Zobacz temat - [R75]Awaryjne przełączenie P > N w skrzyni automatycznej
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75]Awaryjne przełączenie P > N w skrzyni automatycznej

Tequila - Sob Maj 14, 2016 10:58
Temat postu: [R75]Awaryjne przełączenie P > N w skrzyni automatycznej
Słuchajcie mam pytanie: czy w R75 z automatyczną skrzynią biegów jest możliwość "ręcznego" przełączenia z P na N? Padł mi akumulator i nie mogłem przełączyć na N aby holować auto. W niektórych autach z automatem istnieje możliwość "ręcznego" przełączenia na N, np w audi jest linka pod popielniczką, w innych np. przy lewarku jest taka linka...
rafalmis1 - Sob Maj 14, 2016 11:03

Wystarczy lewarek ustawić w pozycji "N"
SeniorA - Sob Maj 14, 2016 11:52

Tequila napisał/a:
Padł mi akumulator i nie mogłem przełączyć na N aby holować auto.
nie holuj automatu, odpal na kable z innego aku albo naładuj aku.
Tequila - Sob Maj 14, 2016 16:53

rafalmis1 napisał/a:
Wystarczy lewarek ustawić w pozycji "N"


Niestety nie da się przestawić na N. Wachlowanie lewarkiem nic nie daje.
Próbowałeś to zrobić bez akumulatora?

rafalmis1 - Sob Maj 14, 2016 17:06

Tequila, w takim razie linka odczepiła się od zabieraka. Jest nie możliwością abyś zmieniał pozycje lewaka i nic się nie działo. Wielokrotnie już tak robiłem i nigdy nie było problemu. Ale lepiej posłuchaj SeniorA, I zapal inaczej, bo holowanie naszych skrzyń jest niewskazane. Może nie możesz odpalić samochodu, bo lewarek nie jest ani w pozycji P ani N?
Tequila - Sob Maj 14, 2016 17:19

Linka jest przy skrzyni czy przy lewarku? Temat odpalenia auta jest bardziej skomplikowany. Muszę go odholować nie mam innego wyjścia. Auto zepchnąłem na parking i po pewnym czasie już nie mogłem przestawić na N. Myślałem, że może dlatego, że aku rozładowane...
rafalmis1 - Sob Maj 14, 2016 19:17

Przy skrzyni, jak wstaniesz się pod auto to nie idzie jej nie zauważyć. Tylko powiedz mi jak ciężko pracuje lewarek? Standardowo, czy po prostu bardzo lekko. Chociaż zasilanie jakiejkolwiek jest, tak aby na zegarach pokazywało, jakie przełożenie jest?
Tequila - Sob Maj 14, 2016 20:20

Znaczy pod auto mam się kłaść? Lewarek chodzi dość ciężko. Tak jak do tej pory. W tej chwili jest na P, tak jak zostawiłem jakiś tydzień temu. Zasilanie jest, zegary świecą, działa centralny, oświetlenie wnętrza itp. Rozrusznik nie kręci bo za mało prądu.
rafalmis1 - Sob Maj 14, 2016 20:24

Dobrze, ale jak zmieniasz pozycje lewaka, to zmieniają się pozycje na wyświetlaczu i obok drążka??
Tequila - Sob Maj 14, 2016 20:50

Na wyświetlaczu nie zwróciłem uwagi, obok drążka nie zmieniają się.
tomii620si - Sob Maj 14, 2016 20:53

Jak smigałem E39 to pamietam ze była blokada, że kluczyk musiał być na zapłonie aby zmienić bieg..
Kumpel w swojej e38 polift miał tak, że musiał mieć odpalony silnik aby zmienić drązkiem z P na N.. Ale jeśli drązek Ci chodzi to nie jest blokada tylko tak jak chłopaki piszą.. cos sie musiało mechanicznie skopać..

Jak nie wygrasz tej walki to znajdź dobrego laweciarza.. Czesto maja takie wózki aby zablkowanowe koła wrzucić na wózek i wciagnac na lawete.. I w ten sposbo przetransportuj fure do warsztatu.. Co prawda bedzie trzeba wydać kilka PLNów ciezko zarobionych ale chyba lepsze jest to, niż leżenie pod autem potem holowanie auta na N i żeby coś popsuć.. Pamiętaj, ze automat jest smarowany na innej zasadzie niż manual..

A najlepiej zajrzyj w instruckje obsługi - nie ktore automaty mogą być holowane ale nie szybciej niż i nie dalej niż.. A nie ktore maja kategoryczny zakaz holowania..

Tequila - Sob Maj 14, 2016 21:03

Najśmieszniejsze jest to, że auto właśnie stoi pod warsztatem i to w dodatku specjalizującym się w automatycznych skrzyniach biegów. Problem w tym, że ten mechanik to taki oszołom, że właśnie dlatego chcę to auto od niego zabrać. Naprawiał mi skrzynię biegów 5 tygodni a miał to zrobić w dwa dni. jak już go zmusiłem żeby poskładał wszystko do kupy to nie mógł odpalić auta. On się kompletnie na niczym nie zna, poza skrzyniami biegów. Kilka osób ponoć zaglądało do mojego auta aby go odpalić ale nikt nie dał rady. Dlatego chcę auto zabrać, nie mam innej możliwości jak tylko odholować auto.
tomii620si - Sob Maj 14, 2016 21:05

kurde ty.. To jak gośc grzebał i teraz nie mozesz zmienic biegow to nie ma że boli.. ma to zrobić.. nawet jak glupia linka spadła to za szmaty go i niech sie kładzie pod auto i to naprawia.. Przeciez to jest chore - jak Ci cos spier.. to bedzie jeszcze gorzej niz bylo przed jego pseudonaprawą
Tequila - Sob Maj 14, 2016 21:15

Słuchaj, auto "wyjechało" z warsztatu na parking na N, sam w nim siedziałem. To było jakiś tydzień temu. Wczoraj jak pojechałem po auto to już nie mogłem wrzucić na N. Nawet się zastanawiam czy mechanior nie zrobił czegoś specjalnie ale auto było zamknięte, a kluczyk zabrałem do domu. Chcę koniecznie zabrać auto bo nie mam zamiaru czekać kolejne 5 tygodni...
tomii620si - Sob Maj 14, 2016 21:16

No tak ale jak zamocowal cos na zasadzie... a trzyma sie to sie trzyma i wystarczylo raz lub dwa razy ruszyć lewarkiem żeby spadlo
rafalmis1 napisał/a:
linka odczepiła się od zabieraka.



wiec wiesz gdzie szukać :)

Tequila - Sob Maj 14, 2016 21:22

No właśnie skupmy się na tym jak "przełożyć" na N. Nie wiem, gdzie szukać tego zabieraka. Podpowiesz? Chcę tam zaraz pojechać, a już jest ciemno więc chciałbym konkretnie wiedzieć gdzie szukać.
janio - Sob Maj 14, 2016 21:55

No a ten wymieniacz części wlał olej do skrzyni? Jak ją w pośpiechu składał to pewnie przeoczył. Jak w skrzyni nie ma oleju lub jest go ledwo, ledwo, to nie ma ciśnienia, wtedy mogłeś na N nawet jechać do przodu te 10 czy 20 metrów.
Tequila - Sob Maj 14, 2016 21:58

Olej jest, o ile dobrze pamiętam to około 6 litrów ale nie jestem pewien. Wlewali przy mnie.
janio - Sob Maj 14, 2016 22:20

Jeżeli skrzynia była wyjęta całkowicie i leżała rozebrana na stole a cały olej był spuszczony z układu, to coś za mało wlali. Powinno być zdaje się jakieś 8,5 litra, a jak naprawdę było to spytaj tego wymieniacza części.
rafalmis1 - Nie Maj 15, 2016 07:26

Zmiana biegów u nas jest mechaniczna, jest drążek z którego idzie linka do skrzyni (zabieraka) i po zmianie biegu przesuwa się wewnątrz pręt, który biegnie przez całą skrzynie i jest z drugiej strony zakończony potencjometry, który to już mówi elektronice który mamy bieg, ale do zmiany na N czy na P nie trzeba zasilania
Tequila - Nie Maj 15, 2016 08:20

To w takim razie jaka jest przyczyna, że nie mogę zmienić an N? Dlaczego mimo "wachlowania" drążkiem kontrolka przy nim zawsze jest na P?
AfricaTwin - Nie Maj 15, 2016 13:22

Czyli u Ciebie wystąpiło jakieś uszkodzenie mechaniczne. Być może jak wcześniej pisano linka.
Odnośnie holowania, to jak najbardziej można holować nasze R w automacie, ale nie szybciej niż 50 km/h i nie dalej niż 50 km. Tak wspomina jeśli dobrze pamiętam instrukcja obsługi.

SeniorA - Nie Maj 15, 2016 19:20

Tequila napisał/a:
To w takim razie jaka jest przyczyna, że nie mogę zmienić an N? Dlaczego mimo "wachlowania" drążkiem kontrolka przy nim zawsze jest na P?
po pierwsze musisz naładować albo założyć dobry aku , przy braku napięcia nie działa przekaźnik główny ,komunikacja Can i K-bus i skrzynia jest zablokowana .Może przekaźnik R4 padnięty ? AfricaTwin, holować można , ale to jest ostateczność, lepszy jest wózek pod przednie koła.
Tequila - Nie Maj 15, 2016 19:58

No więc auto zholowane do domu. Okazało się, że ten paprok-mechanik zdjął linkę z wybieraka w skrzyni biegów. Wydaje mi się, że brakuje jakiegoś elementu łączącego linkę z wybierakiem. Ze skrzyni wychodzi element z otworem, w którym powinien być jakiś łącznik do linki tylko jaki?
manfredek - Nie Maj 15, 2016 21:22

Ano taki. Troszkę syf ale cóż. Proszę.

Tequila - Wto Maj 17, 2016 11:14

Dzięki, będę szukał, może ktoś ma na sprzedaż?
rafalmis1 - Wto Maj 17, 2016 12:19

Tequila, sprawdzę i odpisze
Tequila - Czw Maj 19, 2016 19:59

Łącznik założony. Ale mam pytanie: czy w otworze zaznaczonym na zdjęciu coś powinno być?

rafalmis1 - Czw Maj 19, 2016 20:48

Tequila, nie
Tequila - Sob Maj 21, 2016 08:10

Mam jeszcze pytanie o olej do skrzyni biegów: muszę trochę dolać i sprawdzić stan, a nie mam pojęcia jaki jest wlany olej. Wiem, że jest czerwony. Czy oleje są mieszalne?
janio - Sob Maj 21, 2016 08:52

Kup taki olej jak w tym linku:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=99920
Sam to przerabiałem u siebie, najpierw jedna dolewka a po przejechaniu 150 km druga. Z poziomowaniem oleju też się bawiłem i w końcu zrobiłem tak:
Wyjąłem gumowy korek wlewowy, odkręciłem śrubę spustową (to ta największa) i wypuściłem olej na zgaszonym silniku, lewarek na P. Powinno zlecieć jakieś 3,7 litra, w każdym bądź razie tyle trzeba wlać. Jeżdżę do dzisiaj, nic się nie dzieje, biegi wchodzą super bez żadnego szarpania.

rafalmis1 - Sob Maj 21, 2016 09:05

Tequila, mam olej ten, jest to zamiennik oleju który był do naszych skrzyń i został wycofany z produkcji. TEXACO Havoline Multi-Vehicle ATF, sprzedam 4l za 130 zł