Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Drgająca podwójna rura tłumika przy katalizatorze
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Drgająca podwójna rura tłumika przy katalizatorze
Autor Wiadomość
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 16, 2015 18:09   [R75] Drgająca podwójna rura tłumika przy katalizatorze
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Temat jest dla tych którzy borykają się z dziwiękami, drganiami z pod spodu auta. Chodzi tutaj o rury w tłumiku te co są jest jedna w drugiej i tarabanią :evil: Mam automat i mi to brzęczy jak silnik się jeszcze dobrze nie rozgrzeje i trzymam na hamulcu na światłach na D przy wyrzuceniu na P te drgania giną związane jest to z ruchami silnika przód/tył
sknerko napisał/a:
adam_26 proszę udostępnij zdjęcia gdzie i jakie to rury bo legendy o nich słyszałem i nijak nie wiem gdzie to jest i co to. Albo nawet na PW czy mail mi prześlij, jak się może kiedyś zobaczymy na zlocie to browara masz u mnie


Na prośbę sknerko wrzucam foty od spidi23 jak on to zrobił nawiercił 1 rurę wiertłem 10 i przyspawał do tej 2:







 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 16, 2015 18:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Cze 16, 2015 19:14   

Możecie mi wyjaśnić jaki cel jest by te rury były podwójne?

[ Dodano: Wto Cze 16, 2015 19:14 ]
Ale to wierci się dziurę na wylot a potem zaspawuje?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
spidi23 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 159
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 16, 2015 19:45   

Nie, nawiercasz rurke zewnetrzna, po to, zeby ta wewnetrzna polaczyc z zewnetrzna poprzez spawanie :)
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Cze 16, 2015 19:53   

spidi23 napisał/a:
nawiercasz rurke zewnetrzna, po to, zeby ta wewnetrzna polaczyc z zewnetrzna poprzez spawanie
No to rozumiem chodzi mi o to czy to ma być wywiercona dziura tak że palec włożysz czy tylko nawiercone tak żeby dziury nie było?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
spidi23 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 159
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 16, 2015 20:04   

Robisz dziure na wylot w rurze zewnętrznej, rure wewnetrzna tylko oczyszczasz, zeby zlapala sie ze spawem. Przyjrzyj sie zdjeciu z wywiercona dziura, dobrze to widac.
Mam jeszcze dokładniejsze zdjecie, wrzuce pozniej jak bede przy komputerze.


EDIT:

W sumie to to samo co wyżej, ale może lepiej będzie widać. Brązowy nalot na wewnętrznej rurze czyścimy śrubokrętem i napawamy.

 
 
Sandman 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 120
Skąd: Polska

Rover Tourer

Wysłany: Sro Cze 17, 2015 10:15   

Mam podobny problem w moim CDT... na niskich obrotach dzwoni jak dzwony kościelne :D czy ktoś może miał taki problem i go rozwiązał - albo przynajmniej może kierunek wskazać ;)
_________________
Mój dyliżans :D
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 17, 2015 10:53   

Sandman napisał/a:
Mam podobny problem w moim CDT... na niskich obrotach dzwoni jak dzwony kościelne :D czy ktoś może miał taki problem i go rozwiązał - albo przynajmniej może kierunek wskazać ;)


Ja miałem, u mnie okazało się, że taka blaszka aluminiowa termiczna nad końcowym tłumikiem zerwała się z zaczepu i dzwoniła o tłumik :)
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
Sandman 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 120
Skąd: Polska

Rover Tourer

Wysłany: Sro Cze 17, 2015 12:10   

cin1391, dzięki. Sprawdzę jak tylko będę miał czas dzisiaj.
A w razie czego - jakoś ją przymocowałeś czy wymieniałeś całą?
_________________
Mój dyliżans :D
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sro Cze 17, 2015 19:10   

Może się zdarzyć że wyrobią się otwory bo to amelinium jest cholernie cienkie, więc wystarczy podłożyć podkładki. U siebie podłożyłem niewielkie blaszki ocynkowane z otworem pod śruby M6 i już nic nie dzwoni.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Sro Cze 24, 2015 23:24   

dzięki za podpowiedz z nawiercaniem, tylko ile to posiedzi? długo już na tym jeździsz ?

czy próbował może ktoś bardziej inwazyjnej metody, obciąć rurę i od środka z dwóch stron zespawać obie rury (wewnętrzną/zewnętrzną)?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Jakiej średnicy jest rura tłumika w 1.8 ?
dawidd Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Kwi 30, 2019 14:38
SeniorA
Brak nowych postów [R 75] Wyrzucenie tłumika
domel101 Rover serii 75, MG ZT 1 Pon Lut 11, 2013 20:51
davidlive
Brak nowych postów [R75] Wymiana tłumika końcowego
Gość Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Kwi 23, 2010 09:26
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Naprawa tłumika w Poznaniu
seabass Rover serii 75, MG ZT 6 Pią Kwi 29, 2011 11:45
kris-tofer
Brak nowych postów [MG ZT-T 190] Złącze elastyczne tłumika
PeterSz Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Mar 04, 2013 10:48
PeterSz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink