|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wyząbkowanie, ścieranie opon tylnych
Piotrass - Sro Wrz 08, 2010 13:18 Temat postu: [R75] Wyząbkowanie, ścieranie opon tylnych Sprawa dość dziwna:
W dwóch Roverkach 75tkach tylne opony po zewnętrznych stronach, ścierają się zdecydowanie bardziej w stosunku do reszty opony. Sprawdziłem też w kolejnych dwóch innych modelach - również tą samą sytuację. W żadnym z nich nic nie stuka, nie puka, nie buczy w tylnym zawieszeniu. Normalnie podejrzewałbym coś nie tak w tylnym zawieszeniu, ale, że to już w 4 autach to samo, to może jakaś przypadłość modelu ? Przebiegi od 130 do 150000km. U Was też tak jest?
tronsek - Sro Wrz 08, 2010 13:44
Kiedyś czytałem w jakiejś prasie motoryzacyjnej artykuł o tym problemie. Krótko mówiąc jest to przypadłość wszystkich aut z zawieszeniem wielowahaczowym z tyłu zwłaszcza sedanów i kombiaków. Przyczyną głównie jest to, że dużo się jeździ bez obciążenia. rozmawiałem potem z wulkanizatorem, to zalecił mi dobierać opony, które na wewn. stronach nie maja "grubych kostek". Ponoć styl jazdy też ma na to wpływ. Miałem ten problem w swoim R400. Jeden komplet opon mi wyząbkowało, naszczęście że już tak czy owak był na wykończeniu. Drugi jak narazie jest
apples - Sro Wrz 08, 2010 14:24
Piotrass napisał/a: | Sprawa dość dziwna:
W dwóch Roverkach 75tkach tylne opony po zewnętrznych stronach, ścierają się zdecydowanie bardziej w stosunku do reszty opony. Sprawdziłem też w kolejnych dwóch innych modelach - również tą samą sytuację. W żadnym z nich nic nie stuka, nie puka, nie buczy w tylnym zawieszeniu. Normalnie podejrzewałbym coś nie tak w tylnym zawieszeniu, ale, że to już w 4 autach to samo, to może jakaś przypadłość modelu ? Przebiegi od 130 do 150000km. U Was też tak jest? | Chyba w RAVE jest opisana procedura ustawiania zbieżności tylnego zawieszenia w R75 - jak ma być dociążony tył podczas ustawiania. Może tu leży problem.
sniffi - Sro Wrz 08, 2010 18:01
Stosowanie opon asymetrycznych może rozwiązać problem
tronsek - Sro Wrz 08, 2010 18:18
TUTAJ znajduje się artykuł o "ząbkowaniu" opon.
TUTAJ też
Dziadek - Sro Wrz 08, 2010 18:18
Dobrze,że ktoś poruszył ten temat.Kupiłem moje auto właśnie z takimi oponami z tyłu.Ponieważ uważałem,że Vikingi są kiepskie,zmieniłem na Nokiany.Zbyt mało przejechałem żeby zobaczyć efekt.Początkowo myślałem,że poprzedni właściciel po ustawieniu zbieżności z przodu zrobił przekładkę na tył,ale mój wulkanizator(dla mnie guru w tym temacie) powiedział,że to już któraś R75 z czymś takim u niego w zakładzie.
kris-tofer - Czw Wrz 09, 2010 11:17
U mnie nic nie ząbkuje, byłem na geometrii, koleś wszystko ustawił tak jak potrzeba, z tyłu, też, bo wyczytał w swej księdze tajemnic, że w R75 też z tyłu się ustawia. Już rok i nic się nie dzieje, a na geometrię pojechałem ze względu na opony przednie.
apples - Czw Wrz 09, 2010 11:31
kris-tofer napisał/a: | w R75 też z tyłu się ustawia | Dokładnie.
Tuleja pod progiem jest z jarzmem na otworach fasolowych. Dodatkowo można ustawiać pochylenie na drążkach. Identycznie jak w BMW E46, Z3.
Dziadek - Czw Wrz 09, 2010 12:28
Czyli,że mam jechać na geometrię z tylną zawiechą? Autko potrafi na prostej drodze jechać prosto kilkaset metrów z puszczoną kierą.
apples - Czw Wrz 09, 2010 12:32
Dziadek napisał/a: | Czyli,że mam jechać na geometrię z tylną zawiechą? | Myślę że tak. Dziadek napisał/a: | Autko potrafi na prostej drodze jechać prosto kilkaset metrów z puszczoną kierą. | To o niczym moim skromnym zdaniem nie świadczy.
kris-tofer - Czw Wrz 09, 2010 12:43
Dziadek napisał/a: | Czyli,że mam jechać na geometrię z tylną zawiechą? Autko potrafi na prostej drodze jechać prosto kilkaset metrów z puszczoną kierą. |
tak bo ustawią kąt nachylenia i nie będzie wtedy cieło już rantów opon.
Dziadek - Czw Wrz 09, 2010 13:02
Człowiek tyle lat za kołem i ciągle się uczy.Muszę to załatwić bo szkoda nowych gumek.Dzięki wielkie.
kasjopea - Czw Wrz 09, 2010 13:37
Dyskusja na temat zawieszenia w R 75 została przeniesiona tutaj: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=59940 .
|
|