Zobacz temat - [R214] Jaka instalacja gazowa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R214] Jaka instalacja gazowa


Elumix - Sro Kwi 06, 2011 16:09
Temat postu: [R214] Jaka instalacja gazowa
Witam.

Mam Rover'ka 214Si 95r kanciak, chciałbym założyć do niego instalację gazową.

Czytałem, że w grę wchodzi tylko sekwencja.
Proszę znawców o rady jaką instalację, konfigurację wybrać ?

Z góry dziękuje.

adamsky - Sro Kwi 06, 2011 18:51

skopiuje Ci to samo co napisałem koledze przed momentem a propos 200`tki.

po pierwsze.. witaj na forum,
po drugie - znajdź dobrego gazownika
po trzecie - użyj funkcji szukaj !
po czwarte - http://forum.roverki.eu/v...ht=gaz++roverku
po piąte - jaki masz przebieg ??

Elumix - Sro Kwi 06, 2011 19:50

Dzięki :) tylko jakiś problem z linkiem, który mi podałeś. Przebieg samochodu to 112 000.
adamsky - Sro Kwi 06, 2011 19:52

Elumix napisał/a:
tylko jakiś problem z linkiem, który mi podałeś.

teraz powinno być ok -> http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=37767

bonus89 - Sro Kwi 06, 2011 21:17

Elumix podjedź do gazowanika, zapytaj i napisz co Ci zaproponował według mnie dobrze sobie radzi w tym silniku:
Sterwnik: Stag 4
Reduktor: Tomasetto Alasca
Wtryski: Magic Jet (jeśli masz więcej 200-300zł lepiej założyć HANY)
koszt dobrej instalacji u gazownika a nie druciarza (takiej która będzie pracowała dobrze a Ty nie odczujesz dużej różnicy między benzyną a gazem) to okolice 3 tys. zł.

Elumix - Czw Kwi 07, 2011 15:51

Witam ponownie :) Trochę podzwoniłem jak i byłem w firmie SINJA. Dowiedziałem się, że można zamontować STAG 4 tak jak to wymieniał już kolega bonus89 podobno jest jakaś nowsza ulepszona wersja STAG 4( Rega ) nie wiem czy dobrze napisałem. Dzwoniłem również do firmy Elpigaz. Zaproponowano mi sekwencję włoskiej firmy Stella. Później poinformował mnie że w przypadku STAG'a po odłączeniu akumulatora trzeba ustawiać instalację, komputer na nowo ? Nie bardzo rozumiem o co chodzi ? Szczerze mówiąc to jestem zielony w tym temacie.

Proszę o jakieś rady.

Pozdrawiam.

_papa_ - Pią Kwi 08, 2011 07:22

Elumix napisał/a:
że w przypadku STAG'a po odłączeniu akumulatora trzeba ustawiać instalację
wcale nie trzeba ustawiać. Komp nie traci ustawień. Znika tylko mapa benzynowa i po odłączeniu aku trzeba kawałek ok 10km przejechać na benzynie, korzystając z całego zakresu obrotów aby stag zebrał mapy.
Kozik - Pią Kwi 08, 2011 07:23

Elumix napisał/a:
Później poinformował mnie że w przypadku STAG'a po odłączeniu akumulatora trzeba ustawiać instalację, komputer na nowo ?


to raczej nieprawda, nie wierzę żeby instalację STAG która jest znana i lubiana trzeba było po odłączeniu kompa od prądu ustawiać na nowo...
u mnie przy DT gazie istnieje taka możliwość ale tylko jeśli nie kliknie się w opcjach zapisz do ECU, faktycznie wtedy po odłączeniu aku program się resetuje. Po zapisaniu, aku odpinałem chyba z 15 razy i nigdy mi ustawień nie stracił. Przy swapie był odpięty 3 dni.

_papa_ - Pią Kwi 08, 2011 07:25

Elumix napisał/a:
Dowiedziałem się, że można zamontować STAG 4

to jest tylko nazwa sterownika która nic nie mówi o jakości instalacji. Podejrzewam, że montują z tzw. kitu AC, czyli żadna rewelacja. Jak będzie ogarnięty gazownik, to uda mu się dobrze wystroić instalkę.

Elumix - Pią Kwi 08, 2011 19:04

Podzwoniłem popytałem się odnośnie instalacji. Zaproponowano mi.

Sterownik STAG 4
Reduktor: Tomasetto Alasca
Wtryski: Valtec

Co sądzicie o takim zestawieniu ?

Squid - Pią Kwi 08, 2011 21:42

Elumix napisał/a:
Wtryski: Valtec


Jakby kolega poszukał na forum to by wiedział:
Valtec jest za wolny, Magic Jet na granicy, optymalne wtryski to listwa Matrix albo Hana - oczywiście droższe ale i szybsze, a instalacja z nimi łatwiejsza do wyregulowania przez "druciarzy" - patrz 60-70% gazowników. Reduktor może być również Zavoli ... Nie wiem jak teraz można jeszcze w ogóle Waldki proponować ... ale to tylko moje zdanie. Ja mam od roku Stag 300 + Zavoli + Magic Jet za 2400 pln i daje radę. Teraz zakładałbym szybsze wtryski ;)

_papa_ - Sob Kwi 09, 2011 09:43

Elumix napisał/a:
Zaproponowano mi.

Sterownik STAG 4
Reduktor: Tomasetto Alasca
Wtryski: Valtec

Co sądzicie o takim zestawieniu ?

standardowy kit AC. Moje zdanie: Jesli nie są w stanie zaproponować nic innego daruj ich sobie. A i jeszcze jedno, jesli bedą mówić, że nie potrzeba nic lepszego bo na tym bedzie chodzić na 100% to są druciaże. Prawdza jest taka, że np. w płocku na 16 warsztatów lpg nie ma ani jednego który prawidłowo montuje gaz. To daje do myslenia.....

Zarejestruj się na www.lpg-forum.pl i tam zapytaj o polecany warsztat z twojej okolicy.

Elumix - Sob Kwi 09, 2011 15:03

Dzwoniłem do gaziarza polecanego z innego forum.

Zestaw do mojego Rover'ka

Sterownik STAG 4+
Reduktor: ACR01
Wtryski: Valtec typ 34

Reduktor jak i wtryski mogą być inne, przekłada to się również na cenę instalacji.

Reduktor Zavoli
Wtryski Hana

Proszę o wyrozumiałość forumowiczów, pytam ponieważ chcę mieć pewność, że ów konfiguracja instalacji będzie dobrze się sprawować w moim Roverk'u.

Pozdrawiam.

_papa_ - Sob Kwi 09, 2011 16:26

Elumix napisał/a:
Zestaw do mojego Rover'ka

Sterownik STAG 4+
Reduktor: ACR01
Wtryski: Valtec typ 34

myślę, że ten zestaw cię w zupełności zadowoli. Nowe valdemary całkiem dobrze się spisują, są szybkie i powtarzalne, no i (co najważniejsze w naszym kraju ) odporne na zabrudzenie
no reduktor, kopia zavolii, sprawdzonej i niezawodnej konstrukcji.
Są lepsze zestawy, ale wszystko kosztuje.

Elumix - Wto Kwi 19, 2011 22:11

Dziękuje za sugestie i pomoc. Jeszcze jedno pytanie. Czytałem, że po montażu instalacji lpg silnik ulega awarii i siada tzw uszczelka pod głowicą ? czy to prawda ? Czy silnik jest bardziej obciążony. Montaż instalacji lpg ma wpływ na ów usterkę ?
Kozik - Wto Kwi 19, 2011 22:14

Elumix napisał/a:
Dziękuje za sugestie i pomoc. Jeszcze jedno pytanie. Czytałem, że po montażu instalacji lpg silnik ulega awarii i siada tzw uszczelka pod głowicą ? czy to prawda ? Czy silnik jest bardziej obciążony. Montaż instalacji lpg ma wpływ na ów usterkę ?


Niewłaściwie założona i wyregulowana instalacja może przyspieszyć tą usterkę, jednak wcześniej czy później K seria musi mieć zrobioną uszczelkę pod głowicą ;)

_papa_ - Czw Kwi 21, 2011 19:14

Elumix napisał/a:
Czytałem, że po montażu instalacji lpg silnik ulega awarii i siada tzw uszczelka pod głowicą

pozwólcie, że zacytuje odpowiedź na podobne pytanie z innego forum

"gaz niszczy silniki....
ale tylko tym którzy tego gazu nie maja"

kqba - Pon Wrz 26, 2011 12:23

Powiedzcie mi, czy odczuwana różnica w mocy silnika pomiędzy LPG a PB wynika z rozregulowanej instalacji?

U mnie autko odczuwalnie szybciej zbiera się na PB. Dochodzi nawet do tego że przed wyprzedzaniem kilku aut przełączam się na PB.

Instalacja LPG:
STAG 300+
Magic Jet
Tomasetto Alaska

Kozik - Pon Wrz 26, 2011 14:57

kqba napisał/a:
Powiedzcie mi, czy odczuwana różnica w mocy silnika pomiędzy LPG a PB wynika z rozregulowanej instalacji?


tak, ale może to być zbiór czynników, źle wyregulowana lub źle wyregulowana bo złe elementy są założone.

ale jesli chodziło dobrze a przestało tzn że trzeba przeregulować

_papa_ - Sro Paź 05, 2011 07:31

kqba napisał/a:
Powiedzcie mi, czy odczuwana różnica w mocy silnika pomiędzy LPG a PB wynika z rozregulowanej instalacji?
kqba napisał/a:
Instalacja LPG:
Tomasetto Alaska

Za słaby reduktor. Alaska ma wydajność na ok. 90KM.

kqba - Sro Paź 05, 2011 11:02

Dzięki.
Nie rozumiem. Po co druciarze wciskają takie gnioty? Przecież wiedza ile auto ma mieć mocy.

Chociaż tutaj podają że Alaska jest do 120HP:
ALLEGRO

Kozik - Sro Paź 05, 2011 12:48

kqba, prawda jest taka że alaska przy moim silniku 1.4 16V 103KM nie dawała rady przy bliższym przyglądnięciu się. Przy minusowych temperaturach do cylindra zwyczajnie dostawał się gaz za zimny przy katowaniu.
Ja mam dwie alaski przy 1,8VVC i daje radę.

Alaskę zakładają też do audi 1,8Turbo a właściciele godzą się że żeby wyprzedzić to trzeba przełączyć na benzynę.

Ja czytałem opinie że alaska nadaje się max do silnika 1.1 fiata sporting. Aby wszystkie parametry były zachowane