|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Świeży zakup, proszę o pomoc
hetmanlbn - Wto Kwi 05, 2016 21:56 Temat postu: [R75] Świeży zakup, proszę o pomoc Hej, wczoraj stałem się szczęśliwym ( mam nadzieję) posiadaczem roverka 75 kombi 2.0 CDTI. Auto kupiłem w dobrej cenie, ale wiadomo niższa cena więc trzeba trochę zainwestować. I tutaj pojawia się moje pytanie. Czy zna ktoś dobry serwis w Lublinie, gdzie w miarę sprawnie i przystępnej cenie mogą zająć się samochodem? Na tą chwilę mam problem z niedziałającą regulacją lusterek, na komputerze pokładowym pojawiają się paski ( z tego co czytałem i się zapoznawałem ?podobno jest tam nawigacja też? ) i pozostają jeszcze kwestie sprawdzenia klimatyzacji.
Czy ktoś z lubelskiego może polecić jakieś miejsce ?
tomi24lbn - Sro Kwi 06, 2016 05:14
1 Popraw nazwę tematu
2 Klimatyzację naprawiałem tu http://www.auto-klima.net/
Najlepiej rozmawiać z szefem można negocjować ceny
3 Wyświetlacza w lubelskim chyba nie naprawisz.
Ludki z forum wysyłają zegary tu http://www.aceef.pl/
4 Lusterka pewnie można naprawić samemu zacząłbym od bezpieczników
5 Z mechanikami w lublinie jest różnie zależny co chcesz naprawiać??
Osobiście to większość warsztatów omijam, mam z nimi przykre doświadczenia.
Większości napraw dokonuje sam ewentualnie przy pomocy znajomego mechaniora
christopher7 - Sro Kwi 06, 2016 06:29
kolego popraw temat.U nas wątek opisuje się w takim formacie:
[R75]tu opisujemy problem.
Większość typowych problemów jest juz opisana wystarczy dobrze poszukać.
tomi24lbn w większości opisał rozwiązania. Co do regulacji lusterek, to mogły ci też zaśniedzieć styki w kostce lub co bardziej prawdopodobne w samym module szyb i lusterek
hetmanlbn - Sro Kwi 06, 2016 07:29
gorzej jak się nie ma zielonego pojęcia o tym, a sam na czuja z tutkiem to boję się grzebać
Mam kolejne pytanie:
W przy panelu radia symphony mam przyciski do nawigacji ( tak wyczytałem, w instrukcji obsługi) tylko problem w tym, że na żaden z tych przycisków nie ma reakcji... Co może być przyczyną?
stelman - Sro Kwi 06, 2016 07:41
Lusterka to pewnie zaśniedziałe sterownie lusterkami a do rozebrania tego chyba nawet nie trzeba śrubokręta (sam to z nudów pod sklepem naprawiłem czekając na żonę...). Wystarczy podważyć czymś płaskim ten plastik z przyciskami od szyb i lusterek, rozłożyć go na 2 części i przeczyścić styki między płytką drukowaną a tą gumą z metalowymi przyciskami i może nałożyć jakiś kontakt w spreju choć ja tego nie robiłem i działa. Złożyć i działa.
longer86 - Sro Kwi 06, 2016 08:13
co do lusterek to mogą to byc też kostki w trójkącikach, gniją od wody która zbiera się w gąbce.
Widzę, że terror i wychowanie użytkowników ma swoje dobre strony. dla moderatorów już nie ma roboty... dzieki chłopaki: christopher7, tomi24lbn,
hetmanlbn - Sro Kwi 06, 2016 08:38
Dojechałem do pracy i wyświetlił mi się komunikat Motor Fehler, orientujecie się co to może znaczyć?
j0zek - Sro Kwi 06, 2016 09:02
hetmanlbn napisał/a: | Dojechałem do pracy i wyświetlił mi się komunikat Motor Fehler, orientujecie się co to może znaczyć? |
usterka silnika
Trzeba by podpiąć pod komputer i posprawdzać jakie błędy są i później dowiedzieć się jaka jest przyczyna ich wystąpienia.
arleta90 - Sro Kwi 06, 2016 09:13
Też mi wyskakiwał taki komunikat, ja natomiast mam gaz i prawdopodobnie przez to. Nic groźnego. Zostaje Ci tylko podpięcie pod kompa..
cin1391 - Sro Kwi 06, 2016 09:22
arleta90 napisał/a: | Nic groźnego. |
Jasne, olej to. To tylko CHECK ENGINE. Nic groźnego. [tak, to sarkazm]
sknerko - Sro Kwi 06, 2016 09:23
arleta90 napisał/a: | Nic groźnego. Zostaje Ci tylko podpięcie pod kompa.. | albo bardzo groźne, nigdy nie wiesz mój nie odpalił drugi raz po tym komunikacie.
arleta90 - Sro Kwi 06, 2016 09:23
Napisałam, że U MNIE to nie było nic groźnego.
hetmanlbn - Sro Kwi 06, 2016 09:35
No i mnie zestresowaliście
christopher7 - Sro Kwi 06, 2016 09:36
hetmanlbn napisał/a: | gorzej jak się nie ma zielonego pojęcia o tym, a sam na czuja z tutkiem to boję się grzebać
Mam kolejne pytanie:
W przy panelu radia symphony mam przyciski do nawigacji ( tak wyczytałem, w instrukcji obsługi) tylko problem w tym, że na żaden z tych przycisków nie ma reakcji... Co może być przyczyną? |
Kupowałeś wóz od handlarza? Bo tak mi na to wygląda jak ci po kolei będą wyskakiwały nowe tematy...
Powodem niedziałania nawigacji może być jej brak
Byc może sprzedający władował ci radio z navi tylko że samej navi brak. Rozejrzyj się po Forum. Na pytania które zadajesz są już często odpowiedzi
arleta90 - Sro Kwi 06, 2016 09:37
Nie stresuj się tylko podłącz pod kompa i sprawdź. Ja też panikowałam i okazało się, że to nic poważnego (ale to u mnie, bo zaraz mnie koledzy zlinczują:P )
christopher7 - Sro Kwi 06, 2016 09:49
CHECK ENGINE w CDTI nie jest błędem który pojawia się tak często jak np przepalenie żarówki postojowej
Mi od zakupu jeszcze ani razu się nie zapaliła a mam już obecnego R75cdti parę lat.
Wóz był w bardzo dobrej cenie, zapewne z jakiegoś powodu.
hetmanlbn
Naprawdę obejrzyj sobie dokładnie wóz, podjedź na komputer. Czasami można trafić na takiego szrota, że lepiej sprzedać lub zezłomować niż naprawiać. Lepiej żebyś od razu dokładnie się zapoznał ze stanem wozu bo praktycznie codziennie będziesz mieć nowy temat a skarbonka o nazwie Rover 75 może nie mieć dna...
hetmanlbn - Sro Kwi 06, 2016 11:08
Myślisz, że może okazać się aż taką "skarbonką" ?
Żeby sprawdzić czy jest navi trzeba wyjąć to radio? czy gdzie tego "przyrządu" szukać ?
christopher7 - Sro Kwi 06, 2016 11:38
hetmanlbn, Różnie bywa... Lepiej sprawdzić na czym się stoi. Jak zaraz po zakupie wyrzuca CHECK ENGINE to ja bym się wozowi przyjrzał dokładniej. Obejrzyj sobie dokładnie z tyłu prawą stronę za materiałowym boczkiem, czytnik CD co tam masz za instalacje.
cin1391 - Sro Kwi 06, 2016 12:35
hetmanlbn napisał/a: | Myślisz, że może okazać się aż taką "skarbonką" ?
Żeby sprawdzić czy jest navi trzeba wyjąć to radio? czy gdzie tego "przyrządu" szukać ? |
Ja swojego kupiłem za 5,5 tysia w lutym zeszłego roku. Do dziś wsadziłem 8 tysi I dopiero teraz ten samochód jest w stanie bdb.
hetmanlbn - Sro Kwi 06, 2016 12:36
same kable zrobię zdjęcia później może ktoś oceni czy z tego coś jeszcze będzie czy sprzedawać jak najprędzej
prebenny - Sro Kwi 06, 2016 12:37
cin1391 ja swojego kupiłem 1.5 roku temu za 10 tyś i wsadziłem już 16 (stan sprzed wypadku to 15 ).
arleta90 - Sro Kwi 06, 2016 12:39
Ja za 10 kupiony a wsadzone ok 7tys od stycznia tego roku
cin1391 - Sro Kwi 06, 2016 13:10
Ale ja mówię, że kupiłem za 5,5 a dołożyłem 8, czyli łącznie 13,5 tysia
hetmanlbn - Sro Kwi 06, 2016 13:26
ja za 5.5 tego kupiłem...
cin1391 - Sro Kwi 06, 2016 13:50
hetmanlbn napisał/a: | ja za 5.5 tego kupiłem... |
To szykuj jeszcze dychę
christopher7 - Sro Kwi 06, 2016 14:01
hetmanlbn napisał/a: | same kable zrobię zdjęcia później może ktoś oceni czy z tego coś jeszcze będzie czy sprzedawać jak najprędzej |
Nic ? Nawet uchwytu do CD? A masz parktronik?
Zajrzyj jeszcze koło koła zapasowego od strony pasa tylnego ( w wersjach z dużą navi tam były moduły radiowy i telewizji). Tyle, że ty wspominałeś chyba że masz Symphony z navi więc ten wariant odpada..
[ Dodano: Sro Kwi 06, 2016 15:01 ]
Do nawigacji low line oprócz radia potrzeba taki zestawik. Jak tego nie masz to znaczy że ci sprzedawca troszkę naściemniał w kwestii posiadania nawigacji.
hetmanlbn - Sro Kwi 06, 2016 14:03
christopher7, nie no kable i miejsce na zmieniarkę , tak mi się wydaje
tak parktronic jest i działa
christopher7 - Sro Kwi 06, 2016 15:04
cin1391 napisał/a: | hetmanlbn napisał/a: | ja za 5.5 tego kupiłem... |
To szykuj jeszcze dychę |
Oczywiście masz na myśli tylko wydatki związane z normalną eksploatacją samochodu typu wymiana płynów, części ulegające normalnemu zużyciu takie jak klocki, tarcze, filtry bez poważniejszych napraw
adam_26 - Sro Kwi 06, 2016 15:21
christopher7 napisał/a: |
Oczywiście masz na myśli tylko wydatki związane z normalną eksploatacją samochodu typu wymiana płynów, części ulegające normalnemu zużyciu takie jak klocki, tarcze, filtry bez poważniejszych napraw |
Nie no w tej cenie powinno starczyć jeszcze na jakąś pękniętą sprężynę, poduszkę 8 i może jakieś tuleje bez kwiatków oczywiście mówię
Mi przez 2 lata wyszło 9 tys na naprawy serwisowe i usterkowe plus 2,5 na moje fanaberie: koła 18", tempomat, i lusterka chrom a kupiłem go za 8800. Roverek teraz mi się za to odpłaca coraz rzadziej trzeba do niego zaglądać, bo już nie ma za bardzo się co psuć I na żadne skarby bym go nie wymienił na nic innego w końcu teraz jest warty ok 20 koła
tomi24lbn - Sro Kwi 06, 2016 15:26
Jak chcesz to mogę ci kompa podpiąć pod auto.
Co prawda większe pojęcie mam na temat silników PB,ale można zrobić zrzuty ekranu i
koledzy z forum podpowiedzą co w trawie piszczy z tym check engine
hetmanlbn - Sro Kwi 06, 2016 17:46
tomi24lbn, zostawiłem roverka u mechanika na wymianę filtrów i płynów, ma też wrzucić na kompa i zerknąć, natomiast jeżeli ogarniasz np. jak zrobić el. lusterek itp to chętnie skorzystam z pomocy
tomi24lbn - Sro Kwi 06, 2016 18:00
Spoko jak coś to pisz priw jakoś się ustawimy.
A w jakim warsztacie zostawiłeś autko??? w Lublinie??
hetmanlbn - Sro Kwi 06, 2016 18:07
tomi24lbn, nie, ojciec mi znajomego mechanika nakręcił 20 km od lbn, mam nadzieje, że będzie ogarnięty.
Chociaż od razu powiedział, ze na lusterka nie będzie miał czasu .. także jutro będę wiedział więcej
Dawidovs - Czw Kwi 07, 2016 08:03
hetmanlbn, cin1391, dlatego ja się czasem dziwię ludziom. Jak wystawiłem swojego eRa za 14 to się ludzie burzą że drogo i ojej, potem kupują za 7 tys i wkładają drugie tyle a nadal mają nie wszystko zrobione..
christopher7 - Czw Kwi 07, 2016 08:18
Dawidovs napisał/a: | hetmanlbn, cin1391, dlatego ja się czasem dziwię ludziom. Jak wystawiłem swojego eRa za 14 to się ludzie burzą że drogo i ojej, potem kupują za 7 tys i wkładają drugie tyle a nadal mają nie wszystko zrobione.. |
Albo i więcej jak po kolei przerabiają wszystkie możliwe usterki w wozie+partaczy mechaników którzy ich dodatkowo natną maksymalnie. No ale satysfakcja z zakupu "w okazyjnej" cenie bezcenna...
cin1391 - Czw Kwi 07, 2016 08:56
Ja tam nie żałuję. Włożyłem trochę pracy i kasy, ale wiem, co mam. I jestem pewien, że za tę kasę, czyli około 14 000 PLN nie kupiłbym R75 w takim stanie i wyposażeniu.
Tak naprawdę każdy inny użytkownik, który nie przywiązuje wagi do szczegółów, to by w tym samochodzie tylko przednie amory zmienił i by jeździł do dziś bez wkładu.
Ja niestety każdy swój samochód traktuję jak członka rodziny - musi być zadbany, dopieszczony, nie może nic go boleć
estern - Czw Kwi 07, 2016 10:18
Hehe widzę nie jestem przypadkiem dałem 6 włożyłem 6 i za każdym razem jak myślę że już jest tip top to wychodzi coś nowego. Teraz czas na tarcze tył i okładziny ręcznego mimo że tarcza jest gruba to trzeba bo
skorodowany tarczo- bęben tak się grzeje że można na nim jak na grillu smażyć
hetmanlbn - Czw Kwi 07, 2016 20:58
Odebrałem samochód z wymiany filtrów itp.
Okazało się, że płyn do wspomagania był na wykończeniu.
Po dolaniu problem check`a zniknął.
Dominoz - Czw Kwi 07, 2016 20:59
hetmanlbn, zadaj sobie pytanie dlaczego był "na wykończeniu"
Lepiej to kontroluj na bieżąco.
hetmanlbn - Czw Kwi 07, 2016 21:01
Dominoz, na bieżąco będę sprawdzał czy nie ucieka gdzieś
dawidd - Pią Kwi 08, 2016 06:01
a płyn od wspomagania lub jego brak może wywołać check?? Raczej nie
prebenny - Pią Kwi 08, 2016 06:03
Jak na moje co najwyżej lampkę wspomagania.
longer86 - Pią Kwi 08, 2016 07:32
A to nowość jakas... Bo plyn wspomagania nie ma czujnika.
hetmanlbn - Pią Kwi 08, 2016 08:41
w każdym razie mi po wymianie filtrów i płynów "motor fehler" znikł.
cin1391 - Pią Kwi 08, 2016 08:48
Pany, a nie ma jakiegoś czujnika ciśnienia płynu układu wspomagania?
christopher7 - Pią Kwi 08, 2016 09:05
hetmanlbn napisał/a: | Odebrałem samochód z wymiany filtrów itp.
Okazało się, że płyn do wspomagania był na wykończeniu.
Po dolaniu problem check`a zniknął. |
Płyn wspomagania nie powinien schodzić ze zbiorniczka jak płyn do spryskiwaczy...
Obejrzyj sobie dokładnie wóz, podepnij pod komputer. Nadal mam przeczucie, że za chwile wyskoczy ci nowy temat
hetmanlbn - Pią Kwi 08, 2016 09:09
christopher7, dziś będzie podpięty pod komputer się okaże.
longer86 - Pią Kwi 08, 2016 09:28
Jak ucieka plyn do wspomagania to pewnie magiel się posikał
christopher7 - Pią Kwi 08, 2016 17:38
hetmanlbn, Jak masz dostęp do kanału (albo podnośnik i ładną pogodę )obejrzyj sobie wóz pod spodem (czy i gdzie są wycieki, rdza, ślady spawania, etc.). Tego żaden komputer nie sprawdzi a będziesz przynajmniej wiedział jaki jest stan wozu pod spodem. <Oczywiście rada zbędna jeśli to zrobiłeś przed zakupem>
hetmanlbn - Pią Kwi 08, 2016 22:19
christopher7, komputer pokazał czujnik ciśnienia , prawdopodobnie wysokiego ciśnienia, błąd skasowany, ale teraz znowu wyskoczył - co to może oznaczać?
poza tym usterek nie pokazał, ale i tak jest dużo, jak nie bardzo dużo do zrobienia
christopher7 - Sob Kwi 09, 2016 08:22
Ale wóz ci normalnie pali?
błąd czujnika ciśnienia na listwie CR?
Zajrzyj tutaj:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=69582
Ale to się kompletnie nie wiąże z uciekającym płynem wspomagania. Źródło jego wycieku najprawdopodobniej zlokalizujesz oglądając okolice maglownicy.
hetmanlbn - Sob Kwi 09, 2016 15:00
christopher7, Dziś już wszystko Ok, czujniki wypięte podpięte. Błędy skasowane.
Została mi wymiana wszystkich filtrów.
Jeździliśmy jakiś czas z podpiętym pctem, nie wykrył żadnych błędów póki co.
Jakiś jest delikatny wyciek, ale to chyba jednak nie jest płyn od wspomagania
dawidd - Sob Kwi 09, 2016 17:50
hetmanlbn napisał/a: | Jeździliśmy jakiś czas z podpiętym pctem | to musiałeś mieć długi przedłużacz
[ Dodano: Sob Kwi 09, 2016 18:50 ]
a jak juz wymieniasz filtry to nie zapomnij o filtrze odmy
christopher7 - Sob Kwi 09, 2016 19:14
dawidd napisał/a: |
[ Dodano: Sob Kwi 09, 2016 18:50 ]
a jak juz wymieniasz filtry to nie zapomnij o filtrze odmy |
Dokładnie wymiana filtru odmy wskazana Trafiają się wozy które chyba nigdy nie miały tego wymieniane. (Bo po co )
hetmanlbn Jak obejrzałeś furę pod spodem i tragedii nie ma to jest super. Maglownicę sobie w takim razie zrobisz jak faktycznie będzie widać że mocno cieknie. Ale poziom płynu wspomagania raz po raz sprawdzaj. Teraz będziesz mógł się wreszcie rozkoszować jazdą
hetmanlbn - Sob Kwi 09, 2016 19:54
christopher7, Tomi polecił mi mechanika, który mi to ogarnie i na pewno te wszystkie filtry zmieni,
martwi mnie ten wyciek tylko żeby nie było nic poważniejszego , no ale we wtorek się wszystko okaże.
Rano sprawdzę płyny jak wygląda stan
dawidd - Sob Kwi 09, 2016 20:04
hetmanlbn napisał/a: | na pewno te wszystkie filtry zmieni | jak mechanikowi o filtrze odmy nie powiesz to malo prawdopodobne żeby sam z siebie to zmienił. Nie wszystkie auta maja ten filtr i jego wymiana nie jest tak oczywista jak zmiana np filtra olejowego czy paliwa
hetmanlbn - Sob Kwi 09, 2016 20:15
dawidd, serwisował niejednego eRka już , zresztą już poinformowany
SeniorA - Sob Kwi 09, 2016 20:27
dawidd napisał/a: | a płyn od wspomagania lub jego brak może wywołać check?? Raczej nie |
prebenny napisał/a: | Jak na moje co najwyżej lampkę wspomagania. | brak płynu ,co skutkuje ciężką pracą maglownicy i dużym poborem mocy zwłaszcza w skrajnych położeniach kierownicy na wolnych obrotach, powoduje spadek obrotów silnika a ECM podnosi je do prawidłowych .Gdy ECM odczyta za duże opory może wyświetlić ten komunikat, a nawet zgasić silnik.
sebol11 - Sob Kwi 09, 2016 20:59
christopher7 napisał/a: | CHECK ENGINE w CDTI nie jest błędem który pojawia się tak często jak np przepalenie żarówki postojowej
Mi od zakupu jeszcze ani razu się nie zapaliła a mam już obecnego R75cdti parę lat.
|
Mi w V6 na dziewięć lat pojawił się raz - jak mi rozrząd strzelił
[ Dodano: Sob Kwi 09, 2016 21:59 ]
christopher7 napisał/a: |
Ale to się kompletnie nie wiąże z uciekającym płynem wspomagania. Źródło jego wycieku najprawdopodobniej zlokalizujesz oglądając okolice maglownicy. |
Niekoniecznie - u mnie ostatnio puścił wężyk przy zbiorniczku wspomagania (na łączeniu z gniazdem) i mi ciągle płyn kapie.Koszt zbiorniczka z wężykami - 5zł
SeniorA - Sob Kwi 09, 2016 21:03
cin1391 napisał/a: | a nie ma jakiegoś czujnika ciśnienia płynu układu wspomagania? | w benzynowych jest na pompie wspomagania i wykorzystuje go ECM.
dawidd - Nie Kwi 10, 2016 06:51
SeniorA napisał/a: | brak płynu ,co skutkuje ciężką pracą maglownicy i dużym poborem mocy zwłaszcza w skrajnych położeniach kierownicy na wolnych obrotach, powoduje spadek obrotów silnika a ECM podnosi je do prawidłowych .Gdy ECM odczyta za duże opory może wyświetlić ten komunikat, a nawet zgasić silnik. | w benzynie sie zgodze, ale autor ma diesla, a diesel nie zgaśnie od oporów pompy, nawet gdyby bez płynu pompa klekotała
SeniorA - Nie Kwi 10, 2016 08:03
dawidd napisał/a: | w benzynie sie zgodze, | tak , pisałem o benzynowych , one mają czujnik. dawidd napisał/a: | autor ma diesla, | nie sprawdziłem.
dawidd - Nie Kwi 10, 2016 08:43
SeniorA napisał/a: | nie sprawdziłem. | tak sie domyśliłem ze nie sprawdziłeś, bo patrząc po Twoich postach masz jedne z najbardziej konkretnych i pomocnych wpisów na forom:)
|
|