Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75 CDT] regenerowany wentylator dalej nie dziala
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75 CDT] regenerowany wentylator dalej nie dziala
Autor Wiadomość
maciejk1980 



Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 140



Wysłany: Pią Lip 18, 2014 23:22   [R75 CDT] regenerowany wentylator dalej nie dziala
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

witam, wlasnie dalem wentylator do regeneracji, zrobili wymienili szczotki i jakies tam kolko gdzie chyba szczotki sie o niego ocieraja, i dalej nie dziala, klima dziala wlanczam klime nawet przy rozgrzanym silniku wentylator sie nie zalancza, tempomat nie dziala i tez nie slychac trabki alarmu jak zostawie maske lub bagaznik otwarty i zamkne drzwi, czy to wszystko moglo by miec cos wspolnego? acha i jeszcze robiac test IPK 7.0 na temperature plynu wskazal 000
_________________
'99 Rover 75 CDT, manual
Ostatnio zmieniony przez maciejk1980 Pią Lip 18, 2014 23:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lip 18, 2014 23:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Pią Lip 18, 2014 23:33   

Najpierw sprawdź bezpieczniki !! ! W komorze silnika ;) potem wszystkie nad nogami pasażera ... daj znać co odkryłeś :D nie działający tempomat nie pasuje tutaj za bardzo ale i to się da rozwiązać.

Pytanie czy wentylator był sprawdzany na krótko czy działa ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maciejk1980 



Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 140



Wysłany: Pią Lip 18, 2014 23:38   

znaczy dzialal nawet przed regeneracja jak go podlaczyli na krotko bardzo wolno, a po regeneracji nie sprawdzalem szczerze mowiac mechanik wziol 150zl i mowil ze dziala:) wiem moj blad, IPK test 7.0 na temperature wody wskazuje 000 ma to cos wspolnego? takze po podlaczeniu wentylatora po regeneracji, temperatura na desce rozdzielczej pokazywala -29 zamiast 29, po odlaczeniu baterii na pare minut wrocilo do normy

bezpieczniki nietak dawno sprawdzane wszystkie dobre pod schowkiem u pasazera jeszcze sprawdze jutro raz
przekaznik testowalem 3 rozne w komorze silnikowej bez zmian
_________________
'99 Rover 75 CDT, manual
 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Sob Lip 19, 2014 00:20   

Cytat:
znaczy dzialal nawet przed regeneracja jak go podlaczyli na krotko bardzo wolno


może tak jak u mnie spalił się silnik i już się nie da wskrzesić ale to może też być wina przekaźników s krzynce przy wentylatorze.

maciejk1980 napisał/a:
IPK test 7.0 na temperature wody wskazuje 000 ma to cos wspolnego?


skądś komputer musi wiedzieć kiedy odpalić 2 i 3 bieg o ile go masz.

maciejk1980 napisał/a:
temperatura na desce rozdzielczej pokazywala -29 zamiast 29


to normalne w zderzaku masz czujnik temp. zew. pokazuje jaka jest temp. zawsze wraca do normy jak odepniesz aku. no chyba że jest uszkodzony :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maciejk1980 



Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 140



Wysłany: Sob Lip 19, 2014 00:35   

jak silniczek spalony jak dziala po regeneracji i przed, a czy to moze byc wina czujnika wody, jesli pokazuje za malo to moze sie nigdy nie wlaczyc wntylator bo komputer mysli ze sie nie nagrzal wystarczajaco?
_________________
'99 Rover 75 CDT, manual
 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Sob Lip 19, 2014 01:10   

Wentylator załącza się zawsze jak włączysz klimę i temp. na min. no chyba że jest -20 to nie :D

uzwojenie jak się spali to tak jak u mnie działał powoli jak np. się go popchnęło by się kręcił. a się nie załączał z klimą.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maciejk1980 



Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 140



Wysłany: Sob Lip 19, 2014 01:40   

no nie wiem, na krotko jak podlanczali przed wymienieniem szczotek to sie krecil powoli, i jeszcze chyba wymienili komutator, czyli powinien byc sprawny, przeciez powiedzieli by mi ze jest spalony i do wyrzucenia
_________________
'99 Rover 75 CDT, manual
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 19, 2014 03:11   

W dieslu nawet przy rozgrzanym silniku wentylator się rzadko włącza - jeśli idze o sam silnik to nawet jakby wentylatora nie było, ale reszta układu chłodzenia jest sprawna to nic się nie powinno stać złego. :-)

Jeśli wentylator masz sprawny, przekaźniki w skrzynce przy wentylatorze sprawdzone, bezpiecznik na miejscu to sprawdź jeszcze rzecz najbardziej prozaiczną - czy masz nabity czynnik chłodzący w klimie. Jeśli czynnika nie ma lub jest za mało to wentylator nie odpali (przynajmniej u mnie tak było).

Niedziałający tempomat to najczęściej kwestia czujnika pedału sprzęgła. Zdejmij osłonę pod nogami kierowcy i sprawdź, czy biały czujnik dotyka pedału. Jeśli nie to "wysuń" go w stronę pedału (jest zamocowany na takiej jakby prowadnicy, trzeba użyć trochę siły, ale z wyczuciem). Jeśli to nie to - to czujnik może być uszkodzony. Najlepiej byłoby gdybyś się podłączył pod komputer i sprawdził błędy. Uszkodzony czujnik powinien się ujawnić.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
maciejk1980 



Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 140



Wysłany: Sob Lip 19, 2014 10:55   

klima byla nabijana miesiac temu, dosc chlodna jest szczegolnie chlodniejsza czym mniej wiatrak nawiewu chodzi, na 2 kreski zauwazylem lepiej niz na wiecej, ale jakos nie scholodzila samochodu w srodku przez 10 minut, moze to za malo czasu nie wiem, cos slyszalem zeby wiatrak sie zalaczyl klima musi byc ustawiona na nawiew szyby inaczej nie zalaczy sie?
_________________
'99 Rover 75 CDT, manual
 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Sob Lip 19, 2014 11:14   

Nie chce się tutaj mądrzyć ale jak nie działa wentyl to układ klimy jest słabo chłodzony i się wyłącza bo jest zbyt duże ciśnienie :) jak to potrwa dłużej a zabezpieczenie się zepsuje TZN czujnik ciśnienia (choć to mało prawdopodobne) rozwali ci cały układ. Jak byś jechał autem to klima będzie działać non stop. Poczytaj o układzie w naszym aucie a się dowiesz co i jak.

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 19, 2014 12:31   

muszę sprostować kolegów, albo u mnie jest coś nie tak... sprawdziłem, jak ostatnio pożegnałem się z czynnikiem z układu klimy czyli układ jest pusty, presostat nie wykrywa ciśnienia i sprężarka nie załącza się, wentylator mimo to z automatu włącza sie na pierwszym biegu
_________________
75 Red Edition
 
 
maciejk1980 



Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 140



Wysłany: Pią Sie 08, 2014 17:56   

ano wlasnie, czy sprezarka by zalanczala sie gdyby nie bylo by wystarczajaco czynnika? raczej chyba nie

[ Dodano: Pią Sie 08, 2014 17:56 ]
dzis na allegro zauwazylem jakis przekaznik/rezystor wentylatorow do rovera 75 czy to chodzi o wentylator silnikowy czy wentylator nawiewu?? czy wentylator z innego rovera 2.0, 2.5, 1.8 bedzie pasowal?
_________________
'99 Rover 75 CDT, manual
 
 
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Maj 07, 2015 21:03   

longer86 napisał/a:
muszę sprostować kolegów, albo u mnie jest coś nie tak... sprawdziłem, jak ostatnio pożegnałem się z czynnikiem z układu klimy czyli układ jest pusty, presostat nie wykrywa ciśnienia i sprężarka nie załącza się, wentylator mimo to z automatu włącza sie na pierwszym biegu


Miałem tak samo.

A przy okazji pytanko, trochę związane z wentylatorem :roll:
Mam zamiar doprowadzić Roverka do wrzenia ;-) , co by sprawdzić czy włączy się wiatrak. Niestety klimę mam nie sprawną i tylko taka gorąca metoda mi pozostaje.
I jeżeli wentylator nie włączy się przy tych 100-105'C (na więcej chyba się nie zdecyduje) jak będzie najzdrowiej dla autka?:
1 - wyłączyć silnik i poczekać aż ostygnie
2 - schłodzić jazdą, z nawiewem ustawionym na maksymalną temperaturę.
3 - a może jeszcze coś innego
Jakie temperatury nie robią na dieslu dużego wrażenia?

Pozdro. :)
_________________
rover forever
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 07, 2015 21:13   

Doprowadzić do wrzenia? To może być trudne w dieslu. Masz na to jakiś plan? :-)

Jak kupiłem mojego, po "przeglądzie" w zaprzyjaźnionym warsztacie wyszło, że ma za mało płynu chłodzącego (w zbiorniczku sucho na wiór), a do tego ta resztka, co zeszła to chyba była wodą rozcieńczana (w każdym razie tak wyszło z jakiejś ichniej próby). Tymczasem jeździłem sobie spokojnie przez kilka tygodni wcześniej i wskazówka nie podeszła ani odrobinki nad połowę... aaa i w wentylatorze miałem padnięty rezystor, więc też się nie załączał.

Jeśli chcesz po prostu sprawdzić, czy wentylator działa, włącz nawiew na przednią szybę na panelu klimy. Wtedy powinien się obowiązkowo odpalić.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 07, 2015 21:19   

Albo schematy w dłoń i sprawdzić na krótko dostając się do kostki pod zderzakiem po stronie kierowcy
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Maj 08, 2015 07:37   

Mnie się nie udało zagotować diesla w temp. 34C w korku. Wentylator nie działał, bo się spalił, wskazówka od temp. wody lekko drgnęła.

maciejk1980 napisał/a:
acha i jeszcze robiac test IPK 7.0 na temperature plynu wskazal 000

A wskazówka od temp. wody działa poprawnie?

U Ciebie kolego może problem jest w puszcze sterującej, bezpiecznikach albo przewodach.
Czasami zdarza się, że śmigło potrafi przeciąć wiązkę, ale to by zostało wyłapane przy wymianie wentylatora. Jakby się okazało, że to puszka i nie bardzo da się naprawić to albo:

1. W Britcarparts.pl pojawiły się używane, ale sprawne wentylatory w dobrej cenie. Do diesla zostały jeszcze dwa, bo sam dwa kupiłem dla siebie ;D Zamierzam je zregenerować aby posłużyły na długie lata i był cichsze od mojego obecnego. Nie myślę o odsprzedaży. Wentylatory są bez śmigieł, ale to nie problem.

2. Stosujesz przeróbkę dostępną na forum/stronie.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Maj 08, 2015 09:28   

wellman napisał/a:
Doprowadzić do wrzenia? To może być trudne w dieslu. Masz na to jakiś plan? :-)

MaReK napisał/a:
Mnie się nie udało zagotować diesla w temp. 34C w korku. Wentylator nie działał, bo się spalił, wskazówka od temp. wody lekko drgnęła.


Nie jesteście pierwsi, co to mówią, ale ja od pewnego czasu mam inne doświadczenia. Nie dalej jak we wtorek ok. 17-tej. Kilka zmian świateł do skrętu z Puławskiej w Idzikowskiego(MaReK coś pewnie wie o tym :neutral: ) i korek na Idzikowskiego od Puławskiej do Sobieskiego. Nie wiem jak długo to trwało, ale tylko dzięki włączonemu nawiewowi(temp. na maks i 4 kreski siły nadmuchu), temperatura płynu nie przekroczyła 95'C.
Drugi przykład - następnego dnia czyli w środę, po wymianie płynu chłodniczego, mechanicy próbowali rozgrzać silnik do temperatury przy której zaskoczy wentylator. Na biegu jałowym 99'C stuknęło po jakiś 20-30 minutach, ale silnik był schłodzony po 2,5 godzinnym odpoczynku, a i temperatura powietrza nie była za wysoka, ok. 15'C. Niestety, byłem pewien, że wiatrak powinien się włączyć przy 97, więc gdy temp. utrzymywała na poziomie 99'C, doszliśmy do wniosku, że wentyl jest "popsiuty" i wyłączyliśmy silnik. Niestety, mimo naszych usilnych starań, okazało się, że jednak wiatrak działa :lol: , a to za sprawą podpiętego kompa. Mechanik twierdzi, że wentylator jest dwu biegowy, ale nie wiem czy można mu ufać :wink: , bo do tej pory nie miał okazji diagnozować w ten sposób żadnego Roverka.

wellman napisał/a:
Jeśli chcesz po prostu sprawdzić, czy wentylator działa, włącz nawiew na przednią szybę na panelu klimy. Wtedy powinien się obowiązkowo odpalić.

Raczej to się nie uda, bo nie działa klima w moim Roverku

longer86 napisał/a:
Albo schematy w dłoń i sprawdzić na krótko dostając się do kostki pod zderzakiem po stronie kierowcy

To mnie chyba nie urządza, bo wiem już, że wentylator działa(chociaż ten pierwszy bieg to jakiś flegmatyczny taki :???: ), tylko chciałbym się dowiedzieć czy działa prawidłowo jego sterowanie, czy się włączy się przy odpowiednio wysokiej temperaturze.


maciejk1980 napisał/a:
IPK test 7.0 na temperature wody wskazuje 000

A to nie było mierzone w pozycji pierwszej kluczyka w stacyjce?
_________________
rover forever
 
 
roverr 



Dołączył: 16 Kwi 2014
Posty: 131



Wysłany: Czw Maj 21, 2015 21:46   

wellman napisał/a:
W dieslu nawet przy rozgrzanym silniku wentylator się rzadko włącza - jeśli idze o sam silnik to nawet jakby wentylatora nie było, ale reszta układu chłodzenia jest sprawna to nic się nie powinno stać złego. :-)

Jeśli wentylator masz sprawny, przekaźniki w skrzynce przy wentylatorze sprawdzone, bezpiecznik na miejscu to sprawdź jeszcze rzecz najbardziej prozaiczną - czy masz nabity czynnik chłodzący w klimie. Jeśli czynnika nie ma lub jest za mało to wentylator nie odpali (przynajmniej u mnie tak było).

Niedziałający tempomat to najczęściej kwestia czujnika pedału sprzęgła. Zdejmij osłonę pod nogami kierowcy i sprawdź, czy biały czujnik dotyka pedału. Jeśli nie to "wysuń" go w stronę pedału (jest zamocowany na takiej jakby prowadnicy, trzeba użyć trochę siły, ale z wyczuciem). Jeśli to nie to - to czujnik może być uszkodzony. Najlepiej byłoby gdybyś się podłączył pod komputer i sprawdził błędy. Uszkodzony czujnik powinien się ujawnić.


Witam podpinam się pod temat.Mam problem z klimatyzacją.Gdy włączam klime na panelu wentylator nie startuje.Napiecie idzie na przewodach do wentylatora bo mechanik dziś sprawdzał.Ale okazuje się że kompresor nie startuje.Mechanik powiedział że mam za mało czynnika.Teraz moje pytanie czy jak dobije sam czynnik kompresor i wentylator ruszy?Kolega wellman pisał że jak nie miał czynnika to mu wentylator po włączeniu klimy też nie startował,w innym poscie czytałem że wentylator działał mimo że klima nie działała.Jak to w koncu jest?proszę o pomoc.Z góry dzieki za odpowiedzi
Pozdrawiam
 
 
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Maj 22, 2015 11:43   

roverr napisał/a:

Ale okazuje się że kompresor nie startuje.Mechanik powiedział że mam za mało czynnika.Teraz moje pytanie czy jak dobije sam czynnik kompresor i wentylator ruszy

Tak, mechanik ma rację. Żeby klima zadziałała(kompresor), w układzie musi być odpowiednia ilość czynnika chłodniczego. Teoretycznie to samo powinno być z wentylatorem, chociaż, jak do tej pory, są dwa przypadki( ja i kol.longer86 )włączania się wentylatora mimo braku czynnika. Tak dokładnie nie wiem, ale przy sprawnej klimatyzacji, wentylator też nie musi się zawsze włączać. Zależy to chyba m.in od temperatury otoczenia i żądanej temperatury, ustawionej na panelu klimy.
Pozdro :)
_________________
rover forever
 
 
roverr 



Dołączył: 16 Kwi 2014
Posty: 131



Wysłany: Pią Maj 22, 2015 11:55   

gustav.pl napisał/a:
roverr napisał/a:

Ale okazuje się że kompresor nie startuje.Mechanik powiedział że mam za mało czynnika.Teraz moje pytanie czy jak dobije sam czynnik kompresor i wentylator ruszy

Tak, mechanik ma rację. Żeby klima zadziałała(kompresor), w układzie musi być odpowiednia ilość czynnika chłodniczego. Teoretycznie to samo powinno być z wentylatorem, chociaż, jak do tej pory, są dwa przypadki( ja i kol.longer86 )włączania się wentylatora mimo braku czynnika. Tak dokładnie nie wiem, ale przy sprawnej klimatyzacji, wentylator też nie musi się zawsze włączać. Zależy to chyba m.in od temperatury otoczenia i żądanej temperatury, ustawionej na panelu klimy.
Pozdro :)


Dzięki za odpowiedz.Czekam jeszcze na odpowiedz kolegi WELLMANA,bo on pisał że nie miał czynnika i wentylator nie ruszał,a jak nabił to ruszył:)Bo jak mam zepsuty wentylator to nie ma co klimy nabijać.Pozdro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wahacz ...? i co dalej ;)
argail Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Lip 02, 2008 21:22
argail
Brak nowych postów [R75] Wysprzęglik ... i co dalej ?
jaki, z czym, od czego ?
argail Rover serii 75, MG ZT 22 Sob Maj 16, 2009 17:43
argail
Brak nowych postów [R75] Max 3tys obrotów i dalej nic...
patrysgn Rover serii 75, MG ZT 56 Wto Gru 22, 2009 00:14
patrysgn
Brak nowych postów [75] uszkodzone czujniki ABS i co dalej
arczi220 Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Lis 29, 2014 18:04
arczi220
Brak nowych postów [R75]Doradztwo z naprawą. Co dalej?
GRPac Rover serii 75, MG ZT 38 Sro Lut 15, 2017 09:46
GRPac



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink