Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 45 iDT] problem z odpalaniem z rana w mrozy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 45 iDT] problem z odpalaniem z rana w mrozy
Autor Wiadomość
przemek2045 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 43

Rover 45

Wysłany: Pon Gru 31, 2012 15:12   

bizon, Dzięki za szybka odpowiedz ;) a to nie jest czasami ten sam gościu co piloty koduje do naszych roverków?
_________________
Rover 45 2.0iDT 134km 297nm
Rover 416Si silnik hondy i automat 114km
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 31, 2012 15:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pon Gru 31, 2012 15:39   

Ja powrócę jeszcze do ELM327. Dziś ponownie testowałem wskaźniki zużycia paliwa i już wiem jak je traktować. Nadal pokazują zbyt wiele ale udało mi się je rozszyfrować. Wskazania trzeba podzielić przez 2! Pojechałem trasą którą często smigam i doskonale wiem ile mi na niej spala auto. Zarówno zużycie chwilowe jak i średnie jest prawidłowo wyświetlane tylko że pomnożone przez 2. Więc tam gdzie autko zawsze pali prawie 6l, pokazało 11.8l. Teraz pytanie jaki parametr i gdzie przestawić by wskazania były prawidłowe?

[ Dodano: Pon Gru 31, 2012 15:39 ]
Znalazłem :) Pisząc poprzedni post uświadomiłem sobie że jest takie coś w profilu auta. Nie jest to parametr wpływający na odczyt wskaźników, ale na wyliczanie wyświetlanych wyników. Nazywa się to: Korekta zużycia paliwa MPG. Z 1 zmieniłem na 0.5 . Więc powinno być już OK:)
 
 
przemek2045 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 43

Rover 45

Wysłany: Pon Gru 31, 2012 15:51   

Kobi84, A Powiedz mi czy prawidlowo pokazuje Ci moc i moment obrotowy ? ;)
_________________
Rover 45 2.0iDT 134km 297nm
Rover 416Si silnik hondy i automat 114km
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pon Gru 31, 2012 15:58   

Przyznam że wskazań momentu i mocy nie testowałem. Podchodzę do nich z dystansem. Po pierwsze są to tylko wartości obliczone na podstawie czujnika w komórce i wprowadzonych danych auta, jak np. masa całkowita. Do tego nie mam sztywnego uchwytu na telefon, a właściwie żadnego nie mam :) wiec odczyty z leżącego na siedzeniu, też nie będą dokładne. Gdy kupię uchwyt to przetestuje.
 
 
przemek2045 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 43

Rover 45

Wysłany: Pon Gru 31, 2012 16:01   

Pytam ponieważ mam zamiar kupić to urządzenie i jestem ciekaw czy po modyfikacjach które mam zrobione w roverku bedzie pokazywalo seryjne 101km czy to co teraz jest czyli z hamowni 134km ;)

Jeszcze jedno pytanie odnośnie wskaźnika boost, pokazuje Ci prawidłowe ciśnienie doładowania turbiny czy wraz z ciśnieniem atmosferycznym ?
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pon Gru 31, 2012 16:26   

Boost pokazuje do 1.1 Bar. Dokładnie tak wyświetla. Jednak w ustawieniach programu można dobrać ciśnienie atmosferyczne od którego program zacznie przeliczać i ma ono wpływ na wyświetlany wynik. Gdy miałem ustawione 14,7 to pokazywało mi ciśnienie do 0.8 Bar, jednak gdy wróciłem do domyślnego ustawienia na 0 to pokazuje 1.1 Bar. Wiem że ciśnienie doładowania powinno wynosić 1.2 Bar, więc wydaje mi się że parametr 0 sprawdza się najlepiej. Fajnie za to jest wiedzieć kiedy i jakie ciśnienie daje turbina. I tu ten wskaźnik świetnie działa. Kiedyś myślałem że przy ponad 2tyś. turbina cały czas daje już pełną moc, a tu okazuje się że wcale nie. Dopiero wciskając gaz i pozwalając jej się rozpędzić, uzyskujemy wysokie doładowanie. Nawet jadąc dziś 110km/h i mając lekko wciśnięty gaz, a obroty dużo ponad 2000rpm, ciśnienie pokazywało w granicach 0.6 . Dopiero mocne depnięcie pozwalało uzyskać pełne doładowanie.

[ Dodano: Pon Gru 31, 2012 16:26 ]
przemek2045, Wow. Masz 134konie :D A jaki moment uzyskałeś?
 
 
igla 




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 57
Skąd: Hajnówka



Wysłany: Pon Gru 31, 2012 20:09   

Dziś dostałem kabel- tak kabel kupiłem- a no dlatego, że na forach innych marek piszą, że kablem można kasowac błędy i dlatego, że laptop mój ma większy wyświetlacz niż kom.:)
Opisy były takie same jak na blutufa:) zatem- jutro- a może jutro se odpuszczę (%%%%) i pojadę na ogień dopiero 2:)
Szczęśliwego Nowego Roku
pozdr.
_________________
Niech ryczy z bólu ranny łoś, zwierz zdrów przebiega knieje, Ktoś nie śpi, aby spać mógł k
toś, To są zwyczajne dzieje.
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 31, 2012 20:49   

przemek2045, tak ten sam. Full Roverowy Service.

Chyba wystapie do PHJOVI o honorarium za reklame :P
 
 
 
przemek2045 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 43

Rover 45

Wysłany: Wto Sty 01, 2013 18:40   

Kobi84, moment mam troche powyzej 290nm ;) ale powiem Ci ze teraz wymiata :p a spalanie miasto 6,5-7l trasa ponizej 6 :)
_________________
Rover 45 2.0iDT 134km 297nm
Rover 416Si silnik hondy i automat 114km
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Wto Sty 01, 2013 18:49   

przemek2045, Zazdroszczę :) Parametry jak na to autko masz świetne. Zaś spalanie takie samo jak u mnie.
 
 
przemek2045 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 43

Rover 45

Wysłany: Wto Sty 01, 2013 19:08   

Kobi84, powiem szczerze ze bylem sceptycznie nastawiony do chiptuningu ale jestem bardzo zadowolony, do 180kmh idzie jak zly potem juz troche gorzej i na 210 koncza sie biegi bo na chipie ustawil mi odciecie przy 4750 chyba ze tak maja seryjnie bo nie sprawdzalem nigdy :) troche zeszlismy z tematu watku ale odrazu nas moze nie zamkna :p
_________________
Rover 45 2.0iDT 134km 297nm
Rover 416Si silnik hondy i automat 114km
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Sty 01, 2013 21:13   

Kobi84, Masz inne EDC15 i dlatego potrafi tobie nawet spalanie Torque wyliczyć, Scangauge to tez potrafi na poliftowych Roverach z L-series. Niestety wynik spalania i tak nie jest 100% dokładny bo tam to jest jakos wyliczane z MAF'a i jeszcze czegoś.

Ale nadaje się jako dobry początek do prób jazdy :)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pią Sty 04, 2013 14:25   

Niestety domyślam się że wyliczenia nie są idealne. W programie można wybrać wyliczanie proste (szybsze) lub korzystające z większej ilości czujników. Używam tego drugiego. Gdy znów będę jechał w rodzinne strony (na tej trasie doskonale znam spalanie) to zatankuję idealnie pod korek i po dojechaniu znów tak zaleję, by sprawdzić ile ubyło. Teraz skupiam się na kącie wtrysku, przy którym zacznę kombinować w sobotę. Oby pomogło a nie pogorszyło :)

[ Dodano: Pią Sty 04, 2013 14:25 ]
Jutro będę przestawiał kąt więc w ramach podsumowania się upewniam. Jeśli się mylę to proszę, poprawcie mnie.

Jadąc do firmy rozgrzeję silnik i po raz ostatni sprawdzę przez ELM jaki jest kąt. Jak dotąd pokazuje różnie w zależności od temperatury otoczenia. W końcu jednak zawsze dochodzi do -2 i tak już zostaje na wolnych. Auto ciężko odpala z rana a czasem nawet po kilku godzinach trzeba kręcić. Koło paska przekręcę w prawo na tyle by program pokazywał +4 stopnie na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku. Teraz gdy pokazuje -2, po przygazowaniu wzrasta nawet do +7. To normalne? Kolejna sprawa to naciąg paska. Teoretycznie przekręcając koło pasowe przesówam z nim pasek, a ten koło pompy. Więc napięcie paska nie ulega zmianie. Dlaczego więc trzeba ustawić po tym naciąg paska? Zakładając jednak, że nacąg ulegnie zmianie. Jak poznać czy jest odpowiedni? Chodzi mi o to jak bardzo mam naciągnąc pasek rolką by wiedzieć że nie jest za mocno, ani za lużny?

Tyle moich wywodów:)
 
 
przemek2045 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 43

Rover 45

Wysłany: Sob Sty 05, 2013 12:27   

Ja mam pytanie odnosinie PHJOVI ile bierze za ustawienie kąta tak plus minus ? ;) a drugie to, gdybym chcial ustawic sam kąt wtrysku i nie mam tego interfejsu ELM to czy innym sposobem sprawdze jaki jest aktualnie kąt ? czy tylko podpięcie pod pompe bosha?
z góry dzieki za odpowiedz, pozdrawiam ;)
_________________
Rover 45 2.0iDT 134km 297nm
Rover 416Si silnik hondy i automat 114km
 
 
Szymon199010 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 160
Skąd: Wolica Kozia

Rover 25

Wysłany: Sob Sty 05, 2013 14:00   

Kiedyś pisał w którymś z tematów że 150 ( nie wiem jak jest teraz więc warto zadzwonić).
Kąt sprawdzisz jedynie podpinając roverka pod kompa.
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Sob Sty 05, 2013 14:02   

Ustawiłem :) Wróciłem :) Po zdjęciu osłony paska zabrałem się do roboty. Przed regulacją auto rozgrzane chodziło na wolnych, a Torque pokazywało kąt -2. Poluzowałem śruby i przestawiłem jakieś 2mm w prawo. Odpalam a tu nic. Nie łapie i zaświeciła się kontrolka silnika. Więc powracam do pierwotnego ustawienia. Odpalam. Załapał ;) Kąt -1. Kontrolka nadal się pali. Wchodzę w Torque Check Fault Codes. Mija kilka sekund na skanowaniu. Wyświetla czerwony błąd. Coś z jakimś pedałem. Olewam to i karzę wykasować. Program w kilka sekund dolicza do 100% i błąd znika. Zarówno z telefonu, jak i gaśnie kontrolka w aucie. Więc kręcę kołem paska dalej w lewo. Odpalam. Kąt +7. Usmiech się pojawia na twarzy bo to działa :) Cofam leciutko koło o jakieś 2mm. Odpalanie, kąt +3. Ostatnia próba. malutki ruch i ponownie odpalenie. Wskaźnik pokazuje idealnie +4. :D Zgasiłem i zapaliłem kilka razy robiąc przygazówki. Kąt po odpaleniu zawsze jest +4, dodanie gazu - rośnie. Puszczenie spada na +4. Po testach złożyłem wszystko i udałem się na przejażdżkę. Przejechałem po Wawie jakieś 8km. Nie pojawiła się kontrolka silnika, nie było widać za mną dymu. Więc sukces. Cały zabieg trwał mniej jak godzinę z wyjęciem obudowy filtra, osłon oraz ponownym montażem wszystkiego. Ustawiłem też wskaźniki zużycia paliwa w Torque i wydaje mi się że przekłamanie jest naprawdę małe. Średnie zużycie długoterminowe pokazuje 5.7l. Po powrocie zaparkowałem i naszła mnie ochota na ponowne przeskanowanie błędów mimo że kontrolka się nie zapaliła. Torque wykryło jeden. Podświetlony na żółto miał numer P1222. Zobaczę czy będzie powracał. Teraz pozostaje zaczekać do jutra rana i sprawdzić jak będzie odpalał.
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 07, 2013 07:46   

A nie wiecie czy ten ELM będzie chciał działać z pompą mechaniczną i kompem Roverowskim? Tez bym sprawdził kąt i ewentualnie ustawił bo jak jest poniżej -8 to jest problem z odpaleniem.
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pon Sty 07, 2013 08:51   

Dziś rano przetestowałem odpalanie. Przyznam, że nie wiem, co myśleć. Auto wcale nie odpala lepiej. Musiałem kręcić ze trzy sekundy by złapał. Wcześniej miałem silnik benzynowy, który odpalał dosłownie od strzała. Ten odpala znacznie dłużej. Dlatego sam już nie wiem czy ten typ tak po prostu ma i to ja się czepiam, czy może naprawdę jest coś nie tak. Ogólnie nie mogę powiedzieć że auto nie odpala. Odpala, tylko zawsze muszę kilka sekund kręcić. Jutro rano nagram filmik z odpalania i wstawię. Dziś zaraz po odpaleniu kąt wskazywało +7, po kilku sekundach spadł na +5, a po minucie ustabilizował się na +4. Do tego wcześniej wskazówka obrotów zaraz po odpaleniu wisiała na 1tyś. obr. , a dziś wskazywała jakieś 1100-1200obr. Na pewno są wyższe niż wcześniej.

[ Dodano: Pon Sty 07, 2013 08:46 ]
mirwin, Czy będzie działał to nie wiem. Jak chcesz możemy się kiedyś zgadać, byś podjechał do mnie jak będziesz w Wawie to sprawdzimy.

[ Dodano: Pon Sty 07, 2013 08:51 ]
Z innej beczki. Czy może ktoś polecić miejsce gdzie niedrogo i dobrze ustawią zbieżność w Wawie? Po wymianie lewego sworznia i przegubu muszę trzymać kierownicę przekręconą trochę w lewo by jechać prosto. Bo jak jadę z kierownicą na wprost to auto powoli ściąga na prawo.
 
 
Alexi 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 584
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 45

Wysłany: Pon Sty 07, 2013 12:28   

Dowolna stacja diagnostyczna ci to zrobi. Ja dałem 20 zł ale mieszkam w Polsce B ;-)
_________________
0-100 km/h - 8,25 sec!
'Nie pałuj gdy silnik Twój zimny jest'
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 07, 2013 12:39   

Cytat:
Z innej beczki. Czy może ktoś polecić miejsce gdzie niedrogo i dobrze ustawią zbieżność w Wawie? Po wymianie lewego sworznia i przegubu muszę trzymać kierownicę przekręconą trochę w lewo by jechać prosto. Bo jak jadę z kierownicą na wprost to auto powoli ściąga na prawo.

W Poznaniu ponizej 70zl ceny nie schodza. a za pelna geometrie od 150zl
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r420 Di] Problem z odpaleniem z rana / po postoju
haxigi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Pią Cze 01, 2012 16:54
haxigi
Brak nowych postów [R45] Spalanie LPG, mrozy
luk7 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Sty 11, 2016 07:54
luk7
Brak nowych postów [R420] Odpalanie diesla w mrozy??
lukasz17 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Pią Gru 14, 2007 09:56
lukasz17
Brak nowych postów [R420] Kopci z rana
kopci z rana
boros Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Nie Gru 07, 2008 00:15
NEOSSS
Brak nowych postów [Rover 416 Si] Mrozy i ZAMYKANIE auta BEZ akumulatora
Dr.Stein Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sob Lut 11, 2012 11:43
bizon



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink