Forum Klubu ROVERki.pl :: [Mg ZR] 160 custom by Smolar
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Mg ZR] 160 custom by Smolar
Autor Wiadomość
smolar121 




Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 42
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sro Kwi 15, 2015 22:47   [Mg ZR] 160 custom by Smolar

WItam, po przygodach z różnymi hondami bo juz przerabiałem, civica V, VI ,IV i crx Trafiło mi się do kupienia MG ZR 160, silnik 1.8 vvc 2004r. Samochód sprowadzony z za granicy. przebieg na liczniku niecałę 150k. dwa dni po zakupie, musiałem przejść przez jakże toporną w polskich urzędach rejestracje pojazdu.

Bedą na bieżąco wpadać posty co dzieje się z autem , pozdrawiam !





[ Dodano: Sro Kwi 15, 2015 22:32 ]
po kupnie troche się zabrałem za samochód, jako że był sprawadzony to zacząłem od podstaw, więc juz zrobiłem:
-zmiana rozrządu
-wymiana łożyska lewego koła
-wymiana oleju wraz z filtrem
-ogarnięcie elektryki radia
-zmiana cewki zapłonowej

Dodatkowo
-założenie chlapaczy
-zrobienie dolotu w zderzak z filtrem k&n
-pomalowanie pokrywy
-założenie short shiftera
-zmiana tulekej w drążku zmiany biegów na poliuretany
-rozpórka na przód( mogę takie załatwić taniej ;)

Najbliższe plany:
-zrobienie wymuszki
-obniżenie auta (gwint)
-złożenie zawiasu na poliuretanach jeśli znajde jakiś zestaw .
-zabawa z komputerem
-jak się trafią to jakieś kubły fajne + pasy





 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 15, 2015 22:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 15, 2015 23:20   

podoba mi sie patent z żółtymi lampami
_________________
75 Red Edition
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 16, 2015 00:17   

Yup, żółte lampy wyglądają świetnie. A jak z legalnością? Wiem, że przeciwmgielne mogą mieć barwę selektywną żółtą, a mijania mają kategoryczny zakaz. Jak to ma się do długich? U mnie świetnie wyglądałby żółte drogowe do tego niebieskiego lakieru, zwłaszcza z dziennymi w długich. ;)
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Czw Kwi 16, 2015 06:05   

Hmm ciekawe co tam ciekawego się podzieje, mając do czynienia wcześniej z hondami może Cię załamać dostępność części do modyfikacji dlatego "custom" no dobra nazwa dla każdego bardziej dłubanego Zra

Pierwsza rada zabezpiecz przed hgfem bo zapewne samochód do upalania bardziej więc uszczelka może nie chcieć współpracować

druga sprawa z hamuj dziada dowiesz się ile zostało (160 w nazwie nie oznacza niestety liczby koni) średnia moc w 1.8vvc z jaką się do tej pory spotykałem oscylowała ~145koni w zależności od stanu

kolejna sprawa widzę podtlenek lpg siedzi i z tego co się niegdyś dowiedziałem to ze zdjęć mi wygląda na "szportofe" walteki które nadawały by się do seja a nie na taki silnik

co do przeróbek silnika Pogadaj z - "strzemo"
co do ustawienia gazu i przeróbek - "Kozik"
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
smolar121 




Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 42
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Czw Kwi 16, 2015 10:06   

co doświateł, jeżdze narazie tak i niebiescy się nie czepiają, zobaczymy jak dalej. Auto ogolnie póki co do jazdy na codzien dojazdy do szkoły(gaz) i w weekendy upalanie, ale ze jako szkołe juz koncze, to autko raczej bedzie tylko weekendowe, nie są to valteki tylko juz taką instalacje miałem jak auto kupiłem, cała jest Stargas, włoska firma, do jazdy po mieście narazie nie wyrzucam jej, staram się 3-4 tyś nie przekraczas na gazie, jak chce depnąć to tylko benzyna ;)

a co do części juz się przekonałem ze czasem trzeba pochodzić troche, ale nie ma tragedii.Mam wujków w angli także szukam też części na ebayu i nie mam problemu z drogim transportem ;) z czasem w moich okolicach raz w miesiącu przyjeżdza hamownia wiec sięsprawdze.

A jak mozna zabezpieczyć się przed hfg ? Póki co to tylko nie przekraczam 3 tys na zimnym, a moze jakieś inne patenty macie
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Kwi 16, 2015 12:20   

smolar121 napisał/a:
A jak mozna zabezpieczyć się przed hfg ?
swapnij silnik na 2.0T to najlepsze zabezpieczenie :D
ogólnie to ten stożek Ci nic nie da, chyba że +10 do lansu
 
 
 
smolar121 




Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 42
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Czw Kwi 16, 2015 13:30   

tez myślałem na tym silnikiem, ale to dopiero jak (odpukać) ten odmówi posłuszenstwa, a co do dolotu, koni na tym nie zyskam, ale na pewno silnik ma lepszą prace i gdy nie ma blokowanego dopływu powietrza i ma zimne powietrze ze zderzaka, od czegoś trzeba zacząć, nie tylko od narzekania i wielkich planow ;)
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Kwi 16, 2015 13:57   

smolar121 napisał/a:
od czegoś trzeba zacząć, nie tylko od narzekania i wielkich planow
nie narzekam, warto bylo zweryfikowac czy wiesz po co robisz ten stozek, dobrze widziec ze ogarniasz temat :ok:
 
 
 
daniello 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 147

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 16, 2015 17:28   

Rozpórki tylko do ZR-a możesz załatwić? Do ZS-a by mnie na przód interesowała ;) na pw sie odezwij ;)
 
 
smolar121 




Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 42
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Czw Kwi 16, 2015 22:38   

wcześniej troche się bawiłem z japońcami z modami, swapami. Juz miałem civica V qp , hb, VI hb, dwa crx i jeszcze celice GT, a tera chciałem coś innego, przyznam że troche inna i konstrukcja wgl inna niż japońce, ale wszystko do ogarnięcia. Powoli się wdroże i w anglika ;)
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pią Kwi 17, 2015 05:57   

Hmm jakbyś chciał zrobić mocną przeróbkę i ciekawą, wbrew wszystkim innym i miał zamiłowanie do japończyków to była by możliwość pójścia w swap na h22a z hondy accord
ze względu takiego

w mg zr występuje diesel 2.0 20t2n
w r600 występuje bardzo żadko h22a no i często gęsto spotykany 2.0sdi czyli 20t2r (odpowiednik 20t2n)
czyli w jednej budzie występują obydwa te silniki,kwestia umiejętnego swapa i przeszczepu najlepiej z dawcy r622 lub hondy accord


opisuję to jako sztuka dla sztuki gdyż nikt tego w polszy jeszcze nie robił silnik h22a napewno jest dużo bardziej pancerny od k serii a i przy swapie można by się pokusić o jakiś kompresorek, niestety jakby nie było jest to mniej rozwojowa opcja niż 2.0 turbo roverowski silnik (t16), mimo iż na starcie oferują podobne moce to sam silnik z turbo wygeneruje więcej niuta niż japończyk i daje możliwość zdrowo rozsądkowego podciągnięcia do ~270kucy

niznam się tak bardzo na hondach ale h22 z kompresorem 250 nie powinno sprawić problemu a i niut podskoczy (tu niestety ze względu popularności silnika, koszt swapa będzie przewidywalnie większy)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Kwi 17, 2015 08:48   

tuners napisał/a:
Hmm jakbyś chciał zrobić mocną przeróbkę i ciekawą, wbrew wszystkim innym i miał zamiłowanie do japończyków to była by możliwość pójścia w swap na h22a z hondy accord
ze względu takiego

ale po co robic wszystko wbrew innym, sa gotowe bardzo dobre rozwiazania z 2.0T ktore jest poteznym silnikiem jesli chodzi o modzenie, sam to również stwierdzasz, taka sztuka dla sztuki, swapne na cos co wiecej kosztuje i mniej daje tylko dla tego ze nikt tego nie robił jest bez sensu IMHO
tym bardziej że są ludzie co w razie czego zawsze chętnie podzielą się swoją wiedzą w temacie jak upchac 2.0t ;-) i chwała im za to :)
 
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pią Kwi 17, 2015 11:09   

Dlatego jak napisałem była by to sztuka dla sztuki nie każdy chce iść utartą ścieżką sam jestem tego najlepszym przykładem bo staram się zrobić coś czego jeszcze nikt nie robił ba nawet nie próbował a wsadzenie 2.0ti przy kosztach tego co robie to pikuś, mało to przygotowując tak duży projekt robię go pod uniwersalny silnik tzn wszystko przygotowane jest pod wsadzenie innego silnika gdyby obecny z nadmiaru mocy wypluł korby bokiem

tytułując projekt "custom" opierał bym się na tym że z założenia autor chce zrobić coś innego niż wszyscy :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
smolar121 




Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 42
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Pią Kwi 17, 2015 11:27   

fajny jest silnik 2.0t ale jak kolega napisał to jest juz standard nic innego ludzie nie ładują do tej budy, a co do silników to rovera 2.0t ma ~190 km w turbo a H22A w NA ma ~200 wiec nie wiem czy roverowski silnik taki bardziej rozwojowy, jak wsadzisz kompresor/turbo do h22 jest wydaje mi się bardziej rozwojowy, nie miałem styczności z roverami wiec nie wiem jak z wytrzymałością tego 2.0t. Narazie zostaje vvc, moze coś bede kombinował z itb, ale musze najpierw ogarnąć kompa. Według mnie, wszystko co jest niekonwecjonalne jest lepsze ;)

Na dzień dzisiejszy tylko wpadnie rozpórka na tył foto wieczorem, zabieram się do pracy !
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Kwi 17, 2015 11:45   

smolar121 napisał/a:
a co do silników to rovera 2.0t ma ~190 km w turbo a H22A w NA ma ~200 wiec nie wiem czy roverowski silnik taki bardziej rozwojowy
turbo na starcie ma przewage nm nad wolnossakiem, 2.0T poza tym ma wersje 180 i 200km, mozna zmienic trubo na wieksze, ic itp, latwosc modyfikacji duzo wieksza niz przy wolnossaku, ale nie no po co, lepiej jakies silniki z hądy bo hąda to jest to a nie jakies angielskie badziewie ;-)
zrobisz jak bedziesz chcial, tak jak ze stozkiem ktory nic Ci nie daje, Twoje auto Twój wybór :)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Kwi 17, 2015 11:56   

Pakuj coś z Hondy :mrgreen: Bylo by coś nowego i oryginalnego :wink:
Angole tez już zaczynają pakować silniki turbo bena z VAga do MG/Rover :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Kwi 17, 2015 11:58   

Remigiusz napisał/a:
Angole tez już zaczynają pakować silniki turbo bena z VAga do MG/Rover
bo powoli brakuje 2.0T rovera na rynku :lol:
 
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pią Kwi 17, 2015 13:22   

Inną sprawą to że 2.0ti jest do tej budy za ciężki i potwierdzi to każdy kto owy silnik mial lub ma w r200/25/zr
niewiem jak waga h22a
bociannielot, nie strój tu focha na oodwracanie sie od brytyjskich silników bo rover pewien czas dosc mocno wspolpracowal z honda i jak nadmieniłem wystepowal tez w r600 :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Kwi 17, 2015 13:31   

tuners napisał/a:
ociannielot, nie strój tu focha na oodwracanie sie od brytyjskich silników bo rover pewien czas dosc mocno wspolpracowal z honda i jak nadmieniłem wystepowal tez w r600
ale rzeźba bedzie raczej duża, skrzynia tez chyba nie pasi pg1? a przeniesienie napedu? tez szukalem masy h22a z ciekawosci, ale nie znalazlem jednak, wiem ze to zaciezkie jest, zr juz i tak jest podsterowny, ale wydaje mi sie ze moze byc to co najwyzej ta sama masa h22a jak 2.0t po swapie o ile h22 nie jest nawet ciezszy
Ostatnio zmieniony przez bociannielot Pią Kwi 17, 2015 16:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 17, 2015 16:15   

Pakuj hąde ;) przecież h22 waży tyle co nic, jest młodym, żywotnym silnikiemi kosztuje tyle co nic :rotfl: czasem jak czytam wypowiedzi niektórych, to nie wiem czy sie smiać czy płakać ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink