Zobacz temat - [R75] cieknie olej, coś stuka obok silnika, włącza się abs
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] cieknie olej, coś stuka obok silnika, włącza się abs

Jamal - Sro Lut 01, 2012 13:48
Temat postu: [R75] cieknie olej, coś stuka obok silnika, włącza się abs
Witajcie

Obserwuje od jakiegoś czasu forum i jednak przyszedł czas się poradzić bo specjalistą nie jestem.

Ostatnio przez bagnet wyrzygało mi olej i zabryzgało połowę komory silnika. Wkrótce po tym olej zaczął się grzać i smród wszędzie. Kopci mi się po przejechaniu ok 10km z przodu i tyłu silnika. To pewnie ten olej i na dodatek małymi kroplami kapie olej spod całej powierzchni silnika więc tych plamek na kostce jest od groma ale są małe. Zauważyłem też olej za silnikiem chyba na skrzyni i rurkach za silnikiem. Nie wiem jak on się tam znalazł. Chyba że to jakiś inny płyn
Poza tym co jakiś czas słychać szybkie stukanie w takiej czarnej skrzyneczce z lewej strony silnika znajdującej się bliżej szyby. Stuka przez jakąś minutę i cichnie a za kolejne 2-3 min znów stuka.
Żeby tego było mało w tym samym czasie zaczęło mi stukać w abs-ie tzn. przy zwalnianiu np. dojeżdżając do skrzyżowania (ok 30-40km/h) załącza się abs delikatnie stukając pod pedałem. Na wszelki wypadek wyjąłem bezpiecznik od ABS.

Ktoś wie czy to są sprawy ze sobą powiązane i co to może w ogóle być?

zdjęcie

automechanik - Sro Lut 01, 2012 18:08

rurki - klimatyzacja i wspomaganie
kopcenie - wyciek oleju spod pokrywy klawiatury (pokrywy wałków rozrządu) lub nieszczelna odma i ściekanie oleju na kolektor wydechowy
stuka - przypuszczalnie zawór filtra węglowego układu przewietrzania zbiornika paliwa

[ Dodano: Sro Lut 01, 2012 18:08 ]
Co do abs-u to niewiem jak mocno zwalniasz-hamujesz i nie wiem na jakiej nawierzchni, jakie oponki.
Po co wyciągać bezpiecznik, w ten sposób pozbawiasz się nie tylko abs-u ale również kontroli trakcji i tempomatu

SeniorA - Sro Lut 01, 2012 19:34

automechanik napisał/a:
w ten sposób pozbawiasz się nie tylko abs-u ale również kontroli trakcji i tempomatu
i co ważne, nie działa układ OBD. Co do ABS-u , to zapoznaj sie z tym :
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=51245

[ Dodano: Sro Lut 01, 2012 19:34 ]
może dostał się olej między czujnik a pierścień magnetyczny?

mocu - Czw Lut 02, 2012 14:24

skoro wywala olej przez bagnet tzn masz zbyt wysokie ciśnienie w komorze miski olejowej czego przyczyną jest zatkany filtr odmy. Robi się taka kompresja, że wywala olej gdzie tylko może. Miałem tak kiedyś w ciężarówce, 3x jechałem naprawiać turbinę, a to odma byłą zapchana. Jeśli nie kupisz nowego wkładu do filtra odmy, to przynajmniej wyrzuć ten stary. Poczujesz różnicę :wink:
SeniorA - Czw Lut 02, 2012 18:04

mocu, tu jest mova o kV6 , nie ma filtra odmy.
dzelo23 - Czw Lut 02, 2012 18:32

odma może się przytkała, 2 dni temu koledze jak po 4 dniach stania gdy odpalił xarę wywaliło bagnet :) , przyczyną była właśnie zatkana odma
kris-tofer - Czw Lut 02, 2012 21:54

SeniorA napisał/a:
układ OBD
co to jest za układ?
SeniorA - Czw Lut 02, 2012 23:23

kris-tofer napisał/a:
co to jest za układ?
miało być EBD.Dzięki.
Jamal - Sob Lut 04, 2012 15:17

dzięki za podpowiedzi... niestety muszę chyba do mechaniora podjechać

a swoją drogą to gdzie znajdę filtr odmy w 2.0 V6 - można jakąś fotkę z podpowiedzią ?


a i jaki warsztat z Łodzi lub okolic polecacie ?

SeniorA - Sob Lut 04, 2012 15:39

Jamal napisał/a:
a swoją drogą to gdzie znajdę filtr odmy w 2.0 V6 - można jakąś fotkę z podpowiedzią ?
Jamal, czytaj to co piszemy w Twoim temacie

SeniorA napisał/a:
mocu, tu jest mova o kV6 , nie ma filtra odmy.

filtr odmy jest w dieslu

[ Dodano: Sob Lut 04, 2012 15:37 ]
dzelo23 napisał/a:
odma może się przytkała, 2 dni temu koledze jak po 4 dniach stania gdy odpalił xarę wywaliło bagnet , przyczyną była właśnie zatkana odma
trzeba wyczyścić przewody odpowietrzania skrzyni korbowej tzn. odmy.

[ Dodano: Sob Lut 04, 2012 15:39 ]
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75656

Jamal - Czw Maj 31, 2012 14:40

ok serdeczne dzięki

[ Dodano: Czw Maj 10, 2012 23:09 ]
Mam pewien problem.
W serwisie mechanik stwierdził że musi rozebrać cały silnik, ponieważ na bagnecie i w zbiorniku wyrównawczym jest "majonez". Stwierdził, że jest duże prawdopodobieństwo uszkodzonego - poza uszczelką oczywiście - wału oraz panewek - nie wykluczył konieczności wymiany całego dołu silnika.
Nie wiem czy to prawda czy naciąganie.
Czy ktoś wie ile taka robota może kosztować i czy taki zakres jest konieczny czy może zupełnie inny?

[ Dodano: Czw Maj 31, 2012 15:40 ]
Po dłuższym czasie naprawy auta mogę coś więcej napisać.

Otóż po zdemontowaniu silnika ze skrzynią okazało się że przyczyną powstania "masła" w silniku był niedokręcony blok co spowodowało przedmuchanie uszczelki - niestety sprzedawca lub poprzedni właściciel dał ciała :cry:
Skoro już silnik był na stole a i tak trzeba go było oczyścić z tego masła został rozebrany na drobne w celu sprawdzenia wału i innych elementów

na szczęście wał i panewki były ok ale trzeba było wymienić już pierścienie, splanować głowice, wymienić gumki na zaworach i oczywiście komplet uszczelek

do tego doszła wymiana skrzyni biegów, rolka napinacza, olejniczka, świece, płyny

całość zamyka się w kwocie ok 7-7,5tys :beczy:

no ale cóż - teraz jest większa pewność że dłużej pojeździ bez większy problemów chociaż i tak bardzo boli