|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Alternator (dziwne zachowanie?)
snake0908 - Pon Sty 05, 2009 18:23 Temat postu: [R45] Alternator (dziwne zachowanie?) Witam
Mam problem z nietrzymaniem pradu przez akumulator.
Co prawda mam malego zlodzieja pradu 0.1A ale chcialem zapytac czy alternator w moim aucie dziala poprawnie, tz. gdy odpale silnik laduje na poziomie 14,1 - 14,4V poznieje pochodzi z 5 -10 min i ladowanie spada do 13.7 -14.0V. Czy to normalne zachowanie?
Dodam jeszcze ze nie ma zadnej roznicy w napieciu po wlaczeniu swiatel.
Czy jest mozliwe ze napiecie ladowania jest OK ale alternator nie laduje z natezeniem 75A (bo tyle chyba ma byc). Z gory dziekuje z odpowiedzi
pozdrawiam
BoloSr - Pon Sty 05, 2009 18:28 Temat postu: Re: [R45 1.8 00r] Alternator ( dziwne zachowanie ? )
snake0908 napisał/a: | Witam
Mam problem z nietrzymaniem pradu przez akumulator.
Co prawda mam malego zlodzieja pradu 0.1A ale chcialem zapytac czy alternator w moim aucie dziala poprawnie, tz. gdy odpale silnik laduje na poziomie 14,1 - 14,4V poznieje pochodzi z 5 -10 min i ladowanie spada do 13.7 -14.0V. Czy to normalne zachowanie?
Dodam jeszcze ze nie ma zadnej roznicy w napieciu po wlaczeniu swiatel.
Czy jest mozliwe ze napiecie ladowania jest OK ale alternator nie laduje z natezeniem 75A (bo tyle chyba ma byc). Z gory dziekuje z odpowiedzi
pozdrawiam |
wedlug mnie to bedzie normalne bo jak odpalasz auto to masz napewno powyzej 1 tys obrotow a pozniej spadaj i wtedy pelnego ladowania nie ma ono wystepuje raczje w pewnym przedizale obrotow a ile to ma byc to ci nie powiem bo jeszce gego nie sprawdzalem w r jakby to byl fiat to bym ci powiedzial
ja bym na twoim miejscu sprawdzil czy laduje jak jest porzadnie obciazony tzn jak masz wszystko zapodane elektrycznie w aucie i wtedy sprawdzic na wolnych obrotach i na troche wyzszych takich powiedzmy 2 tys i czy wtedy nie ma roznicy w ladowaniu bo to najwazniejsze
jackson420 - Pon Sty 05, 2009 18:35
jeżeli niezależnie od obrotów i ilości włączonych odbiorników napięcie utrzymuje się na poziomie ~14V to moim zdaniem nie masz się czym przejmować. A te 75A to raczej tylko teoretycznie i przy naprawde max obciążeniu.
snake0908 - Pon Sty 05, 2009 18:38
jackson420 napisał/a: | jeżeli niezależnie od obrotów i ilości włączonych odbiorników napięcie utrzymuje się na poziomie ~14V to moim zdaniem nie masz się czym przejmować. A te 75A to raczej tylko teoretycznie i przy naprawde max obciążeniu. |
Bo ja juz wymyslilem teorrie ze wlasnie alternator nie potrafi doladowac aku bo laduje zbyt malym natezeniem pradu, ale chyba sie myle.
jackson420 - Pon Sty 05, 2009 18:52
jakbyś wsadził odpowiednio duży akumulator to pewnie nie dałby rady go doładować, lae do tego potrzebowałbyś czegoś ponad 100Ah.
wg serwisu akumulator.pl prawidłowe napięcie ładowania to 14.0 - 14.4V, a max to 14.6V. Jak ostatnio sprawdzałem u mnie było monstop 14.6V i znajomy elektryk mówił, że jest idealnie
thef - Pon Sty 05, 2009 18:55
snake0908 napisał/a: | Co prawda mam malego zlodzieja pradu 0.1A ale | 0,1 A to już chyba duży złodziej. Dodając standardowe 0,3 na alarm immo czy cuś tam, to mamy już sporawy ubytek. Może po prostu tu jest przyczyna?
snake0908 - Pon Sty 05, 2009 18:55
jackson420 napisał/a: | wg serwisu akumulator.pl prawidłowe napięcie ładowania to 14.0 - 14.4V, a max to 14.6V. |
No to w takim razie moj alternator dobrze laduje aku przez pierwsze 10 min. Tylko co moze byc tego przyczyna ze zaczyna dobrze a pozniej juz tylko mniej? moze szczotki sie koncza?
[ Dodano: Pon Sty 05, 2009 18:57 ]
thef napisał/a: | 0,1 A to już chyba duży złodziej. |
Znaczy sie to 0.1A to juz wszystko co autko bierze na postoju z tego 0.08A bierze instalacja gazowa. W srode jade do gazownika, ma to sprawdzic.
jackson420 - Pon Sty 05, 2009 19:06
Moze tylko kwestia regulacji regulatora napięcia. IMO jakby szczotki były niebardzo to miałbyś większe skoki napięcia - aczkolwiek elektrykiem nie jestem.
U mnie na postoju tez bierze coś kolo 0,3A - chyba trochę dużo, ale może ten typ tak ma...
thef - Pon Sty 05, 2009 20:04
jackson420 napisał/a: | U mnie na postoju tez bierze coś kolo 0,3A - chyba trochę dużo, ale może ten typ tak ma... | A może błąd rzędu przy mierzeniu i bierze 0,03 A czyli tyle ile powinien ?
jackson420 - Wto Sty 06, 2009 08:25
thef napisał/a: | A może błąd rzędu przy mierzeniu i bierze 0,03 A czyli tyle ile powinien ? |
a może 0,03A tylko cyferki mi się pomyliły... Najważniejsze że nie bierze tyle żeby rano nie zapalić
truten23 - Wto Sty 06, 2009 11:37
Kolego snake0908 a ile juz czasu masz ten akku?
Może poprostu juz się troche zestarzał i słabnie.
snake0908 - Wto Sty 06, 2009 11:42
truten23 napisał/a: | Kolego snake0908 a ile juz czasu masz ten akku? |
Troszke ponad rok, takze powinien byc OK
truten23 - Wto Sty 06, 2009 23:25
Ano powinno... Ile kolego masz w końcu tego obciążenia akku? Pomierz najpierw bez podpiętego kompa od LPG, a póżniej z. Możliwe że to właśnie ten komp tak Ci wysysa bateryjkę...
AndrewS - Czw Sty 08, 2009 22:21
jackson420 napisał/a: | jakbyś wsadził odpowiednio duży akumulator to pewnie nie dałby rady go doładować, lae do tego potrzebowałbyś czegoś ponad 100Ah. |
altki maja spory zapas pradu, potrafia ladowac 3 x wieksza pojemnosc niz wspomniana wyzej,
BetJar - Czw Sty 08, 2009 23:58
snake0908 napisał/a: | Bo ja juz wymyslilem teorrie ze wlasnie alternator nie potrafi doladowac aku bo laduje zbyt malym natezeniem pradu, ale chyba sie myle. |
Ja też miałem taką teorię: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=34785
|
|