Zobacz temat - [R420] Zasyfiony kolektor dolotowy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Zasyfiony kolektor dolotowy

szoso - Wto Lut 17, 2009 15:00
Temat postu: [R420] Zasyfiony kolektor dolotowy
Witam
Odkręciłem kolektor dolotowy by wymienić uszczelkę i zauważyłem że jest zasyfiony czarną zbitą mazią,była tego kilku milimetrowa warstwa.
Skąd to się wzięło,jaka przyczyna i co za tym idzie?

Tomi - Wto Lut 17, 2009 15:07

Zapytaj ekologów :)

Zawór EGR... zaślepić :)

szoso - Wto Lut 17, 2009 15:10

Tomi napisał/a:
Zawór EGR... zaślepić :)


a gdzie on jest i jak go zaślepić i po co :?:
sorry za mój brak wiedzy ale to mój pierwszy diesel i w dodatku Rover :oops:

danio667 - Wto Lut 17, 2009 16:37

Tutaj jest to świetnie opisane ! http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=28304
szoso - Wto Lut 17, 2009 16:56

danio667 napisał/a:
Tutaj jest to świetnie opisane ! http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=28304


świetna lektura ale jak widzę jedni są za a drudzy przeciw :smile:
a więc muszę pewnie zadecydować sam czy zaślepić czy nie :wink:

Tomi - Wto Lut 17, 2009 17:12

szosownik napisał/a:
danio667 napisał/a:
Tutaj jest to świetnie opisane ! http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=28304


świetna lektura ale jak widzę jedni są za a drudzy przeciw :smile:
a więc muszę pewnie zadecydować sam czy zaślepić czy nie :wink:


Tu się nie ma co decydować. Innaczej po co by było zmieniać fitr powietrza, skoro syf dostanie bespośrednio do kolektora dolotowego.

Zaślepiać, tylko tak, aby komputer widział, że zawór jest sprawny i działa.

szoso - Wto Lut 17, 2009 17:32

Tomi napisał/a:
aby komputer widział, że zawór jest sprawny i działa


Tomi co masz na myśli :?:
chodzi ci o to żeby niczego nie odłączać przy tym zaworze :?:

filo - Wto Lut 17, 2009 18:26

Pewnie chodzi koledze o to,że by go zaślepić podkładką widoczną na fotkach z linku do tematu mojego autorstwa który wkleił danio667, .
Ewentualnie taką podkładkę ktoś dorabiał z puszki po piwie...

szoso - Wto Lut 17, 2009 18:55

filo napisał/a:
Pewnie chodzi koledze o to,że by go zaślepić podkładką widoczną na fotkach z linku do tematu mojego autorstwa który wkleił danio667, .
Ewentualnie taką podkładkę ktoś dorabiał z puszki po piwie...


ja zrobię z cienkiej blachy

filo - Wto Lut 17, 2009 19:32

szosownik napisał/a:
ja zrobię z cienkiej blachy


Wymiary masz w linku kilka postów wyżej.Odrysuj sobie podstawę EGR na tej Blasze i wykaż się zdolnościami manualnymi...

szoso - Wto Lut 17, 2009 19:36

filo napisał/a:
Wymiary masz w linku kilka postów wyżej.Odrysuj sobie podstawę EGR na tej Blasze i wykaż się zdolnościami manualnymi...


należy ci się punkt bo to twój temacik w tym linku :smile:
już dwa razy mi pomogłeś :ok:
zdolności manualne się ma :mrgreen:

filo - Wto Lut 17, 2009 19:38

szosownik napisał/a:
należy ci się punkt bo to twój temacik w tym linku :smile:


Napisałem wcześniej o tym :cool:

[ Dodano: Wto Lut 17, 2009 19:40 ]
szosownik napisał/a:
już dwa razy mi pomogłeś :ok:


Jest taki "przycisk" do odwdzięczania się :arrow: "pomógł".

szoso - Wto Lut 17, 2009 19:42

filo napisał/a:
Jest taki "przycisk" do odwdzięczania się :arrow: "pomógł".


przecież wiem i dwa razy go wcisnąłem na twoje konto :cool:

filo - Wto Lut 17, 2009 19:47

szosownik napisał/a:
przecież wiem i dwa razy go wcisnąłem na twoje konto :cool:


To taka mała sugestia była.Dzięki...Nie róbmy już OT.
Jak zrobisz tą podkładkę to pochwal się fotką na forum.

szoso - Sob Lut 21, 2009 17:53

a czy można zaślepić ten EGR przy kolektorze dolotowym :?:
filo - Sob Lut 21, 2009 18:14

szosownik napisał/a:
a czy można zaślepić ten EGR przy kolektorze dolotowym :?:


Można.
Ale dlaczego chcesz to zrobić?

szoso - Sob Lut 21, 2009 18:18

filo napisał/a:
Ale dlaczego chcesz to zrobić?


bo widziałem jak gość miał tak zrobione w VW i śmiga

filo - Sob Lut 21, 2009 18:22

Ja też mam zaślepiony i "śmiga".
A nie potrafię powiedzieć jak jest różnica w jeździe z zaślepionym i "odślepionym" EGR bo u mnie jest EGR albo jego sterownik nie sprawny.
Zdaje się Brt miał się poświęcić i zaślepić swój sprawny EGR na próbę.

szoso - Sob Lut 21, 2009 18:25

mi chodzi o to czy jest jakaś różnica pomiędzy zaślepieniem go przy kolektorze wydechowym a w kolektorze dolotowym
bo chciałbym zaślepić rurkę od EGR która jest przykręcona na górze w dolot

filo - Sob Lut 21, 2009 18:29

szosownik napisał/a:
mi chodzi o to czy jest jakaś różnica pomiędzy zaślepieniem go przy kolektorze wydechowym a w kolektorze dolotowym


A tak to nie próbowałem go zaślepiać więc nie wiem.

szoso - Wto Lut 24, 2009 11:11

Moje wątpliwości zostały rozwiane i do dolotu się nie dotykam bo jest ryzyko że jak zaślepię EGR przy dolocie to auto przejdzie w stan awaryjny i będę miał problem tak więc jeśli zaślepiać to tylko przy wydechowym :smile:
Brt - Wto Lut 24, 2009 11:21

Brt się poświęcił w celu sprawdzenia czy sie szybciej nagrzewa z odślepionym EGR ... i wnioski są takie, że ..... trudno powiedzieć :lol: mam jednak wrazenie, że rzeczywiście szybciej, szczególnie w jeździe miejskiej gdy EGR często jest wykorzystywany (częste zmiany obrotów itp.) W samej jeździe nie ma prawa przy sprawnym EGR być róznicy i tak też to czuję, tzn auto tak samo przyspiesza z i bez EGR :ok:
szoso - Wto Lut 24, 2009 15:36

niestety nie mogę odkręcić śrub od EGR z kolektora wydechowego więc tylko przeczyściłem dolot i złożyłem z powrotem :sad: