Wysłany: Nie Cze 28, 2015 11:36 [R75]Termostat PRT
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999
Witam, czy posiada ktoś dokładny schemat instalacji termostatu PRT w Roverze 75 1.8? Na początku wymyśliłem sobie, że założę go tak (zielony kwadrat):
Tylko w takim układzie nie mam pojęcia skąd wziąć trzeci przewód z wodą (bypass)?
Później jednak znalazłem coś takiego:
I szczerze mówiąc zgłupiałem całkiem Proszę o pomoc. Jak zamontować to ustrojstwo w tym samochodzie?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Cze 28, 2015 11:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Teraz już kumam. Oczywiście, że można to tak założyć ja po prostu spodziewałem się gdzieś po drodze nagrzewnicy a jak rozumiem w tym termostacie mały obieg realizowany jest z pominięciem nagrzewnicy?
Nie, Mały obieg jest z nagrzewnicą, tam w wątku masz to rozrysowane nawet z kolorami odzwierciedlającymi temperatury.
[ Dodano: Nie Cze 28, 2015 15:42 ]
aha w starej obudowie termostatu jest przelotka oczywiście a nie termostat. jak kupiłeś komplet to powinna być w zestawie o taka http://landstore.pl/zamie...d-zmodyfikowany
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Znalazłem jakiś schemacik, pozwoliłem go sobie stuningować w Paincie tak żebym przed instalacją miał pewność, że wiem co robię, więc całość wygląda tak:
Przy zimnym silniku (termostat zamknięty):
Przy rozgrzanym (termostat otwarty):
Dobrze to rozumiem? Czym jest rura oznaczona na pierwszym zdjęciu na zielono?
A można wiedzieć co ty rozkminiasz z tymi wężami? bo jak kupujesz PRT to jest z wężami gotowe do montażu, zdejmujesz stare, zakładasz nowe i wymieniasz termostat na zaślepkę, nic więcej nie trzeba robić. Wszystko wg schematu który ci wkleiłem wyżej. W moim Freelu mechanik mi to zakładał przy okazji rozrządu i mówił że pięknie wszystko pasuje wg. schematu.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
No po prostu chce wiedzieć co robię a nie podpiąć na ślepo i się zastanawiać czy to działa czy nie działa a ten jeden wąż który zaznaczyłem na zielono jest w komplecie który znalazłem na allegro i nie mam pojęcia do czego on jest.
Ja dodam tylko że nie kupowałem przelotki tylko rozebrałem swój stary termostat. Bo według mnie ta przelotka to nic innego jak cześć termostatu a termostat prt wsadziłem ten czarny od sdi i działa. W czasie normalnej eksploatacji temperatura płynu chłodzenia to max 93' a w korkach 97'.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
To są dane oficjalne które kiedyś tam umieścili na swojej stronie do tego jeszcze termostat był z obniżoną temperatura bodaj 82stC. Ja tez słyszałem o HGF z tym termostatem ale faktycznie przyczyna było zawsze coś, albo korek zdechł, albo rozszczelniło układ i płyn sp...lił, albo zakamieniło układ więc trudno jednoznacznie odpowiedzieć. mój z PRT zrobił ok. 50kkm a uszczelka po naprawie przejechała ponad 120 i była sprawna, niestety głowica pękła i trzeba było rozebrać.
[ Dodano: Pon Cze 29, 2015 23:50 ]
AdaskoC napisał/a:
75 które miały fabrycznie PRT
Fabrycznie nigdy nie było bo PRT jest fabrycznie do LR i to tylko na zamówienie lub w ramach akcji serwisowej i tylko zaadaptowano go do R
[ Dodano: Pon Cze 29, 2015 23:51 ]
dzelo23 napisał/a:
Przy jakiej temperaturze włącza się wentylator chłodnicy we Freelanderze?
Nie wiem bo tam nie ma kompa w zegarach
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Odnośnie 75 z fabrycznym prt, nie wiem czy takie wychodziły z fabryki ale w rave do 75 jest schemat z prt. Prt do 1.8 turbo i 1.8 wolnossący.
Sknerko a jak dorwać termostat prt z temp otwarcia 82st.C?
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Wto Cze 30, 2015 07:38
A chyba ze tak. Bo w każdym polifcie 1.8/1.8T mialem PRT i cale układy były zakute na fabrycznych opaskach zaciskowych jednorazowych
Mam gdzieś w pudłach te układy całe, muszę to po kompletować i na allegro wystawić, skoro jest zainteresowanie
A chyba ze tak. Bo w każdym polifcie 1.8/1.8T mialem PRT i cale układy były zakute na fabrycznych opaskach zaciskowych jednorazowych
Mam gdzieś w pudłach te układy całe, muszę to po kompletować i na allegro wystawić, skoro jest zainteresowanie
Podpowiem Ci tylko, że PRT wystawione razem z rurami jako "Termostat Land Rover" chodzą na Allegro po 200zł a jako "Termostat Rover" po 80zł. Sprzedający nie są chyba do końca świadomi czym handlują
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum