Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75/MG ZT] Rozrząd V6 - opinie o producentach części
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75/MG ZT] Rozrząd V6 - opinie o producentach części
Autor Wiadomość
slav 




Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 52
Skąd: Wrocław

MG ZT

Wysłany: Nie Sie 26, 2012 20:38   [R75/MG ZT] Rozrząd V6 - opinie o producentach części
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam,

zaczynam się powoli rozglądać za rozrądem do V6, że chcę to zrobić sensownie, to mam do Was parę pytań. Myslę, że każdemu przyda się wiedza co pada, a co jest nie do zdarcia w kwestii rozrządu.

    1. Czy paski, rolki, napinacz hydr i uszczelniacze są identyczne między Roverem i Land Roverem? Teoretycznie Rimmerbros podaje te części jako wzajemnie zamienne dla obydwu marek ale chciałbym się upewnić.

    2. Jakie elementy szły na pierwszy montaż?
    Tu udało mi się ustalić, ze Dayco dało paski (ba, ponoć nawet pomagali przy projketowaniu KV6). S-Part podaje że pompa to Quinton Hazell a rolki INA, ale nie udało mi sie ustalić czy to prawda.

    3. Jakie w Waszej ocenie są najlepsze marki poszczególnych elementów?

      - Pompa wody - najczęściej w zestawach pojawia Quinton Hazell - czy można na niej polegać? A jakie opinie macie o SKF? PHJOWI mówił, że w V6 pompa jest mocno obciążona i dlatego on poleca oryginał produkcji Rovera. Czy jakiś inny producent tych pomp robi równie dobre?

      - Paski: U Gawina polecają oryginał i ewentualnie Gates. A co sądzicie o Conti i Dayco - mówimy tu tylko o modelach dla KV6. Ktoś się orientuje jak to jest z datą produkcji oryginałów? Robią je jeszcze, czy też to już tylko leżaki magazynowe?

      - Rolki: najczęściej dostępne INA/LUK i SKF - kóre lepsze? Ruvill podobno tylko daje swoje pudełko i nigdy nie wiadomo co w środku. A może warto dać 2 razy tyle i założyć oryginały Rovera?

      - Napinacz hydrauliczny - w TomaTeam pojawił się już zamiennik w cenie 408zł - ktos wie jak to wygląda jakościowo? W Landroverowy.pl pojawił się z kolei oryginał dla Landa w cenie 500zł: http://landroverowy.pl/ro...lhp100610l.html
      No i jest jeszcze Rovera u Tomiego za 743zł. Który wybór jest sensowny?


    4. Oryginalność produktów
    Jak sądzicie, czy w S-Part.pl czy np takim Landroverowy.pl mogę liczyć na części faktycznie wyprodukowane przez Dayco, INA czy QuintonHazell, a nie jakiejś chińskiej stodole? Słyszałem że pojawiają się podróbki pasków -m.in Dayco, Gatesa.
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Paź 10, 2012 12:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sie 26, 2012 20:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AAND 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 56
Skąd: Tczew



Wysłany: Czw Paź 04, 2012 20:12   

Wiem, że moja opinia jako właściciel sklepu landroverowy.pl może być potraktowana jako reklama, mimo to podzielę się swoimi doświadczeniami.


Co do części, do rozrządu KV6, napinacz hydrauliczny mg rover i land rover jest identyczny, obecnie mamy nawet tylko MG ROVER oryginalnie zapakowane (co do napinacza sprzedawanego przez tomateam za 400 coś zł, jest to DAYCO(przynajmniej to jest na pudełku, + jakieś inne japońskie czy chińskie hieroglify, troszkę się ździwiłem, jak zamówiłem go a na allegro było napisane ORYGINAŁ....

co do pompy wody to QH na pewno nie była na 1 montaż, nie powiem nic złego o pompach QH przyjnajmniej na tą chwilę, ale z firmą QH od czasu jak została przejęta przez firmę Klarius, nie dzieje się najlepiej...(na przykład kiedyś w pudełkach QH były sprzęgła AP, a od czasu przejęcia te same sprzęgła co pakuje Borg and Beck(firstline) lub na przykład SRL

my obecnie mamy pompy Conti i oryginalne MG Rover


Rolki fabrycznie były INA, w pudełkach MG Rover są rolki INA bezdyskusyjnie.... chociaż w pudełkach MG Rover są rolki INA made in Canada, Austria a w pudelkach INA słowacja... raczej nie powinno być różnicy.

Paski... czy to dayco czy conti czy gates czy bosch wydaje mi się że te firmy raczej nie mogą sobie pozwolić na wpadki ja sprzedaje dużo pasków dayco i 4 lata jak dotychczas bezproblemowo.

ciekawi mnie porównianie z chińską stodołą... ciekawe skąd się wzięło ? mamy i oryginały 100 % oryginały, zamienniki które można polecić, no i chińszczyznę, jeżeli ktokolwiek do nas dzwonił to wie, że zawsze ma wybór, my sprzedajemy, klient wybiera.

pozdrawiam !
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Paź 04, 2012 22:18   

slav napisał/a:
np takim Landroverowy.pl mogę liczyć na części faktycznie wyprodukowane przez Dayco, INA czy QuintonHazell, a nie jakiejś chińskiej stodole? Słyszałem że pojawiają się podróbki pasków -m.in Dayco, Gatesa.
Ja kupowałem części od kolegi i słomą nie zajeżdżało, wyglądało na oryginał i trzymają do tej pory. :grin:
 
 
slav 




Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 52
Skąd: Wrocław

MG ZT

Wysłany: Wto Paź 09, 2012 00:26   

Dzięki za opinie chłopaki. Rozrząd to jak by nie było, bardzo ważny układ i chciałem mieć pewność co do jakości.
 
 
mariusz_technik 



Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 14
Skąd: Jawor koło Legnicy



Wysłany: Pią Sty 04, 2013 11:39   

AAND, w tych zestawach po 1100zł które sprzedajecie też na allegro, nie ma 8 uszczelniaczy, mam pytanie - macie je osobno, czy się ich nie wymienia przy wymianie rozrządu? I pytanie drugie dla znawców: z wymianą rozrządu poradzi sobie dobry i rozgarnięty mechanik który jeszcze takiego silnika nie robił, czy niezbędne są jakieś szczególne narzędzia bez których się tego nie da zrobić?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Sty 04, 2013 12:13   

Cytat:
z wymianą rozrządu poradzi sobie dobry i rozgarnięty mechanik który jeszcze takiego silnika nie robił, czy niezbędne są jakieś szczególne narzędzia bez których się tego nie da zrobić?
Jeżeli będzie miał blokady kół rozrządu to taki co choć raz robił V6 da rade, bez blokad to musi być bardzo rozgarnięty by temu zadaniu podołać.
kolega amigojwr jest z Jawora i robił gdzieś zapytaj jego.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 05, 2013 20:58   

ja mam do sprzedania uszczelniacze wałków(6 szt.) od TomaTeam.
 
 
 
amigojwr 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 57
Skąd: Jawor (dolnośląskie)

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 05, 2013 21:00   

Cytat:

kolega amigojwr jest z Jawora i robił gdzieś zapytaj jego.


już jesteśmy w kontakcie :wink:
_________________
R75, 2.0, V6, 150 KM, benzyna/lpg, automat, 2001r.
 
 
 
mariusz_technik 



Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 14
Skąd: Jawor koło Legnicy



Wysłany: Pon Sty 07, 2013 16:00   

domel101, to są oryginały czy zamienniki? Za ile? I dlaczego 6 a nie 8?
:P
 
 
Gonia 




Pomogła: 20 razy
Dołączyła: 29 Wrz 2001
Posty: 356
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Sty 07, 2013 22:56   

mariusz_technik napisał/a:
domel101, to są oryginały czy zamienniki? Za ile? I dlaczego 6 a nie 8?
:P


Ponieważ potrzebnych jest 2 na przód silnika i 4 na tył. Na pozostałych są korki, które najczęściej wypadają zimą.

[ Dodano: Pon Sty 07, 2013 22:56 ]
AAND napisał/a:

Co do części, do rozrządu KV6, napinacz hydrauliczny mg rover i land rover jest identyczny, obecnie mamy nawet tylko MG ROVER oryginalnie zapakowane (co do napinacza sprzedawanego przez tomateam za 400 coś zł, jest to DAYCO(przynajmniej to jest na pudełku, + jakieś inne japońskie czy chińskie hieroglify, troszkę się ździwiłem, jak zamówiłem go a na allegro było napisane ORYGINAŁ....


Nie Dayco, tylko GATES i nie chińskie a japońskie. Zresztą gdyby uwaga była neutralna, a nie sugerowała nieprawdy, to napisałbyś, że w pudełku było NTN (Made in Japan).

AAND napisał/a:

co do pompy wody to QH na pewno nie była na 1 montaż, nie powiem nic złego o pompach QH przyjnajmniej na tą chwilę, ale z firmą QH od czasu jak została przejęta przez firmę Klarius, nie dzieje się najlepiej...(na przykład kiedyś w pudełkach QH były sprzęgła AP, a od czasu przejęcia te same sprzęgła co pakuje Borg and Beck(firstline) lub na przykład SRL


Historia AP i QH jest trochę dłuższa niż 4 lata...

Za czasów gdy samochody MG ROVER były produkowane, produkty AP były kierowane na pierwszy montaż i dla profesjonalistów (n.p. AP Racing) i należała do grupy amerykańskiej grupy Delphi Locheed. W czasach gdy wiele firm motoryzacyjnych popadało w kryzys (MG ROVER padł pierwszy), to dostawcy zaczeli mieć problemy. Odczuła to rónież firma Delphi, która ratując się sprzadała m.in. markę AP Quintonowi. Do tej pory sprzęgła QH były mieszaniną podłych tarcz z okładzinami VALEO. Po zakupie marki AP, nagle zaczęły się pojawiać produkty AP na rynku aftermarketowym... jednak nikt rozsądny nie powie, że to ten sam produkt, który szedł na pierwszy montaż.

AAND napisał/a:

Rolki fabrycznie były INA, w pudełkach MG Rover są rolki INA bezdyskusyjnie.... chociaż w pudełkach MG Rover są rolki INA made in Canada, Austria a w pudelkach INA słowacja... raczej nie powinno być różnicy.


Na opakowaniu filtra powietrza do MG ZS stoi "Made in India", a na samym filtrze "Made in Austria". Na pudełku skórzanej gałki zmiany biegów napisano "Made in UK", jednak w pudełku jest gałka w folii, a na niej "Made in China".

AAND napisał/a:

Paski... czy to dayco czy conti czy gates czy bosch wydaje mi się że te firmy raczej nie mogą sobie pozwolić na wpadki ja sprzedaje dużo pasków dayco i 4 lata jak dotychczas bezproblemowo.


Od kiedy pamiętam, każdy kto siedzi i siedział w Roverze mówił, że tylko GATES. W oryginale jest również GATES.

AAND napisał/a:

ciekawi mnie porównianie z chińską stodołą...


Nie bardzo rozumiem ten trzykropek na końcu.
_________________
Gonia
 
 
 
mariusz_technik 



Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 14
Skąd: Jawor koło Legnicy



Wysłany: Wto Sty 08, 2013 14:58   

Gonia napisał/a:
Ponieważ potrzebnych jest 2 na przód silnika i 4 na tył. Na pozostałych są korki, które najczęściej wypadają zimą.


Przód silnika? Tył silnika? Nie wiem o co chodzi, myślałem że to uszczelniacze wałków rozrządu, są 4 wałki a każdy ma 2 końce więc razem 8 uszczelniaczy, tak jak jest napisane tu:

http://www.roverki.pl/por...-robocizna.html

widać jest błąd
 
 
Gonia 




Pomogła: 20 razy
Dołączyła: 29 Wrz 2001
Posty: 356
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Sty 08, 2013 21:30   

mariusz_technik napisał/a:
Gonia napisał/a:
Ponieważ potrzebnych jest 2 na przód silnika i 4 na tył. Na pozostałych są korki, które najczęściej wypadają zimą.


Przód silnika? Tył silnika? Nie wiem o co chodzi, myślałem że to uszczelniacze wałków rozrządu, są 4 wałki a każdy ma 2 końce więc razem 8 uszczelniaczy, tak jak jest napisane tu:

http://www.roverki.pl/por...-robocizna.html

widać jest błąd


Zgodnie z klasycznym ustawieniem (silnik wzdłużnie), przód silnika jest tam, gdzie główny napęd rozrządu, a tył silnika, tam gdzie wychodzi wał korbowy do napędu skrzyni biegów.

Wałki są 4 (po 2 w głowicy), ale z przodu silnika są tylko dwa koła zębate, pozostałe wałki są zaślepiony kapselkami. Z tyłu silnika są 4 koła zębate. Uszczelniacze są tylko na tych wałkach, gdzie są koła.

[ Dodano: Wto Sty 08, 2013 21:30 ]
W kwestii informacji z linka, trzeba by zapytać tego, który tą informację napisał.
_________________
Gonia
 
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sro Sty 09, 2013 09:43   

Nie polecam wymiany rozrządu bez blokad, ponieważ ze względu na dużą długość roboczą paska z przodu silnika między wałkami a pompą wody następuje zmiana ustawienia zmiana faz rozrządu.
Wynika to z tego że koła przednie rozrządu są dokręcane dopiero po ustawieniu naciągu paska, przy braku blokady w czasie napinania paska następuje obrót wałków i przestawienie nawet o jeden ząbek.
_________________
rom
 
 
mariusz_technik 



Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 14
Skąd: Jawor koło Legnicy



Wysłany: Sro Sty 09, 2013 11:09   

Gonia napisał/a:
Zgodnie z klasycznym ustawieniem (silnik wzdłużnie), przód silnika jest tam, gdzie główny napęd rozrządu, a tył silnika, tam gdzie wychodzi wał korbowy do napędu skrzyni biegów.



A - to mnie zmyliło, bo przecież 2.0 ma silnik ustawiony poprzecznie, dzięki za nakreślenie sytuacji :taa:

automechanik, oczywiście że bez blokad jest trudniej prawidłowo złożyć rozrząd, ale jest to możliwe - później i tak się sprawdza ustawienie znakami na kołach itp, ale to i tak mechanik będzie robił - prowadzi warsztat zajmujący się głównie autami z Francji, i dobry jest
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sro Sty 09, 2013 20:45   

W silnikach 2.0V6 i 2.5V6 nie ma znaków na kołach pasowych przednich, z tego wynika że nic nie sprawdzisz. Koła pasowe są pływające względem wałka rozrządu dopóki nie są dokrecone śruby z kół pasowych a dokręca się je dopiero po naciagnięciu paska. Naciaganie paska przy dokręconych kołach prowadzi do obrócenia się wałków i przestawienia rozrządu o pewien kąt i w związku z tym zmiany faz rozrządu.
Wymieniałem klientowi rozrząd który był właśnie ustawiony bez blokad. Po wymianie klient pytał co zrobiłem że auto odżyło ( lepsze przyśpieszenie, bardziej elastyczny i mniej pali w mieście o litr mniej.

Spojrzyj na to co pokazuje facet w krawacie a zrozumiesz o co chodzi
http://www.youtube.com/watch?v=2fFx8SPiTSc
_________________
rom
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 10, 2013 20:57   

a ja was mogę zapewnić, że mi wymienili rozrząd(przy okazji innej naprawy) bez blokad. taki mój znajomy mechanik dobry :mrgreen: rozrząd wymieniany na początku lipca. jedyne co zobaczyłem to malował sobie jakieś kreski różnymi kolorami.
a uszczelniacze mam firmy FAI
 
 
 
Alex_Tom 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 193
Skąd: Rossosz / Lub / Wawa



Wysłany: Czw Lip 09, 2015 11:27   

Jaką macie opinię co do pompy wody między FAI a MGRover ?
Pytam bo MG Rover (oryginał) ma plastikowy wirnik a FAI (zamiennik) metalowy.
Osobiście zamówiłbym MG Rover ale ten "metalowy" zbił mnie z tropu bo metalowe wydaje się lepsze, dlatego pytam Was :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R75 All] Części zamienne
satan Rover serii 75, MG ZT 35 Sob Cze 26, 2021 18:11
GrzesiekM
Brak nowych postów [R75] Rozrząd
lukvw Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Sie 08, 2007 19:11
Brt
Brak nowych postów [R75] Rozrząd
HdM Rover serii 75, MG ZT 24 Pon Maj 14, 2007 19:19
Doleslaw
Brak nowych postów [R75] rozrząd
jarztom Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Sie 15, 2014 23:02
zedziczek
Brak nowych postów [R75] Rozrząd V6 2.0
Globetrotter Rover serii 75, MG ZT 19 Nie Maj 04, 2014 14:33
SeniorA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink