Zobacz temat - [R600] Problem z odpalniem, nie wkręca się na wysokie obroty
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Problem z odpalniem, nie wkręca się na wysokie obroty

claudii - Wto Lis 30, 2010 09:09
Temat postu: [R600] Problem z odpalniem, nie wkręca się na wysokie obroty
Niestety wraz z przyjściem zimy, roverek się zbuntował. Na zimnym silniku mam problem z odpaleniem, ogóle gaz do dechy a wskazówka obrotów ledwo do 1,5 dochodzi i po chwili per, per i gaśnie i tak z 20 min aż w końcu załapie. Zachowuje się jakby nie dopływało mu paliwo. Na ciepłym pali na dotyk.
mura - Wto Lis 30, 2010 12:29

Zapycha się filtr paliwa, licha ropa, najlepiej wstawić do ciepłego garażu i dolać jakiegoś wspomagacza bo jak się wleje do zmrożonej ropy to i tak nic nie da.
claudii - Wto Lis 30, 2010 14:24

brałam pod uwagę tą lipną ropkę, już końcówka mi została, i nie wiem czy jet sens zlania tego i wlania zimowej mieszanki, mieszać ich chyba też bym nie chciała.
A co to za wspomagacze i jak to działa?
A co do tego garażu to ile stopni minimum, bo teraz to ciężko o ciepły garaż :/

szoso - Wto Lis 30, 2010 14:31

jeśli w filtrze jest parafina to już nic mu nie pomoże tylko wymiana
a co do wspomagaczy to jeśli w porę się go zastosuje to ok, ale jak już ropę zetnie to na nic już się nie zda

mura - Wto Lis 30, 2010 16:56

Parafinę w filtrze łatwo się usuwa wystarczy filtr wsadzić do gorącej wody przepłukać ciepłą ropą i parafina sama się rozpuści.
szoso - Wto Lis 30, 2010 16:58

przekrój filtr i sobie zobacz
claudii - Wto Lis 30, 2010 19:14

w ciągu dnia palił elegancko, zalałam dodatek firmy STP dam znać jak będzie rano, dzięki za porady.
Haidi - Wto Lis 30, 2010 21:54

Słuchajcie mam taki pomysl zamontowac mate/y grzewczą od podgrzewania lusterek na filtr paliwa. Maly pobor pradu przede wszystkim... :idea: Co wy na to :?:
filo - Wto Lis 30, 2010 22:26

Tylko ciekawe jak długo by trwało podgrzanie filtra?
Haidi - Wto Lis 30, 2010 22:33

Wydaje mi sie ze filtr nie musi byc goracy, wystarczy ze bedzie mial kilka stopni powyzej zera i nie powinno byc problemu z zatykaniem sie filtra przez wytracajaca parafine, wklady do lusterek w porywach do 20zl juz sie dostanie a zawsze mozna sprobowac...
filo - Wto Lis 30, 2010 22:39

Haidi napisał/a:
Wydaje mi sie ze filtr nie musi byc goracy, wystarczy ze bedzie mial kilka stopni powyzej zera


Ale jeżeli po nocy, gdy będzie -20*C obawiam się, że kilka minut może nie wystarczyć.
A jaki pobór prądu mają takie maty?
Bo można by się pokusić o układ podtrzymujący niewielki prąd w matach ale są minusy bo raczej zeżre akumulator.
Nie lepiej przyjść z rana z czajnikiem gorącej wody i polać filtr paliwa?

Haidi - Wto Lis 30, 2010 22:55

Prąd od 1-2 A przy wydzielanej mocy 24W tj. ok 50 stopni C. Dziasiaj mialem taki przypadek ze ropka zamarzala mi, pomimo tego ze wlalem ten uszlachetniacz do diesla taki zolty w przeźroczystej butelce zapomnialem nazwy... gdy dodawalem gazu na postoju i trzymalem ok 2500-3000 rpm to auto po 30 sek trzymnia na tych obrotach gaslo, jak chodzil sobie na wolnych obrotach to chodzil :grin: ale jak tylko chwile przytrzymalem go na obrotach to gasl, jakby paliwa nie dostawal. Wiem ze mam zawalony filtr parafina, tak przypuszczam ale mam kupiony nowy i chce go w jakis sposob zabezpieczyc zredukowac wydzielanie parafiny, moze podgrzanie go czyms(mata) rozpusci na bierzaco parafine zima... Juz sam nie wiem, mozna sprobowac.
filo - Sro Gru 01, 2010 01:53

Haidi, poczytaj ten temat:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=50984

claudii - Czw Gru 02, 2010 08:10

zalałam STP FORMUŁA DO DIESLA Z ANTYŻELEM i powiem tyle że mogę to polecić, odpala o niebo lepiej :)
szoso - Czw Gru 02, 2010 08:17

claudii napisał/a:
zalałam STP FORMUŁA DO DIESLA Z ANTYŻELEM i powiem tyle że mogę to polecić, odpala o niebo lepiej :)

no widzisz, jednak warto w porę stosować dodatki :smile: