Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wentylator chłodnicy raz jeszcze
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wentylator chłodnicy raz jeszcze
Autor Wiadomość
Koenig 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 157



Wysłany: Sro Cze 17, 2015 09:17   [R75] Wentylator chłodnicy raz jeszcze
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Temat często poruszany na forum, przeczytałem chyba wszystkie wątki :) W tym oczywiście instruktaż naprawy silniczka. Mam jednak kilka pytań.
1. Wydaje mi się, że działa mi tylko najwyższy bieg. Załącza się nawet na zimnym silniku, ale jakoś tak dziwnie: np co 30 sekund na 3 sekundy. Czy tak powinno być? Po wyłączeniu klimatyzacji już się nie załącza (mowa oczywiście o zimnym). Klimatyzacja działa, nie zauważyłem aby na postoju chłodziła słabiej. Auto nie ma też tendencji do nadmiernego grzania się, wskazówka nie pokazuje żadnych niepokojących objawów. Macie może jakieś domowe sposoby sprawdzenia tego nieszczęsnego silniczka? Chodzi o to żeby bez potrzeby nie rozbierać całego przodu.
2. Manual stworzony przez Mariana dotyczy silnika CDT, ja mam 2.0 KV6. Zakładam jednak, że różnice w demontowaniu będą niewielkie - czy mam rację?
3. Czy ktoś wypraktykował jakie szczotki najlepiej kupić? Może jakieś konkretne od jakiegoś urządzenia lub auta? Zauważyłem też, że niektórzy wymieniają cały wentylator/silniczek od innego auta. Czy to się wiąże z jakąś poważniejszą ingerencją lub koniecznością zmiany ustawień komputera?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 17, 2015 09:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 17, 2015 10:47   

Koenig napisał/a:
1. Wydaje mi się, że działa mi tylko najwyższy bieg. Załącza się nawet na zimnym silniku, ale jakoś tak dziwnie: np co 30 sekund na 3 sekundy. Czy tak powinno być? Po wyłączeniu klimatyzacji już się nie załącza (mowa oczywiście o zimnym). Klimatyzacja działa, nie zauważyłem aby na postoju chłodziła słabiej. Auto nie ma też tendencji do nadmiernego grzania się, wskazówka nie pokazuje żadnych niepokojących objawów. Macie może jakieś domowe sposoby sprawdzenia tego nieszczęsnego silniczka? Chodzi o to żeby bez potrzeby nie rozbierać całego przodu.


Tak, załącza się wtedy, gdy ciśnienie w układzie klimy wzrasta. Jak klima chłodzi prawidłowo, to wszystko ok.

Włącz odparowanie szyb i sprawdź, czy chodzi wentylator. Przy tym trybie powinien kręcić się non stop na postoju.

Koenig napisał/a:
2. Manual stworzony przez Mariana dotyczy silnika CDT, ja mam 2.0 KV6. Zakładam jednak, że różnice w demontowaniu będą niewielkie - czy mam rację?


Jest dokładnie tak samo.

Koenig napisał/a:
3. Czy ktoś wypraktykował jakie szczotki najlepiej kupić? Może jakieś konkretne od jakiegoś urządzenia lub auta? Zauważyłem też, że niektórzy wymieniają cały wentylator/silniczek od innego auta. Czy to się wiąże z jakąś poważniejszą ingerencją lub koniecznością zmiany ustawień komputera?


Wymiary szczotek
9.8 x 4.6 x 22 mm lub 9.8 x 4.8 x 20 mm

Strona producenta szczotek
http://www.irmot.pl/menu.htm

Silnik od Chrystlera Voyagera po 2002 roku (prawy wentylator) pasuje idealnie. Wchodzi w oryginalne mocowanie wentylatora, ma identyczne mocowanie śmigła. Wystarczy podpiąć za oryginalny silnik i wyłuskać z niego biegi poprzez montaż rezystora.

Szukajka nie boli, wszystko było miliard razy przerabiane i opisywane :)
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
Koenig 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 157



Wysłany: Sro Cze 17, 2015 11:16   

cin1391 napisał/a:
Włącz odparowanie szyb i sprawdź, czy chodzi wentylator. Przy tym trybie powinien kręcić się non stop na postoju.


Sprawdziłem teraz. Przy włączonym odparowaniu działa non stop.
Czyli mam rozumieć, że po prostu byłem nadgorliwy, a wentylator jest sprawny?
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 17, 2015 20:27   

Koenig napisał/a:
cin1391 napisał/a:
Włącz odparowanie szyb i sprawdź, czy chodzi wentylator. Przy tym trybie powinien kręcić się non stop na postoju.


Sprawdziłem teraz. Przy włączonym odparowaniu działa non stop.
Czyli mam rozumieć, że po prostu byłem nadgorliwy, a wentylator jest sprawny?


Myślę, że tak :) Ważne, że wentylator działa i załącza się przy klimie. :) On będzie się załączał tylko wtedy, gdy będzie potrzebował. W trakcie jazdy z klimą w ogóle się nie załącza, bo chłodzenie pędem jest wystarczające. Za to na postoju będzie się włączał wtedy, kiedy treba schłodzić czynnik w klimie.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 17, 2015 20:50   Re: [R75] Wentylator chłodnicy raz jeszcze

Koenig napisał/a:

1. Wydaje mi się, że działa mi tylko najwyższy bieg. Załącza się nawet na zimnym silniku, ale jakoś tak dziwnie: np co 30 sekund na 3 sekundy. Czy tak powinno być? Po wyłączeniu klimatyzacji już się nie załącza (mowa oczywiście o zimnym). Klimatyzacja działa, nie zauważyłem aby na postoju chłodziła słabiej. Auto nie ma też tendencji do nadmiernego grzania się, wskazówka nie pokazuje żadnych niepokojących objawów. Macie może jakieś domowe sposoby sprawdzenia tego nieszczęsnego silniczka? Chodzi o to żeby bez potrzeby nie rozbierać całego przodu.


Według mnie nie masz 1 biegu wentylatora miałem identycznie, nie prawdą jest też że wentylator ma tak się włączać i wyłączać na klimie. Wskazówka nie pokazuje ci niepokojących objawów bo ten wskaźnik jest tak wyskalowany że praktycznie do 125 stopi będzie ci stał w miejscu a później idzie w kosmos. Jak masz uwalony bieg silnik może ci pracować na temp ponad 100 stopni :!: :!: . Jak to sprawdzić opisywaliśmy podobny temat tutaj :arrow: : https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=98846&postdays=0&postorder=asc&start=0
wszystko jest na forum, wystarczy szukać, jak działa nasz wskaźnik temp też jest opisane.
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Sro Cze 17, 2015 22:37   

AD1:

@Koenig mam dokładnie to samo i tez mam wrażenie, ze coś jest nie tak, wentylator włącza się na kilka/kilkanaście sekund, wyłącza i tak w kolko, wydaje się, ze to nie jest prawidłowe, mało tego auto na klimie jedzie jak muł, zawłaszcza na niskich obrotach oraz przy ruszaniu

ps.
moja wstępna diagnoza, brak pierwszego biegu (może coś jest uszkodzone) i dlatego takie słabe, ale słyszałem znowu ze nie wszystkie miały dwa biegi

jak to jest z biegami?
o co chodzi z tym ciągłym załączaniem i wyłączaniem na kila/kilkanaście sekund, prawidłowe czy nie ?
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 18, 2015 09:12   

R75 napisał/a:
moja wstępna diagnoza, brak pierwszego biegu (może coś jest uszkodzone) i dlatego takie słabe, ale słyszałem znowu ze nie wszystkie miały dwa biegi


Były wentylatory dwu- i trzybiegowe. Jak nie działa 1szy bieg, to zapewne spalony rezystor :)
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
Koenig 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 157



Wysłany: Czw Cze 18, 2015 15:36   

Rezystor mają zarówno diesle jak i benzyny? Czy tylko poliftowe? Mój się pewnie nie łapie skoro jest z roku 2001?
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 18, 2015 16:18   

Koenig napisał/a:
Rezystor mają zarówno diesle jak i benzyny? Czy tylko poliftowe? Mój się pewnie nie łapie skoro jest z roku 2001?

Niby czego ma się nie łapać ?? Tak ciężko pójść do auta i sprawdzić za łopatkami wentylatora czy jest rezystor. Jeśli jest to będzie widoczny :idea: Tak ciężko sprawdzić temp włączania wentylatora na diagnostyce OBC tak jak w linku w którym ci podałem. :!:
 
 
Zarek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 37



Wysłany: Czw Cze 18, 2015 16:19   

Sprawdź może na komputerze pokładowym przy jakiej temp silnika załącza się wentylator. U mnie przy 100c i chłodzi do 95. A na klimie to chyba cały czas buja :D
 
 
 
Koenig 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 157



Wysłany: Czw Cze 18, 2015 23:50   

adam_26, wszystko jest proste, jeśli się już choć raz to robiło lub chociaż widziało. Swoje poprzednie auta diagnozowałem bez problemu ale Rover to dla mnie zupełna nowość. Temat o diagnostyce OBC przeczytałem wcześniej ale musiałem się trochę nagłowić dlaczego pokazuje mi jakieś głupoty. Dopiero Zarek naprowadził mnie co robię źle.
Ustawiłem rozdział 7, wyłączyłem klimę całkowicie i czekam... Przy 103 pękłem i włączyłem klimę, wentylator się odpalił. Wyłączyłem znów klimę a wentylator jeszcze przez chwilę pracował. Zaryzykowałem raz jeszcze przy wyłączonej klimie - wentylator uruchomił się przy 106 i pracował do 101.

Następnie zidentyfikowałem rezystor, ale najpierw musiałem w necie wyszukać jak on wygląda. Potem to już było łatwiej go wypatrzeć.
Niestety na stronie tme rezystora brak :|
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 19, 2015 17:59   

Koenig napisał/a:
Niestety na stronie tme rezystora brak :|

Ja znalazłem http://www.tme.eu/pl/deta...ty/5-1625999-3/ tylko ta cena jest netto frajery specjalne tak podają jak już się zalogujesz do zamawiania to dopiero jest brutto wymiana rezystora to jakieś 3 godzinki roboty, zderzak lepiej ściągać i zakładać we 2 a nie samemu.
Sprawdź jeszcze poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku :!:
 
 
Koenig 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 157



Wysłany: Pią Cze 19, 2015 18:23   

O cenie netto wiedziałem od razu :mrgreen:
Ale nawet w Twoim linku stan magazynowy wynosi 0. Szukając wczoraj na ich stronie szczegółów znalazłem info, że mają być dostępne pod koniec lipca. Na alledrogo znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/rover-7...5243992644.html
Poziom płynu kontroluję codziennie, utrzymuje się cały czas bez zmian.
A co powiesz o tych temperaturach z OBC?
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 19, 2015 20:13   

Koenig napisał/a:
Ale nawet w Twoim linku stan magazynowy wynosi 0. Szukając wczoraj na ich stronie szczegółów znalazłem info, że mają być dostępne pod koniec lipca. Na alledrogo znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/rover-7...5243992644.html
Sory faktycznie nie popatrzyłem ale jest na Farnelu:
http://pl.farnell.com/te-...0r47/dp/1174281
Mogę Ci śmiało polecić ten sklep nie ma co przepłacać za ten oryginał, tylko nie pamiętam czy na Farnelu nie trzeba czasem zamawiać na firmę ale to musisz zadzwonić i dopytać. Chyba było coś takiego jak zamawiasz jako osoba fizyczna to musisz min za 300zł zakupy zrobić.

Koenig napisał/a:
A co powiesz o tych temperaturach z OBC?
Miałem tak samo ewidentnie brak 1 biegu czyli spalony rezystor, jeździłem z miesiąc czasu tak po kupnie auta aż na OBC zobaczyłem :o przy 106 załącza się 2 bieg wentylatora przy 102 wyłącza silnik praktycznie nie miał jak się schłodzić poniżej 100 nawet w trasie było ciężko, w mieście do 108 dochodziło. Lepiej unikać takiej jazdy i zrobić 1 bieg jak najszybciej.
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Cze 19, 2015 20:33   

Ja kupowałem taki 2 tygodnie temu:
ARCOL HS100-R47J

http://www.tme.eu/pl/deta...col/hs100-r47j/

wychodzi taniej, identyczne parametry, ale widzę, że chwilowo się skończyły
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Sob Cze 20, 2015 22:45   

u mnie okzalo sie ze mam wentylator 3 biegowy (bez rezystora) i pierwszy bieg nie dziala, problem w tym, ze w tej wersji trzeba calos wymienic, w 2biegowym tylko rezystor
 
 
Koenig 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 157



Wysłany: Czw Cze 25, 2015 20:37   

Dziś dotarł rezystor więc wziąłem się za wymianę. Postanowiłem spróbować bez zdejmowania zderzaka. Da się to zrobić, trzeba tylko być cierpliwym i dobrze mieć krótki śrubokręt, aby odkręcić dolną śrubkę mocowania rezystora.
Niestety, wygląda na to, że moja praca poszła na marne. Nadal nie ma pierwszego biegu... Za to zmieniło się zachowanie wentylatora - przy włączonej klimie wcześniej włączał się na 5 sekund co 30 sekund. Teraz chodzi około 30 sekund, przerwa kilkanaście sekund i znów się odpala na 30 sekund. Nawet gdy na OBC pokazywało temperaturę poniżej 90 stopni.

Podłączyłem auto do komputera pokazuje błąd P0481 - przekaźnik wysokiej prędkości wentylatora chłodnicy. Co to oznacza i czy może mieć coś wspólnego z obecnym zachowaniem wentylatora? Drugi bieg działa przecież.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Cze 26, 2015 10:32   

Koenig napisał/a:
Nadal nie ma pierwszego biegu...
na podstawie czego tak twierdzisz ? , zagrzej silnik do 100 st.C bez włączonej klimy i zobacz czy się włączy wentylator i schłodzi do 96.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Koenig 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 157



Wysłany: Pią Cze 26, 2015 11:56   

To też zrobiłem, i po raz kolejny wentylator odpalił się dopiero przy 106... Po uruchomieniu na zimnym silniku i włączeniu klimy wentylator nie odpala, dopiero po chwili uruchamia się od razu na drugim biegu (głośno).
Pojeździłem wczoraj trochę z włączonym OBC i obserwowałem temperaturę. Nie przekroczyła 90 stopni, ale to było koło godziny 22, więc już było chłodno. Spróbuję dziś w ciągu dnia.
Mam jeszcze takie teoretyczne rozważanie - jeśli np. przy składaniu grila itp gdzieś by mi się rezystor odłączył jakie byłyby objawy? Chyba dziś zdemontuję to jeszcze raz, teraz to już będzie łatwizna.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Cze 26, 2015 13:37   

Koenig napisał/a:
entylator odpalił się dopiero przy 106...
to faktycznie nie ma 1 biegu , może szczotki ? , co do reszty to warto zapoznać się z tym http://www.ebay.co.uk/itm...=item2c9c8a6165
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wentylator chłodnicy załącza sie na zimnej chłodnicy?
Rover_75_1_8_t Rover serii 75, MG ZT 11 Sob Lis 09, 2013 19:02
domel101
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Wentylator chłodnicy
Krasnal2478 Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Cze 21, 2014 22:15
sTERYD
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r75] wentylator chłodnicy
KoKenn Rover serii 75, MG ZT 0 Pią Lip 06, 2012 21:44
KoKenn
Brak nowych postów [R75] wentylator chłodnicy
kmisiowy Rover serii 75, MG ZT 0 Pią Maj 04, 2012 08:30
kmisiowy
Brak nowych postów [R75] wentylator chłodnicy
MARINERO79 Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Paź 12, 2014 21:41
damiwr



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink