Forum Klubu ROVERki.pl :: greg-si cupety R200 v1 Hammer Edition, od s.4 v2 Turbo!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
greg-si cupety R200 v1 Hammer Edition, od s.4 v2 Turbo!
Autor Wiadomość
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 140 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3941
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Gru 30, 2015 11:02   

taka pro robota lakiernicza poszła na marne ;( gregu why ?? !! :płacze:
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Gru 30, 2015 11:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3492
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Kwi 02, 2016 17:16   



A kto to się czai za 800`ka?

Wskrzeszam stary tematy oraz uważam że nowy projekt czas zacząć, szczegóły niebawem 8)
_________________
R400 1.4 -> R620Ti -> R420Si -> R400 2.0 Turbo -> R200 Coupe ->
R200 Coupe Turbo & R800 Coupe Turbo
 
 
Vigoslaw 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 805
Skąd: Pruszcz Gdański

Rover Coupe

Wysłany: Sob Kwi 02, 2016 18:04   

greg-si,

Yeah!!!

Ty dziku! wracasz do gry :twisted:

Pozdro,

Vig
_________________
Samochód wybiera się sercem, a nie rozumem :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 155 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3494
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Kwi 02, 2016 21:17   

greg-si napisał/a:
A kto to się czai za 800`ka?


Ja tam widzie jakieś audi :P
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 186 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7052
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 02, 2016 23:22   

Onemosz ;) Tomcat :D jakby tak tam siedziało 2,0t... ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 140 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3941
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Nie Kwi 03, 2016 11:55   

jo tyż widzę przewagę dzięki technice i jakieś złomy z przodu ;p
 
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2758
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 04, 2016 20:08   

to nie jest z Łodzi ?
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3492
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Kwi 09, 2016 22:24   

No dobra, to lecimy z koksem :)

Audi stedy/niestety nie przemówiło do mnie swoim klekotem :D Do tego koszt takiego samochodu...
Stwierdziłem że muszę mieć coś tańszego. Budżet - dwie wypłaty :)

Więc lecimy :)

R216 k-seria, 96 rok, podgnity, lekko przydzwoniony ale po tym jak do niego wsiadłem i nie słyszałem klekotu silnika stwierdziłem że go biorę :D
Najważniejsza zaleta auta to to że jest kompletne, nie ma dużej ilości rdzy i szpachli (poza maską którą już wymieniłem).

Silnik po HGF, niby zrobiony, nie ma oznak ponownie wywalonej uszczelki. Uszczelki, paski wymienione, jednym słowem git ale... Auto przez 3 miesiące miało 4 właścicieli (podobno problemy z elektroniką) i dopiero ostatni właściciel doprowadził auto do ładu i nim jeździł 1,5 roku. Jednak tak to było wszystko zrobione że wiązka leży na silniku, coś tam kuleje. Robić to czy nie robić...
Chwila namysłu i jako że do dwóch wypłat trochę jeszcze brakuje to stwierdziłem że zapodam nowe serducho...

Czyli swap na 2.0 turbo. Silnik sobie przywiozłem, kupiłem cały kompletny swap z R620Ti:

Narazie wszystko leży tak jak przywiozłem, wyczyściłem jedynie dziś skrzynię bo trzeba ją oddać na inspekcję (tak w razie czego). Poza tym pójdą do wymiany wszystkie uszczelniacze, bo się leje z silnika, turbo (ma duży luz poprzeczny, moje z 800ki zatem będzie regenerowane). Sprzęgło, paski wyglądają na bardzo świeże więc zapewne zostaną.

Oczywiście jak to przystało na swapa będzie kilka modów:
- hamulce przód 282, tył 280, stalowy oplot, nowe przewody hamulcowe (brakuje tylko tarcz na przód, reszta jest)
- poliuretany, camberkit (wszystko jest)
- wskaźniki temperatury, ciśnienia oleju, boost, volt może też woda (jest)
- modyfikacja układu chłodzenia, dolotu (trzeba będzie wszystko wymierzyć i dokupić niezbędne rzeczy)
Zbieram też graty potrzebne do przerzucenia silnika. Większa część już zaklepana.

Oczywiście do silnika od razu będzie wszystko tak dokładane żeby trafiło LPG które jest obecnie w postaci sekwencyjnej instalacji gazowej :)

Akcja będzie się bardzo powoli rozwijała bo cel nr 1 to jak najszybciej skończyć grzebać R800 które jeszcze stoi na kobyłkach...
_________________
R400 1.4 -> R620Ti -> R420Si -> R400 2.0 Turbo -> R200 Coupe ->
R200 Coupe Turbo & R800 Coupe Turbo
 
 
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 186 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7052
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 09, 2016 22:47   

no i taki UP to ja rozumiem :D miodzio :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2758
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 09, 2016 22:52   

no i fajnie :wink:
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4795
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 09, 2016 23:26   

Gregu, Ty mnie chyba nigdy nie przestaniesz zaskakiwać. Ten też pójdzie pod wałek czy jakaś nowatorska technika? :D
_________________
75 Red Edition
 
 
Gekus 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 160
Skąd: Kraków, Nowa Huta



Wysłany: Sob Kwi 09, 2016 23:50   

No i takie coś mi się podoba, lubię takie tematy :D Chętnie bym się dowiedział nt. szczegółów swapa k-seria -> t-seria, bo mnie korci strasznie.. :)
_________________
Rover 214Si: GTI wannabe
 
 
 
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 186 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7052
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 11, 2016 05:58   

Gekus napisał/a:
Chętnie bym się dowiedział nt. szczegółów swapa k-seria -> t-seria, bo mnie korci strasznie..

temat już wałkowany, nic specjalnie trudnego, w modelach z poduszką olejową przy rozrządzie to już w ogole prawie p&p ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Gekus 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 160
Skąd: Kraków, Nowa Huta



Wysłany: Pon Kwi 11, 2016 14:37   

Znaczy się w sumie bardziej mnie interesuje kwestia $$ :D bo to że to całkiem łatwy swap i +/- co potrzeba to wiem z grubsza :)
Jakbym miał tylko możliwości (miejsce, narzędzia, podnośniki, bla bla) i trochę wiedzy praktycznej to może i sam bym to ogarnął, no ale cóż. Koniec końców pewnie i tak będę musiał obejść się ze smakiem :roll:
Zlecając to komuś pewnie wrzuciłbym drugie tyle co koszt swapa w robociznę :???:
 
 
 
Kolentoo 



Dołączył: 21 Kwi 2016
Posty: 1



Wysłany: Czw Kwi 21, 2016 08:46   


Administracja forum ROVERki.pl informuje:

Niniejszy post został ukryty z powodu niezgodnśoci z regulaminem.
Ostatnio zmieniony przez longer86 Czw Kwi 21, 2016 10:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3492
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 12, 2016 16:41   

2016.06.06
Dawno nic nie pisałem ale to nie oznacza że robota stoi.
Udało się ogarnąć 800 to teraz skupiam się na 200`ce :)
Ogólnie na początek silnik trzeba było rozebrać i umyć:

Podczas mycia zostały wymienione wszystkie uszczelniacze. W międzyczasie turbo pojechało na regenerację, skrzynia na rewizję (wieniec od impulsatora nie istniał). Obecnie graty mam już u siebie czekają na montaż.
Postanowiłem że wyrzucę sprężarkę klimy (zbędny balast). Wiązało się to z przeróbką napędu pasków. Udało się coś wymyślić bez mocnej rzeźby i wygląda to tak z nowym paskiem i rolką:

Im dalej w las to wychodzi coraz więcej rzeczy do zrobienia których początkowo nie miałem zamiaru robić. Tak też kolanko w które wkręca się sondę zostało na wyjściu powiększone do 2,5':

Po umyciu blok pomalowałem żeby nie był w rudym kolorze, okazało się również że cieknie olej z połówek które trzymają wałki rozrządu. Na dniach zajmę się tematem i wszystko raz jeszcze rozbiorę i uszczelnię łącznie z pokrywą zaworów.
Od kilku dni walczę z tym jak zrobić wiązkę tak aby możliwie wszystko działało seryjnie bez klimy.

Plan jest taki żeby na koniec czerwca wrzucić silnik do budy i odpalić auto, co wyjdzie to zobaczymy. Kompletowanie gratów trwa :)

2016.06.12
Dziś niedziela więc lajtowa robota. Przepikanie czyli oznaczenie kabli w wiązce która jest w aucie. Ogólnie wiązka wygląda tak:

Wszystko leży rozbabrane na skrzyni. Widziałem to już jak kupowałem, poprzedni właściciel sam uruchamiał auto bo wiązka była pocięta i nie zrobił tego zbyt profesjonalnie. Nawet mechanik który robił mu HGF nie zaciągnął wiązki izolacją czy też miejsc gdzie są otwarte przewody. Tu jest Polska :)
Zacząłem sobie pikać przewody które idą z wiązki silnika do auta no i pierwsze zaskoczenie. Zamienione przewody Sondy Lambda ze sterowaniem wiatrakami. Nic dziwnego że nie działały... Kolejne kable i kolejne zaskoczenie. Zamieniona Linia diagnostyczna kompa z cewką wiatraków. Co dziwne to auto podpinałem pod mems-diaga i parametry były odczytywane. Pomimo tych zabiegów nadal nie działa krokowiec (ale budzi się gdy odpinam wtyczkę od temperatury silnika). Wiatrak nadal nie działa choć sprawdziłem sam wiatrak i przekaźniki. Dziś niedziela więc nie kombinuję dalej. Zajmę się tym w tygodniu bo według zasady "Niedzielna praca w gówno się obraca" wolę nie ryzykować :)

Rozrysowałem już jak podłączyć wiązkę i przekaźniki sterowania silnika z wentylatorami:

Ciut się jeszcze pozmienia na pewno ale draft jest :)
_________________
R400 1.4 -> R620Ti -> R420Si -> R400 2.0 Turbo -> R200 Coupe ->
R200 Coupe Turbo & R800 Coupe Turbo
 
 
maniu48 
Klubowicz





Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 808
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Nie Cze 12, 2016 19:47   

Widząc tą karteczkę przypomina mi się swap u mnie :D
_________________
Był: Fiat 126p, FSO Polonez Caro Plus 1.6 GLI, FSO Polonez Atu Plus 1.6 GSI, eR 416Si, eR
220SD(i), MG ZS (eR 45) Pb 1.8+LPG, MG ZS (eR 45) Pb 2.0T+LPG

Jest VOLVO V50 T5 AWD
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3492
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Lip 16, 2016 20:37   

Coś tam się dzieje :)

Przed pierwszą jazdą pozostało wrzucić półosie, większy hebel z przodu, zalać olej do skrzyni i zrobić trochę porządku z kabelkiami oraz aku do bagażnika.
_________________
R400 1.4 -> R620Ti -> R420Si -> R400 2.0 Turbo -> R200 Coupe ->
R200 Coupe Turbo & R800 Coupe Turbo
 
 
maniu48 
Klubowicz





Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 808
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Wto Lip 26, 2016 01:25   

Greg, mów (pisz) jakie postępy???
_________________
Był: Fiat 126p, FSO Polonez Caro Plus 1.6 GLI, FSO Polonez Atu Plus 1.6 GSI, eR 416Si, eR
220SD(i), MG ZS (eR 45) Pb 1.8+LPG, MG ZS (eR 45) Pb 2.0T+LPG

Jest VOLVO V50 T5 AWD
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3492
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Kwi 15, 2017 13:14   

Myślę że czas na małą aktualizację.
Kilka KM już zrobiłem i ogólnie tragedii nie ma. Na początku borykałem się z problemem z półosiami. Przez to że buda jest po dzwonie i jest krzywa silnik jest trochę przesunięty. Oem półosie z diesla okazały się za długie z jednej strony a z drugiej za długie. Teraz mam mix sam nie wiem dokładnie z czego bo sporo tego przerzuciłem. Okazało się również że w skrzyni nie było segera dystansującego i cały czas przy puszczaniu gazu i dodawaniu coś stukało. Udało się garnąć jakiś czas temu.
Auto oczywiście ma gaz i cieszy mnie niskimi kosztami eksploatacji (ok.14l/100km) :)

Jednak z problemów to nie wszystko, od samego początku auto głośno chodziło. Rzut okiem na wskazania ciśnienia oleju i niestety było za niskie. Pod obciążeniem dochodziło do max 2,5 bara. Slax poratował sprężynką która podbiła ciśnienie i teraz jest w normie. Nie uspokoiło to silnika jednak w taki stanie jakbym oczekiwał. Zapadła decyzja że trzeba szukać nie tylko prostej i zdrowej budy ale też głowicy.

Późną zimą stwierdziłem że trzeba w tym roku poganiać trochę autem i się pościgać :) Wpadła zatem chłodnica oleju, termostat który wcześniej się otwiera. Kupiłem również nowe opony Hankooka 205/50/15. Ogólnie jest całkiem spoko.

Miesiąc temu wybrałem się po dawcę silnika:

Kupiłem R400 2.0Si, przebieg 170kkm. Silnik cichutki, powoli go rozkręcam i rozdziewiczam. Całe auto, również silnik są w taki stanie że aż miło go rozkręcać. Wszystkie gwinty, wiązki w super stanie.
Silnik już odrobinę rozkręcony i ogołocony z osprzętu:

Coś może pomodzimy przy okazji żeby poprawić serię.

Jak postanowiłem tak też zrobiłem, pierwsze dwie imprezy zaliczone, tragedii nie ma, oprócz zgubionego nadkola oraz rozwalonego lekko błotnika przez kamień strat brak. Mam nadzieję że auto się nie rozpadnie a ja będę coraz szybszy :)
_________________
R400 1.4 -> R620Ti -> R420Si -> R400 2.0 Turbo -> R200 Coupe ->
R200 Coupe Turbo & R800 Coupe Turbo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink