Zobacz temat - [R75] Klimatyzacja - wyłącza się
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Klimatyzacja - wyłącza się

potrolu - Sob Lip 14, 2007 22:02
Temat postu: [R75] Klimatyzacja - wyłącza się
witam ponownie cały czas mam problem z klimą właśnie wróciłem z Chorwacji i szlag mnie trafiał po przekroczeniu 120km/h klima przestawała działać po zgaszeniu i ponownemu odpaleniu silnika znowu działała i ta w kółko, np przy ruszaniu po przekroczeniu magicznej ilości obrotów tj 2500 to samo musiałem się rozpędzić do jakiejś prędkości zgasić i ponownie odpalić silnik i było oki , np jadę 90km/h na 5 biegu pod delikatną górkę dodaję gazu i znowu to samo klima się wyłącza . w każdym z tych przypadków nie chciała się załączyć ponownie. Dodam wentylator działa nawet jak sprężarka się wyłączy.
POMOCY POMOCY POMOCY
pozdrawiam
Potrolu

Tedi_K - Sob Lip 14, 2007 22:40

Witam,

Oprócz R25 żony jeżdżę także Fordem Focusem - miałem w nim dokładnie takie same objawy - okazało się, że winne było sprzęgło elektromagnetyczne. Elektromagnes był "termiczny" i po osiągnięciu określonej temperatury "puszczał" i nie "chwytał". Niestety nie dawało się to nijak zdiagnozować i ustało dopiero po wymianie sprzęgła.
Można próbować dojść do tego sprawdzająć, czy jest napięcie podawane na sprzęgło i czy ono trzyma.

Pozdrawiam,
Tedi_K

potrolu - Sro Lip 18, 2007 16:53

Byłem dzisiaj u fachowców od klimy i nie wiem czy ich diagnoza ma sens powiedzieli mi iż ten typ tak ma iż jak jest zapotrzebowanie ma moc to klima się wyłącza po czy wszystko powinno wrócic do normy, a na pytanie czemu tak nie jest stwierdzili albo uszkodzony komputer albo przepływomierz i odesłali mnie do serwisu, wydaje mi się że z tym przepływomierzem trochę przegieli. co wy na to ?? To ma jakiż związek z klimą
pozdro

piter34 - Sro Lip 18, 2007 16:59

potrolu napisał/a:
Byłem dzisiaj u fachowców od klimy i nie wiem czy ich diagnoza ma sens powiedzieli mi iż ten typ tak ma iż jak jest zapotrzebowanie ma moc to klima się wyłącza po czy wszystko powinno wrócic do normy

Bzdury wg mnie...
Żadni z nich "fachowcy"

henryk - Sro Lip 18, 2007 18:30

potrolu napisał/a:
ten typ
na pewno tak nie ma. Specjalnie szybko nie jeżdżę, ale przekroczenie 120-tu ani ilości obr/min nie ma wpływu na działanie klimy. Jeżeli już to raczej męczyłaby się na postoju, np. w korku.
Takich objawów nie miałem, więc nie próbuję określić przyczyn. Na dzisiaj popytaj znajomych z klimą o inny serwis. Mi kolega mechanik polecił serwis pod miastem, o którym nic wcześniej nie wiedziałem i OK.
W ogóle co to znaczy zapotrzebowanie ma moc?? - pierwsze słyszę. Najgorszymi warunkami dla klimatyzacji jest długi postój.

potrolu - Sro Lip 18, 2007 21:09

znalazłem coś takiego na innym forum co wy o tym sądzicie czy mogę mieć za dużo czynnika??
Cytat:
forum.VWGolf.pl

witam przy obecnych upalach jak tu nie uzywac klimy a z moją mam problem bowiem, jak jade na trasie to po kilkunastu minutach przestaje dzialac tak powyzej 110-12o km/h i nie idzie juz jej wlaczyc, musze sie zatrzymac wylaczyc silnik na chwilke i delikatnie przyspieszac zeby sie nie wylaczyla, dodam jest swiezo nabita. mial ktos z tym jakies doswiadczenie pozdrawiam i za pomoc +
Cytat:
Może masz za dużo czynnika chłodzącego. Cały pic polega na tym żeby było go tyle ile potrzeba , jak jest za mało to klimka sie nie załączy .tak samo jak jest go za duzo . przy szybkiej jeżdzie zwiększa się ciśnienie w sprężarce i rozłącz ci sprzęgło. pozdrawiam.

mmaniek - Sro Lip 18, 2007 21:30

Piszesz, że jak się sprężarka wyłączy to wentylatory skraplacza ciągle działają-jeśli dłużej niż jakieś 20-40 sek. to może być przepełniony układ....
Nabijałeś ostatnio klimę....

potrolu - Sro Lip 18, 2007 21:33

tak nabijałem
henryk - Sro Lip 18, 2007 22:01

Na automacie?, który odzyskuje czynnik, doprowadza do próżni, dodaje olej i napełni czynnik do właściwej ilości? Tą ilość serwis powinien sprawdzić - R75 jest w zestawieniach i jest tam podana ta sama ilość co na samochodzie.
Ilość czynnika masz podaną na żółtej naklejce po lewej stronie, po otwarciu klapy silnika. O ile pamiętam 450g +/-50g.
Ta drobna ilość oleju, którą dodaje automat jest zdaje się bardzo potrzebna, a uzyskanie próżni ma chyba usunąć ewentualną wilgoć z układu.

Paul - Sro Lip 18, 2007 22:23

henryk_w napisał/a:
a uzyskanie próżni ma chyba usunąć ewentualną wilgoć z układu.

I sprawdzić szczelność instalacji :P

Marian_K - Sro Lip 18, 2007 23:16

potrolu napisał/a:
Może masz za dużo czynnika chłodzącego.
lub czujnik ciśnienia uszkodzony. To jedyne logiczne wytłumaczenie Twojego problemu - jakie w tej chwili przychodzi mi do głowy. Zmień fachowców od klimy, bo ich porady świadczą o tym, że rzeczywiście mogli nabić Ci klimę "na oko" - tak jak im się wydawało, że będzie dobrze.

Pozdrawiam!

Brt - Czw Lip 19, 2007 09:46

mozna też spróbować upuscić odrobinę gazu. Koledze z R800 ta operacja przywróciła klimę do normalnego działania. Tez sie wyłaczała po krótkim czasie pracy i miał na wylocie temp. 12 st. A po upuszczeniu klima przestała wariować i temp powietrza spadła do 6 stopni (czy jakoś tak) ;) Upuscić można samemu naciskając kulkę w zaworze po stronie "zimnej" - ta grubsza rurka. I lepiej być w rękawicach i roboczym ubraniu :D
potrolu - Czw Lip 19, 2007 10:51

przez jaki czas mam spuszczać aby nie wypuścić całego gazu ?? czy 3-4 sekundy wystarczą czy może dłużej ??
pozdro

tomcy - Czw Lip 19, 2007 11:53

ja mam na wyjsciu 4 stopnie - na 2 biegu

a z tym wypuszczaniem gazu to na oko sam decydujesz ile i wsiadasz i sprawdzasz czy juz jest OK

Brt - Czw Lip 19, 2007 11:59

potrolu napisał/a:
przez jaki czas mam spuszczać aby nie wypuścić całego gazu ?? czy 3-4 sekundy wystarczą czy może dłużej ??

Raczej takie krótki naciśnięcia powiedzmy max 1 sekunda i sprawdzenie czy jest lepiej. Jeśli nie widać różnicy to lepiej za dużo nie spuścić.

henryk - Czw Lip 19, 2007 13:09

Za dużo nie spuszczaj, bo możesz doprowadzić do tego, że będzie za mało.
Jak podłączysz na automacie to serwisant będzie wiedział ile czynnika masz. Spuszczenie do właściwego poziomu powinno być za darmo. Przy uzupełnianiu klimy serwisanci sprawdzają ile trzeba uzupełnić (powinno to być brane pod uwagę przy cenie za uzupełnienie) i automat przed napełnieniem odzyskuje z układu czynnik.

potrolu - Czw Lip 19, 2007 21:22

witam
chyba nareperowałem klimę upuściłem trochę gazu nie wiem czy dobrze 1sek z grubej rury i tak samo z cienkiej nie wiem czy dobrze zrobiłem ale dzisiaj jeszcze się nie wyłączyła po testuję jeszcze jutro
podzro

Brt - Czw Lip 19, 2007 22:02

Super :) Skoro działa to chyba Ci się udało trafić we właściwa ilość gazu ;)

PS. pomiędzy przyciskami "cytuj" i "edytuj" jest taki "czerwony ptaszek" kliknij i zobacz co to takiego ;)

potrolu - Sob Lip 21, 2007 11:29

witam
wczoraj testowałem trochę bardziej intensywnie i lipa dalej się wyłącza tak jak było, nie wiem boję się już spuszczać więcej gazu bo może być zaraz za mało :cry: ale jeszcze denerwuje mnie to iż jak się wyłączy to odrazy wieje mi wilgotnym powietrzem co to może być?? Filtr kabinowy wymieniałem (czy to może być tak że mechanik który mi to robił jakoś źle go założył) czy to jest wina czegoś innego.
Proszę pomocy bo już mam powoli dość tego samochodu byłem już chyba w pięciu warsztatach co się trudnią klimatyzacją i każdy rozkłada ręce.
pozdro

henryk - Sob Lip 21, 2007 12:48

potrolu napisał/a:
jak się wyłączy to odrazy wieje mi wilgotnym powietrzem
- jeżeli jest wilgotne krótko i nie wiąże się z tym zapach stęchlizny, to chyba normalne - jak do szklanki wlejesz przechłodzony płyn to ścianki z zewnątrz robią się zroszone. Jeżeli czujesz stęchliznę, to masz nieodgrzybiony układ (kanały i parownik).
Instrukcję samodzielnego odgrzybiania układu (w tym parownika, którego nie odgrzybią Ci w warsztacie nie znającym R75) znajdziesz w postach Mariana_K. Uwaga na ryzyko zalania modułu sterowania światłami przy odgrzybianiu nawiewu z lewej strony kierowcy (też na Forum).
Poszukaj również (na Forum) procedury selftestu klimy, może będzie łatwiej rozmawiać z fachowcami.
W każdym typie auta klimę się serwisuje i odgrzybia... Wymiana filtra kabinowego jest tylko jednym z elementów takiego serwisu.
Jeżeli jest trochę lepiej po spuszczeniu czynnika, to może jednak podjedź na automat, żeby sprawdzić ile go jest w układzie.

mmaniek - Sob Lip 21, 2007 15:30

potrolu napisał/a:
witam
chyba nareperowałem klimę upuściłem trochę gazu nie wiem czy dobrze 1sek.. z grubej rury i tak samo z cienkiej nie wiem czy dobrze zrobiłem ale dzisiaj jeszcze się nie wyłączyła po testuję jeszcze jutro
podzro

Jeśli bardzo chcesz uniknąć wizyty w serwisie to możesz jeszcze upuścić. 1 sek... to prawie nic. Upuść ze dwa, trzy razy po 5 sek.. ale tylko ze strony ssącej (tej grubszej). Po stronie cieczowej możesz się poparzyć odparowującym czynnikiem!
Napisałeś, że po upuszczeniu, czuć wewnątrz wilgocią, może to znaczyć, że klima zaczyna działać i powodem awarii jest jednak nadmiar czynnika, a odgrzybianie obowiązkowe.

Marian_K - Pon Lip 23, 2007 13:33

Ja - podobnie jak mmaniek - wypuściłbym jeszcze trochę czynnika, albo - jak radzi henryk_w - podjechał do serwisu, aby sprawdzili jego ilość.
Skoro jednak w pięciu warsztatach rozkładają ręce, a Twoja klima nadal nie działa poprawnie, to ja nie zastanawiałbym się długo - tylko wypuszczał czynnik i testował czy jest lepiej.

Pozdrawiam!

henryk - Pon Lip 23, 2007 19:47

Marian_K napisał/a:
w pięciu warsztatach rozkładają ręce
- ja się doczytałem jednego z mechanikiem z co najmniej dyskusyjnymi poglądami i ani jednego zdania o podłączeniu do automatu...
Brt - Pon Lip 23, 2007 21:17

Też bym spróbował dalej upuścić czynnik, lub podjechał ponownie na sprawdzenie ilości płynu w układzie. Co do wilgoci w powietrzu po wyłączeiu klimy, to całkowicie normalne. Pzecież parownik podczas pracy jest zimny i skrapla siena nim woda, więc po wyłacznei klimy woda która wcześniej sieskropliła zostaje odparowywana i stąd wilgoć. To nie jest wina filtra pyłkowego. Ilość płynu jakąm sz miec w układzie znajdziesz w RAVE, lub może któryś z posiadaczy R75 będzie tak uprzejmy i ją poda ;) :mrgreen:
potrolu - Sro Lip 25, 2007 10:37

jest już lepiej upuściłem jeszcze trochę gazu i jeszcze mi się nie wyłączyła chyba jest git ale zauważyłem jeszcze jedno zjawisko tj; wcześniej za każdym razem jak uruchamiałem samochód to włączał mi się zawsze obieg wewnętrzny powietrza nawet jak go wyłączyłem przed zgaszeniem , a teraz nie na 10 prób raz się tylko włączył co to jest czy on powinien się włączać czy nie ??
henryk - Sro Lip 25, 2007 10:42

jeżeli przed wyłączeniem silnika wyłączyłeś nawiewy lub klimę, to nawiew nie powinien się włączać. Jeżeli nie wyłączyłeś, to po przekręceniu kluczyka w poz.II włączy się nawiew bez klimatyzacji, która działa wyłącznie przy zapalonym silniku.
Marian_K - Sro Lip 25, 2007 11:18

potrolu napisał/a:
włączał mi się zawsze obieg wewnętrzny powietrza
Włączaniem obiegu wewnętrznego steruje komputer klimatyzacji. W upalne dni - jak samochód jest nagrzany - praktycznie zawsze włącza się obieg zamknięty po uruchomieniu samochodu (i włączeniu klimy). Teraz - jak jest chłodniej - nie musi tak być.

Pozdrawiam!

potrolu - Sro Lip 25, 2007 12:00

no to już się uspokoiłem bo już myślałem że znowu się coś popsuło
looke81 - Czw Sie 12, 2010 14:29

potrolu napisał/a:
jest już lepiej upuściłem jeszcze trochę gazu i jeszcze mi się nie wyłączyła chyba jest git


Mialem podobny numer, 120 okolo 2,5tys obrotow i klima out, kombinowalem z upuszczaniem itp... problem zniknal dopiero po wymianie lewego czujnika abs (ktory mialem skopcony i zolte kontrolki doprowadzaly mnie do rozpaczy). Nie wiem czy to przypadek czy nie, w kazdym razie moze pomiar predkosci z lewego kola jest jednym z inputow do ukladu sterujacego klima. Teraz czy jade 120 czy 160 klima chodzi non stop.

zetkaii - Nie Kwi 28, 2013 16:09

Chciałbym się podłączyć do tematu klimy i zapytać czy ktoś z szanownych kolegów mógłby wyjaśnić jak wygląda obieg powietrza w tzw. obiegu zamkniętym oraz obiegu nazwijmy standardowym czyli otwartym, tzn. skąd dokładnie powietrze jest zasysane do dmuchawy i którędy podąża zarówno w jednym i drugim przypadku. Jest to dla mnie o tyle istotne, że przy obiegu zamkniętym wyczuwam zapach spalin w kabinie a przy otwartym tego nie ma.

Pozdrawiam
Krzysztof

SeniorA - Nie Kwi 28, 2013 17:29

tu jest coś więcej http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=42787
przy obiegu wewnętrznym zamykana jest klapka od wejścia świeżego powietrza i powietrze wewnętrzne jest zabierane z tego samego miejsca tylko , że z kabiny.Tobie może cały czas spaliny dostają się do kabiny tylko przy obiegu zewnętrznym tego się nie czuje .