Zobacz temat - [R420 D] Przepływomierz
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420 D] Przepływomierz

spontan - Nie Wrz 20, 2009 14:41
Temat postu: [R420 D] Przepływomierz
Witam, czy orientuje się ktoś czy warto kupić ten zamiennik http://www.allegro.pl/ite..._600_honda.html czy to jest jakieś padło które nie będzie spełniało swojej funkcji ?
azer - Nie Wrz 20, 2009 16:40

nie warto
przeczytaj ten temat
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=34877
:ok:

spontan - Nie Wrz 20, 2009 17:28

azer napisał/a:
nie warto
przeczytaj ten temat
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=34877
:ok:


Czytałem już go ale z tego co widzę to w tym od astry jest taka półokrągła kostka a u mnie jest prostokątna. A możesz napisać dlaczego nie warto kupować zamiennika ?

Krzysi3k - Nie Wrz 20, 2009 18:02

azer napisał/a:
przeczytaj ten temat


Tu chodzi o iDT.
Ja z zamiennikami mam złe doświadczenia (padł po pół roku), więc nie polecam.

azer - Nie Wrz 20, 2009 18:35

a rzeczywiście w SD są przepływki 4 pinowe a iDT i ten zamiennik 5 (o ile dobrze pamiętam)

Co do zamienników to tak jak pisze Krzysi3k5, z opini pisanych na forum przez użytkowników jak i naszych speców (mechaników) zamienniki nie są zbytnio trwałe

Krzysi3k - Nie Wrz 20, 2009 19:40

Coś mi świta, że ktoś kiedyś na forum robił testy i te zamienniki nawet jako nowe dawały złe wartości :/ A w SD przepływka kontroluje chyba tylko EGR, więc ja bym na odpiętej jeździł :P
spontan - Nie Wrz 20, 2009 20:08

Krzysi3k5 napisał/a:
Coś mi świta, że ktoś kiedyś na forum robił testy i te zamienniki nawet jako nowe dawały złe wartości :/ A w SD przepływka kontroluje chyba tylko EGR, więc ja bym na odpiętej jeździł :P


Ja mam 420 D, na odpiętej fajnie idzie ale pali jak smok ;/
A jak jest z zakupem używanego bosha na allegro ?

Krzysi3k - Nie Wrz 20, 2009 20:46

D i SD to to samo :) 86 KM, tak?
Też loteria :/
A ile kosztują nowe Boscha do Twojej wersji silnika?
Może też pasuje jakiś inny wkład?

spontan - Nie Wrz 20, 2009 20:57

Tak, 86 KM.
W Focie powiedzieli mi ponad 900 PLN za org BOSCH, na necie widziałem juz za 500 - 700 nowy.

Krzysi3k - Nie Wrz 20, 2009 21:08

Spróbuj więc wybadać jaki jest tam wkład, a nóż będzie podobnie jak z przepływką do iDT :)
azer - Nie Wrz 20, 2009 21:40

o tutaj jest ten temat o którym wspominał Krzysi3k5,
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=21629
sporo czytania, ale wiedze o przepływomierzach, zamiennikach i używkach będziesz miał w małym paluszku :ok:

bogdan24 - Nie Lis 22, 2009 12:51

mam problem bo chyba mi siadł przepływomierz gdyż samochód podczas jazdy zachowuje sie normalnie a jak eis zatrzymam to zaczynają mi lekko falować obroty . A oryginalny jest drogi wiec jak by ktoś mógłby mi podpowiedzieć jaki by pasował zamiennik to jest Rover 45 2000 r. 2.0 IDT
Tomaszi - Sob Cze 28, 2014 18:21

Temat stary tak jak nasze auta ;) ale może komuś się przyda.

Dzisiaj wymontowałem wkład z przepływomierza powietrza w moim 420

wkład 4 pin, Bosch nr 863 05 2 b 520
Przepływomierz powietrza Bosch nr 0281002120 (MHK100360).

Google nie znalazło takiego nr

Odpuszczam temat zamienników, które i tak są droższe od używanego oryginału boscha.

-_Zielarz_- - Pią Kwi 17, 2015 08:40

Mój Roverek to D/SD 420 - ten słabszy 86KM, bez IC.
Miałem wrażenia że idzie mułowato z dołu, dopiero po turbo 2-2.1RPM szedł OK, ale dość krótko, tzn. dało iśc z obrotami do 4k przy czym efektywnie przyśpieszał między 2 a 3,5k RPM. Wczoraj odłączyłem przepływkę. Jakbym w inne auto wsiadł. Ciągnie trudno mi powiedzieć, ale prawie od razu 1,5-1,6k i szybko się wkręca ... a co przyjemniejsze - kręci się tak do 4,3k RPM i to był ciąg przyśpieszenia !! ! Niestety nie miałem gdzie w Wawie potestowac tego bardzie z braku czasu, miejsca itp.

Nie mam pojęcia jak spalanie przy tym wychodzi póki co.

Wnioskuję, że moja przepływka jest albo uszkodzona, albo zasyfiona konkretnie.
Tak czy owak - mam zamówione zaślepki EGR - w środę planuję je wrzucić.

I teraz mam pytania (czytałem dużo na ten temat tu, ale trochę utonąłem w gąszczu informacji) :

- przepływka w SD /D (86KM) steruje tylko EGR ?
- jeśli jest poprawa w dynamice jazdy po jej odłączeniu to znaczy niedomaga?
- gdy zaślepię EGR to w moim modelu przepływka będzie zbędna ?
- czy przy zaslepionym EGR zostawię moją przepływkę podłączoną to nie będzie to miało żadnego już wpływu na nic?
- i jeszcze - czy w takiej sytuacji może całkiem ją zdemontować i wstawić kawał jednoczęściowej rury od filtra do Turbo ?? ?

Dziękuję z góry za odpowiedzi.
Pozdrawiam

Remigiusz - Pią Kwi 17, 2015 10:49

Wywal przeplwyke w SD calkiem i zaslep EGR, wniosek jest taki ze bledny sygnal dostawal ECU i mozliwe ze nie domykal EGR i przez to taki mol sie stal.

Ogolnie problem powyzej 4tys w SD jest ze pompa się tez domyka z dawka zeby nie dostała samozapłonu. Mozna wyciagnac trzpien ale w tedy moze zdarzyc sie ze nie uda sie juz auta zgasic bo bezie taka duza dawka paliwa ze zawor odcinajaca nie zamknie sie juz :D

-_Zielarz_- - Pią Kwi 17, 2015 10:54

Buahaha - no to była by niezła jazda ... pewnie ostatnia tym autem, ale ... w wiadomościach podaliby info, że przez miasto śmignął meteoryt :D

A poważnie to dzięki za info - EGR zaślepię a przepływkę odłączam ... Jak dopasuję/zamówię rurę dolotową to wywalę ją całkiem :)

Pozdro