Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 75] i obniżenie zawieszenia jakie sprężyny od mg?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 75] i obniżenie zawieszenia jakie sprężyny od mg?
Autor Wiadomość
Matek93 



Dołączył: 10 Cze 2015
Posty: 2



  Wysłany: Sro Cze 10, 2015 15:55   [Rover 75] i obniżenie zawieszenia jakie sprężyny od mg?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

? Witam wszystkich forumowiczów pisze pierwszy raz na forum chcialbym lekko obniżyć mojego roverka stoi teraz bardzo wysoko ok 43 centymetry od środka piasty do rantu błonnika. chce założyć sprężyny od mg zt czytałem kilka postów na forum ale nie wiem od dokładnie jakiej wersji silnikowe byłoby najlepiej założyć te sprezynki jakie oznaczenia tych sprężyn?. mam także do wymiany dwa tylnie amorki wylały sie całkowicie czy lepsze będą od mg czy zwykłe Rovera? :wink:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 10, 2015 15:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 10, 2015 16:57   

Matek93, odezwij się do kolegi AdaskoC z forum. Ja zakupiłem od niego zestaw sprężyn i amortyzatorów od MG ZT 1.8T w dobrym stanie i $$.
Auto usiadło na wysokości 37cm, prowadzenie o wiele stabilniejsze i pewniejsze.
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
Matek93 



Dołączył: 10 Cze 2015
Posty: 2



  Wysłany: Sro Cze 10, 2015 17:22   re

O wielkie dzięki za info czyli wymieniales amorki z sprezynami od mg zt 1.8t i wszystko pasowało?
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Nie Cze 14, 2015 23:23   

gdybys chcial kupic nowe to h&r (-350mm), tylko ze wydatek ok 800zl za 4 sztuki
 
 
fliku 




Dołączył: 06 Sie 2013
Posty: 36

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 16, 2015 13:52   

Podłącze się pod temat - czy ktoś zna z Państwa źródło tańszych sprężyn nowych. Standardem cenowym jest 300 PLN i więcej za parę - trochę sporo.
 
 
slav 




Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 52
Skąd: Wrocław

MG ZT

Wysłany: Sro Cze 24, 2015 14:14   

Jak by ktoś był zainteresowany oryginałami, to posiadam cały komplet sprężyn z MG ZT 190 w świetnym stanie.
Mam wersję najbardziej sportową z początku produkcji (potem niestety już dawali bardziej elastyczne). W porównaniu do tych z R75 auto siedzi niżej, jest sztywniej i pewniej w zakrętach i przy większych prędkościach. Cena do dogadania bo tylko zajmują miejsce.
 
 
gedeon 



Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 10



Wysłany: Sro Wrz 30, 2015 20:52   

Trochę odgrzeję temat... Chciałbym obniżyć nieco swojego R75, ale tylko z tyłu. :twisted: Z przodu jest raczej ok, nie chcę kombinować bo będę rysował zderzakiem krawężniki. Tył wg. mnie siedzi za wysoko i też wolałbym go trochę usztywnić. Czy polecacie wymianę samych sprężyn np od ZT czy razem z amorami? I czy w ogóle tak zmodyfikowane zawieszenie tylne będzie współpracowało z przodem ;)
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 30, 2015 21:01   

tak, moim zdaniem sprężyny od ZT będą dobrym rozwiązaniem.
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
pablo 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 344
Skąd: Mazury



Wysłany: Sro Wrz 30, 2015 21:24   

A ile chciałbyś Matek93 za swoje sprężyny ? Skoro tak wysoko auto stoi (43cm) to mi by pasowały. Ja mam ok 41 cm i chętnie podniósłbym nawet o 2 cm. Mam już dość wszelkich garbów i nierówności na drogach, jeżdżę z ręką na sercu czy czegoś nie urwę od spodu.
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 30, 2015 21:40   

pablo, to marny z Ciebie drajwer :D trochę praktyki i można naprawdę niskim autem dojść do wprawy w przejeżdżaniu przez progi zwalniające, podjeżdżaniu pod krawężniki, jazdę po nierównościach itp ;) u mnie jest niżej niż w ZT i z przodu i z tyłu i z rzadka w coś przysolę ;) i to nie zdrzakiem, a raczej progami :/
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
pablo 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 344
Skąd: Mazury



Wysłany: Sro Wrz 30, 2015 21:59   

pelson91 najgorsze są wzdłużne garby np. asfalt rozjeżdżony przez tiry no i na Mazurach drogi nie są zbyt równe, jak lecisz pow.100km/h po "falach Dunaju" to można naprawdę nieźle zaryć podwoziem. A na "liczniku" przez 25 lat jazdy mam spokojnie ponad 500tyś zrobione ;) i nie jednym autkiem jeździłem.
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 30, 2015 22:07   

pablo, no, coś w tym jest. Dlatego w moim odczuciu lepsze byłoby ciut sztywniejsze zawieszenie, właśnie żeby nie ryć po tego typu wyskokach ;) ja mam amory KYB exel-g + sprezyny apex -35 (niby, ale jest niiiiizej), i drazni mnie fakt "skakania" auta, czyli wyskakuje na hopie, ląduję i niemal znów się odbijam ;) taki zawias, nic nie zrobię. Kwestia przyzwyczajenia ;)
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
gedeon 



Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 10



Wysłany: Sro Wrz 30, 2015 22:30   

pelson91, a czy mógłbyś doradzić czy te sprężyny razem amorami czy na oryginalnych? Poza tym czy może tak być, że oryginalne sprężyny będą z przodu a z tyłu ZT?
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 30, 2015 22:35   

Równie dobrze możesz z tylu kombinować z amorami i springami od e46, możesz np gwint założyć :D
_________________
75 Red Edition
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 30, 2015 22:39   

gedeon, ja mialem z tylu ZT na oryginalnych amorach a przod seria 75 i było ok ;) dopóki nie pękły te przednie
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
slav 




Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 52
Skąd: Wrocław

MG ZT

Wysłany: Sro Wrz 30, 2015 23:36   

Chyba bym się trochę bał zakładać tylko jedną oś. Np. jadąc szybko po pagórkach i zakrętach byłoby ryzyko, że przez moment jedna oś może mieć inną przyczepność niż druga a to na zakręcie wiadomo czym skutkuje.
Chyba że nie jeździsz szybko w zakrętach, to sie nie ma czym przemować.
 
 
gedeon 



Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 10



Wysłany: Czw Paź 01, 2015 08:51   

No to nieciekawie. Liczyłem na usztywnienie i lepsze trzymanie zakrętów, bo dupskiem trochę zarzuca :razz:
 
 
slav 




Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 52
Skąd: Wrocław

MG ZT

Wysłany: Czw Paź 01, 2015 10:43   

Załóż po prostu komplet na przód i tył i masz gwarancję że będzie wszystko w porządku (tak jak specjaliści w fabryce dobrali).
 
 
emerka 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 96
Skąd: Śląsk



Wysłany: Czw Paź 01, 2015 12:29   

Polecam taki zestaw: sprężyny H&R + amortyzatory z ZT.
Wygląda to tak:


http://s13.postimg.org/70...717951_i_OS.jpg
http://s13.postimg.org/io...Size_Render.jpg
_________________
SLU
 
 
gedeon 



Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 10



Wysłany: Pią Paź 02, 2015 10:37   

Za nisko jak na mój gust. Chodzi mi o to, że nie chcę tracić komfortu z przodu, ani szczególnie wysokości ze względu na krawężniki. Tył za to przydałby się niżej... Dlatego myślę nad wymianami tylko sprężyn tylnych. Czy po wymianie także sprężyn z przodu (przy zachowaniu amorków z R75 przód-tył) będzie siedział dużo niżej (o ile) i czy będzie się to wiązało ze znacznym spadkiem komfortu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 75/MG ZT] Artykuły z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Sty 24, 2011 19:44
kasjopea
Brak nowych postów [R75] Sprężyny zawieszenia - tył, przód
sogreg1 Rover serii 75, MG ZT 115 Wto Sie 17, 2021 22:47
melo102
Brak nowych postów [R75] jakie sprężyny na tyl kombi??
Kafar90 Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Maj 24, 2017 01:37
Kafar90
Brak nowych postów [R751] Jakie tylne sprężyny
nitta Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Cze 09, 2009 07:22
sogreg1
Brak nowych postów [Rover 75] Komplet zawieszenia czy warto?
Jakubek Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Mar 31, 2018 22:36
dawidd



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink