|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Kręcenie obrotów, brak mocy
MiReK - Sob Lut 27, 2010 16:27 Temat postu: [R75] Kręcenie obrotów, brak mocy Mam taki problem,auto jedzie dajmy na to na 2 biegu i wszystko jest ok,dopóki obroty nie dojdą do ok.2000,wtedy obroty idą w górę a auto jedzie dalej tą samą prędkością,wtedy wrzucam 3 bieg i wszystko okay aż do dojścia obrotów do ok.3000.
Czy to objaw ślizgającego się(kończącego się) sprzęgła? Czy może coś z turbo?
Rowan - Sob Lut 27, 2010 20:06
jedyna, wygląda ewidentnie na sprzęgło. Dwumas? Też może być...
apples - Sob Lut 27, 2010 20:06
Niestety wychodzi że sprzęgło.
Gdyby coś (linki w tym poście) http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=52076
dukat11 - Sob Lut 27, 2010 20:08
jedyna, Raczej sprzęgło się ślizga. Przy turbo była by reakcja na wzrost obrotów.
MiReK - Sob Lut 27, 2010 20:28
Mogę jeszcze jakiś czas z tym pojeździć(na krótkich odcinkach ok.15 km) czy raczej czym prędzej się za to zabierać?
I rozumiem że oprócz kompletnego sprzęgła,wymienić też wysprzęglik?
apples - Sob Lut 27, 2010 20:32
Raczej pojeździsz nie długo. Musisz mieć już cienką tarczę.
Proponuje z wysprzeglikiem. Koszt od 550zł do 700zł za komplet + ewentualna robocizna.
Kupuj NATIONAL, BORG & BECK lub AP Driveline (oryginał w R75=
dukat11 - Sob Lut 27, 2010 20:34
jedyna napisał/a: | I rozumiem że oprócz kompletnego sprzęgła,wymienić też wysprzęglik? |
To zależy w jakim jest stanie. Można spróbować wymienić przy okazji dobrania się do sprzęgła ale nowy wysprzęglik nie gwarantuje że wytrzyma więcej niż stary. To słaby punkt roverka. O ile pamiętam mocniejszy jest od freelandera
apples - Sob Lut 27, 2010 20:37
Nie ma mocniejszy - słabszy Wszystkie są AP. Różnią się tylko rurkami - Rover plastyk, Land Rover metalowe rurkami. łożysko w środku to samo SKF (sprawdzałem)
Rowan - Sob Lut 27, 2010 20:56
jedyna, sprawdź najpierw czy nie ma gdzieś wycieku oleju do sprzęgła. Możesz jeszcze pojeździć, ale ostrożnie wciskaj gaz. Tak, żeby nie łapało poślizgu.
apples - Sob Lut 27, 2010 20:58
jedyna jak ślizga się od 2000rpm to kręć do 1500rpm. Ale jazda
MiReK - Nie Lut 28, 2010 19:44
apples,czy tam gdzie kupowałeś swoje sprzęgło we Wrocławiu za 337 zł,jak dzwoniłeś do nich to wtedy też na Allegro nie mieli wystawionego?
apples - Nie Lut 28, 2010 19:48
Mieli i później nie mieli, ale w sklepie mieli
saute - Nie Lut 28, 2010 22:25
na bank to sprzęgło się ślizga ...można jeździć delikatnie , jak jakiś stary dziadek
[ Dodano: Nie Lut 28, 2010 22:25 ]
gorzej , jak się trafi jakaś stroma górka
MiReK - Pon Mar 01, 2010 23:36
apples napisał/a: | Mieli i później nie mieli, ale w sklepie mieli
|
apples,nie wiem jak wtedy gdy Ty tam kupowałeś ale teraz to masakra!Podane są cztery numery telef.,przez pół dnia żaden nie był odbierany,w końcu pod koniec dnia okazało się dwa z nich to numery prywatne które odebrało albo dziecko,albo kobieta która oznajmiła że takich telef.z pytaniami o części samoch.ma kilkanaście na dzień a to jest numer prywatny
W końcu zamówiłem sprzęgło i wysprzęglik Borg&Berg w Tczewie:
http://www.allegro.pl/ite...o_rover_75.html
http://www.allegro.pl/ite...aktura_vat.html
apples - Wto Mar 02, 2010 09:35
To numer niezły. Ja nie miałem problemów. Dostałem sprzęgło po 2 dniach i kupowałem przez allegro.
Wybór bardzo dobry sprzęgła. W Gdańsku w Land Roverze je montują. Daj znać jak będzie po wymianie.
Rowan - Wto Mar 02, 2010 16:10
jedyna, apples, Mówicie o "petrocar"? Ja u nich kupowałem i nie mam zastrzeżeń. Kontakt dobry.
apples - Wto Mar 02, 2010 16:36
A_u_T_o_T_e_c_h
MiReK - Sob Mar 06, 2010 21:00
apples napisał/a: | Daj znać jak będzie po wymianie. |
No i po wymianie.Sprzęgło tak mięciutkie że aż miło Wymienili też olej w skrzyni.
Tylko zastanawia mnie jedna rzecz,wcześniej autko zapalało odrazu,teraz trzeba trochę dłużej pokręcić.Jak silnik jest rozgrzany to odpala odrazu.Czy jest możliwe że w jakiś sposób zalali świece?Dodam że 3 tyg.temu wymieniałem wszystkie 4 świece na NGK.
apples - Sob Mar 06, 2010 21:04
Nie ma możliwości zalania świec. W dieslu nie występuje takie zjawisko.
MiReK - Sob Mar 06, 2010 21:12
Aha,no widzisz,znowu coś nowego się dowiedziałem.Masz jakiś pomysł skąd te dłuższe kręcenie na zimnym silniku?
SeniorA - Sob Mar 06, 2010 21:13
jedyna, może aku był odpinany
apples - Sob Mar 06, 2010 21:16
Nie ma opcji aby nie trzeba było odpiąć aku.
Może się zapowietrzać. Zobacz czy czasami w okolicach skrzyni nie pocą się przewody od ropy. Musieli wywalić filtr, aku i webasto. Może coś słabo skręcili lub nadszarpnęli.
sama wymiana sprzęgła na pewno nie ma nic do tego.
Napisz jak długo musisz teraz kręcić. Czy za każdym razem długo czy po postoju.
dukat11 - Sob Mar 06, 2010 21:18
jedyna napisał/a: | Aha,no widzisz,znowu coś nowego się dowiedziałem.Masz jakiś pomysł skąd te dłuższe kręcenie na zimnym silniku? |
Może akumulator słabszy.
SeniorA - Sob Mar 06, 2010 21:26
po odpięciu aku musi wrócić pamięć ECM
MiReK - Sob Mar 06, 2010 21:35
SeniorA napisał/a: | może aku był odpinany |
Na bank był odpinany bo zegarek przestawiony.
dukat11 napisał/a: | Może akumulator słabszy. |
Nie ma takiej opcji,w zeszłym roku wymieniony na nówkę Boscha.
apples napisał/a: | Napisz jak długo musisz teraz kręcić. Czy za każdym razem długo czy po postoju. |
Tylko po postoju.
SeniorA napisał/a: | po odpięciu aku musi wrócić pamięć ECM |
[ Dodano: Sob Mar 06, 2010 21:35 ]
apples napisał/a: | Zobacz czy czasami w okolicach skrzyni nie pocą się przewody od ropy |
Skrzynia jest w ogóle jakby spocona
apples - Sob Mar 06, 2010 21:39
Spocona?
Czuć ropę?
Wydaje mi się że się zapowietrza.
Jest procedura przywracania ECM. Ja u siebie nie przywracałem książkowo. Wystarczy że pochodził na wolnych obrotach i pojeździłeś trochę i jest już OK.
MiReK - Sob Mar 06, 2010 23:16
apples napisał/a: | Czuć ropę?
Wydaje mi się że się zapowietrza. |
Nie czuć ropy,wygląda mi to raczej na olej,może nie powycierali skrzyni jak zakładali.
Czyli co,podjechać tam w poniedziałek,powiedzieć że na zimnym silniku trzeba dłużej kręcić i zasugerować że najprawdopodobniej się zapowietrza?Zapowietrza się skrzynia?
apples - Sob Mar 06, 2010 23:20
Może zapowietrzać się układ paliwa. Pojeździj jeszcze z 2 dni i zobaczysz. Potem obejrzyj czy się przewody nie pocą i ewentualnie podjedz do warsztatu.
Dziwne że skrzynia mokra. Sprawdź czy nie wywala oleju przez uszczelniacze półosi. Półośki wyciągali do wyjęcia skrzyni. U mnie po wyciągnięciu z jednego uszczelniacza później się lało.
MiReK - Sob Mar 06, 2010 23:25
Okay,będę obserwował i informował na bieżąco
SeniorA - Nie Mar 07, 2010 07:23
jedyna napisał/a: | SeniorA napisał/a:
po odpięciu aku musi wrócić pamięć ECM
| aby ECM szybko wrócił do poprzedniego poziomu wartości operacyjnych należy po zagrzaniu silnika wprowadzić go na 2 minuty na 1200 obr. , a potem przejechać około 10 km .Oczywiście bez tego też po jakimś czasie ECM wróci do stanu wyjściowego.
MiReK - Nie Mar 07, 2010 11:36
SeniorA napisał/a: | aby ECM szybko wrócił do poprzedniego poziomu wartości operacyjnych |
I to może być przyczyną dłuższego kręcenia po postoju?Zrobię tak jak piszesz.
SeniorA - Nie Mar 07, 2010 12:24
jedyna napisał/a: | I to może być przyczyną dłuższego kręcenia po postoju? | przyczyn jak zwykle może być kilka , a ja chcąc pomóc w rozwiązaniu problemu podaję jedną z możliwych,gdyż po takim odłączeniu aku, ECM traci pamięć nastaw , w tym biegu jałowego. Być może serwis to zrobił przy jeździe próbnej , ale tego nie wiem. Często przy tej utracie pamięci zachodzi potrzeba
resetowania ustawienia działania szyb el. , czy szyby działają tak jak poprzednio ?
apples - Nie Mar 07, 2010 12:34
Z tego co mi się wydaje przywracanie ECM należy wykonać bezpośrednio po uruchomieniu silnika. Próba przywracania po przejechaniu paru kilometrów i pracy silnika nie ma już sensu.
MiReK - Nie Mar 07, 2010 16:54
SeniorA napisał/a: | należy po zagrzaniu silnika wprowadzić go na 2 minuty na 1200 obr. , a potem przejechać około 10 km |
Zrobiłem tak jak radziłeś i bez zmian.Auto postało 1 godz.po czym próbując go zapalić kręciłem jakieś 8 sekund i nic,przekręciłem w poz.0 i dopiero po ponownej próbie zapalił.
apples napisał/a: | czy czasami w okolicach skrzyni nie pocą się przewody od ropy |
Przewody są suche,skrzynia też jest już sucha.Jakieś pomysły?Zapowietrza się-któredy?
apples - Nie Mar 07, 2010 17:57
I to jest pytanie.
Posłuchaj jak pracuje pompka przy akumulatorze. Ją też musieli przekładać na bok.
MiReK - Nie Mar 07, 2010 19:18
A coś charakterystycznego ma być słychać?
Może ją odepnę i popsikam WD40?
apples - Nie Mar 07, 2010 20:10
Powinno właśnie być ją delikatnie słychać. Odgłos podobny do małego silniczka elektrycznego.
MiReK - Nie Mar 07, 2010 22:11
Ma ją nasłuchiwać jak już silnik zapali czy przed zapaleniem silnika,w którejś pozycji kluczyka?Kurcze to co,odpieli ją-podpieli i szwankuje?Naprawili sprzęgło,to znowu narobili mi z odpalaniem
phuss - Nie Mar 07, 2010 22:22
Przed odpaleniem silnika. Maska do góry, kluczuk w pozycji II i powinieneś usłyszeć bzyczenie pompki. A chyba na porzedniej stronie pisałem a lekkim postukaniu w tą pompkę. A może to w innym temacie było.
pozdro
MiReK - Nie Mar 07, 2010 23:13
phuss napisał/a: | A może to w innym temacie było. |
W innym,w innym.
apples - Nie Mar 07, 2010 23:20
Dobrze by było abyś podjechał na T4. Możemy podpowiadać i tylko tyle.
Jak odkręcali rozrusznik mogli ruszyć kable od czujnika wału, od czujnika wałka, kable od pompki, ruszali filtr paliwa, itp. Jest sporo możliwości, tym bardziej ze wywalając skrzynie gdzieś ten osprzęt trzeba poprzerzucać aby zrobić sobie miejsce.
phuss - Pon Mar 08, 2010 00:06
Na moje oko to się zapowietrza układ paliwowy.
Jedyna a jak już odpalisz to jak się zachowuje silnik??
Ma kopa jak miał, może jakoś przerywa co jakiś czas??
Weź go trochę przypiłuj tak ok. 4 tys. obrotów podczas jazdy na I,II i III biegu i wsłuchaj się w pracę silnika czy ma chęć ciągnąć dalej czy może się dławi.
pozdro
MiReK - Pon Mar 08, 2010 08:21
Silnik jak już zapali to chodzi normalnie,tak jak przed operacją.
Pompka słychać że pracuje,ale nie jest równomiena praca tylko czasami wydobywa się z niej jakby jakieś tyrknięcie
phuss - Pon Mar 08, 2010 08:39
I w tym tyrkotaniu pompki może (ale nie musi) tkwić przyczyna.
Przed odpaleniem (kluczyk w pozycji II)obstukaj ją jakimś gumowym młotkiem, kawałkiem drewna itp. tylko tak z czuciem żebyś jej nie powginał. To jest tyrkotanie czy może coś podobnego do bulgotania??
MiReK - Pon Mar 08, 2010 16:34
Raczej bulgotanie.
W serwisie powiedzieli mi żebym spróbował drugim kluczykiem.
phuss - Wto Mar 09, 2010 08:47
Jeżeli to jest bulgotanie to masz zapowietrzony układ paliwowy lub się zapowietrza. Łapie gdzieś lewe powietrze. Co masz zrobić drugim kluczykiem??
[ Dodano: Wto Mar 09, 2010 08:47 ]
Albo pada ta pompka przy aku. Wytwarza rózne ciśnienia.
MiReK - Wto Mar 09, 2010 18:22
Po 3 dniach jeżdzenia jest tak,że niekiedy pali od razu a niekiedy trzeba kręcić dłużej.I dzieje się tak bez względu na okres postoju,potrafi po nocy odpalić bezproblemowo,a po pół godz,postoju trzeba kręcić.
apples - Wto Mar 09, 2010 18:29
Podjedz do warsztatu gdzie robili i niech sprawdzą. Może ruszyli kable od czujnika wału lub coś z paliwem. Nie mam pomysłu co może jeszcze być. Trzeba to sprawdzić co pisaliśmy bo samo się nie zrobi
MiReK - Wto Mar 09, 2010 19:35
apples napisał/a: | Może ruszyli kable od czujnika wału |
A gdzie ten czujnik się znajduje?
Jakby ruszyli to co to ma do rzeczy,przez poruszenie takie są teraz objawy?
phuss napisał/a: | Łapie gdzieś lewe powietrze. |
Podejrzewam że gdyby tak było to podczas jazdy też by się to w jakiś sposób odczuwało.
apples - Wto Mar 09, 2010 19:37
Pod rozrusznikiem.
http://forum.roverki.eu/v...p=471659#471659
phuss - Sro Mar 10, 2010 10:44
phuss napisał/a: | Łapie gdzieś lewe powietrze. |
Podejrzewam że gdyby tak było to podczas jazdy też by się to w jakiś sposób odczuwało.[/quote]
A byś się zdziwił. Miałem kiedyś bardzo dziwny przypadek w Maździe. Odpalał i do przodu jeździł ok. A na wstecznym szarpanie jakieś. Silnik inaczej się układał i łapał lewe powietrze, malutka dziurka była.
Sprawdź tą pompkę paliwa, pożycz od kogoś , podmień i zobaczysz czy jest różnica. Jak już auto odpali to ta pompka ma lżej w dostarczaniu ON, bo silnik konsumuje.
MiReK - Sro Mar 10, 2010 18:49
No,zobaczymy jak teraz będzie odpalał:dzisiaj zauważyłem że mam mokrą plamę na spodniej osłonie silnika,pojechałem do warsztatu i mechanik zlokalizował że to paliwo może uciekać gumowym przewodem który dochodzi do pompki paliwa.Nie tyle winien jest sam przewód co obejma łącząca go z pompką,mechanik wcześniej ją ściągał a później założył tę samą,teraz założył nową,no i zobaczymy.
Zauważyłem natomiast jeszcze jedną rzecz,przewód z odpowietrznikiem układu chłodzenia nie mam tak jak kiedyś na akumulatorze,tak jak tutaj:
http://moto.allegro.pl/it...cony_plock.html
tylko mam z boku,tak jak na tym zdjęciu:
http://moto.allegro.pl/it...azowieckie.html
Czy tak zostawić jak jest,czy poprawić to?
apples - Sro Mar 10, 2010 18:54
Zrób u siebie tak jak było.
Daj znać jak będzie palić.
MiReK - Pon Mar 15, 2010 19:32
No i powiem Wam że pomimo wymiany sprzęgła mój problem w tym temacie nie zniknął,czyli:
"auto jedzie dajmy na to na 2 biegu i wszystko jest ok,dopóki obroty nie dojdą do ok.2000,wtedy obroty idą w górę a auto jedzie dalej tą samą prędkością,wtedy wrzucam 3 bieg i wszystko okay aż do dojścia obrotów do ok.3000. "
I co to może być jak nie sprzęgło?
apples - Pon Mar 15, 2010 19:53
Ślizga się sprzęgło. Wymienili komplet? Jak wyglądała dwumasa? Od samego początku po odebraniu tak jest?
Rowan - Pon Mar 15, 2010 19:59
Myślę głośno:
Oberwany dwumas? Raczej niemożliwe, nie jechałby wogóle... Kurcze dziwne. A może olej gdzieś się na sprzęgło dostaje....
MiReK - Pon Mar 15, 2010 20:56
apples napisał/a: | Wymienili komplet? Jak wyglądała dwumasa? Od samego początku po odebraniu tak jest? |
Tak,wymienili komplet.Działo się tak przed wymianą sprzęgła i dzieje się tak od początku po odebraniu auta.Tak jak już pisałem wcześniej,powiedzieli mi że dwumasa ma już spore luzy.Ja narazie nie mam żadnych objawów kończącej się dwumasy,nic nie stuka,nie ma drgań przy dodawaniu gazu.
Rowan napisał/a: | A może olej gdzieś się na sprzęgło dostaje.... |
Kurczę,tego raczej nie sprawdzę.
apples - Pon Mar 15, 2010 20:59
Dostałeś stare sprzęgło? Jak wyglądało? Moze wysprzęglik nie wysprzęgla do końca?
MiReK - Pon Mar 15, 2010 21:03
Tak,zostawili mi stare sprzęgło i wysprzęglik.Tarcza sprzęgła była już prawie starta,ale o nity jeszcze nie haczyło.
Nie no,czuć że sprzęgło wymienione,pedał mięciutki że aż miło
apples - Pon Mar 15, 2010 21:06
Tylko dlaczego się ślizga Ile masz po wymianie?
MiReK - Pon Mar 15, 2010 21:09
Tydzień czasu,przejechałem jakieś niecałe 200 km.
apples - Pon Mar 15, 2010 21:12
Pojeździj do 500km, jak się nie uspokoi to reklamuj. Coś jest nie tak. Może tarcze odwrotnie założyli, ale to raczej niemożliwe. Może był tłusty docisk i tarcza.
Podjedz do nich i zapytaj , tak może będzie najlepiej.
MiReK - Pon Mar 15, 2010 21:22
Na forum Suzuki w identycznym temacie znalazłem takie coś:"proponuje sprawdzić pompę sprzęgła ( przy pedale )
widziałem już taki przypadek że nowe sprzęgło ślizgało się jak stare . pomogła wymiana pompy ( trzpień pompy nie wraca do pierwotnego położenia i naciska na wysprzęglik )"
Cały temat tutaj:
http://www.suzukiklub.pl/...668899e759731b6
apples - Pon Mar 15, 2010 21:24
Podejrzewam że możesz mieć taki sam przypadek jak ktoś u nas na forum. Zaworek zwrotny na łączeniu pompki i wysprzeglika. Nie pamiętam dokładnie kto, ale chyba MaReK.
MiReK - Pon Mar 15, 2010 21:28
Można to naprawić czy wymiana pompki?
apples - Pon Mar 15, 2010 21:29
Myślę że można. Ja bym na początek wymienił płyn i zobaczył jak się odpowietrza i zachowuje sprzęgło. Może wysprzęglik źle włożyli. Z tego co pamiętam to trzeba było go wsunąć w jedno miejsce bo mógłby odstawać trochę.
MiReK - Sob Lut 02, 2013 19:41
Mija 3 lata od wymiany sprzęgła i powrócił u mnie temat z pierwszego postu,czyli:
MiReK napisał/a: | 06.03.2010r.Mam taki problem,auto jedzie dajmy na to na 2 biegu i wszystko jest ok,dopóki obroty nie dojdą do ok.2200,wtedy obroty idą w górę a auto jedzie dalej tą samą prędkością,wtedy wrzucam 3 bieg i wszystko okay aż do dojścia obrotów do ok.2200.
Czy to objaw ślizgającego się(kończącego się) sprzęgła? |
Czy to normalne że po ok.3 latach znowu sprzęgło pada? Wymieniłem wtedy na Borg & Beck.Tyle że wtedy po wymianie problem od razu nie ustał:
MiReK napisał/a: | 15.03.2010r.No i powiem Wam że pomimo wymiany sprzęgła mój problem w tym temacie nie zniknął,czyli:
"auto jedzie dajmy na to na 2 biegu i wszystko jest ok,dopóki obroty nie dojdą do ok.2000,wtedy obroty idą w górę a auto jedzie dalej tą samą prędkością,wtedy wrzucam 3 bieg i wszystko okay aż do dojścia obrotów do ok.3000. "
I co to może być jak nie sprzęgło? |
Problem ustąpił wtedy sam od siebie po pilku następnych dniach.
Jestem przerażony znowu tym wydatkiem i unieruchomieniem auta na 2-3 dni,i żeby się nie okazało że to wcale nie koniec sprzęgła tylko np.olej skądś kapie na sprzęgło,a tego chyba nie sposób zdiagnozować nie rozbierając auta jak do wymiany sprzęgła,prawda?
haszczyc - Wto Lut 05, 2013 17:28
ja ci polecam od tomiego http://www.tomateam.pl/sk..._dzial=-&c=1399 nationala
|
|