|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] 2.0CDT(mapa CDT+) 1190 - ciśnienie paliwa.
EndriuuS - Sob Kwi 17, 2021 11:28 Temat postu: [R75] 2.0CDT(mapa CDT+) 1190 - ciśnienie paliwa. Witam ostatnio miałem mały problem z ciśnieniami paliwa i problem powiedzmy powrócił. Wymieniłem pompe w baku najpierw na chiński zamiennik a wtedy na używkę bo wydajność zamiennika mnie zawiodła. Pompe dodatkową też wymieniłem i miałem spokój na jakiś czas. Ostatnio jednak zauważyłem że pompa dodatkowa albo chodzi bardzo długo albo w ogóle się nie wyłącza. I teraz za bardzo nie wiem gdzie uderzyć. Syf w baku jakiś tam jest bo po wymianie na chiński zamiennik jeździłem miesiąc i problem cały czas występował, po miesiącu jak wyjąłem pompę to sitko było całe brudne, a jak wsadziłem zamiennik był spokój na jakiś czas. Może ktoś jest mi coś w stanie doradzić. Zazwyczaj samochód gaśnie jak mam gaz do końca albo jak odejmę gaz do zera i znowu dam do końca. Co dziwne samochód od razu jakby nie gaśnie tylko czuć mocne szarpnięcie i obroty spadają, dopiero jak wcisnę sprzęgło albo obroty zejda za nisko to silnik gaśnie(żadnego problemu z kolejnym odpaleniem). Załączam błędy:
-załączniki 1,2,3 : problem wstedy wystąpił 2 razy i przez dłuższy czas nie był diagnozowany;
-załączniki 1190v1,v2 : przejazd po wykasowaniu błędów, typowo pod diagnozę.
Załączniki: https://imgur.com/a/RbvEAZQ
dawidd - Sob Kwi 17, 2021 11:39
raczej masz problem z pompa kola akumulatora a nie ta w baku. Ciśnienie 2.6 bara to za mało. Jeżeli masz syf w baku to od tego zacznij, jeśli brud będzie krążył i przytykał pompy i węże to nigdy tego nie naprawisz. Pompa w baku służy do przelewania paliwa z lewej do prawej komory baku, jak masz powyżej 1/4 baku to ja możesz wyłączyć i tez będzie auto chodzic
0L0 - Sob Kwi 17, 2021 16:37
Zaciśnij czymś przewód zwrotny paliwa (ten z zaworkiem, przy akumulatorze) i sprawdź czy ciśnienie paliwa wzrosło.
EndriuuS - Pon Kwi 19, 2021 11:36
Znalazłem przyczynę jest nim zawór zwrotny paliwa PIERBURG(przepuszcza w dwie strony) byłem pytać po sklepach i tylko oryginał BMW. Wie ktoś może czy ktoś dorabia te zawory albo gdzie dostać części żeby samemu złożyć ten zawór?
Marcin84 - Pon Kwi 19, 2021 13:09
Kiedyś dorabiałem ten zaworek https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=61670
EndriuuS - Pon Kwi 19, 2021 13:58
Właśnie czytałem ten temat ale nie widzę tego zaworka nigdzie do kupienia.
Marcin84 - Pon Kwi 19, 2021 18:06
Mi to zamówił gość w jakimś sklepie stacjonarnym z hydrauliką i pneumatyką siłową. Niestety nie pamiętam w którym, bo to było dawno. W każdym razie czekałem mniej niż tydzień. Zaworki które były od ręki, były na mniejsze ciśnienie.
dawidd - Pon Kwi 19, 2021 20:16
ja ten zawór naprawiałem parę lat temu i ciągle smaga. Rozciąłem metalowy pierścień i go rozgiąłem, w środku masz tylko sprężynę i plastykowa podkładkę. Wystarczy ja obrócić o 180 stopni i złożyć wspomagając rozcięty pierścień metalowa skręcana opaska i tyle
EndriuuS - Pią Kwi 23, 2021 17:28
Wrzuciłem używkę zrobiłem jedno kółko silnik zgasł parę razy i nie chce teraz odpalić. Błąd miałem niskie ciśnienie na magistrali paliwa, na silnik nic nie idzie. Teraz zauważyłem że w miare dobre ciśnienie przychodzi przed filtr paliwa, a za filtrem ledwo co leci paliwo zna ktoś może przyczynę?
nanab - Sob Kwi 24, 2021 12:47
Hmmm skoro za filtrem jest źle, a przed filtrem jest dobrze to co to może być.... Może zużyte tylne opony? Albo oparcie prawego fotela? Bo na pewno nie filtr.
EndriuuS - Sob Kwi 24, 2021 15:23
Myślałem że nie muszę mówić że filtr był wymieniony na nowy, bardziej mi chodziło czy tam zaworka jakiegoś nie ma, ale dziękuję za nic nie wnosząca ironię do tematu.
0L0 - Sob Kwi 24, 2021 19:07
Zrób tak jak pisałem kilka postów wyżej - zaciśnij przewód paliwowy przy tym zaworze i sprawdź czy to coś da.
EndriuuS - Pon Kwi 26, 2021 18:30
Po zaślepieniu silnik nie odpalił, a ciśnienie do oporu by pompowało.
marcin.misek - Wto Kwi 27, 2021 10:35
EndriuuS napisał/a: | Teraz zauważyłem że w miare dobre ciśnienie przychodzi przed filtr paliwa |
czyli ile ? jaka wartość ?
Marcin84 - Sro Kwi 28, 2021 11:26
EndriuuS napisał/a: | Po zaślepieniu silnik nie odpalił, a ciśnienie do oporu by pompowało. | Jeżeli problem leżałby w zaworku, to po zaciśnięciu węża nie powinno być problemu z odpaleniem i jazdą. Ja po tym jak w moim złamał się króciec zanim dorobiłem nowy zawór to pozaciskałem węże idące do zaworu kawałkami blachy skręcając je do siebie. Auto jeździło normalnie. Miało moc.
EndriuuS - Sob Maj 01, 2021 12:55
Niestety pompa wtryskowa siadła, ma ktoś może jakieś informacje jak ją zdemontować bez rozbierania rozrządu?
sTERYD - Sob Maj 01, 2021 16:02
Tak jak w instrukcji. Zakładasz ściągacz i demontujesz.
dawidd - Sob Maj 01, 2021 20:09
jak sprawdziłeś to ze pompa siadła? Moze któryś wtryskiwacz leje w przelew i stad Twoje problemy Wystarczy zdjąć rurki z przelewów wtrysków i bez odpalania przekręcić kluczyk na zapłon - jeśli z ktoregos przelewu poleci znacznie więcej niz z pozostałych to on jest podejrzany
EndriuuS - Pią Maj 14, 2021 06:09
Wymieniłem pompę na używkę bo pokazało małe ciśnienie na listwie i dalej nie odpalał. Wkurzyłem się dłużej go podkręciłem i wyskoczył błąd od czujnika położenia wałka rozrządu. Wymieniłem go auto dalej nie odpala. Dopiero z pomocą plaka odpali i chodzi cały czas żadne błędy nie wyskakują a z kluczyka za nic nie chce wziąć. Ktoś mi może powiedzieć w co uderzyć bo jestem bez sił już.
marcin.misek - Pią Maj 14, 2021 21:23
EndriuuS napisał/a: | Dopiero z pomocą plaka odpali i chodzi cały czas |
Dlatego zawsze odradzam takich zabiegów bo to nic nie daje - niby działa ale dalej nie wiesz dlaczego.
Zrób loga live daty podczas odpalania. Cisnienie wstępne, cisnienie na listwie
dawidd - Sob Maj 15, 2021 06:28
EndriuuS, napisałem Ci jak sprawdzić wtryski, zrobiłeś to?
EndriuuS - Sro Maj 19, 2021 08:05
Znalazłem problem, wtryski były regenerowane z 10 lat temu i już nie miały swojej mgiełki. Po wymianie na regenerowane pali od strzała.
|
|