Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75]Termostat PRT
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75]Termostat PRT
Autor Wiadomość
Syri 



Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 41



Wysłany: Nie Cze 28, 2015 11:36   [R75]Termostat PRT
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999

Witam, czy posiada ktoś dokładny schemat instalacji termostatu PRT w Roverze 75 1.8? Na początku wymyśliłem sobie, że założę go tak (zielony kwadrat):

Tylko w takim układzie nie mam pojęcia skąd wziąć trzeci przewód z wodą (bypass)?

Później jednak znalazłem coś takiego:

I szczerze mówiąc zgłupiałem całkiem :) Proszę o pomoc. Jak zamontować to ustrojstwo w tym samochodzie?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 28, 2015 11:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Cze 28, 2015 12:29   

a nie idzie założyc tak jak w Freelanderze? tu masz link do schematu http://www.mgfcar.de/hgf/freelander_0026.pdf
A tu cały watek o tym https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=589043#589043
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Syri 



Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 41



Wysłany: Nie Cze 28, 2015 13:54   

Teraz już kumam. Oczywiście, że można to tak założyć ja po prostu spodziewałem się gdzieś po drodze nagrzewnicy a jak rozumiem w tym termostacie mały obieg realizowany jest z pominięciem nagrzewnicy?
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Cze 28, 2015 15:42   

Nie, Mały obieg jest z nagrzewnicą, tam w wątku masz to rozrysowane nawet z kolorami odzwierciedlającymi temperatury.

[ Dodano: Nie Cze 28, 2015 15:42 ]
aha w starej obudowie termostatu jest przelotka oczywiście a nie termostat. jak kupiłeś komplet to powinna być w zestawie o taka http://landstore.pl/zamie...d-zmodyfikowany
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Syri 



Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 41



Wysłany: Nie Cze 28, 2015 18:05   

Znalazłem jakiś schemacik, pozwoliłem go sobie stuningować w Paincie tak żebym przed instalacją miał pewność, że wiem co robię, więc całość wygląda tak:

Przy zimnym silniku (termostat zamknięty):

Przy rozgrzanym (termostat otwarty):


Dobrze to rozumiem? Czym jest rura oznaczona na pierwszym zdjęciu na zielono?
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 29, 2015 11:09   

A to zielone to nie jest wężyk do zbiorniczka wyrównawczego?
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Syri 



Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 41



Wysłany: Pon Cze 29, 2015 11:21   

Oryginalnie wąż do wyrownawczego jest w okolicach cyferki 12 na tym schemacie, przy powrocie z chłodnicy.
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 29, 2015 12:09   

Tak, koło 12 w trojniku z tworzywa. Dokładnie tak jak na drugim schemacie w pierwszym poście.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Syri 



Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 41



Wysłany: Pon Cze 29, 2015 12:33   

Czyli ta zielona rura o której mowa jest niepotrzebna i należy ją pominąć?
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Cze 29, 2015 12:50   

A można wiedzieć co ty rozkminiasz z tymi wężami? bo jak kupujesz PRT to jest z wężami gotowe do montażu, zdejmujesz stare, zakładasz nowe i wymieniasz termostat na zaślepkę, nic więcej nie trzeba robić. Wszystko wg schematu który ci wkleiłem wyżej. W moim Freelu mechanik mi to zakładał przy okazji rozrządu i mówił że pięknie wszystko pasuje wg. schematu.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Syri 



Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 41



Wysłany: Pon Cze 29, 2015 13:09   

No po prostu chce wiedzieć co robię a nie podpiąć na ślepo i się zastanawiać czy to działa czy nie działa a ten jeden wąż który zaznaczyłem na zielono jest w komplecie który znalazłem na allegro i nie mam pojęcia do czego on jest.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Cze 29, 2015 13:27   

działać, działa bo widać po pracy wskaźnika temperatury i wg LR nie odnotowano HGF po modyfikacji.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 29, 2015 20:56   

Ja dodam tylko że nie kupowałem przelotki tylko rozebrałem swój stary termostat. Bo według mnie ta przelotka to nic innego jak cześć termostatu a termostat prt wsadziłem ten czarny od sdi i działa. W czasie normalnej eksploatacji temperatura płynu chłodzenia to max 93' a w korkach 97'.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pon Cze 29, 2015 21:19   

Ta przelotka to zbędny wydatek.

sknerko, już miałem u siebie kilka 75 które miały fabrycznie PRT i niestety miały też HGF. Dziwne że w LR nie odnotowano HGF po modyfikacji.
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 29, 2015 22:27   

Przepraszam za off topa.
Przy jakiej temperaturze włącza się wentylator chłodnicy we Freelanderze?
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Cze 29, 2015 23:51   

AdaskoC napisał/a:
Dziwne że w LR nie odnotowano HGF po modyfikacji.
To są dane oficjalne które kiedyś tam umieścili na swojej stronie do tego jeszcze termostat był z obniżoną temperatura bodaj 82stC. Ja tez słyszałem o HGF z tym termostatem ale faktycznie przyczyna było zawsze coś, albo korek zdechł, albo rozszczelniło układ i płyn sp...lił, albo zakamieniło układ więc trudno jednoznacznie odpowiedzieć. mój z PRT zrobił ok. 50kkm a uszczelka po naprawie przejechała ponad 120 i była sprawna, niestety głowica pękła i trzeba było rozebrać.

[ Dodano: Pon Cze 29, 2015 23:50 ]
AdaskoC napisał/a:
75 które miały fabrycznie PRT
Fabrycznie nigdy nie było bo PRT jest fabrycznie do LR i to tylko na zamówienie lub w ramach akcji serwisowej i tylko zaadaptowano go do R

[ Dodano: Pon Cze 29, 2015 23:51 ]
dzelo23 napisał/a:
Przy jakiej temperaturze włącza się wentylator chłodnicy we Freelanderze?

Nie wiem bo tam nie ma kompa w zegarach
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 29, 2015 23:59   

Odnośnie 75 z fabrycznym prt, nie wiem czy takie wychodziły z fabryki ale w rave do 75 jest schemat z prt. Prt do 1.8 turbo i 1.8 wolnossący.
Sknerko a jak dorwać termostat prt z temp otwarcia 82st.C?
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Cze 30, 2015 00:48   

kupić w land store zestaw PRT i dokupić termostat od poldka ale nie wiem czy w PRT tą puszkę z termostatem idzie rozebrać i wymienić wkład

[ Dodano: Wto Cze 30, 2015 00:48 ]
dzelo23 napisał/a:
Odnośnie 75 z fabrycznym prt, nie wiem czy takie wychodziły z fabryki ale w rave do 75 jest schemat z prt. Prt do 1.8 turbo i 1.8 wolnossący.
W rave są wszystkie możliwości opisane bo klient mógł sobie życzyć z PRT a poza tym w nowszych już dokładali jak HGF złapał
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Wto Cze 30, 2015 07:38   

A chyba ze tak. Bo w każdym polifcie 1.8/1.8T mialem PRT i cale układy były zakute na fabrycznych opaskach zaciskowych jednorazowych :-)
Mam gdzieś w pudłach te układy całe, muszę to po kompletować i na allegro wystawić, skoro jest zainteresowanie :-)
 
 
Syri 



Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 41



Wysłany: Wto Cze 30, 2015 13:17   

AdaskoC napisał/a:
A chyba ze tak. Bo w każdym polifcie 1.8/1.8T mialem PRT i cale układy były zakute na fabrycznych opaskach zaciskowych jednorazowych :-)
Mam gdzieś w pudłach te układy całe, muszę to po kompletować i na allegro wystawić, skoro jest zainteresowanie :-)


Podpowiem Ci tylko, że PRT wystawione razem z rurami jako "Termostat Land Rover" chodzą na Allegro po 200zł a jako "Termostat Rover" po 80zł. Sprzedający nie są chyba do końca świadomi czym handlują ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Termostat
robi0543 Rover serii 75, MG ZT 5 Nie Lis 25, 2007 17:09
przemo285
Brak nowych postów [R75] Termostat?
karol77787 Rover serii 75, MG ZT 9 Wto Wrz 20, 2016 19:22
karol77787
Brak nowych postów [R75] Termostat?
dionizes Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Gru 29, 2015 11:33
sknerko
Brak nowych postów [R75] Termostat
karol77787 Rover serii 75, MG ZT 12 Pon Sty 04, 2016 21:19
karol77787
Brak nowych postów [R75] Termostat 2.0 KV6
Koenig Rover serii 75, MG ZT 13 Wto Lis 17, 2015 21:18
SeniorA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink