|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Ogrzewanie. Zbyt długo się nagrzewa.
prawnik30 - Pią Gru 03, 2010 23:10 Temat postu: [R75] Ogrzewanie. Zbyt długo się nagrzewa. Witam, bardzo proszę o pomoc.
Po włączeniu silnika, ogrzewanie ustawiam na max.
od tego momentu potrzebuje jakieś 20 minut aby pojawiło się ciepłe powietrze, bardzo długo dmucha zimne, nie wiem co może być przyczyną?
Być może ma tak być, ale według mnie trochę za długo się nagrzewa. Zimne powietrze zaczyna się zmieniać na cieplejsze dopiero wtedy gdy wskazówka na temp.silnika dojdzie do połowy.
Co może być przyczyną tak wolnego nagrzewania wnętrza samochodu? Bardzo proszę o pomoc.
apples - Pią Gru 03, 2010 23:13
prawnik30, http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=62855 i http://forum.roverki.eu/v...p=494750#494750
Poczytaj również o webasto i sprawdź jak chodzi.
MaReK - Pią Gru 03, 2010 23:32
prawnik30, powinien się nieco szybciej nagrzać, nawet jak stoi noc na mrozie.
Jeśli wadliwy jest termostat, to mogą być podobne objawy. Zeszłej zimy, mogłem przejechać 40 km i powietrze leciało letnie.
Możesz jeszcze zakręcić dopływ zimnego powietrza na desce rozdzielczej pod zegarkiem.
Wyłącz też nawiewy i obserwuj kiedy poczujesz zmieniającą się temp. powietrza. Wtedy odpal nawiewy (klima) z temp. ustawioną na max.
Dodatkowo z tyłu, pomiędzy nogami pasażerów z tyłu zakręć sobie wlot zimnego powietrza
Ja potrzebuję jakiś 7-10 min. od uruchomienia silnika, do nagrzania się auta.
Pozdrawiam,
mit93 - Nie Gru 05, 2010 17:40 Temat postu: Re: [R75] Ogrzewanie. Zbyt długo się nagrzewa.
prawnik30 napisał/a: | Witam, bardzo proszę o pomoc.
Po włączeniu silnika, ogrzewanie ustawiam na max.
od tego momentu potrzebuje jakieś 20 minut aby pojawiło się ciepłe powietrze, bardzo długo dmucha zimne, nie wiem co może być przyczyną?
Być może ma tak być, ale według mnie trochę za długo się nagrzewa. Zimne powietrze zaczyna się zmieniać na cieplejsze dopiero wtedy gdy wskazówka na temp.silnika dojdzie do połowy.
Co może być przyczyną tak wolnego nagrzewania wnętrza samochodu? Bardzo proszę o pomoc. |
U mnie jest podobnie - w mróz (poniżej -10 ) muszę przejechać ok 15 km, zanim zacznie lecieć ciepłe powietrze, a i tak jak włącze ogrzewanie to wskaźnik temperatury silnika wyraźnie spada o 1/4 skali. Natomiast po dłuższej jeździe temperatura stabilizuje się i jest OK.
prawnik30 - Wto Gru 07, 2010 17:21
Dziś sprawdziłem jeszcze ten spadek temperatury na silniku podczas gdy włącze ogrzewanie. Dokładnie jest tak samo. Silnik nagrzewa się opornie, a jak włącze ogrzewanie to wskazówka słabo nagrzanego silnika jeszcze dodatkowo spada. Sporo osób wypowiada się, że ich R75 zachowuje się tak samo, specjaliści twierdzą też , że sporo osób ma również problemy z piecykiem, więc teraz nie wiem czy piecyk jest ok a ten model tak się zachowuje, czy rzeczywiście to wina piecyka i choroba ta jest powszechna ?
VMatas - Wto Gru 07, 2010 17:43
Jeżeli będzie problem z piecykiem, to temperatura silnika nie będzie efektywnie spadać po załączeniu ogrzewania. Ten silnik jest zbyt efektywny i ekonomiczny i mało ciepła wytwarza. Zatem do 2002 roku w standardzie było webasto, żeby dodatkowo dogrzać silnik w zimie. Tak jak masz CDTi to wnioskuję że już nie załapałeś się…
rodi_ - Wto Gru 07, 2010 23:25
To zadne cdti po 2002 nie maja webasto?
Pieta - Sro Gru 08, 2010 07:49
rodi_ napisał/a: | To zadne cdti po 2002 nie maja webasto? |
Po 2002r, Webasto nie było w standardowym wyposażeniu. Jeżeli ktoś chciał, oczywiście za dopłatą mógł kupić. Mój CDTI z 2004 ma Webasto.
prawnik30 - Sro Gru 08, 2010 18:26
Dobra. To teraz pytanie podstawowe, gdzie ja mam szukać tego cudownego urządzenia w swojej maszynie ? Wtedy będe przynajmniej wiedział, że go nie mam i problem z głowy, choć chłód dalej wokół głowy
PHJOWI - Sro Gru 08, 2010 19:18
podgrzewacz był wszedzie w zimniejszych krajach , nie ważne który rok , piec masz przy aku , obok.
apples - Sro Gru 08, 2010 20:52
PHJOWI napisał/a: | podgrzewacz był wszedzie w zimniejszych krajach , nie ważne który rok | Rover podaje że po 2002 był montowany jako opcja dodatkowo płatna.
PHJOWI - Czw Gru 09, 2010 16:33
a gdzie tam w Belgi czy Niemczech standart , może Uk miały za dopłatą.
MaReK - Sob Gru 11, 2010 12:05
PHJOWI napisał/a: | a gdzie tam w Belgi czy Niemczech standart , może Uk miały za dopłatą |
Moje auto jest z belgii, ale nie wiem czy mam ten patent.
Webasto na pewno mam.
Punx - Pią Wrz 27, 2013 14:34
Witam,
mam taki problem z nagrzewaniem kabiny w moim R75, otóż ostatnio zrobiło się chłodniej i temp na zewnątrz waha się pomiędzy 8 a 14st C, zatem postanowiłem zacząć ponownie po przerwie letniej używać nawiewu ciepłego powietrza. Ku mojemu zaskoczeniu przestało ono prawidłowo działać, ale do rzeczy:
1. odpalam rano auto (na zewnątrz ok 8st C), komputer pokazuje jakiś kosmos czasami -2,5st C czasami 0 a czasami 4st C
2. po przejechaniu ok 2km w mieście temp silnika stabilizuje się w połowie skali zatem płyn chłodzący powinien mieć już ok 85-95st C czyli teoretycznie nagrzewnica już powinna być mocno ciepła
3. po nagrzeniu silnika włączam nawiew na econo (lub auto - nie ma to znaczenia), siła nawiewu 2 kreski, temp 22-23st C i leci zimne powietrze, jadę po mieście (codzienna droga do pracy) jeszcze 3km (korki) - ok 15 minut - powietrze robi się letnie, jak dynamicznie przygazuje do 60km/h zaczyna lecieć ciepłe, gdy tylko sie zatrzymam lub zwolnię znowu leci zimne
4. Po dojechaniu do pracy - 7km jazdy miejskiej po zatrzymaniu się natychmiast leci zimne powietrze
5. Przewody przy chłodnicy oraz zbiorniczku wyrównawczym są gorące (gruby i ten cieńszy - ostatnio wymieniony)
Dodatkowe informacje:
Mam uszkodzone webasto (odłączone) ale narazie jest > 5st C.
Wczoraj został wykonany test klimatronika, wynik = 00 czyli brak błędów.
Przed wakacjami padł mi czujnik wałka (już wymieniony) wtedy walczyłem z jego schładzaniem aby uruchomić auto - zauważyłem że nawet po 3-5h stania w cieniu (ok 25st C) sinik się nie bardzo chciał schłodzić - był gorący - tak samo czujnik - to chyba niezbyt normalne - zwłaszcza że auto zrobiło raptem 5km (np. dojazd na pływalnię/do marketów)
W wakacje jak jechałem dość szybko (powyżej 100km/h) i miałem wyłączony nawiew ale otwarte klapki to zdarzało się że na szyby lub bezpośrednio na mnie leciało gorące powietrze ?!
Czasami jak zgaszę silnik i ponowie przekręcę kluczyk (bez odpalania) to włącza się wiatrak mimo że nie jest załączona klimatyzacja - po sprawdzeniu w zegarach temp. płynu ma 98st C po schłodzeniu do 96st wiatrak się wyłacza, po chwili tem znowu skacze do 97-98st C i wiatrak ponownie się załącza. Dawniej nie miałem takiego efektu
Od dawna mam zapchana lewa stronę nagrzewnicy - więc tam jeszcze rok temu leciało ledwie letnie powietrze, obecnie lewa strona nawiewu jest zamknięta.
W połowie sierpnia miałem awarię w postaci pękniętego węża "wody" tego pod pompą wody - awaria usunięta - mechanik wymienił przewód, odpowietrzył układ. Sam próbowałem dodatkowo odpowietrzać ale leci tylko płyn (niebieskie petrygo) .
Od wiosny mam wilgotną gąbkę (spód wykładziny) tylko lewa strona głównie pod fotelem kierowcy, wydaje się że ostatnio wody tam przybyło ale jest ona bardzo czysta więc chyba należy wykluczyć wycieki płynu chłodniczego ? Niestety nie da się zlokalizować skąd naciekła ta woda.
rafalmis1 - Pią Wrz 27, 2013 15:25
Najpierw podmien czujnik temperatury zzewnętrznej. Może być głównym podejrzanym w twoim nagrzewaniu. PPrzydało by się też nagrzewnice wyczyścić, też pomoże . dodatkowo tez trzeba sprawdzić silniczki klatek pod nogami twoimi i pasażera.
[ Dodano: Pią Wrz 27, 2013 16:25 ]
Co do mokrej wykładziny. Masz szyberdach?
Punx - Pią Wrz 27, 2013 17:35
Czujnik podmienić owszem ale skąd wziąć na podmiankę ?
Nagrzewnica była czyszczona wodą z octem tak z 1,5h - ale nic nie pomogło.
Jak mogę sprawdzić te silniczki - poproszę o łopatologiczną instrukcję
Tak mam szyberdach ale nie cieknie z odpływów - mam zrobione przedłużki i wyprowadzone przednie odpływy całkiem na zewnątrz, chyba że są gdzieś jeszcze tylne ?
Tak trochę nie na temat, ale poproszę jeszcze o info gdzie znajdę tabliczkę z kodem koloru (PAINT), na słupku od strony kierowcy jej nie ma jest tylko jakaś inna naklejka z różnymi kodami w stylu 13-hr-000001
rafalmis1 - Pią Wrz 27, 2013 17:43
W takim razie kup używany czujnik.
Odkrecasz boczek konsoli środkowej z obu stron i zobacz czy jak zmieniasz temperaturę, to silniczek zmienia położenie. Powinien chodzić nawet jak zmienisz temperaturę o jeden stopień
Jak masz szyberdach, to z tego co pamiętam odpływy tez są w ssłupkach
MaReK - Pią Wrz 27, 2013 18:18
punkx masz jeszcze ten uszkodzony czunjnik - sorry że tak poza tematem, ale właśnie szukam uszkodzonego czujnika, żeby wyeliminować odpalanie samochodu przy jego uszkodzeniu
Punx - Pią Wrz 27, 2013 19:51
Oczywiście że mam, bo pewnie się orientujesz że te czujniki się tak tylko częściowo uszkadzają, czyli jak jest zimny silnik palą od strzału, jak jest gorący to już jest loteria, czasami tydzień jest OK, a czasami 3 razy w ciągu dnia jest padaka ... zatem czujnik mam jako backup, ale chętnie mogę wypożyczyć. Dodam że mam jeszcze także czujnik zamiennik od BMW - ale on się gorzej zachowuje od uwalonego oryginału - czytaj ma jeszcze większe fanaberie z odpalaniem na ciepłym silniku, do tego mocowanie jest delikatnie inne i zapinka nie zaskakuje jak w oryginale.
Czy czujnik temp. zewnętrznej jest plug and play ? i da się go na 1 dzień przełożyć z innego r75 cdt ?
MaReK - Pią Wrz 27, 2013 20:32
Punx napisał/a: | Oczywiście że mam, bo pewnie się orientujesz że te czujniki się tak tylko częściowo uszkadzają, |
Mogą się uszkodzić różnie Ale chciałem mieć pewność, że czujnik który testuje jest na pewno uszkodzony i mieć możliwość testowania na aucie tego. Być może, drobną korektą ECU można ten problem ominąć i auto będzie palić
Jeśli mógłbyś mi go udostępnić, to Ci podam dane na PW, chyba, że wybierasz się na jesienny XXIV Zlot Klubu ROVERki.pl do Zakopca?
Pozdrawiam,
Punx - Sob Wrz 28, 2013 16:27
Zloty to sie na Łysej Górze odbywają daj dane na PW to wyślę Ci czujnik pocztą.
[ Dodano: Sob Wrz 28, 2013 17:27 ]
Sprawdziłem dziś jeszcze raz działanie czujnika temp. zen., i tak: jak wsiadłem do auta pokazywało 11st C (w domu stacja pogody pokazywała 15,7st C), pojeździłem ok 15km nadal pokazywało 11st C, przy wyłączonym nawiewie zaczęło już wiać do wnętrza gorące powietrze. Włączyłem nawiew ECONO - leci letnie, włączyłem klimatronika, wiało letnim i od razu na termometrze zrobiło się -2,5stC ?! Włączyłem ECONO, wskazywana temo. zaczęła się podnosić do 4 potem do 7st C. Jak widać klimatronik coś psuje odczyty - co może byc tego prrzyczyną ?
sash997 - Nie Wrz 29, 2013 20:58
sprawdź czy czujnik jest we właściwym miejscu
Punx - Sro Paź 02, 2013 09:57
Tak się złożyło że w sobotę miałem nieplanowaną trasę (ok 250km), zatem zrobiłem sobie jazdę z weryfikacją temp. (pozycaj 7 w menu serwisowym) i tak:
1. wyłączony nawiew do kabiny, temp. podczas jazdy waha się od 90 do 105st C (jazda opk 70-100lm/h) i tak na okrągło, co ok 20-30 sek takie cykliczne zmiany - podejrzewam że włącza sie wentyl na I a potem II bieg i schładza ciecz w układzie, zresztą czuć dodatkowe wibracje jak wiatrak wchodzi na II bieg
2. włączony nawiew ECONO, temp. cały czas utrzymuje się na poziomie 88-90st (sprawdzone przez kilkadziesiąt kilometrów)
Maksymalna temp. jaką zaobserwowałem przy zatrzymaniu się (wyłączony nawiew do kabiny) to 111st C i wibracje już było wyraźnie czuć - podejrzewam że w takim przypadku mimo zamkniętego nawiewu włącza się jakiś tryb "awaryjny" pozwalający na wdmuchanie gorącego powietrza do kabiny - stąd moje odczucia że mimo wyłączonego nawiewu z kratek leciało gorące powietrze.
Teraz czas na pytanie, co może powodować takie nagrzewanie się silnika - zwłaszcza wyłączonym nawiewie ? Czyżby układ był zapowietrzony ? Psuje się termostat ?
Dodam że ilość płynu w zbiorniczku wyrównawczym jest delikatnie ponad MAX, przewody przy zbiorniczku są odpowiednio gorące, ale jak naduszam te przewody to nie jest wpluwany nadmiar płynu do zbiorniczka a chyba powinien być ?
Z takich ciekawostek dodam że przy temperaturze zewnętrznej ok 6,5st C:
1. Wskazówka temperatury ustawia się na środku już od 75st C
2. Wskazówka temperatury pozostaje na środku nawet przy 111st C
3. Nagrzanie do 75st C to ok 2km jazdy miejskiej
4. Nagrzanie do 84st C to kolejny 1,5km jazdy miejskiej
5. Nagrzanie do 90st C to kolejny 3km jazdy miejskiej
Czyli w moim przypadku czas nagrzewania płynu w obiegu zaczyna wyraźnie spadać od 75st C - ciekawe czy to norma ?
[ Dodano: Wto Paź 01, 2013 09:08 ]
Tutaj http://forum.roverki.eu/v...p=461606#461606 opisano że dla silnika M47R Diesel 2.0, biegi wiatraka chłodnicy włączają się odpowiednio:
(Very rarely needs engine cooling in UK but does require fan operation for Air conditioning to work correctly)
If the ECT sensor registers an engine coolant temperatures of:
Between 100°C and 105°C, = Low fan speed
Between 106°C and 111°C, = Medium fan speed.
Between 112°C and 119°C, = High speed.
U mnie pierwszy bieg ząłącza się zawsze powyżej 96st C, czyżby to zależało od softu (mam ten od CDTi) ?
[ Dodano: Sro Paź 02, 2013 10:57 ]
Dodam jeszcze informację że mimo, wskazania w menu 7 w diagnostyce pokazują temperaturę 99-110st C to chłodnica jest mega zimna. Co jest bardziej prawdopodobne:
1. mocno zapowietrzony układ
2. uwalony termostat
?
MaReK - Sro Paź 02, 2013 10:59
A Ty bądź ktoś przed Tobą używał płynu uszczelniającego chłodnicę ?
Wymieniałeś kiedykolwiek termostat? Bo ja na przestrzeni 256 tyś KM już dwa razy
Problemy podobne do Twoich, ale u mnie dodatkowo wariowała wskazówka od temp.
Punx - Sro Paź 02, 2013 11:04
Termostat wymieniany dokładnie rok temu, z racji braku oringu zalany był uszczelniaczem. W wakacje awaria (pęknięcie) węża wody i jego wymiana. Machanik na ile umiał na tyle odpowietrzył więc zastanawiam się czy brakuje u mnie kilku litrów płynu czy jednak poleciał termostat (wsadzony oryginał z freelandera). Czy z taka temp 100-110st C mogę kilka dni jeszcze po mieście (4-5km) pośmigać ?
|
|