końcu BOVa Properfekt typ II, gada to to zupełnie inaczej ale w końcu jest szczelnie, poprzedni puszczal delikatnie podczas spokojnego przyspieszania, dało się usłyszeć takie specyficzne chuchanie :d Teraz jest na 100% szczelnie.

Kolega z pracy wyspawal mi ładnie trójnik z nierdzewki, do pełni szczęści brakuje jeszcze sylikonu zamiast tego czarnego łącznika trójnika z zaworem :d

























:D
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
Ostatnio zmieniony przez slax Sro Cze 20, 2018 08:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Pon Sty 30, 2017 21:25   

Nagraj mi jakiś filmik jak on syczy bo nawet go nie usłyszałem :| ;(
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 19, 2018 09:54   

Bum bum :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Cze 20, 2018 08:12   

Witam.

Temat długo nie aktualizowany, trzeba to naprawić :D

wybaczcie proszę jakość zdjęć, wszystko robione telefonem na szybko :D

Jakoś w listopadzie ubiegłego roku samochód odstawiłem na sen zimowy, i w sumie nic konkretnego nie robiłem przy nim, za wyjątkiem wyjęcia z wnętrza foteli oraz kanapy. I tak Roverek przestał w garażu cała zimę.



I ostatni rzut pod maskę, tak było jeszcze kilka miesięcy temu :d







W styczniu dogadałem termin u lakiernika. Autko miało zostać polakierowane na przełomie marca i kwietnia. Roverek miał otrzymać nowy kolor, co za tym idzie należało praktycznie doszczętnie rozebrać karoserie. Zatem wymontowałem co się dało, kompletne wnętrze, oczywiście silnik wraz z osprzętem, wszelkie listwy, spinki, boczne szyby także zostały wycięte, do tego masa innych dupereli.

Silnik już po za komorą, powieszony na stojaku, usyfiony jak szatan, ale to przecież t seria :D











Reszta auta także była już w tym czasie ogołocona ze wszystkiego co się dało i co przeszkadzało by w poprawnym polakierowaniu całości.

W miedzy czasie kompletowałem nowe części do auta. I tak na początek większe turbo z nissana 200sx Garrett t28 w bardzo ładnym stanie, do kompletu także nierdzewny kolektor wydechowy także z nissana.











Dalej wieczorami po pracy czyściłem silnik z syfu, masę czasu to pochłonęło :D

Tutaj widać jak usyfione wszystko pod pokrywą rozrządu, ale lało sie tylko z uszczelniacza wałka wydechowego, na wałku ssącym i wale sucho.







Tutaj już założony nowy kompletny rozrząd, wszystko ładnie poczyszczone i ustawione.







Blok silnika także wyczyszczony z starych syfów, odtłuszczony i pomalowany. Do teko przymiarka kolektora wraz z większą sprężarka :D















Jak się później okazało w takie postaci turbo i kolektor nie mieściło się w komorze silnika, turbina wystawała aż za pas przedni :D Trzeba było przespawać zejście do turbiny pod innym katem :D

W tym momencie karoseria w której zostały tylko koła, była już u lakiernika i coś tam się zaczęło już lakierować.





Ja przygotowałem sobie tez nową łapę reakcyjną silnika, oraz komplet uszczelek kolektora i turbo wyciętych z miedzi, do kompletu także uszczelki kolektora ssącego, z teflonu oraz uszczelki dekli zaworowych.











Skrzynia biegów również dokładnie wyczyszczona, zabezpieczona i pomalowana. Otrzymała nowe uszczelniacze oraz olej :D













Przyszła do mnie tez nowa większa lotka prosto z UK. W końcu udało się urobić angola, który wcześniej za chiny nie chciał wysłać paczki kurierem.



U lakiernika także prace postępowały.

































Dobra na razie koniec moich wypocin :D Następna część nie długo :D
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Sro Cze 20, 2018 19:22   

CDN...... :D :D :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink