Zobacz temat - [ 220 Sd '97] -- przy wyłaczonym zaplonie rozwala kompletnie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [ 220 Sd '97] -- przy wyłaczonym zaplonie rozwala kompletnie

FSEbola - Sob Mar 08, 2008 18:53
Temat postu: [ 220 Sd '97] -- przy wyłaczonym zaplonie rozwala kompletnie
przy wyłaczonym zaplonie rozwala kompletnie akumulator .....
wstaje rano wsiadam, odpalam samochod --wszystko OKEY -- wracam z pracy stawiam samochod wylaczam zaplon --do tej pory wszystko OKEY
wstaje rano centralny juz nie reaguje..nie mruga nawet dioda od radia --akumulator kompletnie rozladowany :neutral: ....wkladam drugi, odpalam, dojezdzam do pracy stawiam na 8h na parkingu.... chce wrocic do domu --akumulator padniety ( to juz drugi)




jakies sugestie?? komus juz sie to przytrafilo ?? co moze pobierac prad z akumulatora przy wylaczonym zaplonie?? do takiego stopnia ze po 8h (moze szybciej) wyladowywuje kompletnie akumulator
zwarcie instalacji nie biore pod uwagie , bo nigdzie nie widac ani nie czuc palacych sie kabli
________

Brt - Sob Mar 08, 2008 19:15

przekaxnik swiec żarowych, wiązka tylnej klapy. To najczęściej padające rzeczy, które moga rozładowywać aku.
FSEbola - Sob Mar 08, 2008 22:42

Brt napisał/a:
przekaxnik swiec żarowych, wiązka tylnej klapy. To najczęściej padające rzeczy, które moga rozładowywać aku.


przekaznik swiec -- napewno nie ..... SPRAWDZONE swiece sie wylaczaja
wiazka tylej klapy -- tez nie ......SPRAWDZONE
wszelakie zarowki czy to w bagazniku czy schowku tez odpadaj --SPRAWDZONE

____________________

ja prawde mowiac nie wiem co jeszcze moze pobierac prad przy wylaczonym zaplonie :cry:

____________________

Brt - Sob Mar 08, 2008 22:44

czyli: amperomierz na wyjście aku zmierzyć prąd i jesli jest wypinać kolejne obwody (bezpieczniki) do czasu znalezienia obwodu zżerającego prąd ;)
FSEbola - Sob Mar 08, 2008 22:47

Brt napisał/a:
czyli: amperomierz na wyjście aku zmierzyć prąd i jesli jest wypinać kolejne obwody (bezpieczniki) do czasu znalezienia obwodu zżerającego prąd ;)


no wlasnie jak podlaczyc amperomierz ?? ? na jakim zakresie go podlaczyc ?? ? i co powinien mi wskazywac??

_________________

Brt - Sob Mar 08, 2008 23:05

amperomierz ZAWSZE szeregowo (czyli jeden przewód miernika do klemy a drugi do kabla odpiętego z tej klemy) i na max zakresie jaki masz (10A, 20A)
R-200 - Sob Mar 08, 2008 23:18

Alternator. Tylko alternator w szybkim tempie rozładuje akumulator bez widocznych oznak. Najprościej wymontować na czas postoju bezpiecznik na zasilaniu albo odłączyć kabel zasilający. :roll: :roll:
Brt - Sob Mar 08, 2008 23:36

racja o nim zapomłem. Może nie tylko ;) , ale sprawdzić trzeba :roll:
FSEbola - Nie Mar 09, 2008 00:27

R-200 napisał/a:
Alternator. Tylko alternator w szybkim tempie rozładuje akumulator bez widocznych oznak. Najprościej wymontować na czas postoju bezpiecznik na zasilaniu albo odłączyć kabel zasilający. :roll: :roll:



hmm...... powiem tak ... samochod odpalam z akumu... po odpaleniu zdejmuje klemy (zabezpieczam zeby nie robily zwarcia) ...podczas jazdy zadnych skokow napiecia nie wyczuwam ...swiatla nie przygasaja, samochod normalnie pracuje ...alternator podaje odpowioednie napiecie 14.2 -14.5v zalezy od obciazenia ...

__________________
jak sprawdzic czy alternatoer moze byc walniety ??
__________________

Remigiusz - Nie Mar 09, 2008 00:45

Juz byl raz taki temat na niemckim forum:

Z tego co jeszcze dobrze pamietam to sprawdz:

• Czy Alernator laduje wystarzajaca batterie moze byc walniety i dlatego masz czasem bat pusta a czasem nie.

• wiazka kabli z tylu w klappie moze miec kabelki odizolowane i robia sobie zwarcie

• Sprawdz kable do minusa ktore ida od bateri do karoserie moga byc juz troche ulamane albo cos. Sprawdz ich stan, purasz nimy sie nie oddzerwialy albo cos.

• Wypnij sobie radio albo wyciagnij bezspiecznik ktory laczy Zegar i Radio i zobacz czy to dalej wystepuje.

FSEbola - Nie Mar 09, 2008 01:49

Remi55 napisał/a:
Juz byl raz taki temat na niemckim forum:

Z tego co jeszcze dobrze pamietam to sprawdz:

• Czy Alernator laduje wystarzajaca batterie moze byc walniety i dlatego masz czasem bat pusta a czasem nie.


tak alternator podaje 14,2 -14,5 w zaleznosci od obciazenia

Remi55 napisał/a:
• wiazka kabli z tylu w klappie moze miec kabelki odizolowane i robia sobie zwarcie


SPRAWDZONA ...zaizolowana poza tym zwarcie kabli nie wchodi w rachube .... nie widac nadpalenia, nadtopienia, nie czuc swadu spalonych kabli

Remi55 napisał/a:
• Sprawdz kable do minusa ktore ida od bateri do karoserie moga byc juz troche ulamane albo cos. Sprawdz ich stan, purasz nimy sie nie oddzerwialy albo cos.


SPRAWDZONE to nie to (masa doczepiona jest do nadwozia zaraz przy akumu i do skrzyni biegow

Remi55 napisał/a:
• Wypnij sobie radio albo wyciagnij bezspiecznik ktory laczy Zegar i Radio i zobacz czy to dalej wystepuje.


-- tego jeszcze nie sprawdzalem :?:

Chester - Nie Mar 09, 2008 08:00

a ja bym sprawdził alternator czy czasem nie jest któraś dioda uszkodzona... tzn. rozłącz przewody od alternatora i zostaw auto tak na noc pamiętając żeby przewód "+" odkręcony z alternatora nie dotykał do masy i nie robił zwarcia...

szybciej można sprawdzić w taki sposób:
wpinasz amperomierz miedzy klemę, a aku i odpinasz przewody od alternatora jeśli znika pobór prądu masz winowajce....

już przy kilku autach spotkałem sie z uszkodzeniem jednej z diod prostowniczych oznakami było między innymi rozładowanie aku.

Remigiusz - Nie Mar 09, 2008 08:49

No Alternator trzeba juz zmieczyc amperomeirzem a nie Volt :wink: Bo to o niczym jeszcze nie mowi :ok:

A zwiazke kabli to ja nie byl bym taki pewny, nie bedzie tez nic smierdziec ani nic, tak umnie wygladala zwiazka kabli:


Jedziem z nia tak prawie ponad rok i wszystko dzialalo az pewnego dnia czyli tydzien temu robili sie rozne dziwne rzeczy i doznalem szoku chodz wiedzialem ze tak bedie wygladac :shock:

Ja bym najpierw sprawdzil alernator czy napewno dobrze laduje ale raz na wolnych obrotach i drugi raz przy dodawanie gazu trzeba zmierzyc.

Pozdrawiam

R-200 - Nie Mar 09, 2008 14:16

Po pierwsze nie należy odłączać akumulatora gdy silnik jest w ruchu. Powoduje to ogromne skoki napięcia które mogą być zgubne dla elektroniki w tym alternatora. Nie napisałeś czy sprawdziłeś jak napisałem. Są uszkodzenia alternatora które powodują zużycie prądu na postoju a w trakcie pracy zachowują się prawidłowo. Szukasz gdzie prąd ucieka to sprawdż a nie sprawdzaj w trakcie pracy silnika bo nic nie znajdziesz. :razz:
FSEbola - Nie Mar 09, 2008 20:26

R-200 napisał/a:
....... Szukasz gdzie prąd ucieka to sprawdż a nie sprawdzaj w trakcie pracy silnika bo nic nie znajdziesz. :razz:

bez komentarza....

_______________________________________

pisalem juz powyzej ze alternator jest OKEY ..czytajcie uwaznie.... przy wylaczonym zaplonie nie obciaza akumu.... przy wlaczonym silniku podaje napiecie rzedu 14,2 -14,5 V
14,2 przy wlaczonych swiatlach drogowych i ogrzewniu tylnej szyby...

rozrusznik tez nie powoduje zwarcia


_______________________________________

hmmm........
czasem to auto mnie zaskakuje .....
przesiedzialem prawie caly dzien nad nim i nic nie znalazlem ....

sprawdzalem ameromierzem tak jak mi mowil Brt ... amperomierz nic nie wykazal ....


na 100% moge wykluczyc wiazkie kabli w klapie tylnej ... tam jest wszystko okey ....
alternator tez nie powoduje zadnego zwarcia -na moje szczescie :d

zostawilem wiec na noc z podlaczonym akumu.... i okazuje sie ze problemu juz nie ma ....... jakby reka odjal .....

zastanawiam sie tylko czy brak masy moglby rozladowac kompletnie akumu przy wylaczonym zaplonie ... ?? ? bo tylko to poprawialem


hmm...... problem znikl ale powroci zobaczymy co bedzie jutro .....

piter34 - Czw Mar 13, 2008 14:51

FSEbola, czy Ty w końcu zmierzyłeś ten prądu upływu akumulatora?
FSEbola - Sob Mar 22, 2008 13:45
Temat postu: [220 SD '97] -- bezpiecznik 40A ENG MGMT
pytanko :
co jest podpiete pod bezpiecznik 40A ENG MGMT ??
ten ktorego nie ma na ponizszym zdjeciu ....


zdjecie 1

zdjecie 2

sTERYD - Sob Mar 22, 2008 13:58

engine management, czyli zarządzanie silnikiem- komputer sterujący wtryskiem (taka blaszana skrznka pod maską)
działa Ci samochód bez tego bezpiecznika?? :shock:

thef - Sob Mar 22, 2008 14:16

Ja znalazłem tylko tyle na ten temat, że ten bezpiecznik odpowiada za "engine management". Zresztą taki ma podpis na pokrywie ;) . Podejrzewam, że w przypadku Twojego silnika z pompą mechaniczną (rover ECM) nie jest on wykorzystywany. Tak przynajmniej wywnioskowałem po obejrzeniu schematów i z tego, że wtryskiem u Ciebie nie steruje komputer.
FSEbola - Sob Mar 22, 2008 14:47

okey
dzieki a teraz powiazcie mi to Panowie z tym

przy wylaczonym zaplonie rozwal mi kompletnie akumulator
cos co jest podlaczone pod ten bezpiecznik pobiera mi prad z akumulatora przy wylaczonym zaplonie

[ Dodano: Sob Mar 22, 2008 14:48 ]
sTERYD napisał/a:
engine management, czyli zarządzanie silnikiem- komputer sterujący wtryskiem (taka blaszana skrznka pod maską)
działa Ci samochód bez tego bezpiecznika?? :shock:


nie ...kontrolki swieca ( bez kontrolki podgrzewania swiec) ale nie odpale bez tego bezpiecznika

thef - Sob Mar 22, 2008 15:33

A dlaczego nie kontynuujesz w tamtym wątku? Przez to robi się zamieszanie, bo różne przesłanki dotyczące Twojego problemu rozbijasz na dwa tematy. Scalam oba.
FSEbola - Sob Mar 22, 2008 17:59

Brt napisał/a:
przekaxnik swiec żarowych, wiązka tylnej klapy. To najczęściej padające rzeczy, które moga rozładowywać aku.


wiazka w tylnej klapie jest sprawdzona ... PROSZE PAMIETAC ZE MOWIE O WYLACZONYM ZAPLONIE
ten przekaznik !! jak to wyglada i gdzie to znalezc ?? ?

[ Dodano: Sob Mar 22, 2008 18:01 ]
thef napisał/a:
A dlaczego nie kontynuujesz w tamtym wątku? Przez to robi się zamieszanie, bo różne przesłanki dotyczące Twojego problemu rozbijasz na dwa tematy. Scalam oba.



bo zapytanie o bezpiecznik jest oddzielnym tematem

[ Dodano: Sob Mar 22, 2008 18:04 ]
thef napisał/a:
Ja znalazłem tylko tyle na ten temat, że ten bezpiecznik odpowiada za "engine management". Zresztą taki ma podpis na pokrywie ;) . Podejrzewam, że w przypadku Twojego silnika z pompą mechaniczną (rover ECM) nie jest on wykorzystywany. Tak przynajmniej wywnioskowałem po obejrzeniu schematów i z tego, że wtryskiem u Ciebie nie steruje komputer.


skoro na bezpieczniku jest napiecie podawane z akumulatora to znakiem tym jest on wykorzystywany...... tyle ze przez co ??

AndrewS - Sob Mar 22, 2008 18:26

na fotce nr 1 widac modul przekaznikow to to, co jest czarne i stoi pionowo ida do tego dwie wtyczki
byc moze nie odbija jeden z przekaznikow np. przekaznik glowny tak jak to jest czasami w serii K

zmierzyles w koncu wartosc tego pradu jaki pobierany jest z aku ??

FSEbola napisał/a:
skoro na bezpieczniku jest napiecie podawane z akumulatora to znakiem tym jest on wykorzystywany


no nie do konca, to ze cos jest pod napieciem, nie znaczy ze w danym momencie pobiera prad z aku,
tak samo jak gniazdo zapalniczki tez jest caly czas pod napieciem, ale w danym momencie moze byc nie uzywane i nie pobiera pradu

FSEbola - Sob Mar 22, 2008 18:36

AndrewS napisał/a:
na fotce nr 1 widac modul przekaznikow to to, co jest czarne i stoi pionowo ida do tego dwie wtyczki
byc moze nie odbija jeden z przekaznikow np. przekaznik glowny tak jak to jest czasami w serii K

zmierzyles w koncu wartosc tego pradu jaki pobierany jest z aku ??

FSEbola napisał/a:
skoro na bezpieczniku jest napiecie podawane z akumulatora to znakiem tym jest on wykorzystywany


no nie do konca, to ze cos jest pod napieciem, nie znaczy ze w danym momencie pobiera prad z aku,
tak samo jak gniazdo zapalniczki tez jest caly czas pod napieciem, ale w danym momencie moze byc nie uzywane i nie pobiera pradu



NIE nie mierzylem bo w zasadzie nie mam czym .....

_________________________________


dzieki za informacje i POMOC dla AndrewS ..... (punkt dla Ciebie)

_________________________________

najprawdopodobniej jest to wadliwy przekaznik swiec .... --pod warunkiem ze pobiera napiecie przy wylaczonym zaplonie

_________________________________


szczegolne DZIEKI dla BRT (punkt dla Ciebie) bo to on pierwszy wkazal przekaznik swiec (pierwsze ogledziny nie wskazywaly jednak na ten przekaznik) ..... a faktycznie mogl on rozladowywac akumu .......





.
.
==================================

pytanie teraz mam takiej natury .... czy da sie jezdzic bez tego przekaznika ?? czy nie popale swiec ?? ?


.
.

sTERYD - Sob Mar 22, 2008 19:19

swiec nie popalisz, bo bez przekaznika nie beda dzialaly.
za to mozesz miec problem z odpalaniem na zimno :(

FSEbola - Nie Mar 23, 2008 08:52

sTERYD napisał/a:
swiec nie popalisz, bo bez przekaznika nie beda dzialaly.
za to mozesz miec problem z odpalaniem na zimno :(


a czy swiece juz czasem nie popalily sie z powodu wadliwego przekaznika ??

jak narazie auto odpala mi normalnie...tyle ze mrozu to w ostatnim miesiacu nie bylo ....

sTERYD - Nie Mar 23, 2008 11:12

no skoro przekaznik trzymal je caly czas wlaczone, to pewnie sie popalily ;)
ale jak go wyjmiesz, to napewno sie nie spala :)

FSEbola - Nie Mar 23, 2008 11:53

sTERYD napisał/a:
no skoro przekaznik trzymal je caly czas wlaczone, to pewnie sie popalily ;)
ale jak go wyjmiesz, to napewno sie nie spala :)


za pozno przekaznik juz mi trzy razy akumu rozladowal..... wiec i swiece pewnie poszly sie ...... pi...pi..pi... no nic ale wezme sie dzis i spradze skoro juz wiec w czym rzecz....

dzieki sTERYD
.

________________________________________
.


czy opisany ponizej sposob sprawdzania swiec zarowych jest dostateczny zeby stwierdzic czy swieca zarowe sa przepalone czy nie .. ?? ??


odkrecilem przewod łaczacy swiece , zas samych swiec zbloku nie wykrecalem ..... nastepnie miedzianym przewodem jedna koncowkie przylozylem do + (plus) akumulatora a druga lekko dotykalem koncowkie swiecy patrzac czy przy zwieraniu ze swieca przewod iskrzy .....

na wszystkich trzech swiecach przy zwieraniu z koncowka przewod iskrzyl wkazujac na to ze swieca pobiera napiecie ......

czy moge jednoznacznie stwierdzic ze swiece sa sprawne ??
czy musze je wykrecac ..(a nie jest to zbyt proste ) zeby popatrzec sobie jak sie grzeja badz nie ..???

NEOSSS - Nie Mar 23, 2008 12:46

W taki sposób sprawdziłeś czy świece prąd pobierają a nie czy się prawidłowo grzeją a powinny aż do białości...
FSEbola - Nie Mar 23, 2008 14:29

NEOSSS napisał/a:
W taki sposób sprawdziłeś czy świece prąd pobierają a nie czy się prawidłowo grzeją a powinny aż do białości...


a czy to nie jest jednoznaczne?? czy koniecznie trzeba je wykrecac ??

NEOSSS - Nie Mar 23, 2008 17:58

Jednoznaczne to nie jest ze względu takiego iż świece prąd pobierać mogą a grzeć się nie muszą... :mrgreen:
AndrewS - Wto Mar 25, 2008 17:47

sprawdz opornosc, jesli jest na wszystkich podobna, to pewnie sa dobre
FSEbola - Czw Mar 27, 2008 18:46

AndrewS napisał/a:
sprawdz opornosc, jesli jest na wszystkich podobna, to pewnie sa dobre


OKEY ...ale w jaki sposob podlaczyc miernik zeby cos wskazywal ?? ? i na jakim zekresie go ustawic ??

.
.

AndrewS - Czw Mar 27, 2008 19:47

miernik na ohmy, na maly zakres, powiedzmy do 100 ohmow