Zobacz temat - [R 220 SD '98] Pali bezpiecznik 40A ENG MGMT
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 220 SD '98] Pali bezpiecznik 40A ENG MGMT

Remigiusz - Sro Gru 30, 2009 19:24
Temat postu: [R 220 SD '98] Pali bezpiecznik 40A ENG MGMT
Hejka Forumowicze :wink:

Mam dola co do mojego Rovera :evil: Nie mogę znaleźć przyczyny która mi pali bezpiecznik 40A ENG MGMT :neutral:

Jest to ten co jest pod maska w komorze silnika i nie jest on za tani bo kosztuje 15zl :shock: :/

Problem się pojawił jak mi zamarzł aku i go wyciągnąłem i po kolejnym montażu zaczęły się cyrki :neutral: Nagle po odpaleniu wskazówki na desce latają do góry i na dol wszystkiego możliwe lampki mrugają auto gaśnie na chwile i się znów samo zapala :shock: :???: :evil:

Potem pewnego razu mi już nie chciał zapalić wiec znalazłem usterkę ze spalił się ten bezpiecznik 40A :/

Wymieniłem na nowy i po 3 razie odpalenia, a dokładnie po pasterce mi juz auto z pod kościoła nie odpaliło :> :/ Dobrze ze miałem kawałek druta to zwarłem bezpiecznik i tak odpaliłem auto :/ Ale tak być nie może.

Rozebrałem teraz wszystkie kable i ten czarne plastikowe rurki co chronią kable ale żadnego uszkodzonego kabla znaleźć nie mogę :/

Watek o takim podobnym problemie był taki, ale nie do końca jest to co ja mam:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=24597

Bezpiecznik jest ten odpowiedzialny za grzanie świec oraz rozrusznik :???:

Świece mogę grac ile tylko chce i nic się nie pali przekaźnik odbija :???: :neutral: Ale jak odpalę auto 3 razy do bezpiecznik spalony :/ Wiec winna gdzieś musi być na rozruszniku. :/ Przekaźnik ten żółty od rozruchu próbowałem w domu na 12V i działa prawidłowo sobie :wink: :neutral:

Wiązka klapy nie będzie bo jest nowa zrobiona na nowych kablach :grin: :mrgreen:

Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły to proszę napisać bo już nie mam siły do mojego Rovera. Stoi teraz juz od pasterki w garażu :neutral:

Dziękuje :grin:

sTERYD - Sro Gru 30, 2009 20:33

na początek sprawdź wszystkie masy :hm: i czy przypadkiem nie podłączyłeś kiedyś odwrotnie baterii? (wiem, głupie pytanie, ale może się zdarzyć każdemu)
Remigiusz - Czw Gru 31, 2009 00:52

No masy mam dobre i się trzymają i nie są z korodowane :wink:

Tą gorną co idzie do karoserii jest nowa bo mi kiedyś się urwała, a druga co idzie do silnika sie trzyma jak trzeba i nie widać żadnych złych o znaków :/

Baterie nigdy źle nie podłączyłem bo przy tej co mam teraz to nie da rady bo klemy nie można wygiąć w druga stronę wiec to na 100% odpada :???:

Zrobiłem dziś dodatkowy plus do rozrusznika ale nie sadze ze to coś da :>

sTERYD - Czw Gru 31, 2009 11:26

a masa do komputera?, do zegarów? może to tam gdzieś siedzi... :hm:

[ Dodano: Czw Gru 31, 2009 11:26 ]
a zaciski na akumulatorze porządnie siedzą? :hm:

darek_wp - Czw Gru 31, 2009 11:34

Czy napewno chodzi o bezpiecznik ENG MGMT ?. Ten bezpiecznik to F5 15A.
Bezpiecznik o którym piszesz powinien być oznaczony Link5 i w dieslu ma mieć wartość 50A - może to jest przyczyna jego uszkodzeń? po prostu ma za małą wartość. Ten obwód zasila tylko grzanie świec i automat rozrusznika - więcej cudów tam nie ma. Skoro grzanie świec działa poprawnie to pozostaje jeszcze sprawność automatu rozrusznika ale obstawiam, że po wymianie na właściwy bezpiecznik problemy się skończą.

Remigiusz - Czw Gru 31, 2009 17:22

sTERYD, Tak wszystko już sprawdziłem i siedzi jak trzeba :neutral: Mase do kompa jeszcze wypróbuje ale raczej jest bo mierzyłem to jest masa dobra :wink:

darek_wp, Tutaj masz fote o co mi chodzi:


Pisze nawet na obudowie ENG MGNT 40A wiec nie będę dawał większego jak taki byl mod nowosci i sie jakos nie palił :sad:

A fakt są dwa bezpieczniki ENG MGNT jeden 40A i drugi `15A :mrgreen: Ale chodzi mi o ten duży co się na śrubach przykręca :wink:

sTERYD - Czw Gru 31, 2009 21:33

Remi55, faktycznie ten duży bezpiecznik na śrubach, od engine mgmt ma wg RAVE wartość 50A dla diesli... dodatkowo tam napisali, że w razie przepalenia któregoś z tych bezpieczników skontaktować się z dilerem... może to jest kwestia nowszych świec albocuś :hm:
próbowałeś może odłączać świece i wtedy, czy wytrzyma więcej niż 3 odpalenia... :hm:

Remigiusz - Pią Sty 01, 2010 11:29

sTERYD, Ja nowe świece mam już ponad pól roku :neutral: A zaczęły się tak dziać jak wyciągnąłem akumulator w Wiedniu i od tej pory mam takie coś :sad:

Nie mam swoje niemieckiego Rave tylko sobie teraz ten ściągnąłem z strony klubowej i nie mogę tego pasażu znaleźć o tym 50A ale spróbuję jak radzicie jeszcze ten myk to wsadzę te 50A :razz:

[ Dodano: Pią Sty 01, 2010 11:29 ]
Ze świecami to było tak ze grzałem nawet po 3x i czekałem az odda przekaźnik i w tedy dopiero kręciłem rozróżnikiem i bez znaczenia :neutral:

Jutro wypróbuje z tym co mi jeszcze doradziliście :wink:

NEOSSS - Sob Sty 02, 2010 14:07

Remi55, zamien aku na poczatek, wiazke silnika sprawdziles? Bezpieczniki w srodku i pod maska, przekazniki sprawdzic oraz gniazda.
Remigiusz - Nie Sty 10, 2010 23:39

NEOSSS, Tak wszystko sprawdziłem i nic przerwane lub spalone nie było :wink:

sTERYD, I chyba problem rozwiązałem :mrgreen: Dodałem dodatkowy kabel pozłacany na plusa z bateria do rozrusznika oraz taki sam kabelek do masy na karoserie i jak na razie mam spokój, bezpieczników mi nie pali. :wink: Popróbowałem najpierw z 30A i wszystko było ok wiec kupiłem nowy 40A i teraz problemy znikły i co mogę zauważyć to ze rozrusznik jakoś szybciej i ciszej pracuje na rozruchu :mrgreen: