Zobacz temat - [R45] Alternator (dziwne zachowanie?)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Alternator (dziwne zachowanie?)

snake0908 - Pon Sty 05, 2009 18:23
Temat postu: [R45] Alternator (dziwne zachowanie?)
Witam

Mam problem z nietrzymaniem pradu przez akumulator.
Co prawda mam malego zlodzieja pradu 0.1A ale chcialem zapytac czy alternator w moim aucie dziala poprawnie, tz. gdy odpale silnik laduje na poziomie 14,1 - 14,4V poznieje pochodzi z 5 -10 min i ladowanie spada do 13.7 -14.0V. Czy to normalne zachowanie?
Dodam jeszcze ze nie ma zadnej roznicy w napieciu po wlaczeniu swiatel.
Czy jest mozliwe ze napiecie ladowania jest OK ale alternator nie laduje z natezeniem 75A (bo tyle chyba ma byc). Z gory dziekuje z odpowiedzi
pozdrawiam

BoloSr - Pon Sty 05, 2009 18:28
Temat postu: Re: [R45 1.8 00r] Alternator ( dziwne zachowanie ? )
snake0908 napisał/a:
Witam

Mam problem z nietrzymaniem pradu przez akumulator.
Co prawda mam malego zlodzieja pradu 0.1A ale chcialem zapytac czy alternator w moim aucie dziala poprawnie, tz. gdy odpale silnik laduje na poziomie 14,1 - 14,4V poznieje pochodzi z 5 -10 min i ladowanie spada do 13.7 -14.0V. Czy to normalne zachowanie?
Dodam jeszcze ze nie ma zadnej roznicy w napieciu po wlaczeniu swiatel.
Czy jest mozliwe ze napiecie ladowania jest OK ale alternator nie laduje z natezeniem 75A (bo tyle chyba ma byc). Z gory dziekuje z odpowiedzi
pozdrawiam


wedlug mnie to bedzie normalne bo jak odpalasz auto to masz napewno powyzej 1 tys obrotow a pozniej spadaj i wtedy pelnego ladowania nie ma :) ono wystepuje raczje w pewnym przedizale obrotow a ile to ma byc to ci nie powiem bo jeszce gego nie sprawdzalem w r jakby to byl fiat to bym ci powiedzial :)
ja bym na twoim miejscu sprawdzil czy laduje jak jest porzadnie obciazony tzn jak masz wszystko zapodane elektrycznie w aucie i wtedy sprawdzic na wolnych obrotach i na troche wyzszych takich powiedzmy 2 tys i czy wtedy nie ma roznicy w ladowaniu bo to najwazniejsze :)

jackson420 - Pon Sty 05, 2009 18:35

jeżeli niezależnie od obrotów i ilości włączonych odbiorników napięcie utrzymuje się na poziomie ~14V to moim zdaniem nie masz się czym przejmować. A te 75A to raczej tylko teoretycznie i przy naprawde max obciążeniu.
snake0908 - Pon Sty 05, 2009 18:38

jackson420 napisał/a:
jeżeli niezależnie od obrotów i ilości włączonych odbiorników napięcie utrzymuje się na poziomie ~14V to moim zdaniem nie masz się czym przejmować. A te 75A to raczej tylko teoretycznie i przy naprawde max obciążeniu.


Bo ja juz wymyslilem teorrie ze wlasnie alternator nie potrafi doladowac aku bo laduje zbyt malym natezeniem pradu, ale chyba sie myle.

jackson420 - Pon Sty 05, 2009 18:52

jakbyś wsadził odpowiednio duży akumulator to pewnie nie dałby rady go doładować, lae do tego potrzebowałbyś czegoś ponad 100Ah.
wg serwisu akumulator.pl prawidłowe napięcie ładowania to 14.0 - 14.4V, a max to 14.6V. Jak ostatnio sprawdzałem u mnie było monstop 14.6V i znajomy elektryk mówił, że jest idealnie

thef - Pon Sty 05, 2009 18:55

snake0908 napisał/a:
Co prawda mam malego zlodzieja pradu 0.1A ale
0,1 A to już chyba duży złodziej. Dodając standardowe 0,3 na alarm immo czy cuś tam, to mamy już sporawy ubytek. Może po prostu tu jest przyczyna?
snake0908 - Pon Sty 05, 2009 18:55

jackson420 napisał/a:
wg serwisu akumulator.pl prawidłowe napięcie ładowania to 14.0 - 14.4V, a max to 14.6V.


No to w takim razie moj alternator dobrze laduje aku przez pierwsze 10 min. Tylko co moze byc tego przyczyna ze zaczyna dobrze a pozniej juz tylko mniej? moze szczotki sie koncza?

[ Dodano: Pon Sty 05, 2009 18:57 ]
thef napisał/a:
0,1 A to już chyba duży złodziej.


Znaczy sie to 0.1A to juz wszystko co autko bierze na postoju z tego 0.08A bierze instalacja gazowa. W srode jade do gazownika, ma to sprawdzic.

jackson420 - Pon Sty 05, 2009 19:06

Moze tylko kwestia regulacji regulatora napięcia. IMO jakby szczotki były niebardzo to miałbyś większe skoki napięcia - aczkolwiek elektrykiem nie jestem.
U mnie na postoju tez bierze coś kolo 0,3A - chyba trochę dużo, ale może ten typ tak ma...

thef - Pon Sty 05, 2009 20:04

jackson420 napisał/a:
U mnie na postoju tez bierze coś kolo 0,3A - chyba trochę dużo, ale może ten typ tak ma...
A może błąd rzędu przy mierzeniu i bierze 0,03 A czyli tyle ile powinien ;) ?
jackson420 - Wto Sty 06, 2009 08:25

thef napisał/a:
A może błąd rzędu przy mierzeniu i bierze 0,03 A czyli tyle ile powinien ;) ?

:hmm: a może 0,03A tylko cyferki mi się pomyliły... Najważniejsze że nie bierze tyle żeby rano nie zapalić ;)

truten23 - Wto Sty 06, 2009 11:37

Kolego snake0908 a ile juz czasu masz ten akku? :wink:
Może poprostu juz się troche zestarzał i słabnie.

snake0908 - Wto Sty 06, 2009 11:42

truten23 napisał/a:
Kolego snake0908 a ile juz czasu masz ten akku?


Troszke ponad rok, takze powinien byc OK

truten23 - Wto Sty 06, 2009 23:25

Ano powinno... Ile kolego masz w końcu tego obciążenia akku? Pomierz najpierw bez podpiętego kompa od LPG, a póżniej z. Możliwe że to właśnie ten komp tak Ci wysysa bateryjkę... :???:
AndrewS - Czw Sty 08, 2009 22:21

jackson420 napisał/a:
jakbyś wsadził odpowiednio duży akumulator to pewnie nie dałby rady go doładować, lae do tego potrzebowałbyś czegoś ponad 100Ah.


altki maja spory zapas pradu, potrafia ladowac 3 x wieksza pojemnosc niz wspomniana wyzej,

BetJar - Czw Sty 08, 2009 23:58

snake0908 napisał/a:
Bo ja juz wymyslilem teorrie ze wlasnie alternator nie potrafi doladowac aku bo laduje zbyt malym natezeniem pradu, ale chyba sie myle.

Ja też miałem taką teorię: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=34785