Zobacz temat - [R45] Pompa wtryskowa VP 30- i moja walka
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Pompa wtryskowa VP 30- i moja walka

Jugol - Pią Cze 26, 2009 03:47
Temat postu: [R45] Pompa wtryskowa VP 30- i moja walka
Czy oprócz pompy wtryskowej w mojej Kochanicy jest pompa paliwa w zbiorniku ??
Brt - Pią Cze 26, 2009 04:52

na 99% nie ... w SDi na 100% nie ma ;)
kasjopea - Pią Cze 26, 2009 10:28

Jugol, dopisz w nawiasie dane auta :diabeł:
Jugol - Pią Cze 26, 2009 22:48

..toć piszę szefowo,że Kochanica 2.0 iDT, 2000r. :grin:
kasjopea - Sob Cze 27, 2009 09:58

Nie każdy musi znać Twoje auto. Wpisz w kwadratowym nawiasie jaki silnik i rocznik auta.
Jugol - Sob Cze 27, 2009 10:45

...się robi szefowo :ok:
kasjopea - Sob Cze 27, 2009 13:31

Jugol, tak przy okazji - już wiadomo co z autem?
Jugol - Sob Cze 27, 2009 17:31

Wiadomo Kasjo, padła pompa wtryskowa :( .

[ Dodano: Sro Lip 01, 2009 17:04 ]
Czy ktoś przerabiał temat padniętej pompy wtryskowej Bosch VP 30 ?? Czy może kogoś polecić i ile go to wyniosło ??

thef - Sro Lip 01, 2009 16:14

Może pan Preisner pomoże? Pytaj Skibę lub Barta o namiary ;)
Jugol - Sro Lip 01, 2009 16:23

Właśnie jestem po rozmowie z nim i odradził mi Serby, gdyż oni i tak nie mają stołu do diagnostyki tych pomp, kasują o 1000pln więcej , a pompy wysyłają do Krotoszyna.W Krotoszynie powiedzieli mi, że najlepiej dostarczyć auto do nich, robią diagnostykę pompy, regeneracja, montaż i sprawdzenie autka po- koszt max 2500 pln :olaboga:
Czyli w jakiś sposób mi pomógł , dał mi namiary na tych z Krotoszyna ;)

Dzienks Thef za podbicie :ok:

Lutek - Wto Lip 07, 2009 20:08

Kolego mógł byś mi napisać ile wyniósł cię remont tej pompy i gdzie ją robili?
Jugol - Wto Lip 07, 2009 21:03

...na razie jestem w trakcie robienia samego sterownika pompy, jak się sprawina zakończy opiszę wsio , co , ile i dlaczego tak drogo ;)
Lutek - Sro Lip 08, 2009 14:01

Jaki był u ciebie objaw walniętego sterownika pompy.
Jugol - Sro Lip 08, 2009 15:25

Napiszę po kolei. Środa- po pracy podjechałem na parking, pod dom i jak zawsze ok. godz 23 znaleźć wolne miejsce , to cud. Ale znalazłem jedno krańcowe miejsce, wjeżdżając po łuku , tylnim kołem najechałem na krawężnik, ale dałem zbyt mało gazu i zadusiłem silnik na 1-szym biegu- było dość spore szarpnięcie- zadziałał nawet zawór odcinający dopływ paliwa. Po tym zdarzeniu auto juz nie odpaliło, rozrusznik pięknie kręcił, słychać kompresję, jakby miał zaraz zapalić, ale niestety-lipa :sad: O poranku w Boże Ciało (niestety) , zacząłem szukać przyczyny, gdyż w nocy mieliśmy z rodzinką ( o chomiku nie wspomnę ), jechać na XV Zlot Klubu ROVERki.pl. Z pomocą klubowiczów Mariusza418, MaRkA, Maniaqa, Brt'a i mojego dobrego kumpla Krasnala, sprawdziliśmy rozrząd, fakt, pasek od strony pompy ewidentnie był za luźny-przeskoczył. Zablokowaliśmy rozrząd, ponowne prawidłowe ustawienie koła pompy( byliśmy zdalnie sterowani przez Mariana :)) , założenie paska, ponowne napięcie paska, sprawdzenie filtra paliwa, powietrza, odpowietrzenie układu paliwowego-bez efektów- dalej to samo, nie pali. Popuszczenie jednego przewodu idącego na wtryski i ponowne kręcenie rozrusznikiem-paliwo się sączy, ale nie tak jak powinno, powrotami nic nie wraca. Na zlot pojechaliśmy C3 cioci, po powrocie Kochanica do mechanika.Podpięcie pod kompa Bosch-zero błędów, mechanik oczywiście sprawdził rozrząd- ustawiliśmy wszystko z kolegami książkowo :ok: I padła najgorsza z możliwych diagnoz- pompa wtryskowa nie jest halo :(
Symbol pompy - VP 30, internet, fora samochodowe ( gdyż ta pompa była wkładana m.in. do Fordów, Saabów, Opli i Roverów) , serwisy Boscha. Jej awaria zdarza się najczęściej przy przebiegach 150-200 k km, mój przebieg 187 k km , nie licząc tego co ma zapewne w pamięci- czyli przyjszła na nią pora- nietety :beczy: . W 95% pada sterownik pompy, który można naprawić- pada tranzystorek, który w 2002 roku firma Bosch zmieniła na tranzystorek o większej mocy ( czyli dali :dupa: fachowcy z firmy Bosch, ale doszli do tego po 3 latach, na moje i innych nieszczęście ). W tych pozostałych 5% może równiez paść mechanika pompy ( były przypadki pęknięcia korpusów pomp ), zatarcie tłoczków itd, itp. , które to części też można wymienić, zregenerować. Na zakończenie podam cenę nowej ( nie mylić z regenerowaną !! ! ) pompy, u nas w kraju koszt ok. 8000pln, w Niemczech 1860eur :shock: , cena zwala z nóg, bo np. w moim przypadku to 3/4 wartości auta :olaboga: Na chwilę obecną jestem na etapie wysłanego sterownika do fachowca, jak do mnie powróci, montaż i modlitwa, żeby zabanglał :)

Lutek - Sro Lip 08, 2009 19:08

U mnie odpala i jeździ ale pali 9,0 litrów na 100 km przy normalnej jeździe i się zastanawiam czy to może jest oznaka że pompa jest do regeneracji.Bo jak na razie to nikt nie pomógł mi znaleść przyczyny tak wysokiego spalania.
magneto - Sro Lip 08, 2009 21:15

Lutek napisał/a:
U mnie odpala i jeździ ale pali 9,0 litrów na 100 km przy normalnej jeździe


Mi średnia spalania podskoczyła z 5,6 do 8,0 l/100km i jest jakby trochę słabszy ale pali bez problemu i nie puszcza żadnego dymu.Spaliny są niewidoczne nawet przy gwaltownym dodawaniu gazu.Auto ma przebieg 204 tyś.km
Dodam że spalanie takie mam przy dynamicznej jeżdzie i 80% jazdy to miasto

Powymieniam filtry, zmienię stację paliw i zobaczymy co dalej.Mam nadzieję że pompa jest ok a podwyższone spalanie jest spowodowane starością i zużyciem auta
:wink:

Lutek - Czw Lip 09, 2009 13:22

Mi 8 litrów to na trasie może wyjdzie jak będę sobie cały czas 100 km/h jechał.Chciałbym zrobić coś żeby spalanie spadło bo kupiłem auto aby ekonomicznie jeżdzić myslałem wtedy że będzie palić około 6 litrów a tu się okazuje że poniżej 9 nie mogę zejść.Będę bardzo wdzięczny jak by mi ktoś pomógł ustalić przyczynę tak wysokiego spalania.
Jugol - Pią Lip 10, 2009 18:01

Na chwilę obecną już wiem , że padł ten tranzystor w sterowniku pompy- został wymieniony i goniec wyruszył z miejscowości Kobiór do Głogowa :fura: Koszt naprawy sterownika (wraz z kurierem) 450 pln.
Raptile - Pią Lip 10, 2009 18:21

Lutek, przepływka ? ale nie róbmy oftopa
Lutek - Pią Lip 10, 2009 19:02

Nowa Bosha.
Jugol - Pią Lip 10, 2009 19:06

Lutek napisał/a:
Nowa Bosha.


Lutek ??

magneto - Pią Lip 10, 2009 22:01

Jugol napisał/a:
Na chwilę obecną już wiem , że padł ten tranzystor w sterowniku pompy- został wymieniony i goniec wyruszył z miejscowości Kobiór do Głogowa Koszt naprawy sterownika (wraz z kurierem) 450 pln.

To prawie za darmo w porownaniu do ceny za nową :wink:
Jugol, jakbyś mógl to wrzuć adres firmy która Ci to naprawiała bo mam taką samą pompe i nie wiadomo kiedy spotka mnie to samo co Ciebie

Jugol - Pią Lip 10, 2009 22:03

Magneto , nie chwalmy dnia przed zachodem słońca. Jak wsio poskładam do kupy, dam namiary - spox :ok:
magneto - Pią Lip 10, 2009 22:05

Więc czekam na efekt końcowy :wink:
Krzysi3k - Pią Lip 10, 2009 22:23

Cytat:
Mi 8 litrów to na trasie może wyjdzie jak będę sobie cały czas 100 km/h jechał

U mnie przy ostrej jeździe i korkach nigdy więcej jak 7.5 litra nie wyszło :shock:
A tak normalnie to koło 6...

Jugol - Pią Lip 10, 2009 23:29

Panowie :Lutek,Krzysi3k5 , a co to za offtopic ?? ;>

A kysz, paszli, paszli swoje tematy zakładać , ino roz !!

[ Dodano: Pon Lip 13, 2009 18:58 ]
Kochanica odpalona jakieś 2,5 godz. temu :ok: Przyczyna - padnięty sterownik pompy wtryskowej, a dokładniej tranzystor w w/w sterowniku. Nie będę tu zamieszczał ani symbolu tego tranzystora, ani metody dobrania się do niego i jego wymiany, gdyż jest to delikatna robota dla elektronika. Ja w/w pracę powierzyłem fachowcom, których namiary podaję :

Dariusz Danielczyk
CHIPCAR
ul. Orla 42
43-210 Kobiór
tel. 0-885-192-943
e-mail: biuro@chipcar.pl

Wspaniały kontakt z panem Darkiem i błyskawiczne naprawienie sterownika i odesłanie w ten sam dzień ( gdyby nie kurier, byłoby u mnie w piątek ) - koszt wraz z kurierem 450 pln- z czego jestem tym bardziej zadowolony.
Po zamontowaniu sterownika i polutowaniu kabli, WAŻNE !! porządnie odpowietrzyć układ paliwowy- od filtra zacząwszy, poprzez pompę wtryskową, a na wtryskach skończywszy.

Zamieszczę jeszcze linka do filmiku jak samemu poprawnie zdemontować sterownik, mimo że na filmie gość ma pompę na stole, z mojego doświadczenia powiem, że nie ma najmniejszego problemu ze zrobieniem tego bez jej demontażu- czas ok 10-15 min- tylko po odkręceniu śrub, delikatnie unieść dekielek sterownika, gdyż wewn. znajduje się dość delikatna taśma połączona z czujnikiem- elektromagnesem,który jest dokręcony dwoma śrubkami, które trzeba również wykręcić ( uważać, żeby nie wpadły do środka, wewn. wszystko jest zalane paliwem !! ) . Gdyby ( oby nie ) ktoś miał jakieś pytania- pytać, jak będę umiał na nie odpowiedzieć i pomóc- odpowiem i pomogę :ok:

http://www.youtube.com/watch?v=BUXHxXUdB3U -demontaż sterownika pompy wtryskowej.


P.S.
I jeszcze takie miłe info. Mój mechanik , tzn. osobisty mechanik mej Kochanicy, nie skasował mnie ani 1 pln- co skomentował tak : ,,...w końcu sam wykryłeś usterkę, sam zdemontowałeś sterownik ''

....ale lutownie 4 kabelków, ładowanie padniętego aku, podłączenie kompa-robił w końcu sam :) , o udostępnianiu czego sobie tylko życzyłem z jego zacnie wyposażonego garage- nie wspomnę :)

Życzę wszystkim takich właśnie kolegów- mechaników.

Brt - Pon Lip 13, 2009 18:19

Gratulacje forumowy expercie od pomp VP30 ;) :) :brawa:
Jugol - Pon Lip 13, 2009 18:43

Bez Was bym tego nie dokonał :

Brt, mariusz418, MaReK, Maniaq,

mój kolega od motórów Krasnal ;)

Dariusz Danielczyk
CHIPCAR
ul. Orla 42
43-210 Kobiór

Roman Rosiński
autodiagnostyka,elektromechanika samochodowa
Ul.Akacjowa 1
67-200 Głogów

PH JOWI (serwis)
Sosnowa 7
63-040 Nowe Miasto nad Wartą

http://forum.focusklubpolska.pl/ kolega: radzique

http://forum.roverki.eu/index.php?redir=1

YouTube

ROVERki.pl

przeogromniaste DZIĘKI !! !! !! :ok:

[ Dodano: Wto Lip 14, 2009 07:23 ]
Pierwsze odczucia po naprawie sterownika:

-auto nigdy tak nie odpalało- dotyk to zbyt malo powiedziane :ok:
-jest wg.mnie.bardziej zrywne (Paul kiedyś wspomniał, że jakiś taki mulasty jest), teraz zmieniłby zdanie :wink:
Zobaczymy jak będzie ze spalaniem, gdyż koledzy Z forum Forda Focusa, pisali, że po takiej naprawie miło im się zrobiło na duszy i pełniej w portfelu-gdyż mniej paliły ich Foczki :) , ale będę informował na bieżąco :ok:

PopaY - Sro Gru 23, 2009 17:48

Jugol napisał/a:
Na zakończenie podam cenę nowej ( nie mylić z regenerowaną !! ! ) pompy, u nas w kraju koszt ok. 8000pln, w Niemczech 1860eur :shock:

Muszę zapytać: skąd Ty wziąłeś tą cenę???

Jugol - Sro Gru 23, 2009 19:25

InterCars :

Pompa wtryskowa
BOSCH
0 460 414 992 0 460 414 992 9911,91 zł 0
0 470 004 005
0 470 004 005 0 470 004 005 BDC 3263,50 zł 0
0 986 440 522 0 986 440 522 7970,85 zł 0
0 986 440 522 0 986 440 522 7970,85 zł 0
0 986 444 503 0 986 444 503 8402,24 zł 0
0 986 444 503 0 986 444 503 8402,24 zł 0

...i cena w Niemcowni:

http://www.christiani.de/...roducts_id/6178

...może zdemotywować na megamaxa :(

PopaY - Sro Gru 23, 2009 22:28

Teraz już rozumiem. Ty podajesz ceny tzw. pomp rozdzielaczowych. Właśnie przejrzałem cały cennik Boscha i tam są zarówno pompy wtryskowe jak i rozdzielaczowe. Wtryskowe aż tak drogie nie są, ale te rozdzielaczowe to faktycznie - wg cennika Boscha pompa rozdzielaczowa o numerze seryjnym 0 460 414 992 kosztuje bagatela 10433,60zł brutto :/ Nie wyobrażam sobie bulenia takiej kwoty! Po Świętach holuję auto do mechanika, ciekawe co z tego wyniknie...
Jugol - Czw Gru 24, 2009 02:30

PopaY napisał/a:
Teraz już rozumiem. Ty podajesz ceny tzw. pomp rozdzielaczowych. Właśnie przejrzałem cały cennik Boscha i tam są zarówno pompy wtryskowe jak i rozdzielaczowe. Wtryskowe aż tak drogie nie są, ale te rozdzielaczowe to faktycznie - wg cennika Boscha pompa rozdzielaczowa o numerze seryjnym 0 460 414 992 kosztuje bagatela 10433,60zł brutto :/ Nie wyobrażam sobie bulenia takiej kwoty! Po Świętach holuję auto do mechanika, ciekawe co z tego wyniknie...


...nie wiem o co Ci chodzi, rozdzielaczowe, wtryskowe :bezradny: , tu masz podane czarno na białym cenę pompy wtryskowej Boscha VP-30

http://www.christiani.de/...roducts_id/6178


...ale jest jeszcze opcja regeneracji pompy, koszt od 2500- wzwyż, a może padł Ci tylko sterownik, trzymam kciuki :ok:

PopaY - Pon Gru 28, 2009 16:11

Na szczęście to nie pompa, a auto już jest na chodzie :) Szczegóły pod tym linkiem . Dzięki za trzymanie kciuków ;)
Jugol - Pią Lut 05, 2010 00:47

Postanowiłem dodać kilka ciekawych, ale uważam dość ważnych informacji dotyczących użytkowników Diesli z pompami VP-30 i VP-44.
Mamy zimę przez duże Z i co za tym idzie 80% tematów w usterkach dotyczy problemów z rozruchem, problemów ze złej jakości paliwem. Auto jest mi niezbędne codziennie, nawet przy -20 czy -30 stopniach C, więc nie ma zmiłuj- musi palić, ale jednak przy -19 powiedziało nie (przyczyną było paliwo diesel V-Power Shell ) Większość próbuje zakatować w takiej sytuacji akumulator, czy rozrusznik- byle odpalił w końcu. Mało kto jednak zdaje sobie sprawę, że takim postepowaniem przykłada rękę- nogę do uszkodzenia pompy wtryskowej- mowa o silnikach bez dodatkowej pompy w zbiorniku paliwa. Pompa jest smarowana paliwem właśnie, więc mając przymarznięte paliwo czy to na przewodzie, czy na filtrze - zapchany filtr parafiną, doprowadzamy sami do jej pracy na sucho. Sama jakość naszego ON ma bardzo duży wpływ na żywotność naszych pomp. Tu można zobaczyć jak złej jakości paliwo wpływa na zużywanie się precyzyjnej w końcu mechaniki pompy:

http://www.arb.ca.gov/fue...022003bosch.pdf

I na zakończenie załączam link do forum NISSANklub.pl , gdzie kolega TERES pięknie i fachowo przedstawił sprawę związaną z awaryjnością pomp VP :ok: :

http://forum.nissanklub.p...osiadaczy-22-d/

marcin316 - Pią Lut 05, 2010 09:03

Twój wpis nie zmniejsza mojego niepokoju o pompę w moim autku. W największe mrozy próbując jakoś dojechać do pracy przejechałem na niskich obrotach i II biegu z 10 km. Na więcej nie pozwalał zapchany parafiną filtr. Do tego silnik kilkanaście razy mi zgasł, a ponowne odpalenie też nie było łatwe :/
Remigiusz - Pią Lut 05, 2010 10:52

marcin316, Proponuje:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=50984

Tutek:
http://hotfile.com/dl/270...Filter.pdf.html

marcin316 - Pią Lut 05, 2010 14:12

Na początek zmiana stacji benzynowej, a potem kto wie, może i podgrzewanie paliwa, ale elektryczne raczej.
Jugol - Nie Lut 07, 2010 13:03

SOLVED
BetJar - Nie Lut 07, 2010 15:58

marcin316 napisał/a:
ale elektryczne raczej.

Opis elektrycznego w tym samym temacie kol. Remi55, http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=40

Jugol - Wto Mar 16, 2010 23:25

...a powracając do tematu, jak nabawiłem się tej awarii świecił mi check engine, po naprawie sterownika zgasł , czy to normalne, czy może kontrolka się spaliła ??

[ Dodano: Wto Mar 16, 2010 23:25 ]
...można i znaleźć takie rodzynki : http://cgi.ebay.co.uk/Rov...=item414db27fd9

Remigiusz - Wto Mar 16, 2010 23:29

Jugol, Kiedyś był tez nowy silnik L-serie do Rovera 25 z fabryki za chyba 10.000€ :mrgreen:
Jugol - Wto Mar 16, 2010 23:32

Remi55 napisał/a:
Jugol, Kiedyś był tez nowy silnik L-serie do Rovera 25 z fabryki za chyba 10.000€ :mrgreen:

...no to ładnie, ale w tym przypadku cena tej nowej pompy jest ok :ok:

Remigiusz - Wto Mar 16, 2010 23:40

Jugol, Zgadzam się cenna tego linku jest bardzo dobra :razz:
Tomhet - Czw Kwi 08, 2010 09:55

wszystko wskazuje, że wyrokiem tego http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=53963 jest pompa wtryskowa, jeszcze nie wiem w jakim stopniu, w poniedzialek ABC Auto welcome to :/
Remigiusz - Czw Maj 20, 2010 00:26

Male info jeszcze:

wymiana w sterowniku pompy tranzystora IRLU3705ZPBF (55V 89A 140W) odpowiedzialnego za prace zaworu dawki paliwa

Tranzystor łatwo wymienić ale należy ustalić przyczynę dlaczego się spalił !
najczęściej to pojawienie się powietrza w przewodach paliwowych oraz jak Jugol pisał zła jakość paliwa :neutral:

Tutaj jest filmik jak to zrobić:

Jugol - Czw Maj 20, 2010 12:29

Remi, też oglądałem ten filmik jak mnie dopadła awaria sterownika pompy, ale dla mnie to wyższa elektronika ( żeby to jeszcze nie było zalane tym żelem, to może bym się tego podjął ) więc wolałem zlecić to fachurze i mieć to zrobione na 6 ;)

P.S.
Po mej pamiętnej awarii w/w sterownika Kochanica przejechała ponad 20 kkm- tfu, tfu, żeby nie zapeszyć- bez zarzutu :ok:

Remigiusz - Czw Maj 20, 2010 15:49

Jugol, Jeszcze znalazłem na jednym z forum od Astry ze facet do naprawiał na tym IRLR2905 i mówił ze już 100.000km od naprawy zrobił i śmiga mu pompa dalej :wink:

Tez wynika ze do każdej marki się trochę inny tranzystor nadaje :wink: A co do sterownika to małe to jest i ja bym się temu tez nie wiem czy do końca temu podjął bo mi się straszne ręce telepią przy tych SMD :razz:

Mam nadzieje ze 200kkm zrobi twoj sterownik po naprawie :wink:

Jugol - Czw Maj 20, 2010 20:53

Remi55 napisał/a:
Mam nadzieje ze 200kkm zrobi twoj sterownik po naprawie

...200kkm ?? ;> , a dlaczemu nie 1 000 000 km :hm: :nonono:

Remigiusz - Czw Maj 20, 2010 21:24

Cytat:
...200kkm ?? ;> , a dlaczemu nie 1 000 000 km :hm: :nonono:


:mrgreen: Jakos do tych pomp mam kiepskie zaufanie ja tylko czekam aż moja padnie bo juz ma 240kkm na karku a dopiero co Rovera kupiłem :mrgreen:

Zycze oczywiscie nawet i 2Megamterow :mrgreen:

Jugol - Pią Lut 04, 2011 18:12

Witam ponownie w temacie pompy VP-30, a konkretniej rzecz ujmując mojej pompy VP-30. Kilka dni temu zauważyłem, że po postoju na parkingu, po nocy mam plamę średnicy ok.3cm pod autem, z przodu zaraz za zderzakiem. W pierwszej chwili pomyślałem o wężach od wspomagania i wężach olejowych- one praktycznie od początku są zawsze wilgotne, mokre, ale bez tragedii. Olej od wymiany do wymiany pomiędzy max. a min. , a płynu do wspomagania dolewam raz w roku ok. 50 ml.
Na kanale u Brt'a doszliśmy, że nie chodzi tu w/w płyny, lecz o ropę. Dzień wcześniej o tym pomyślałem, jak dotknąłem tego co wykapało- śmierdziało ropą. Na parkingu obejrzałem wężyki przelewowe- zmienione latem- wsio szczelne- zero wycieków. Wydmuchaliśmy całą pompę dookoła powietrzem, odpaliliśmy silnik, lampa w łapki i szukamy jakiegoś mokrego miejsca. I po chwili pojawiła się ropa na łączeniu rozdzielacza z korpusem pompy ;/
Lekka załamka, powrót do domu i szukanie, co , ile, za ile, i dlaczego tak drogo ??
Kwoty za wymiane uszczelnień pompy wahają się od 450- ok. 1000 pln- zależnie od serwisu- warsztatu.
Ale na jednym z for VW znalazłem piękny opis, jak samemu wymienić dokładnie to, co u mnie poszło, czyli uszczelnienie głowicy tłokorozdzielacza- oring zwykły- nic ponadto.
Idąc dalej tropem forumowicza k_grzesiu z forum VW dowiedziałem się, że są do kupienia całe, kompletne zestawy naprawcze pomp wtryskowych Bosch'a i nie tylko Bosch'a.
Firma z Wrocławia:

P.H.U. " EL-POL"

nick z allegro.pl : DIESEL-POL

zajmuje się sprzedażą w/w zestawów i nie tylko. Po mojej ok. półgodzinnej rozmowie ( rozmowa toczyła się nie tylko na temat pomp w R, ale np. jak w jej przypadku w SAAbach, Fordach itd.) z panią, która wspaniale ogarnia temat wszelakich pomp wtryskowych, ich budowę i symbole, zakupiłem taki zestaw do mojej VP-30, za 70pln z wysyłką. Dodam, że właściciele silników SDi taki sam zestaw do swoich pomp mogą tam zakupić za 33,50pln + wysyłka.
Plan jest taki, po niedzieli jak odbiorę przesyłkę, zabieram się za to sam i dam znać jak poszło.
I doszedłem gdzie mi te 0,5l paliwa szło, bo spalanie mi wzrosło o ok. 0,5- 1l na 100km.

szoso - Pon Lut 07, 2011 15:52

up
Jugol - Pon Lut 07, 2011 16:01

Sprawa wygląda tak. Auto odstawiam za chwilę do mechanika na wymontowanie pompy, następnie pompa idzie do pompiarza na wymianę wszystkich uszczelnień, powraca od niego, montaż i odpalenie. Wstępne koszta wymontowanie i zamontowanie pompy : 250-350 pln, uszczelnienie pompy 250 pln.

Stwierdziłem, po wielu godz. spędzonych na czytaniu tematów związany z wymianą uszczelnienia konkretnie tylko tego, że za moment wychodzą kolejne wycieki w innych miejscach, z tym jednym bym sobie poradził, ale po wymianie pozostałych potrzebna jest ponowna kalibracja pompy- więc odpuszczam.

Krzysi3k - Czw Lut 10, 2011 18:33

Up :)
Jugol - Czw Lut 10, 2011 18:41

Auto odebrane. Pompa uszczelniona. Koszt 600pln- demontaż, (uszczelnienie kompleksowe pompy- tym się zajął pompiarz- p. Szymański z Serbów), montaż.
Podziękowania dla p. Sewastianowicza, przed którym diesel nie ma tajemnic ;)

Remigiusz - Pon Maj 30, 2011 12:36

Dodam to tutaj:

Kilka rzeczy jak można sprawdzić samemu uszkodzenia pompy VP30 :wink:

http://pdfcast.org/pdf/vp30-pump

Skiba - Pon Maj 30, 2011 13:04

Jugol napisał/a:
Podziękowania dla p. Sewastianowicza, przed którym diesel nie ma tajemnic ;)


Ogólnie potwierdzam, bo mój R też od czasu do czasu też tam podjeżdża ;)

adamsky - Pon Maj 30, 2011 13:47

Remi55, to można było by opisać i wrzucić na główną, bo jest wiele wątków o pompie...
Remigiusz - Pon Maj 30, 2011 20:26

adamsky, Co chcesz opisać, wszystko jest napisane :razz: Wystarczy przeczytać dokument :roll:

Tutaj jeszcze dodaje schematy na naprawę Vp30/44
http://pdfcast.org/pdf/pumpe

adamsky - Pon Maj 30, 2011 22:21

Remi55, widzę, ale my rozumiemy słowo pisane w j. angielskim, a nie wszyscy muszą. i nie wszyscy umieją korzystać ze słowników ;)
Remigiusz - Pon Maj 30, 2011 22:26

adamsky, Aha, tobie chodziło o tłumaczenie :wink: Myślałem ze chciałeś wszystkie 3 rzeczy to jednej jednostki opisać :wink:

Mam jeszcze opis rozbiórki Vp37 w jeżyku niemieckim ale nie będę tego wklejał bo nikt nie zrozumie a mi się tłumaczyć nie chce :razz:

Jugol - Pon Maj 30, 2011 22:30

adamsky podsunął mi jeden, uważam dobry pomysł. Ciekawe czy ktoś by się podjął przetłumaczenia RAVE ?
Remigiusz - Pon Maj 30, 2011 22:31

Aha, co jeszcze ciekawe jest, za w opisie jest narysowana dodatkowa pompa w zbiorniku oprócz pompy VP30 :wink:

Tak jak Anglicy radzili żeby zamontować dodatkowa pompę elektryczna do gaźników :wink: Ja się muszę z mobilizować i w końcu moja zamontować :wink:

piterpz - Sro Cze 01, 2011 17:34

Chyba mam problemy z moją pompą.
Jutro jadę podłączyć moje autko pod T4. Zobaczymy co wyskoczy.
Mam pytanie tak przy okazji jak odróżnić uszkodzenie mechaniczne pompy od uszkodzenia sterownika?

Jugol - Sro Cze 01, 2011 18:08

piterpz napisał/a:
Mam pytanie tak przy okazji jak odróżnić uszkodzenie mechaniczne pompy od uszkodzenia sterownika?


Jak pada tranzystor w sterowniku- auto zgaśnie i go już nie odpalisz. Natomiast uszkodzenia mech. pompy będą zauważalne: nierówna praca silnika, pływanie obrotów, lub całkowite zduszenie silnika.

piterpz - Pią Cze 03, 2011 16:25

Jugol napisał/a:

Jak pada tranzystor w sterowniku- auto zgaśnie i go już nie odpalisz. Natomiast uszkodzenia mech. pompy będą zauważalne: nierówna praca silnika, pływanie obrotów, lub całkowite zduszenie silnika.


To w takim razie nie jestem pewien czy to pompa. Bo silnik odpalam, bo bardzo bardzo długim i kilkukrotnym kręceniu. Po odpaleniu przestaje kopcić i równo chodzi. (obroty nie falują, silnik nie traci mocy). Wszystko opisałem tutaj: http://forum.roverki.eu/v...p=630014#630014

[ Dodano: Pią Cze 03, 2011 17:25 ]
No to właśnie w serwisie Boscha powiedzieli mi, że wyskoczyły dwa błędy na Pompie. Zaczynam więc swoją walkę z tym ustrojstwem :sad: . Wszystko będe opisuwał w poście podanym wyżej.

Remigiusz - Sob Cze 04, 2011 00:06

piterpz, Napisz jakie błędy, może padł tylko timing solenoid :wink: A jego można samemu wymienić :wink:
piterpz - Pią Cze 10, 2011 14:56

No to dzisiaj się dowiedziałem że cała naprawa pompy będzie mnie kosztowała jakieś 3500 PLN :(
Do wymiany jest zawór przelewowy, uszczelnienia, oraz Zawór dawki paliwa. Ten ostatni podobno kosztuje 2000zł. Możecie mi coś poradzić w tej sprawie, bo ręce mi już opadły...

Jugol - Pią Cze 10, 2011 15:24

Moja rada taka: http://cgi.ebay.co.uk/ROV...=item2eb26330fb

...nówka sztuka, i wyjdzie Cię sporo taniej, tylko musisz sie zorientować odnośnie wysyłki do Polandii- często nie chcą Angole wysyłać, ale może jakiś znajomy, który tam mieszka, pracuje i Ci pomoże ;)

piterpz - Pią Cze 10, 2011 15:47

Coś nie ufam tej aukcji....
A może ktoś ma na sprzedaż ten zawór, w serwisie tez mają szukać jakieś używki. Ewentualnie zostaje mi Allegro. Co myślicie o tej aukcji: http://allegro.pl/pompa-w...1652216487.html

[ Dodano: Pią Cze 10, 2011 16:47 ]
Czy zawór dawki paliwa to to samo co to na tej aukcji ?
http://allegro.pl/sterown...1616336367.html

Jugol - Pią Cze 10, 2011 15:53

Pompa po remoncie, cena z aukcji jest oczywiście taka, jeżeli oddasz swoją w rozliczeniu- przerobiłem temat jak miałem swój problem :spoko: - na szcześćie wyszedł sterownik.
To jest ten zawór, ale nie licz na to, że serwis Bosch'a weźmie od Ciebie ten zawór i Ci obniży koszta- nie serwis :niee:

piterpz - Czw Cze 16, 2011 20:02

A więc odebrałem samochód od mechanika... Wszystko teraz jest już ok.
Mam wydruk z komputera i tak jak wcześniej obiecałem wpisze jakie błędy mi wyskoczyły.

W komputerze samochodu wywaliło coś takiego:

0$13 Sterowanie Silnika - nie wiedzieli co to jest (podłączali jakiś inny sprzęt niż T4).

A na sterowniku pompy wtryskowej mieli dwa błędy:
5b - Sygnał prędkości obrotowej
57 - Regulacja przestawiacza wtrysku Stałe odchylenie regulacji...

Ogólnie wyszło tak, że wymienili mi:
- Zawór dawki paliwa
- Zawór przelewowy
- Zestaw uszczelnień

Przy okazji wymienili mi pasek rozrządu (po stronie pompy wtryskowej).

Razem wyszło 3500zł :(
Mam nadzieje ze teraz pojeżdżę trochę.
Dziękuję wszystkim za pomoc...

[ Dodano: Czw Cze 16, 2011 21:02 ]
No to jadąc do domu z warsztatu, wszystko było o.k. (nic nie zaobserwowałem). Potem pojechałem jeszcze do sklepu i jak wróciłem to wentylator wariował jak oszalały. A wskaźnik temp. pokazywał cały czas lekko powyżej normy. Wentylator po wyłączeniu silnika jeszcze dosyć długą chwile chodził. Myślałem że może jest za mało płynu, wiec delikatnie otworzyłem zbiornik wyrównawczy, no i zaczął mi płyn wywalać. więc zakręciłem korek i dotknąłem węży wodnych, twarde były na maxsa. Górne i dolne węże od chłodnicy gorące.
Jeśli to uszczelka pod głowicą to się wkurze :( Rok temu wymieniłem uszczelkę, sprawdzałem głowice, oraz ją splanowałem. Myślałem, że będę miał już na trochę spokój.
Czy oni mogli robiąc coś przy pompie wtryskowej, uszkodzić, jeśli chodzi o układ chłodzenia? I jeszcze jedno pytanie czy włączając niesprawną klimatyzacje można rozwalić uszczelkę pod głowicą?

Jugol - Czw Cze 16, 2011 21:33

3500tyś- cena standard jeśli chodzi o serwis Bosch'a :taa:
Miałeś już HGF w dieslu?? Dziwne bynajmniej. Przy demontażu pompy, bardzo łatwo można ukruszyć ten cienki wylot z chłodnicy, ktrórym płyn powraca do zbiorniczka ( wiem, bo sam tak miałem ;) , ale poradziłem sobie obklejając ją swoim sposobem- trzyma, chyba nawet lepiej niż fabrycznie )

Co do pytania odnośnie wariujących wiatraków etc. to pompa wtryskowa nie ma nic do tego.
Klima niesprawna- nie załączy się.

kzrr - Sob Cze 30, 2012 08:06

up up up :D
Jugol - Sob Cze 30, 2012 08:14

Temat pompy powrócił- niestety :(
Wczoraj w drodze po auto, ok.70km od domu auto umarło podczas jazdy. Dodam, że ok 2kkm temu ponownie był robiony sterownik ( puścił jeden lut od tranzystora ). Teraz to coś poważniejszego- niestety. Sterownik otwarty, lut ponownie spłynął, tranzystor spalony, poszedł też jeden bezpiecznik związany z silnikiem. I zapalił się check engine.
Na 90 % będę kupował nową pompę w Anglii za 385 funtów, ale to za jakieś 2 miechy, więc do tego czasu R uziemiony :( .

bociannielot - Sob Cze 30, 2012 09:56

Jugol, czyli jednak ten pierwszy raz co lut puścił mogło być od temperatury - pompa zaczynała już szwankować mechanicznie i przez to się nagrzewać, w następstwie roztopiła lut, tak mi się wydaje. Nie darmo mówił gościu z chip car że on na sam sterownik gwarancji nie daje - daje tylko na całą zregenerowaną mechanicznie pompę, bo może paść świeżo wymieniony tranzystor w każdej chwili jeśli pompa jest mechanicznie nie sprawna. Generalnie ceną za nową nie poraża biorąc pod uwagę ile sobie krzyczą za używkę u nas w kraju:

http://allegro.pl/pompa-w...2391979807.html

kadzaf - Sob Cze 30, 2012 10:20

ja bym jednak szukał u nas używki .moze do 500zł wpadło by cos możliwego. :roll:
adamek.o2 - Sob Cze 30, 2012 10:29

Panowie całkiem przypadkiem trafiłem ten temat.. i jedno mnie zastanawia.. DLACZEGO TO CHOLERNE ustrojstwo kosztuje tyle ksioryyy !! ! ?? ?? !! !! Jakim cudem to kosztuje tyle co pół mojego auta ?? ?? ;/ ;/ ;/
bociannielot - Sob Cze 30, 2012 10:34

adamek.o2, ciesz się że u Ciebie tego nie ma :ok:
Remigiusz - Sob Cze 30, 2012 11:25

adamek.o2, Jak czemu bo to BOSCH i pompa wtryskowa, czy kiedykolwiek Bosch miał coś tanio :wink:

Progress has his price :D

[ Dodano: Sob Cze 30, 2012 12:25 ]
Czyli jednak padła pompa znow :neutral: Ja tez obstawiam ze przetopił luty i dlatego się tak stało jak stało :neutral:

Jednak dobrze mówiłem ze ten tranzystor nie pada tak sobie o tylko winna jest mechaniczna ze tłoczki przyblokuje w środku :neutral:

Wsadź sobie na razie pompę od SD :wink:

kadzaf - Sob Cze 30, 2012 13:13

Remigiusz napisał/a:
Wsadź sobie na razie pompę od SD

A co z kostka na 3 piny ? :mrgreen:
zreszta ten czujnik to potrzebny jest jedynie do rozruchu chyba

Remigiusz - Sob Cze 30, 2012 13:25

kadzaf, No ECU podłączyć tez trzeba, choć dało by się tez bez problemu zrobić to jako generator sygnału :wink:
Brt - Nie Lip 01, 2012 20:45

Jugol ... mamy tranzystor, więc możemy popróbować coś powalczyć ... neistety u mnie strasznie krucho z czasem ..... przed wakacjami mam jeszcze roboty od cholery i nie wiem co wymyślę, ale coś wymyślę ;)

Najgorsze, ze strasznie małe pola luownicze są w tym sterowniku :/ tutaj największy problem jest ... fabrycznie oni to zgrzewają a nie lutują ... cyna niestety wytrzymuje max 200st, a to jak widać może być trochę mało, skoro spłynęła :roll: ... będziem w kontakcie :ok:

sknerko - Pon Lip 02, 2012 08:13

Brt napisał/a:
cyna niestety wytrzymuje max 200st,
Polutujcie cyną bezołowiową ona znosi wyższe temperatury

[ Dodano: Pon Lip 02, 2012 09:11 ]
ponoć do 260stC wytrzymuje

[ Dodano: Pon Lip 02, 2012 09:13 ]
albo uderzyć do jakiegoś złotnika żeby srebrem polutował

Jugol - Pon Lip 02, 2012 19:59

Decyzja zapadła, pod koniec lipca nowa pompa zawita do mnie z Anglii, i na kolejne 200kkm spokój :ok:
bociannielot - Wto Lip 03, 2012 14:17

Jugol, w sumie to zastanawiam się od czego to zależy, ja mam 240k na blacie i pompa podobno jest ori i nic przy niej nie było ruszane, a innym padają wczesniej :/ why :?:
Jugol - Pon Lip 16, 2012 22:47

Pompa dzisiaj o godz. 17- tej czasu UK zakupiona, w niedzielę, najpóźniej w poniedziałek będzie u mnie w home :jupi:
Raptile - Pon Lip 23, 2012 19:54

up
kadzaf - Pon Lip 23, 2012 19:59

Raptile napisał/a:
up

Cisza na planie albo Jugol nadrabia straty w km :mrgreen:

Jugol - Pon Lip 23, 2012 20:20

Pompa dotarła do mnie dzisiaj o 1:30 w nocy, cała i zdrowa i co najwazniejsze nowa, rok prod. 2004. 10, czyli już ta poprawiona przez Bosch'a :ok:

Poniżej kilka fotek związanych z jej wymianą ;)

Remigiusz - Wto Lip 24, 2012 00:17

Jugol, I działa pompa czy nie :roll:
Jugol - Wto Lip 24, 2012 15:42

To oczywiste, że działa, zapomniałem dodać powyżej :mrgreen:
bibi750 - Pią Mar 15, 2013 19:50

witam serdecznie mam mały problem gdy jade moim roverkiem np.100km/h i włącze na luz obroty spadają do 850 obr po chwili wraca do swojego poziomu tzn.około 950 wczym tkwi problem
Remigiusz - Pią Mar 15, 2013 21:46

bibi750, Ty nie masz pompy VP30 tylko VP37 całkiem co innego :-|
Jugol - Nie Mar 17, 2013 21:22

... i mniej awaryjnego ;)
dandysowski - Sro Paź 21, 2015 09:00

takie pytanie z mojej strony. mam na oku kupno rovera 45 2.0 idt sedan 101km. jakie sa objawy padniecia pompy? ogladalem auto i wlasnie sie boje gdyz ma juz 208kkm a podobno wlasciciel nic nie ruszal przy pompie. jedyne co zauwazylem przy tym roverku ze ma wycieki oleju tylko nie wiem skad dokladnie i widac przy wlewie oleju ze jest ubryzgany i jedynie powycierany przez wlasciciela aby było mniej widać chyba.
Remigiusz - Sro Paź 21, 2015 10:21

Jak padnie to nie odpali juz auto. Może to być po przekroczeniu kluczyka lub podczas jazdy auto zgaśnie.

Co do oleju pewnie ktoś wylal olej przy wymianie oleju i nie wytarl. Ściągnij osłonę silnika i zobacz co tam jest.

kadzaf - Nie Paź 25, 2015 18:04

Moja walka rowniez czy pompa i idt tez brzeczy zaworek kat wtrysku ,jak w przypadku sd/sdi?

Moj problem obiawia sie brakiem cisnienia na wtryskach ,napiecie do obu zaworkow dochodzi na tasmie rowniez .