Zobacz temat - [R45iTD] Przepływomierz ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45iTD] Przepływomierz ?

Immq - Sro Maj 20, 2009 17:42
Temat postu: [R45iTD] Przepływomierz ?
Witam.

Jestem posiadaczem Rovera 45 2.0 iTD. Jakiś czas temu uszkodzeniu uległ zamiennik przepływomierza i auta straciło na zrywności, max obroty to ~3950. Zakupiłem mało używany oryginał boscha, sprzedawca zapewniał że owy czujnik jest na 100 % sprawny ale co się okazuje to auto na nim jeździ tragicznie, dużo gorzej niż na odłączonym czujniku.

I teraz pytanie: Jako że zamontowałem owy czujnik na szybkiego mogły powstać małe nieszczelności miedzy obudową filtra powietrza a przepływką których na chwile obecną nie moge usunąć. Może to być przyczyną źle działającego czujnika ? czy może jest on poprostu uszkodzony.

Pozdrawiam.

hrv - Sro Maj 20, 2009 18:34

Moze masz podobny problem do mojego, rowniez sie nie wkreca powyzej 4000.
Czy tez jest strasznie mulowaty ponizej 2000 obr ?

Krzysi3k - Sro Maj 20, 2009 18:48

Najprawdopodobniej przepływomierz. Ja na odpiętym mam odcinke przy 4k i w ogóle na wysokich muli... Za to jak podepnę tą która teraz siedzi, to do 2k czuje się jakbym Ursusem jechał, a potem wgina aż do końca. Jedyna rada kupić nowy, ORYGINALNY przepływomierz. Przeczytaj ten temat http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=34877 :)
Ja jeszcze w tym tygodniu też będę zamawiał.

hrv - Sro Maj 20, 2009 18:59

To moze ten typ tak ma ze jest slaby do 2 tys.
A czy na tej przeplywce co masz, wkreca sie powyzej 4 tys?
I czy na wyzszych tez zamula, czy dalej ciagnie.
Bo u mnie powyzej 3,5 tys zaczyna mulic.

Immq - Sro Maj 20, 2009 19:02

10 min temu byłem zmontować to wszystko jeszcze raz ale dokładnie. Przeczysciłem styki na przepływce, dokładnie poskładałem cały dolot i zadnej różnicy. Na kazdym biegu występuje brak reakcji na gaz, do "setki" rozpędza się w około 1 minute. Po odpięciu przepływki ( nawet w czasie pracy silnika ) reakcja jest natychmiastowa. Czyli kupiłem popsutego boscha ? Mam niedaleko serwis boscha, moga tą przepływke tam sprawdzić ? ew zregeneować ?

Pozdrawiam.

marcin316 - Sro Maj 20, 2009 19:19

Witam. Mam Roverka 45 z tym samym silnikiem. Niedawno, zaraz po zakupie, chciałem go przetestować czy w silniku wszystko jest OK. Znajomy (również roverowiec) podsunął mi pomysł aby sprawdzić czas przyspieszania na wyższych biegach. Pamiętam jedynie czas rozpędzania na piątym biegu od prędkości około 70 do 140 km/h i u mnie wyniósł on około 24s. Obroty dla tej próby kształtują się od około 1500 do ponad 3000, niestety dokładnych wartości nie pamiętam.

Nie wiem na ile jest to możliwe technicznie, ale fajnie byłoby zrobić coś w rodzaju tabeli-ankiety z parametrami pozwalającymi porównać dynamikę i elastyczność samochodu w zależności od modelu auta czy właśnie silnika jaki w nim siedzi. Trzeba by jednak wziąć poprawkę na oponki zastosowane w aucie, gdyż mogą wyraźnie wpłynąć na wskazania licznika (profil) oraz opory toczenia (szerokość). U mnie autko stoi na 195/60 R15.

PS. Dzisiaj na IV biegu pod lekką górkę udało mi się osiągnąć około 145km/h przy obrotach 4200-4300, ale powyżej 3000 przyspieszenie ma już słabiutkie...

Pozdrawiam
Marcin

Immq - Sro Maj 20, 2009 19:29

Takie zestawienie jest dobrym pomysłem, każdy mogłby sobie porównać osiagi swojego autka czyt. Roverka :)

Proponuje zestawić czasy przyspieszenia:

Od 0 - 100 k/h
Od 60 - 100 km/h na 4 biegu
Od 80 - 120 km/h na 5 biegu

Pozdrawiam.

marcin316 - Sro Maj 20, 2009 19:39

0-100 km/h - bardzo dużo zależy od techniki używania sprzęgła i zmiany biegów, wyniki mogą się bardzo różnić i niewiele to powie o kondycji silnika czy turbo... w benzynie byłoby to sensowniejsze.

Pozostałe opcje - bez kolegi ze stoperem nie da rady, gdyż przykładowo autko z silnikiem 2.0 iDT potrzebuje kilku sekund na taką zmianę prędkości (pewnie mniej niż 10), dodatkowo oba testy mieszczą się w zakresie obrotów silnika, w którym praca turbo jest najmocniej odczuwalna. Przydałoby się coś co dało by również pogląd jak autko spisuje się poniżej 2000 i powyżej 3000 obr/min. Dotyczy to oczywiście torbo-diesli ;)

Krzysi3k - Sro Maj 20, 2009 19:57

hrv napisał/a:
To moze ten typ tak ma ze jest slaby do 2 tys.
A czy na tej przeplywce co masz, wkreca sie powyzej 4 tys?
I czy na wyzszych tez zamula, czy dalej ciagnie.
Bo u mnie powyzej 3,5 tys zaczyna mulic.


Popsutą przepływkę można poznać po tym, że nawet na luzie wolno na obroty się wkręca.
Chodzi generalnie o to, że w dolnych zakresach obrotów ma chodzić mniej więcej tak jak na odpiętej (szybko reagować i wchodzić na obroty), a na wysokich nie dusić się. U mnie na tej starej przepływce, słabo wchodzi na obroty, lecz powyżej 2000 rpm jest już ok. Za to na odpiętej nawet na luzie dochodzą obroty tylko do 4000 rpm i silnik drze się. A jak się jedzie to wciska w fotele do 3500 rpm, a potem się dusi i krztusi.

Immq napisał/a:
Mam niedaleko serwis boscha, moga tą przepływke tam sprawdzić ?


Przecież podałem Ci stronę do tematu o przepływomierzu. Za 270 zł kupujesz od Astry 1.7 i tylko przekręcasz ten moduł. Jeśli chciałbyś kupić razem z obudową przepływkę Boscha to jest chyba koszt 700-800zł, z tego co pamiętam, tak więc różnica znaczna.

Immq - Sro Maj 20, 2009 20:03

Ja niechce kupić nowej za 800 zł, chciałem ją tylko sprawdzić, dzwoniłem do boscha i jakiś pan powiedział tylko tyle że na kompie wyjdzie jej charakerystyka i jednoznacznie bedzie mozna powiedzieć czy zepsuta czy nie. Ale co tu sprawdzać, przecież jednoznacznie widać że allegrowicz sprzedał mi bubel. Teraz rzeba upomnieć się o zwrot kasy i kupić ta wkładne od opla.

Pozdrawiam !

Krzysi3k - Sro Maj 20, 2009 20:26

Ten przepływomierz z wkładem wymienionym będzie taki sam jak ten za 800zł :)
Nr modułu jest taki sam, tylko obudowa inny kształt troszkę ma.

Immq - Sro Maj 20, 2009 21:32

Jak tylko odzyskam kase odrazu zamawiam nowke w oplu wg opisu w/w. Dzięki na pomoc. Można zamknąć wątek. Pozdrawiam.
marek78 - Czw Maj 21, 2009 20:35

Czy ktoś jednoznacznie może powiedzieć ,że jazda na odpiętej przepływce(poza oczywiście zwiększonym apetytem na paliwo)nie jest zła dla samochodu,dla silnika :?: I jeszcze jedno czy na nowej orginalnej przepływce(tej z opla)autko będzie lepiej się zachowywało,jeżdziło,przyspieszało niż na odpiętej :?:
hrv - Czw Maj 21, 2009 20:43

Z nowa przeplywka idzie lepiej niz bez.
marek78 - Czw Maj 21, 2009 20:48

hrv napisał/a:
Z nowa przeplywka idzie lepiej niz bez.
Jesteś tego pewien :?: bo ja już różne rzeczy słyszałem i sam nie wiem dlatego pytam :?: Pozdrawiam.
hrv - Czw Maj 21, 2009 22:09

Jestem pewien,bo wczoraj sprawdzalem.Ale nie jest to porazajaca roznica.
DANTE79R - Czw Maj 21, 2009 22:34

do Twojego Rovera pasuje przepływomierz od Opla Vectry 2.0DTi rocznik 1998. Jest identyczny i kosztuje jakieś 270zł
Krzysi3k - Czw Maj 21, 2009 23:27

marek78 napisał/a:
hrv napisał/a:
Z nowa przeplywka idzie lepiej niz bez.
Jesteś tego pewien :?: bo ja już różne rzeczy słyszałem i sam nie wiem dlatego pytam :?: Pozdrawiam.


Na odpiętej idzie dobrze w dolnym zakresie obrotów, czyli tak jak powinno, a na wysokich się dusi. Na dobrej i oryginalnej przepływce powinien się rwać dobrze z dołu i wginać w zakresie 2000-4000 rpm.
Jeżdżąc na odpiętej już 3 miesiąc mogę powiedzieć, że lepiej kupić... Większego zapotrzebowania na paliwo nie zauważyłem, ale tak jak powiedziałem dusi się na wyższych obrotach i trochę zmniejsza się jego kultura pracy :P Generalnie warto kupić.

marek78 - Pią Maj 22, 2009 17:33

DANTE79R napisał/a:
do Twojego Rovera pasuje przepływomierz od Opla Vectry 2.0DTi rocznik 1998. Jest identyczny i kosztuje jakieś 270zł
Do którego Rovera pasuje :?:
Brt - Pią Maj 22, 2009 17:58

do roverków z silnikiem serii L po liftingu, czyli 25/45/ZR/ZS
marek78 - Pią Maj 22, 2009 18:33

Brt napisał/a:
do roverków z silnikiem serii L po liftingu, czyli 25/45/ZR/ZS
Czyli którego wybrać;Vectra 98 2.0 diesel-mam rozumieć bez żadnych przeróbek pasuje kupuje wkładam i śmigam na orginale,czy ten od Astry II,który trzeba troszke przorobić. :?: Pytam,gdyż kupiłem rok temu używke ładnie śmigała ale już koniec więc teraz chcę kupić nówke orginał i w końcu cieszyć się z jazdy :grin:
hrv - Pią Maj 22, 2009 18:44

Tu musisz kierowac sie numerem bosch 0 281 002 180
Pasuje do silnika opla 1.7dti i 2.0dti

CULTUS - Pią Maj 22, 2009 19:40

Widzę że mój artykuł nie poszedł na marne! :)
hrv - Sob Maj 23, 2009 12:10

I ja z niego skorzystalem.Dzieki Cultus! :D
marek78 - Sob Maj 23, 2009 20:59

CULTUS napisał/a:
Widzę że mój artykuł nie poszedł na marne! :)
Dzięki ja też z tego skorzystałem.A przy okazji nie znacie jakiegoś sklepu internetowego lub innego gdzie można kupić tanio lub niekoniecznie ale dobrze przepływke boscha oplowską tą słynną 0 281 002 180.Pozdrawiam i wielkie dzięki.