|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [ 220 Sd '97] -- przy wyłaczonym zaplonie rozwala kompletnie
FSEbola - Sob Mar 08, 2008 18:53 Temat postu: [ 220 Sd '97] -- przy wyłaczonym zaplonie rozwala kompletnie przy wyłaczonym zaplonie rozwala kompletnie akumulator .....
wstaje rano wsiadam, odpalam samochod --wszystko OKEY -- wracam z pracy stawiam samochod wylaczam zaplon --do tej pory wszystko OKEY
wstaje rano centralny juz nie reaguje..nie mruga nawet dioda od radia --akumulator kompletnie rozladowany ....wkladam drugi, odpalam, dojezdzam do pracy stawiam na 8h na parkingu.... chce wrocic do domu --akumulator padniety ( to juz drugi)
jakies sugestie?? komus juz sie to przytrafilo co moze pobierac prad z akumulatora przy wylaczonym zaplonie?? do takiego stopnia ze po 8h (moze szybciej) wyladowywuje kompletnie akumulator
zwarcie instalacji nie biore pod uwagie , bo nigdzie nie widac ani nie czuc palacych sie kabli
________
Brt - Sob Mar 08, 2008 19:15
przekaxnik swiec żarowych, wiązka tylnej klapy. To najczęściej padające rzeczy, które moga rozładowywać aku.
FSEbola - Sob Mar 08, 2008 22:42
Brt napisał/a: | przekaxnik swiec żarowych, wiązka tylnej klapy. To najczęściej padające rzeczy, które moga rozładowywać aku. |
przekaznik swiec -- napewno nie ..... SPRAWDZONE swiece sie wylaczaja
wiazka tylej klapy -- tez nie ......SPRAWDZONE
wszelakie zarowki czy to w bagazniku czy schowku tez odpadaj --SPRAWDZONE
____________________
ja prawde mowiac nie wiem co jeszcze moze pobierac prad przy wylaczonym zaplonie
____________________
Brt - Sob Mar 08, 2008 22:44
czyli: amperomierz na wyjście aku zmierzyć prąd i jesli jest wypinać kolejne obwody (bezpieczniki) do czasu znalezienia obwodu zżerającego prąd
FSEbola - Sob Mar 08, 2008 22:47
Brt napisał/a: | czyli: amperomierz na wyjście aku zmierzyć prąd i jesli jest wypinać kolejne obwody (bezpieczniki) do czasu znalezienia obwodu zżerającego prąd |
no wlasnie jak podlaczyc amperomierz ? na jakim zakresie go podlaczyc ? i co powinien mi wskazywac??
_________________
Brt - Sob Mar 08, 2008 23:05
amperomierz ZAWSZE szeregowo (czyli jeden przewód miernika do klemy a drugi do kabla odpiętego z tej klemy) i na max zakresie jaki masz (10A, 20A)
R-200 - Sob Mar 08, 2008 23:18
Alternator. Tylko alternator w szybkim tempie rozładuje akumulator bez widocznych oznak. Najprościej wymontować na czas postoju bezpiecznik na zasilaniu albo odłączyć kabel zasilający.
Brt - Sob Mar 08, 2008 23:36
racja o nim zapomłem. Może nie tylko , ale sprawdzić trzeba
FSEbola - Nie Mar 09, 2008 00:27
R-200 napisał/a: | Alternator. Tylko alternator w szybkim tempie rozładuje akumulator bez widocznych oznak. Najprościej wymontować na czas postoju bezpiecznik na zasilaniu albo odłączyć kabel zasilający. |
hmm...... powiem tak ... samochod odpalam z akumu... po odpaleniu zdejmuje klemy (zabezpieczam zeby nie robily zwarcia) ...podczas jazdy zadnych skokow napiecia nie wyczuwam ...swiatla nie przygasaja, samochod normalnie pracuje ...alternator podaje odpowioednie napiecie 14.2 -14.5v zalezy od obciazenia ...
__________________
jak sprawdzic czy alternatoer moze byc walniety
__________________
Remigiusz - Nie Mar 09, 2008 00:45
Juz byl raz taki temat na niemckim forum:
Z tego co jeszcze dobrze pamietam to sprawdz:
• Czy Alernator laduje wystarzajaca batterie moze byc walniety i dlatego masz czasem bat pusta a czasem nie.
• wiazka kabli z tylu w klappie moze miec kabelki odizolowane i robia sobie zwarcie
• Sprawdz kable do minusa ktore ida od bateri do karoserie moga byc juz troche ulamane albo cos. Sprawdz ich stan, purasz nimy sie nie oddzerwialy albo cos.
• Wypnij sobie radio albo wyciagnij bezspiecznik ktory laczy Zegar i Radio i zobacz czy to dalej wystepuje.
FSEbola - Nie Mar 09, 2008 01:49
Remi55 napisał/a: | Juz byl raz taki temat na niemckim forum:
Z tego co jeszcze dobrze pamietam to sprawdz:
• Czy Alernator laduje wystarzajaca batterie moze byc walniety i dlatego masz czasem bat pusta a czasem nie. |
tak alternator podaje 14,2 -14,5 w zaleznosci od obciazenia
Remi55 napisał/a: | • wiazka kabli z tylu w klappie moze miec kabelki odizolowane i robia sobie zwarcie |
SPRAWDZONA ...zaizolowana poza tym zwarcie kabli nie wchodi w rachube .... nie widac nadpalenia, nadtopienia, nie czuc swadu spalonych kabli
Remi55 napisał/a: | • Sprawdz kable do minusa ktore ida od bateri do karoserie moga byc juz troche ulamane albo cos. Sprawdz ich stan, purasz nimy sie nie oddzerwialy albo cos. |
SPRAWDZONE to nie to (masa doczepiona jest do nadwozia zaraz przy akumu i do skrzyni biegow
Remi55 napisał/a: | • Wypnij sobie radio albo wyciagnij bezspiecznik ktory laczy Zegar i Radio i zobacz czy to dalej wystepuje. |
-- tego jeszcze nie sprawdzalem
Chester - Nie Mar 09, 2008 08:00
a ja bym sprawdził alternator czy czasem nie jest któraś dioda uszkodzona... tzn. rozłącz przewody od alternatora i zostaw auto tak na noc pamiętając żeby przewód "+" odkręcony z alternatora nie dotykał do masy i nie robił zwarcia...
szybciej można sprawdzić w taki sposób:
wpinasz amperomierz miedzy klemę, a aku i odpinasz przewody od alternatora jeśli znika pobór prądu masz winowajce....
już przy kilku autach spotkałem sie z uszkodzeniem jednej z diod prostowniczych oznakami było między innymi rozładowanie aku.
Remigiusz - Nie Mar 09, 2008 08:49
No Alternator trzeba juz zmieczyc amperomeirzem a nie Volt Bo to o niczym jeszcze nie mowi
A zwiazke kabli to ja nie byl bym taki pewny, nie bedzie tez nic smierdziec ani nic, tak umnie wygladala zwiazka kabli:
Jedziem z nia tak prawie ponad rok i wszystko dzialalo az pewnego dnia czyli tydzien temu robili sie rozne dziwne rzeczy i doznalem szoku chodz wiedzialem ze tak bedie wygladac
Ja bym najpierw sprawdzil alernator czy napewno dobrze laduje ale raz na wolnych obrotach i drugi raz przy dodawanie gazu trzeba zmierzyc.
Pozdrawiam
R-200 - Nie Mar 09, 2008 14:16
Po pierwsze nie należy odłączać akumulatora gdy silnik jest w ruchu. Powoduje to ogromne skoki napięcia które mogą być zgubne dla elektroniki w tym alternatora. Nie napisałeś czy sprawdziłeś jak napisałem. Są uszkodzenia alternatora które powodują zużycie prądu na postoju a w trakcie pracy zachowują się prawidłowo. Szukasz gdzie prąd ucieka to sprawdż a nie sprawdzaj w trakcie pracy silnika bo nic nie znajdziesz.
FSEbola - Nie Mar 09, 2008 20:26
R-200 napisał/a: | ....... Szukasz gdzie prąd ucieka to sprawdż a nie sprawdzaj w trakcie pracy silnika bo nic nie znajdziesz. |
bez komentarza....
_______________________________________
pisalem juz powyzej ze alternator jest OKEY ..czytajcie uwaznie.... przy wylaczonym zaplonie nie obciaza akumu.... przy wlaczonym silniku podaje napiecie rzedu 14,2 -14,5 V
14,2 przy wlaczonych swiatlach drogowych i ogrzewniu tylnej szyby...
rozrusznik tez nie powoduje zwarcia
_______________________________________
hmmm........
czasem to auto mnie zaskakuje .....
przesiedzialem prawie caly dzien nad nim i nic nie znalazlem ....
sprawdzalem ameromierzem tak jak mi mowil Brt ... amperomierz nic nie wykazal ....
na 100% moge wykluczyc wiazkie kabli w klapie tylnej ... tam jest wszystko okey ....
alternator tez nie powoduje zadnego zwarcia -na moje szczescie
zostawilem wiec na noc z podlaczonym akumu.... i okazuje sie ze problemu juz nie ma ....... jakby reka odjal .....
zastanawiam sie tylko czy brak masy moglby rozladowac kompletnie akumu przy wylaczonym zaplonie ... ? bo tylko to poprawialem
hmm...... problem znikl ale powroci zobaczymy co bedzie jutro .....
piter34 - Czw Mar 13, 2008 14:51
FSEbola, czy Ty w końcu zmierzyłeś ten prądu upływu akumulatora?
FSEbola - Sob Mar 22, 2008 13:45 Temat postu: [220 SD '97] -- bezpiecznik 40A ENG MGMT pytanko :
co jest podpiete pod bezpiecznik 40A ENG MGMT
ten ktorego nie ma na ponizszym zdjeciu ....
zdjecie 1
zdjecie 2
sTERYD - Sob Mar 22, 2008 13:58
engine management, czyli zarządzanie silnikiem- komputer sterujący wtryskiem (taka blaszana skrznka pod maską)
działa Ci samochód bez tego bezpiecznika??
thef - Sob Mar 22, 2008 14:16
Ja znalazłem tylko tyle na ten temat, że ten bezpiecznik odpowiada za "engine management". Zresztą taki ma podpis na pokrywie . Podejrzewam, że w przypadku Twojego silnika z pompą mechaniczną (rover ECM) nie jest on wykorzystywany. Tak przynajmniej wywnioskowałem po obejrzeniu schematów i z tego, że wtryskiem u Ciebie nie steruje komputer.
FSEbola - Sob Mar 22, 2008 14:47
okey
dzieki a teraz powiazcie mi to Panowie z tym
przy wylaczonym zaplonie rozwal mi kompletnie akumulator
cos co jest podlaczone pod ten bezpiecznik pobiera mi prad z akumulatora przy wylaczonym zaplonie
[ Dodano: Sob Mar 22, 2008 14:48 ]
sTERYD napisał/a: | engine management, czyli zarządzanie silnikiem- komputer sterujący wtryskiem (taka blaszana skrznka pod maską)
działa Ci samochód bez tego bezpiecznika?? |
nie ...kontrolki swieca ( bez kontrolki podgrzewania swiec) ale nie odpale bez tego bezpiecznika
thef - Sob Mar 22, 2008 15:33
A dlaczego nie kontynuujesz w tamtym wątku? Przez to robi się zamieszanie, bo różne przesłanki dotyczące Twojego problemu rozbijasz na dwa tematy. Scalam oba.
FSEbola - Sob Mar 22, 2008 17:59
Brt napisał/a: | przekaxnik swiec żarowych, wiązka tylnej klapy. To najczęściej padające rzeczy, które moga rozładowywać aku. |
wiazka w tylnej klapie jest sprawdzona ... PROSZE PAMIETAC ZE MOWIE O WYLACZONYM ZAPLONIE
ten przekaznik jak to wyglada i gdzie to znalezc ?
[ Dodano: Sob Mar 22, 2008 18:01 ]
thef napisał/a: | A dlaczego nie kontynuujesz w tamtym wątku? Przez to robi się zamieszanie, bo różne przesłanki dotyczące Twojego problemu rozbijasz na dwa tematy. Scalam oba. |
bo zapytanie o bezpiecznik jest oddzielnym tematem
[ Dodano: Sob Mar 22, 2008 18:04 ]
thef napisał/a: | Ja znalazłem tylko tyle na ten temat, że ten bezpiecznik odpowiada za "engine management". Zresztą taki ma podpis na pokrywie . Podejrzewam, że w przypadku Twojego silnika z pompą mechaniczną (rover ECM) nie jest on wykorzystywany. Tak przynajmniej wywnioskowałem po obejrzeniu schematów i z tego, że wtryskiem u Ciebie nie steruje komputer. |
skoro na bezpieczniku jest napiecie podawane z akumulatora to znakiem tym jest on wykorzystywany...... tyle ze przez co
AndrewS - Sob Mar 22, 2008 18:26
na fotce nr 1 widac modul przekaznikow to to, co jest czarne i stoi pionowo ida do tego dwie wtyczki
byc moze nie odbija jeden z przekaznikow np. przekaznik glowny tak jak to jest czasami w serii K
zmierzyles w koncu wartosc tego pradu jaki pobierany jest z aku
FSEbola napisał/a: | skoro na bezpieczniku jest napiecie podawane z akumulatora to znakiem tym jest on wykorzystywany |
no nie do konca, to ze cos jest pod napieciem, nie znaczy ze w danym momencie pobiera prad z aku,
tak samo jak gniazdo zapalniczki tez jest caly czas pod napieciem, ale w danym momencie moze byc nie uzywane i nie pobiera pradu
FSEbola - Sob Mar 22, 2008 18:36
AndrewS napisał/a: | na fotce nr 1 widac modul przekaznikow to to, co jest czarne i stoi pionowo ida do tego dwie wtyczki
byc moze nie odbija jeden z przekaznikow np. przekaznik glowny tak jak to jest czasami w serii K
zmierzyles w koncu wartosc tego pradu jaki pobierany jest z aku
FSEbola napisał/a: | skoro na bezpieczniku jest napiecie podawane z akumulatora to znakiem tym jest on wykorzystywany |
no nie do konca, to ze cos jest pod napieciem, nie znaczy ze w danym momencie pobiera prad z aku,
tak samo jak gniazdo zapalniczki tez jest caly czas pod napieciem, ale w danym momencie moze byc nie uzywane i nie pobiera pradu |
NIE nie mierzylem bo w zasadzie nie mam czym .....
_________________________________
dzieki za informacje i POMOC dla AndrewS ..... (punkt dla Ciebie)
_________________________________
najprawdopodobniej jest to wadliwy przekaznik swiec .... --pod warunkiem ze pobiera napiecie przy wylaczonym zaplonie
_________________________________
szczegolne DZIEKI dla BRT (punkt dla Ciebie) bo to on pierwszy wkazal przekaznik swiec (pierwsze ogledziny nie wskazywaly jednak na ten przekaznik) ..... a faktycznie mogl on rozladowywac akumu .......
.
.
==================================
pytanie teraz mam takiej natury .... czy da sie jezdzic bez tego przekaznika czy nie popale swiec ?
.
.
sTERYD - Sob Mar 22, 2008 19:19
swiec nie popalisz, bo bez przekaznika nie beda dzialaly.
za to mozesz miec problem z odpalaniem na zimno
FSEbola - Nie Mar 23, 2008 08:52
sTERYD napisał/a: | swiec nie popalisz, bo bez przekaznika nie beda dzialaly.
za to mozesz miec problem z odpalaniem na zimno |
a czy swiece juz czasem nie popalily sie z powodu wadliwego przekaznika
jak narazie auto odpala mi normalnie...tyle ze mrozu to w ostatnim miesiacu nie bylo ....
sTERYD - Nie Mar 23, 2008 11:12
no skoro przekaznik trzymal je caly czas wlaczone, to pewnie sie popalily
ale jak go wyjmiesz, to napewno sie nie spala
FSEbola - Nie Mar 23, 2008 11:53
sTERYD napisał/a: | no skoro przekaznik trzymal je caly czas wlaczone, to pewnie sie popalily
ale jak go wyjmiesz, to napewno sie nie spala |
za pozno przekaznik juz mi trzy razy akumu rozladowal..... wiec i swiece pewnie poszly sie ...... pi...pi..pi... no nic ale wezme sie dzis i spradze skoro juz wiec w czym rzecz....
dzieki sTERYD
.
________________________________________
.
czy opisany ponizej sposob sprawdzania swiec zarowych jest dostateczny zeby stwierdzic czy swieca zarowe sa przepalone czy nie .. ??
odkrecilem przewod łaczacy swiece , zas samych swiec zbloku nie wykrecalem ..... nastepnie miedzianym przewodem jedna koncowkie przylozylem do + (plus) akumulatora a druga lekko dotykalem koncowkie swiecy patrzac czy przy zwieraniu ze swieca przewod iskrzy .....
na wszystkich trzech swiecach przy zwieraniu z koncowka przewod iskrzyl wkazujac na to ze swieca pobiera napiecie ......
czy moge jednoznacznie stwierdzic ze swiece sa sprawne
czy musze je wykrecac ..(a nie jest to zbyt proste ) zeby popatrzec sobie jak sie grzeja badz nie ..???
NEOSSS - Nie Mar 23, 2008 12:46
W taki sposób sprawdziłeś czy świece prąd pobierają a nie czy się prawidłowo grzeją a powinny aż do białości...
FSEbola - Nie Mar 23, 2008 14:29
NEOSSS napisał/a: | W taki sposób sprawdziłeś czy świece prąd pobierają a nie czy się prawidłowo grzeją a powinny aż do białości... |
a czy to nie jest jednoznaczne?? czy koniecznie trzeba je wykrecac
NEOSSS - Nie Mar 23, 2008 17:58
Jednoznaczne to nie jest ze względu takiego iż świece prąd pobierać mogą a grzeć się nie muszą...
AndrewS - Wto Mar 25, 2008 17:47
sprawdz opornosc, jesli jest na wszystkich podobna, to pewnie sa dobre
FSEbola - Czw Mar 27, 2008 18:46
AndrewS napisał/a: | sprawdz opornosc, jesli jest na wszystkich podobna, to pewnie sa dobre |
OKEY ...ale w jaki sposob podlaczyc miernik zeby cos wskazywal ? i na jakim zekresie go ustawic
.
.
AndrewS - Czw Mar 27, 2008 19:47
miernik na ohmy, na maly zakres, powiedzmy do 100 ohmow
|
|