Zobacz temat - [R420DI '96] Czyżby przestawiony rozrząd?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420DI '96] Czyżby przestawiony rozrząd?

szoso - Pon Paź 12, 2009 17:55
Temat postu: [R420DI '96] Czyżby przestawiony rozrząd?
Witam
Dwa tygodnie temu wymieniali mi uszczelniacz wałka rozrządu i właśnie mniej więcej od tamtej pory mam problemy z paleniem z rana a i silnik głośniej jakoś chodzi :/
połączyłem ze sobą te dwie sprawy choć wydawało mi się to raczej nie mozliwe
czy te dłuższe kręcenie z rana może być tym spowodowane?
czy jeśli jest przestawiony rozrząd to na ciepłym też bym miał problemy z uruchomieniem silnika?
jakie w ogóle są objawy przestawionego rozrządu?
jak mi złożyli wtedy wszystko do kupy a samochód trochę u nich stał to też miałem problem z uruchomieniem i trzeba było kręcić dłużej rozrusznikiem
świece mam zmienione,przekaźnik nowy,paliwo się nie cofa a kąta wtrysku też nikt nie przestawiał :/

sTERYD - Pon Paź 12, 2009 18:52

jak jest przestawiony rozrząd, to jest źle zsynchronizowane zamykanie zaworów względem ruchu tłoka a zatem gorsze sprężanie w cylindrach.
Może to więc dawać takie objawy jak u Ciebie...

szoso - Pon Paź 12, 2009 19:13

Czuć że coś jest nie tak z autem a palił na dotyk :/
jutro będę sprawdzał jak jest ustawiony rozrząd
mam nadzieję że znaki są dobrze zaznaczone bo jeśli nie to nigdy dobrze mi rozrządu nie ustawią :???:
patrzyłem w Rave ale nie mogę znaleźć prawidłowych znaków gdzie one powinny być

kasjopea - Pon Paź 12, 2009 19:33

Może to pomoże http://www.roverki.pl/article.php?sid=402 :hm:
Brt - Pon Paź 12, 2009 19:42

szosownik na bank to coś związane z wymianą rozrządu .... albo jak piszesz przestawiony rozrząd, albo kąt wtrysku ...chociaż jak tak cieżko jak mówisz to bardziej na pasek stawiem. Znaki są .... musisz zablokowac koło zamachowe ... pod czujnikiem położenia wału jest dziura na wiertło chyba 6mm .... wtedy znak na górnym kole rozrządu powinien się pokrywać z wytłoczeniem obudowy (mniej więcej na godzinie 5). W rave na bank jest rysunek co i jak. :)
szoso - Pon Paź 12, 2009 19:57

Brt napisał/a:
W rave na bank jest rysunek co i jak. :)

jutro jeszcze raz popatrzę od rana jak będę w pracy
chciałbym żeby to było to bo wtedy prawidłowe ustawienie rozrządu rozwiązało by mój problem z ciężkim rozruchem z rana a od środy ma być jeszcze zimniej tylko 1*C i wtedy to dopiero będzie mi palił :/

BoloSr - Pon Paź 12, 2009 19:57
Temat postu: Re: [R420DI '96] Czyżby przestawiony rozrząd?
napewno nie będzie chodził równo zarówno na ciepłym i na zimnym
szoso - Wto Paź 13, 2009 07:48

kurde w Rave są znaki ale tylko górnego kółka na wałku rozrządu
a co z dolnym kółkiem?
jak je ustawić?

Brt - Wto Paź 13, 2009 07:52

jest opisane jak zablokować koło zamachowe ... wyżej Ci napisałem :ok:
szoso - Wto Paź 13, 2009 07:59

Brt napisał/a:
jest opisane jak zablokować koło zamachowe ... wyżej Ci napisałem :ok:

dobra załapałem :razz:
blokuje koło na dole wiertłem i patrze na znaki u góry a jeśli coś się nie zgadza do ustawiam na te znaki :razz:

Brt - Wto Paź 13, 2009 08:04

dokładnie :)
szoso - Wto Paź 13, 2009 09:09

jeszcze tylko jedno pytanie :razz: :
rozumiem że wiertło musi trafić na otwór który jest w kole zamachowym i może tak być że nie trafi i trzeba będzie ruszyć kołem zamachowym żeby trafiło tak?

Konix - Wto Paź 13, 2009 09:47

Tak. trzeba ruszać kołem zamachowym żeby trafić. Dlatego najwygodniej jest najpierw znaleźć otwór jakimś małym wiertłem,(3mm), później trochę większym(5mm) ustawić równo ruszając wiertłem w górę i dół. Jak ustawisz to wiertło 6mm wchodzi bez najmniejszego problemu, jak chcesz odrazu użyć właściwego rozmiaru to trochę długo zajmie ustawienie i zablokowanie.
szoso - Wto Paź 13, 2009 09:55

Konix dzięki bardzo :smile:
napiszę wieczorem jak to wyszło z tym rozrządem u mnie :neutral:

SviRu - Wto Paź 13, 2009 11:02

Czekam z niecierpliowością bo ja też chce u siebie sprawdzić a jeszcze tego nie ogarnąłem o co chodzi :wink: .

Ja też z rana musze zakręcić dłużej - tak z 2-3sek. Jak ciepły to odpala od strzału.

szoso - Wto Paź 13, 2009 12:36

ja zrobię to tak:
ściągnę tylko górną część obudowy rozrządu,ustawię na znaki koło wałka z obudową i spróbuję wsadzić wiertło,jeśli wejdzie to jest dobrze a jeśli nie to ruszę kołem zamachowym lekko w jedną lub drugą stronę by weszło wiertło i zobaczę wtedy o ile znaki się mijają ze sobą i ustawie je wtedy by się zgadzało
jeśli coś się nie zgadza to minimalnie bo inaczej było by już po silniku

[ Dodano: Wto Paź 13, 2009 13:36 ]
tu jest wszystko ładnie pokazane na fotce :smile:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=24994

SviRu - Wto Paź 13, 2009 13:17

:ok: dzieki za info teraz wszystko wydaje się być jasne. Da się wsadzić to wiertło bez wchodzenia pod samochod?

Swoją drogą za wymianę rozrządu we Wrocławiu średnio mi wołają za robociznę 300-350zł netto...

Brt - Wto Paź 13, 2009 15:41

SviRu napisał/a:
Da się wsadzić to wiertło bez wchodzenia pod samochod?

tak

szoso - Wto Paź 13, 2009 18:18

No i rozrząd ustawiony idealnie,wiertło weszło i znaki się zgadzały dla pewności sprawdziłem znaki na pompie wtryskowej i też się zgadzają
Ale zauważyłem że jak odkręcam korek paliwa to psiuka a jak podnoszę przewód paliwa przy pompie to pieni się jakby maluteńkie bulwonki i opada paliwo w dół
jakieś pomysły?

Brt - Wto Paź 13, 2009 18:22

zaworki w gruszce nie trzymają ??
szoso - Wto Paź 13, 2009 19:16

zdjąłem opaskę z przewodu przy pompie a tam dziura w przewodzie pod opaską :shock:
wymieniłem oczywiście ten przewód
mogło to być przyczyną moich problemów?
Brt napisał/a:
zaworki w gruszce nie trzymają ??

a można dać ten zaworek zwrotny zaraz za gruszką?
ktoś mi dzisiaj powiedział że za pompą powinno się dać ten zaworek czyli na powrocie ale według mnie to bzdura

Brt - Wto Paź 13, 2009 19:21

mogło jak najbardziej ... paliwo odpływało i zanim zassał, to trochę musiał pokręcić ... ja bym sięwstrzymał z zaworkiem w takim razie i zobaczył jak sytuacja rano będzie wyglądała :ok:
szoso - Wto Paź 13, 2009 19:49

Brt napisał/a:
ja bym sięwstrzymał z zaworkiem w takim razie i zobaczył jak sytuacja rano będzie wyglądała :ok:

ok napiszę rano co i jak

filo - Wto Paź 13, 2009 22:12

SviRu napisał/a:
Swoją drogą za wymianę rozrządu we Wrocławiu średnio mi wołają za robociznę 300-350zł netto...


To szukaj dalej bo więcej jak 150 PLN to już zdzierstwo jest...

szoso - Sro Paź 14, 2009 07:13

temperatura około 0*C dzisiaj rano i zapalił od pierwszego i w conajmniej o połowę któtszym czasie kręcenia rozrusznikiem więc jest ok a przecież jest zimniej niż w poprzednich dniach :smile:
mogło się te paliwo cofać przez tą dziurę w przewodzie i stąd problem mógł być :shock:
zobaczę co będzie dalej ale dzisiaj jest już znaczna poprawa mieszcząca się w normie odpalania przy takiej temperaturze :smile:

Brt - Sro Paź 14, 2009 08:23

:ok: :)
szoso - Pią Paź 16, 2009 09:52

po wymianie tego przewodu przy pompie już nie psiuka przy odkręceniu korka od paliwa :smile:
Radziol17 - Pią Paź 16, 2009 11:23

A co rozumiesz pod pojęciem "psiuka" ?? :wink:
szoso - Pią Paź 16, 2009 11:45

Radziol17 napisał/a:
A co rozumiesz pod pojęciem "psiuka"

no powietrze psiuka przecież nie paliwo :wink: